Ellenfelek: RAV4, Kuga, Qashqai

Összkerékhajtással legalább hatmillió forintba kerül
Mindhárom TDI-ből van 4x4

Mindhárom TDI-ből van 4×4

Mindhárom TDI-ből van 4×4


Valakik érzik a Skodánál, mitől lesz egy autó többféle kaszt tagjainak is felvállalhatóan klasszikus, mégsem kispolgári darab. Ilyen az Octavia, de még az elődjénél kevésbé szépre sikerült Fabia II is. Rizikósabb, kicsit is merész autójuk nemigen van, talán a Roomster.

Most viszont a Skoda abban a kategóriában próbál szerencsét, ahol arat a Nissan Qashqai és erős a VW Tiguan. Itt díszlik a Ford Kuga, de akkor még nem szóltunk a szegmens alapautójáról, a Toyota RAV4-ről és a méretben hasonló, de 9,8 millióról induló árával máshová belőtt BMW X1-ről, tehát itt nem csak az észérvek döntenek.

Ügynökségmentes jeti

Szerintem a Skodának bejön majd a Yeti név. Egyrészt nem kellett egy ügynökséget megbízni valami ostobaság kitalálásával, mert házon belül született az ötlet. Járulékos előny a havasi ember járatlansága neve levédésében, így a Picassóra utazó Citroënnel ellentétben a Skodának nem kellett alkudoznia az ifjabb és legifjabb jetivel. Főleg, hogy a Himalájában sejtett óriás valószínűleg a Loch Ness-i szörnnyel és a bolygó hollandival játszik egy csapatban.

Nem gond parkolni vele

4,2 méteres, könnyű vele parkolni

4,2 méteres, könnyű vele parkolni

4,2 méteres, könnyű vele parkolni


Manapság annyira sokan vesznek városi terepjárót, hogy a nagy darabszámokra utazó, erősen tutista Skodának is érdemes lett beszállnia a kategóriába. Az ő autójuk rövid, de széles és magas, ami városban jól jön.

Egy Yeti nem egészen húsz centivel hosszabb egy 207-es Peugeot-nál, parkoláskor segít a nagy hasmagasság és a robusztus futómű is. Az Octaviától örökölt felfüggesztést a Yetihez megerősítette a Skoda, nem lehet gond elfoglalni vele az alacsonyabb építésű kocsikra veszélyes parkolóhelyeket.

Fabia helyett Octavia

2005-ben láttuk a Yeti-tanulmányt

2005-ben láttuk a Yeti-tanulmányt

2005-ben láttuk a Yeti-tanulmányt


2004-ben kezdtek el dolgozni a Skoda formatervezői a Yetin. A megbízás eredetileg a Fabia padlólemezére építendő fiatalos, friss és vagány autóra szólt. Az eredményt előnyös külsejű hölgyekkel körítve mi is láttuk négy éve, Genfben sárgában, aztán Frankfurtban világos kékben.

Műszaki oldalról a donor végül az Octavia lett, hogy az autó ne legyen elsőkerék-hajtásra kárhoztatva. A szögletes, nagyon jól áttekinthető autó bemutatója a 2009-es Genfi Autószalonon volt, gyártása nyár óta folyik. Forgalmazása több havi előértékesítés után októberben indul hazánkban, az alapár a 105 lóerős turbós, 1500-as fordulattól 175 Nm nyomatékú benzinessel 4 598 500 Ft.


Perpatvar a Volkswagennel

Igényes műanyagokkal vagyunk körbevéve

Igényes műanyagokkal vagyunk körbevéve

Igényes műanyagokkal vagyunk körbevéve


Sejteni lehetett, hogy a Yeti jó autó, tetszett nekünk a külföldi bemutatón, aztán egy összehasonlító tesztben bemosott egyet a Tiguannak, amiből házon belül kerekedett perpatvar a Volkswagennel.

Most először vezettük az autót itthon és az ismerős utakon is erősen meggyőző volt.

Nem kell egyetérteni vele, de nálam ma a Yeti a legjobb kompakt szabadidő-autó, futóműve és okos belső tere miatt, mert az SUV megörökölte a Roomster tologatható-lehajtható-kivehető hátsó üléseit.

