Mint régen: turbó, 4×4, hatgangos váltó

Eligazítás. Björn Zuchhold a futóműfejlesztés egyik vezetője
2.8 V6, 325 LE, 435 Nm: csoda hogy rá lehet csukni a fedelet

2.8 V6, 325 LE, 435 Nm: csoda hogy rá lehet csukni a fedelet

2.8 V6, 435 Nm: csoda hogy rá lehet csukni fedelet


Csalhatatlan jele a korosodásnak, hogy egyre többször emlegetek hajdanvolt autókat, hogy bezzeg akkor még nem a pénz diktált. Az egyik becsípődésem az első generációs, 1988-1995 közötti Vectra sportváltozatához kötődik. A dallamos nevű Vectra 2000 2.0 16V Turbo 4×4 már akkor összkerékhajtással és hatfokozatú váltóval készült, mekkora autó lehetett 204 lóerővel!

Kivételesen nincs mit visszasírni, mert az Insignia sportváltozata négykerék-hajtású, turbófeltöltős és 325 lóerejével is igen jó helyen áll a középkategóriás tömeggyártmányok versenyében.

Alig maradt sportlimuzin

325 lóerős téttel az Opel elég rendesen odatette az Insignia OPC-t a népi középkategóriás sportmodellek között. A Passatból van ugyan 300 lóerős V6, de a 3,6 literes limuzin nem sportváltozat, inkább luxusverzió. A Ford Mondeóból az ST 220 utódja lehetne az ellenfél, de náluk 220 lóerőnél az öthengeres turbóval véget ér a teljesítménykínálat.

Nincs már Accord Type-R sem, a Honda a 201 lóerős, automatával hervasztó, kézi váltóval élvezetesen vinnyogtatható négyhengerest adja a sportolni vágyó családapáknak. A cégautós menedzserekre utazó Toyota és a francia márkák is hanyagolják a kategóriát, kivéve a Renault-t. A Laguna GT teljesítményhátránya ellenére is értékes szereplő. Az egyre szűkülő kínálatot később nemsokára a Mazda bővítheti, ott még remélhetünk utódot az MPS-nek.

Versenytempó

Folyamatosan változik az erőeloszlás

Folyamatosan változik az erőeloszlás

Folyamatosan változik az erőeloszlás


Bár vannak nyílt napok, alkalmas autó híján ritkán jutunk ki a Hungaroringre. Az Opel viszont utcai vezetést nem is szervezett az Insignia OPC bemutatóján, rögtön a versenypályára tereltek bennünket.

Az Insignia nemcsak méretben és árban, de az OPC-vel technológiájában is méltó csúcsmodellje az Opelnek. Mire megkapta az Opel Performance Center logóját, futóműve, hajtáslánca, külseje és belseje is teljesen átalakult.

Mindhárom kasztnival van Insignia OPC

Mindhárom kasztnival van Insignia OPC


További gyári képek a galériában

325 lóerő, 250 km/h, 6,0 s

Tökéletesek a sportülések. Megkapták a németországi egészséges hát mozgalom elismerését, ami az Opel után a Mercedes-Benzek sikerült

Tökéletesek a sportülések. Megkapták a németországi egészséges hát mozgalom elismerését, ami az Opel után a Mercedes-Benzek sikerült

Tökéletesek a sportülések


Tudásából már a csodás sportülések oldaltartásából is megsejteni valamit, de a hathengeres motor először csak altat finom, halk járásával. Pedig a 325 lóerős turbómotor egy utcai autóban több, mint ígéretes.

A műszerfalon az ESP kapcsolója mellett két gombot látni, az egyikkel a sport-, a másikkal az OPC-üzemmódot lehet előcsalni. A Flex Ride futómű elektronikus lengéscsillapítás-vezérlése más, mint az Astrában, a C Vectrában vagy a többi Insigniában.

Folytatjuk a legerősebb Opellel, amely 270-nel mehetne, de nem szabad neki


Itt az induláskor alapértelmezésként működő, viszonylag komfortos állás nem vált magától feszesebbre, ha az érzékelők az intenzív fékezésből, az erős kigyorsításból és a szigorú keresztgyorsulásból sportos tempót jeleznek. Az van, amit a vezető választ.

