Nagy és szép
Olyan mély traumát okozott a régi C5 malacszerű külseje, hogy az új bombasztikus formáját egyszerűen nem hiszem el. Valóság ez. Az a rusnya dög ilyen formássá tudott alakulni? Nagyszerű.
Az autónak köze sincs az előd pufókságához, mégis igazi Citroën, amit alapvetően a kis hátsó és a nagy első túlnyúlás határoz meg. Olyan különleges elemek teszik igazán mutatóssá, mint az első fényszórók, az utastér felé ívelt hátsó szélvédő vagy a kupés tetőív.
A C5 az egyik legnagyobb modell a kategóriájában a Mondeo mellett. A csomagtér nem kimagasló, de ennek köszönhetően a belsőtér parádés méretű. A kupés tetőnek köszönhetően alacsonyabb ugyan az autó, de ez sem befolyásolja a kényelmet.
Továbbra sem tudok napirendre térni a duda elhelyezése fölött. Két ki nyomorék kitüremkedés hüvelykujjnál. Logikus, hogy majd csak odabökök egyet, de nem így szocializálódtunk (én legalább is). Tenyérrel, bele a közepibe! Na ez itt nem megy.
1.6 HDi
A hétféle motorból, amit a C5-höz választhatunk ez a leglomhább, 12,2 s alatt van százon. Legfőbb jellemzője, hogy benzinesként viselkedik. Na persze nem egy 3,0 V6-ra, sokkal inkább egy 1.6 szívóra. Nem vág hátba a nyomaték, könnyedén pörög föl és bár nem húz valami veszettül, legalább a magas fordulaton történő autózást sem veti meg.
A kompromisszumnak természetesen megvan a jó része is. Városban 8 literrel, vegyesen kb. 6-7 literrel lehet közlekedni, ami egy ekkora testtől nem rossz teljesítmény.
A hidropneumatikus felfüggesztés hiánya
Nem kell megijedni, nem fogok elmerülni a szakzsargonokban, de muszáj kihangsúlyozni a futómű hagyományos sajátosságát (én inkább gyengeségnek hívnám, de…) Az autó úgy ringott az úton, hogy majdnem tengeribeteg lettem.
Nagy kár, hogy az állítható keménységű futómű, csak a magasabb felszereltségű modellekhez jár. Egy C5 sportállásban, olyan, mint egy hétköznapi autó alapbeállításokkal. Hű, hát a hidropneumatikus felfüggesztés (muszáj a nevén nevezni) nélkül nem volt minden útviszony mellett kellemes az utazás.
Árak, konkurensek, műszaki adatok jönnek a következő lapon!
Jól véd a C5
Remekül teljesített a C5 új verziója az Euro NCAP töréstesztjén. Az autóban biztonságban vannak az emberek. A frontális ütközést szimuláló kísérletnél a C5-ös utascellája stabil maradt. A bábukon csak jó és megfelelő terhelési értéket mértek, még közepes sem volt. Nem veszélyeztette a műszerfal a vezető térdeit, mert térdlégzsák is szerepel az autó repertoárja között. Külön dicséret járt a Citroënnek a jobb oldali légzsák kialakítása miatt, mert az is megvédte a próbabábuk lábait a sérülésektől. A frontális teszten 15 pontot szerzett az autó és maximális pontszámmal (16) zárta az oldalsó nagytömeges és oszlopos ütközési tesztet a C5. Így aztán simán megkapta a biztonsági szakértőktől az ötcsillagos minősítést, miután a biztonsági öv használatára figyelmezető jelzésért is ment a 2 pluszpont. Citroën C5 törésteszt |
Konkurensek
Az autó listaára elég horrorisztikus, de a Citroënről köztudott, hogy minden esetben szerepel egy akciós ár is a listában. Ki tudja, így biztosan jobban örül a leendő vevő. Szóval ne ijedjünk meg a 6 970 000 forint láttán, az úgyis át lesz húzva. A 6 240 000 Ft az igazi.
Jelenleg a Renault Laguna is hasonló kedvezménnyel vihető el, így jócskán lekőrözi a C5-öt. A Passat 110 lovas verziója horror drága a franciákhoz képest.
Árak |
|
Citroën C5 1.6 HDi (110 LE) | 6 240 000 Ft |
Renault Laguna 1.5 dCi (110 LE) | (akciós ár) 5 400 000 Ft |
VW Passat 2.0 CR Tdi Bluemotion (110 LE) | 7 819 250 Ft |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1560 |
Furat x löket (mm) | 75-88,3 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80(110) / 4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240 (260) / 1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,2 |
Végsebesség (km/h) | 191 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,7 |
Vegyes (l/100 km) | 5,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 149 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4,779/1,86/1,451 |
Tengelytáv (mm) | 2815 |
Csomagtér (liter) | 439 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1578/2040 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 71 |
Gumiméret | 225 / 60 R 16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 1.8 i – 5 900 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Részletek itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Jól fogyaszt, tűrhetően megy és tetszetős! |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|