Majom a köszörűkövön
Munkába remek darab

Munkába remek darab

Munkába remek darab


Újságíróként gyakran járunk a városban, különféle lehetetlen helyekre meghirdetett sajtótájékoztatókon, rendezvényeken, vagy csak éppen aktuális témákhoz szükséges anyagok gyűjtésekor. Ilyenkor fontos szempont, hogy gyorsak legyünk, és lehetőleg csak egy ember ideje menjen el a városban parkolással, közlekedéssel, dugókerüléssel.

Mi kell nekünk?

Mivel többségünk zsigerből utálja a felesleges várakozást, olyan közlekedési eszközt kerestünk, amely fürge, apró, gazdaságos és bárhol lehet vele parkolni. A BKV hamar kiesett, mert a legtöbb esetben lassú, még a metrót is sikerült autóval lenyomnunk, ami szomorú. Biciklizni ugyan szórakoztató dolog, de a miénkhez hasonló vádlikkal nagyobb távot ezzel az eszközzel sem lehet gyorsan megtenni. Nem mellékesen csatakosra izzadtan, büdösen sem biztos, hogy szívesen látott vendégként üdvözölnének egy-egy rendezvényen.

a videó a hirdetés után indul

Két keréken

Új munkatárs

Új munkatárs

Új munkatárs


Egyetlen lehetőség maradt csupán, a motor. Ezzel csak annyi a baj, hogy a főszerkesztőnkön kívül senkinek sincs rendes motorra jogsija, így kénytelenek voltunk csupán egy lépcsővel a motoros roller kategóriája felett kezdeni: szereztünk egy robogót.

Nem is akármilyet, hanem egy négyütemű, kicsinyke Yamahát. Nem vagyunk feltétlenül márkajelzés-fetisiszták, de megnyugtató érzés, hogy jól csengő, megbízható márka gépére bízzuk magunkat, ha éppen dolgunkat végezve száguldozunk a városban.

Gyöngyszem

A Yamaha Neo’s csinos formájával, szépen kidolgozott részleteivel hamar belopja magát a kezdő motoros szívébe. Fura fehér színe ugyan nem a legférfiasabb, de sebaj, legalább látszunk rajta. Még szokni kell a kormányzárat, az ülés alatt lévő csomagtartót, az önindítót, a hatalmas, digitális sebességmérőt, hiszen a fiatalkori, Balaton-parti simsonozások idején ezek még ismeretlen dolgok voltak. De a jót nem nehéz megszokni.

Csendes négyütemű

Csendes négyütemű

Csendes négyütemű


Az első kilométerek alatt a csendben dolgozó motor tetszett a legjobban. A négyütemű, ötven köbcentis kis gépezet hangja messze elmarad a városban vinnyogó, kétütemű pizzahordár rémségektől, kifejezetten csendes járású.

Szépen, gombnyomásra kel életre, és a kulturált négyütemű kis motor még gázadásra sem kezd eszelős üvöltözésbe. Igaz, száguldásba sem. Így a hetvennel abszolválható utakon lehet vele kellemetlen érzésünk, amikor sorra suhannak el mellettünk az autók. De dugókerülésben verhetetlen, így itt jócskán behozhatjuk a lassú tempó miatt összeszedett hátrányt.

Lapozás után kiderül, mi kell hozzá, hogy túléljük a robogózást.


Veszélyes?

Autósként nap mint nap frászt kapunk az eszelős stílusban közlekedő robogósoktól. Nagyjából tudjuk, mik azok a dolgok, amelyekért egy autós utálja a robogós népséget. Tudjuk milyen, amikor a holttérből bukkan elő, mennyire kellemetlen, amikor jobbról húz el váratlanul, vagy amikor az autósor elejére állt robogó küszködik a lóerőhiánnyal, feltartva vele az egész kocsioszlopot. Ezeket igyekszünk majd elkerülni, reméljük, cserébe az autósok, buszosok sem akarnak majd az életünkre törni.


Teszünk a dugóra! 46
A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Filléres élet

Innen kifejezetten szép

Innen kifejezetten szép

Innen kifejezetten szép


Kéjes örömöt okoz az a tudat is, hogy a robogót bárhol letámaszthatjuk – mellesleg elkerülhető vele a hosszas, parkolóhely utáni kutatás is -, és nem kell a színes parkolóautomatákat sem megtömni temérdek aprópénzzel.

Csupán a tolvajurak szerezhetnek kellemetlen perceket, de ellenük csúf, masszív lánccal vagy ismerős portásokkal, biztonsági őrökkel védekezhetünk, akik szemmel tartják az új munkatársat.

Szerencsésebb esetben – ha a földszinten lakunk – akár a lakásba is betolhatjuk a nem éppen olcsó jószágot.

Még szokni kell, hogy nem úgy vannak rajta a fékek, mint a biciklin

Még szokni kell, hogy nem úgy vannak rajta a fékek, mint a biciklin

Még szokni kell, hogy nem úgy vannak rajta a fékek, mint a biciklin


Idáig nagyon tetszik, de persze, mint minden teljesen új dolgot, ezt is még szokni kell. De a gyorsaság, mozgékonyság és a várható alacsony költségek és nem utolsósorban a jó meleg idő miatt már most is tetszik a motoros lét.

Ha pedig hosszú távon is bejön a kétkerekezés, még az sem lehetetlen, hogy rákapunk, és a motoros jogsi megszerzése felett is elmerengünk. Meglátjuk.

Adatok, lóerők, kilogrammok a következő lapon


Műszaki adatok – Yamaha Neo’s 4
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 49,9
Furat x löket (mm) 38 X 43,6
Hengerek/szelepek száma 1/3
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 2,3(3,13)
Max. nyomaték (Nm/ford.) 3,15/
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 1840/663/1118
Tengelytáv (mm) 1275
Menetkész tömeg (kg) 95
Üzemanyagtank-kapacitás (liter) 5,4