Alsó középkategória?
Házon belül ismétlődő hitvitákat okoz az Octavia besorolása. Az egyik tábor érve szerint lehet bármilyen faros és nagy csomagterű, mivel a Golfra épül, alsó középkategóriás.
Az ellentábor tagjait egy ujjamon meg tudom számolni, zászlajukat Rácz Tamás emeli magasba.
Szerinte az Octavia a középkategóriába tartozik, mert mérete, kényelme oda sorolja, ahol egyébként a Mazda6, a Mondeo vagy a Passat is szerepel.
Kompromisszumként jellegzetes Mitsubishi Carisma-Chevrolet Cruze jellegű autónak mondhatnánk, amelyek a két kaszt között mozognak.
Modellfrissítés történt
A civódás azért ütötte fel a fejét, mert az Octavia RS is megkapta az új orrot, és megérkezett belőle a tesztautó.
Belül a modellfrissítésnek alig lelni nyomát. Az előd képeivel összevetve kiderült, hogy más a műszerek számlapja, a klímavezérlés és a rádió is.
Minden más maradt a régi, így nehéz lesz elkerülni a gusztustalan ömlengést az Octavia RS-ről. Ez az autó a fordított állatorvosi ló: jól fejlett példány, minden porcikája ép és egészséges.
Hátul majdnem olyan kényelmes, mint elöl, ahol a határozottan tartó sportülésekben remek dolgunk van. A kormányt pont annyival vették nehezebbre, hogy némi sportos hangulatot teremtsen, ha már a motor- és a kipufogóhang ennyire gyér.
240 fölé megy
Hiába húzatjuk, nincs csatazaj, a csendes kocsiban úgy forog le az ötödik, hogy észre sem vesszük: 220-nál járunk. És innen még gyorsul. A kétliteres motor alulról is szépen ellő, jól harap. Sokkal nagyobb élmény, mint a nem egészen 150 ezer forinttal kevesebbe kerülő dízel RS.
A közvetlen befecskendezéses motorba nagy nyomással belőtt benzin hűti az égésteret, ezért magasabbra emelhető a sűrítés, amit a turbós motorok magas hőterhelése nem nagyon enged meg.
Ezek a részletek azért fontosak, mert nemcsak elvben csökkentik a fogyasztást. A budapesti 12,4 litert nem sajnáljuk egy 200 lóerős benzines családi autótól, autópályán és országúton pedig 9 literrel már nem vagyunk lassúak.
Sportos, de kulturált
Aki ismeri a Szekszárd és Szálka közötti útszakaszt, az a rövid, de kiadós élményért joggal irigyel minket. Szálka fő attrakciója a piktor ecsetjére kívánkozó fekvés és a tóstrand, az oda vezető út ralis gyorsasági is lehetne, ha nem volna olyan kurta. Az a megoldás, hogy többször egymás után végigmegyünk rajta.
Gázelvétellel a nagy kufferba életet vihetünk, a terhelésváltás segít befordítani az autót, de az Octavia nem áll keresztbe. A kemény felfüggesztés a 18 colos felnikkel eléggé ráz, viszont az RS olyan kanyarsebességre képes, amit a testes családi autóból ki sem néznénk.
8,2 millió Ft automata váltóval
Hangulati elemként a DSG-váltóval háromszor többet váltok, mint szükséges volna, de nehéz betelni vele, olyan gyors és kifinomult. A kormányra szerelt fülekkel könnyű ugrálni a fokozatok között.
Lehiggadás után az RS is pont olyan Octavia, mint a gyengébbek, egész estét betöltő csomagtérrel, hatásos zajszigeteléssel, jó ülésekkel. Újonnan a DSG-váltós benzines 8,2 milliós ára elég mellbevágó, de élmény/használhatóság arányban az RS Octavia reális ellenértéket nyújt. Mutassanak még egy autót, amelynek az a legnagyobb baja, hogy nehéz kategóriába sorolni!
Műszaki adatok – Skoda Octavia RS 2.0 TFSI DSG | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1984 |
Furat x löket (mm) | 82,5 X 92,8 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 147(200)/5100-6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 280/1800-5000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,2 |
Végsebesség (km/h) | 240 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,2 |
Vegyes (l/100 km) | 7,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 180 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4597/1769/1447 |
Tengelytáv (mm) | 2577 |
Csomagtér (liter) | 560-1420 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1470/460 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Gumiméret | 225/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 221 500 (DSG-váltóval) |
Konkurensek (forint) | Ford Focus ST ötajtós – 8 612 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 8 699 796 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Megérdemli a kiugróan magas pontszámot, az Octavia RS remekbe sikerült autó. Motorja, futóműve, karosszériája is nagyon sokat nyújt, a sportos családi autók ideálja. |
Pontszám (max. 10) | 9,0 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|