Névvita a BMW-vel

Agresszív arca van
A kisebb SUV az EX, a G a szedán és a kupé

A kisebb SUV az EX, a G a szedán és a kupé

A kisebb SUV az EX, a G a szedán és a kupé


G37, M45, EX37, FX50: ezek nem valamiféle pogány szertartás sejtelmes üzenetei, hanem egy nyár óta jelen lévő prémiummárka autói. A pár hete partra szállt Infiniti típusai között az átlagember nehezen igazodik el. Talán arról könnyebb megjegyezni őket, hogy a kategóriák közötti crossover modellek, azaz a kupésított aszfaltterepjárók nevében az x a cross szót jelöli.

Az első betű a méretet mutatja, a kisebb az EX <u>(lásd a galériában)</u> , nagyobb az FX, a tengerentúli dimenziókra szabott QX 56 pedig személyesen Irdatlan bácsi. A szám mindig a motor lökettérfogatára utal.

Miből ül át egy Infiniti-tulaj?

Egy új márka bevezetésekor érdekes lehet, milyen autóknak fordítanak hátat az első vevők? Látszik a beszámítható autóparkon, hogy aki Infinitit vesz, az korábban is különbözni akart a többiektől és nem a fősodorból választott autót. A szalonba betérők közül többen is járnak Range Rover Sporttal, előfordult Chrysler 300C is. Legtöbben az FX-et keresik, amelyet nem egy érdeklődő az X6-os BMW helyett néz, mert azt a négyajtós terepkupét gyorsan kisajátították bizonyos elemek, akikkel nem kívánnak közösséget vállalni. A potenciális vásárlók között ott vannak azok a Nissan-ügyfelek is, akik cégen belül szeretnének prémiummárkára váltani, például a megboldogult Maxima tulajdonosai.

Nem kell extrákra költeni, alapáron teljes a felszereltség

Nem kell extrákra költeni, alapáron teljes a felszereltség

Nem kell extrákra költeni, alapáron járnak felszereltség


Van még a szabadidő-autókon kívül a 3-as BMW mintájára szabott G37 lépcsős háttal és kupéként, amelyből jövőre, február-március környékén nyitható keménytetős kabriós is érkezik. Az M-sorozat egy itthon nem kapható jókora szedán, talán rémlik pár olvasónknak, hogy a BMW és a Nissan mekkora jogi csatározást folytatott a neve miatt.

Jövő májusban dízel is

Nagyobb csinnadratta nélkül kezdődött az értékesítés, de a lehetséges vásárlók egy része már tud a márkáról. Az eddig kötött szerződések mintegy fele jut az FX-re, a többi egyenletesen oszlik meg a másik három modell között – tudtuk meg Ámort Antaltól. Az Infiniti értékesítési vezetője szerint ügyfeleik keresnék a dízelmotoros SUV-kat, de a háromliteres dízellel szerelt EX és FX csak jövőre erősíti a kínálatot, hazai megjelenésük 2010 közepére tehető.

Meztelenül a BMW-vel szemben? 61

Mit tud a gyári fotós? Képek a galériában

Észbontó a hangja, főleg a motoré, a kipufogóé kevésbé

Észbontó a hangja, főleg a motoré, a kipufogóé kevésbé

Észbontó a motorhang, nincs rá más szó


A V6-os dízel valószínűleg eljár majd 8-14 literrel, a benzinesnek úgy 10-18 liter lehet az étvágya, de ha már valaki húszmilliós autóban gondolkodhat, szemezzen bátran a benzinessel! Mert az FX vezetése után egyértelmű, hogy egy dízelmotor még hasonlóra sem képes.

V6, 320 lóerő: kár erről lemondani

Itt nem a százra gyorsulásról van szó, bár 6,8 másodperc ígéretes egy automata váltós géptől. Amikor a Nissan 370Z-ben is dübörgő V6 két pillanat után 7500-nál beleszaladt a leszabályozásba, akkor kezdett derengni, mitől sport terepjáró az FX. A fojtószelepet változó mélységű szelepnyitással pótoló gép vadul pörög, úgy harap, mintha sosem lettek volna károsanyag-kibocsátási normák és veszettül élvezi a fordulatot.

Lapozás után a spórolás fájdalmas buktatóiról lesz szó, illetve művi prémiummárkák következnek


Ez nem azt jelenti, hogy a hathengeres odalent gyengélkedne. 3,7 literes hengerűrtartalommal van miből meríteni. A 320 lóerős motor hangja az ájulásig szép, a hétfokozatú automatát kézzel kapcsolva a gép magától ad egészséges gázfröccsöket visszaváltásnál.

