Nem szoktam panaszkodni a francia autók külsejére, most is pont az ellenkezőjére készülök. Lenyűgöző, elegáns, nemes! Ilyen és ehhez hasonló szavakkal tudom csak jellemezni a Laguna Coupé kecses formáját, mert engem baromira nem érdekel, hogy melyik 50-100 milliós luxuskupéra emlékeztet, ha az összhatás egyedi és gyönyörű. Sokan csak nehezen akarták elhinni, hogy ez bizony egy Renault.
Minket persze közel sem ért már ekkora meglepetésként, mivel nem is olyan régen járt nálunk a négyhengeres dízel, ami kicsit kerregett ugyan, viszont szerény fogyasztás ellenében elfogadható menetteljesítményt nyújtott. A mostaniról csak az utóbbi mondható el, igaz, a valóságban ez sokkal több az elfogadhatónál.
3,5 liter, 240 lóerő
Aki a Nissan 350Z menetteljesítményét és kezelhetőségét várja Laguna Coupéban, az csalódni fog. Mindenki más örülhet, hiszen a Nissan sportkocsi motorja lebutítva is nagyon ütős. Apró szépséghiba, hogy az erőt most az első keréken kell átvinni az útra, így egy nagyobb gázadásnál nem árt két kézzel fogni a kormányt, ha nem akarjuk, hogy az árokban kössünk ki. 330 newtonméter, 240 lóerő: ezek a puszta számok, egyik sem kevés.
A motorhoz egy nem kifejezetten sportos hatfokozatú automatát kapcsoltak, de nem kell aggódni, ezzel együtt is nagyot lép a V6-os Laguna. Már ha megtapossuk a gázpedált, amire csak ritkán csábultunk a nagy elegancia közepette. Városban szinte egyáltalán nem, csak országúton, autópályán engedtük néha szabadjára a lovakat. Bármilyen 3 literes dízel vagy benzines ellen esélyünk van. Persze nem közúton, ott szigorúan tilos. Pfujj.
Egyébként pont úgy megy 3,5-ös kupé, ahogyan a külseje alapján azt várná tőle az ember. 7.4 alatt gyorsul százra és 245 a vége, ha kiugrasztjuk a nyulat a bokorból. A fogyasztást inkább csak a „valamit valamiért” elv szerint szabad vizsgálni, így a 13,5 literes átlag nem is tűnik már olyan vészesnek. Pedig az
Tessék lapozni, a teszt még nem ért véget!
Benne van az okosság
A Laguna GT-ben egyszerűen imádtuk a régmúlt időkből ismerős, de újra feltámasztott összkerék-kormányzást – a 4Controlt – amit nem spóroltak ki a Coupé-ból sem. Sok helyen ódákat zengtek a technikáról, megtettük már mi is korábban, most kihagyjuk ezt a részt.
A Coupéban egyébként kevésbé jön át az ülésbe döngölő kanyarsebesség, amit a sima limuzinban vagy kombi esetében érezni lehet, de az igaz, hogy még így is baromira kanyarodik. Nagyobb tempónál persze már tolja az orrát, sőt kontrollálhatóan sodródik is, de mivel nem csábít ilyesmire az autó karaktere, ez nem igazán zavaró.
4Control – Hátul is kormányoz |
Mivel a Lagunából drágasága miatt kimaradt a többlengőkaros független hátsó felfüggesztés, a Renault bedob valami mást: a négykerék-kormányzást. A hátsó kerekek önkormányzása nem passzív, mint például a Citroën ZX-ben, nem mechanikus, mint a régi Honda Prelude-ben, hanem aktív és elektronikusan vezérelt. 60 km/órás sebességig a hátsók az első kerekekkel ellentétesen fordulnak el, maximum 3,5 fokban. Az eredmény 10,1 méteres átmérőjű fordulókör, ami kisebb a kompakt autókénál. Hatvan felett a hátsó kerekeket az elsőkkel egy irányba fordítja a rendszer, általában két fokon belül. Hirtelen kikerülési manővernél ez az érték 3,5 fokra nőhet. A hátsó elfordulás mértékéről a japán Aisintól vett vezérlő-számítógép dönt, értékelve a sebességet, a kormány elfordítását, a motor fajtáját és a kocsi elfordulását a függőleges tengelye körül. |
Olasz is lehetne
Nem szóltunk még a Laguna belsejéről, ami majdnem annyira szép, mint a külseje. Akárhova nyúlunk, mindenhol puha anyagot tapinthatunk, igaz gyakorlatilag így van ez a sima Lagunában is. A hangulatot két bőrrel borított sportülés fokozza, amelyek nem tartanak olyan jól, mint ahogy gondoltuk, viszont nagyon kényelmesek. A hátsó traktus szintén igényes, ott ketten utazhatnak, ha nagyon muszáj, de hosszú távon nem járnak majd jól.
A Laguna Coupé egy klasszikus, igényes olasz Gran Turismo-ra emlékeztet leginkább, amivel két fő kényelmesen a világ végére is elutazhat, úgy hogy közben élveznek minden megtett kilométert. A kényelmesre hangolt futómű is pont ilyen túrákra csábítja az embert, a 18 colos alufelnik és a kormányzás pedig alkot, ha sietni kell.
Talán a szélzaj, és a gördülési ellenállás lehetne csekélyebb a mostaninál, de ezért cserébe biztosan le kellene mondani az elegáns, keret nélküli ablakokról. A csomagoknak van hely bőven, jöhet bőrönd, golftáska, ezeken nem kell spórolni.
Nincs más hátra, mint összegyűjteni azt a 12 millió forintot, ami ugyan szokatlanul sok egy Renault árcéduláján, mégis kifizetnénk érte ha lenne rá lehetőségünk. A hasonlóan szép Audi A5-ösért legalább 4 millióval többet kell fizetni. Abból meg kijön egy Clio szaladgálni.
Konkurensek | |
Audi A5 3.2 FSI quattro Tiptronic 265 LE | 15 619 800 Ft |
Mercedes-Benz CLS 350 CGI | 17 773 000 Ft |
Műszaki adatok – Renault Laguna Coupé 3.5 V6 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 3498 |
Hengerek / szelepek száma | V6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 175(238) |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 330/4400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,4 |
Végsebesség (km/h) | 245 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 15 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,4 |
Vegyes (l/100 km) | 10 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 238 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4643/1828/1400 |
Tengelytáv (mm) | 2694 |
Csomagtér (liter) | 423 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1522/430 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 66 |
Gumiméret | 224/45 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 11 950 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Meglepett minket. Szép, erős, jó. |
Pontszám (max. 10) | 9 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|