OPC-kapcsoló

Enni kérnek. 19-21 literen állt az átlagfogyasztás, ami versenypályán semmi

Enni kérnek. 19-21 literen állt az átlagfogyasztás, ami versenypályán semmi

Enni kérnek. 19-22 liter nem sok a ringen


Ha akarja, két fokozatban durvulhat az autó, ilyenkor a gázreakció és a kormányzás élesebbre vált, a keményebb lengéscsillapítás visszavesz az oldaldőlésből és az összkerékhajtás preferálni kezdi a hátsó kerekeket.

Nincs pontos erőeloszlási arány, mert a számítógép folyamatosan dolgozik az ügyön, de ha nagyon számszerűsíteni akarjuk, akkor a 60:40 körüli tartománytól nagyjából a 40:60 felé mozdul el.

Megbocsájt, elkényeztet

Szédületesen tapad, bármit csinálunk

Szédületesen tapad, bármit csinálunk

Szédületesen tapad, bármit csinálunk


Induláskor nem kell megvárni, hogy az első kerekek kipörögjenek, az autó mindig összkerékhajtással kezd. Az 1,8 tonnás autó hat másodperc alatt gyorsul százra, arcpirítóan nagyokat rajtolhatunk, amíg a kuplung bírja.

435 Nm papíron is sok, élőben ezzel a nyomatékkal a motor annyira rugalmas, hogy még a Hungaroringen sem kell állandóan váltani, miközben a fékek szinte felizzanak a felvezetőautó mögött.

Porsche-szinten: 35,3 méteren megáll százról

Négydugattyús fix féknyergeket szállít a Brembo

Négydugattyús fix féknyergeket szállít a Brembo

Négydugattyús fix féknyereg a Brembótól


A Felix nevű pilóta alatt egy 240 lóerős és csak elöl hajtó Astra OPC van, de ahogy ő vezet, az más dimenzió. Vitt egy kört az Insignia OPC-vel és ahogy az elképesztő tapadású autót keresztbe rakta, majd négy füstölő kerékkel kijött a kanyarból, az nem mindennapi.

Bárhogy nyomom neki, az Insignia OPC civilizált marad, ESP nélkül sem állt keresztbe gázelvételre. Lenyűgöző tartalékai vannak, ilyen könnyen ennyire gyorsan menni utoljára a hasonló hajtásláncú Audi TT RS-ben sikerült.

13,2 és 13,5 millió Ft közötti áron

13,2 millió forinttól kapható az OPC, csak kézi váltóval

13,2 millió forinttól kapható az OPC, csak kézi váltóval

13,2 millió forinttól, csak kézi váltóval


Klasszisokkal jobban tapad az OPC, mint gyengébb testvérei, amit az alapjaiban újrakonstruált futómű mellett a Pireli P Zero gumiknak is köszönhet. Több neves gumimárka abroncsai közül választották ezt a fejlesztők, de a többi P Zeróhoz képest néhány módosítással.

Meglepő az 1,8 tonnás autótól, hogy nem keni az orrát, a fejlesztők kifejezetten semlegesre hangolták. Nagy is, nehéz is, mégis élmény vele Hungaroringen szaggatni, ami komoly bók az Insignia OPC-nek, mert ezt sem versenypályára találták ki. Alig várjuk, hogy a négyajtósként 13 173 000 forinttól megvásárolható autót közúton is kipróbálhassuk.

Műszaki adatok – Opel Insignia 2.8 V6 OPC
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2792
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 239(325)/5250
Max. nyomaték (Nm) 435
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,0
Végsebesség (km/h) 250 (leszabályozva)
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 16,6-17,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,4-8,6
Vegyes (l/100 km) 11,4-11,7
CO2 kibocsátás (g/km) 268-274
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4830-4908/1856/1498-1520
Tengelytáv (mm) 2737
Csomagtér (liter) 500-540/1010-1530
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1810-1930/505-535
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70
Gumiméret 245/40 R19 vagy 255/35 R20
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 13 173 000-13 473 000