Két nénit és egy bácsit, továbbá sivatagi Yetiket és hazai árakat ígérhetünk a túloldalra lapozóknak


Meglepően jó autó

A Pilist a szentendrei Skanzen fölött Visegrádig átszelő Lepencei út nem az a hely, ahol egy magasépítésű autót bemutatnánk. A Yeti mégsem bőgött le, sőt, pont olyan jó volt vele itt kanyarogni, mint egy igazán jól hangolt kompakt autóval.

Kivehető a hátsó ülés, jó a variálhatóság

Kivehető a hátsó ülés, jó a variálhatóság

Kivehető a hátsó ülés, jó a variálhatóság


Nem billeg, nem koppint állandóan orrunkra a menetstabilizáló, jól irányítható és kiszámítható autó, ráadásul még kényelmes is. Ez nem valami mágia, amit csak autóversenyzők éreznek meg, a Yetivel minden anyuka biztonságban és sebesen viheti a gyermekeket egy rövid, de váratlanul tágas autóban.

Meglepő, hogy ilyen kis alapterületen nemcsak az utasoknak és a csomagoknak van rengeteg helye, hanem még a motor és a gyűrődő zóna is elfért. Pedig így van, a Yeti nemrég kaszálta be az öt csillagot az Euro NCAP törésteszten és motorja is határozott életjeleket ad.

Turbó minden motorhoz

105 és 160 lóerős benzines motorral kapható

105 és 160 lóerős benzines motorral kapható

105 és 160 lóerős benzinessel kapható


Mi a kétliteres dízelek közül a középsőt vezettük 140 lóerővel, amely a 110 és a helyből 4×4-es 170 lóerős TDI között áll. A közös nyomócsöves motor némi indiszponáltság után lelkesen gyorsított, hiába lassítja a Haldex-kuplungos összkerékhajtás.

A fotók kedvéért le kellett jutni a Duna partjára, ami a 18 centis hasmagassággal némi rámpaépítés után nem is volt gond. Kifelé egy elöl hajtó Yeti nagy bajban lett volna, de a 4×4-es egykedvűen vette az akadályt.

Nem lett drága az új Skoda 51

Sivatagi külső képek és más gyári fotók a galériában

Listaár: 4,6-tól 7,5 millióig

Haldex-kuplungos a négykerék-hajtás

Haldex-kuplungos a négykerék-hajtás

Haldex-kuplungos a négykerék-hajtás


Kiadósabb terepezésre felező híján csak a kuplung rovására indulhat a tulaj, de a technikai háttér bőven meghaladja azt, amit egy SUV gazdája általában meg mer kockáztatni. Az off-road kapcsolót megnyomva engedékenyebb lesz a kipörgésgátló, az ABS engedi blokkolni a kerekeket, hogy a talajba besüllyedve jobban lassuljon az autó és lejtőn működik az automatikus fékezés. Akár üresben is leereszkedhetünk, a fékrendszer nem hagyja felgyorsulni az autót.

4,6 millió forinttól mérik a márkakereskedésekben a Yetit az új, 1,2 literes és 105 lóerős turbómotorral (egy ezerhatos Nissan Qashqai 4 990 000 forinttól indul). Az árlista másik végén a 7 489 000 forintos modell áll a 170 lóerős dízellel. Az ezerkettes csak fronthajtással kapható, a 110 lóerős 2.0 TDI mindkét felállásban, a 160 lóerős 1.8 TSI benzines és a két erősebb TDI mind a négy kereket hajtja.

Škoda Yeti Škoda Yeti 4×4
1.2 TSI/105 LE 4 598 500 – 5 488 500 Ft 1.8 TSI/160 LE 5 999 250 – 6 889 000 Ft
2.0 TDI/110 LE 5 499 250 – 6 389 000 Ft 2.0 TDI/110 LE 6 199 250-7 089 000 Ft
2.0 TDI/140 LE 6 939 000-7 089 000 Ft
2.0 TDI/170 LE 7 139 000-7 489 000 Ft