Meztelenül a BMW-vel szemben? 63

A képre kattintva ismét gyári fotók következnek

Gagyi megoldás: miért kell átvenni negyedennyibe kerülő Nissanokból ezt a kapcsolót?

Gagyi megoldás: miért kell átvenni negyedennyibe kerülő Nissanokból ezt a kapcsolót?

Gagyi megoldás:  olcsó Nissan kapcsolók


A szoftver nem alibizik, nagy fordulaton egy gangot visszaverve drasztikus, alacsony fordulatszámon visszakapcsolva szolidabb gázadással segít a vezetőnek, amit nehéz megunni. A hétfokozatú automata váltó remek, de ettől nem szabad hasra esni: ezen a szinten ezt elvárhatja minden vásárló.

Nincs elem a slusszkulcsban

A főként egyenes szakaszokon a kanyarstabilitásról nem sok derült ki, azt érezni, hogy a nagy felnik dacára is elég kényelmes a felfüggesztés, mégsem himbilimbi hajóhinta az FX. 

Szürkeimport: olcsóbb, de rázós

Azonos a 320 lóerős motor az FX37-ével

Azonos a 320 lóerős motor az FX37-ével

Szürkeimportban ugrik a garancia


Hazánkban az Infinitik, főleg az EX révén, jóval azelőtt megjelentek, hogy a Nissan luxusmárkája európai terjeszkedésbe fogott volna. A szürkeimport nem szűnt meg, az Egyesült Államokból továbbra is beszerezhető az autó, ráadásul murváról, faház előtt kevesebbe is kerül, mint a Váci úti szalonban.

Kétmilliós árkülönbség

Információink szerint kétmillió forintot takarít meg a beseftelt autó tulajdonosa, tehát a most kipróbált FX 37 esetében 18 helyett nagyjából 16 millió forintos összeg trónol az árcédulán. A bő tíz százalékos spórolás nincs ingyen!

És amit bukunk rajta

Agresszív arca van

Agresszív arca van

Európának jobb fék és futómű jár


Bármilyen furcsa is ez egy prémiummárka esetében, az Amerikába szállított Infinitikben gyengébb a fék, mert úgy sem mennek gyorsan, minek tegyenek bele drágábbat. A futómű is kevésbé stabil, de ennek nem a spórolás az oka, hanem a kényelem: a jenkiknek fontosabb a komfort a jobb úttartásnál.

Nem elhanyagolható hátrány a garancia hiánya és a kocsiba beszerelt, de eredeti állapotában működésképtelen gyári navigációs rendszer. A kinti szabvány szerinti fényszórók igen drága cseréjét el lehet kerülni, de a megbundázott vizsgáztatás sem működik örökké. És még valami: behozott autókban időnként nem az új motor van, hanem a 3,5 literes korábbi V6, persze az sem rossz.

Hátul nincs nagy parádézás

Hátul nincs nagy parádézás

Hátul nincs nagy parádézás


Jó érzés, hogy az FX figyel a gazdira. A kulcsában például nincs elem, ezért nincs is, ami lemerüljön. Ha az autó jelzi, hogy a jeladóban kritikus a töltöttség, elég bedugni a „kulcsot” a műszerfali nyílásba a bal térdnél, ahol az indukciós töltővel újra erőre kap. Tetszett a hatékony ülésszelőztetés is, 28 fokban, tűző napon máskülönben bepállottunk volna az alapáron adott bőrülésbe.

Korlátai persze vannak az autónak, hiába járnak hozzá különleges szolgáltatások. Mivel itthon jórészt ismeretlen a márka, az értékvesztés vészes lehet, sok helyre az FX-ben sem számíthatunk hátul és a Nissan Tiidából ismerős ablakemelő-kapcsoló is fájdalmasan olcsó részlet a máskülönben prémium igényű belső térben. De ezt van mivel ellensúlyozni, például a V6 hangi adottságaival.

Művi prémiummárkák Japánból

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 3696
Furat x löket (mm) 95,5X 86,0
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 235 (320)/7000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 360/5200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,8
Végsebesség (km/h) 233
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 16,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 9,4
Vegyes (l/100 km) 12,1
CO2 kibocsátás (g/km) 282
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4865/1925/1680
Tengelytáv (mm) 2885
Csomagtér (liter) 410-1305
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 2012/487
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 90
Gumiméret 265/50 R20
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 18 044 000
Konkurensek (forint) BMW X6 xDrive35i (306 LE), 18 864 000

Címlapról ajánljuk