Adatlap
VW Touran 1.4 TSI Trendline
Motor | 1390 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 140 LE |
Nyomaték | 220 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,5 sec |
Végsebesség | 202 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,6 l / 100 km |
Nyolc éves elmúlt a Touran, most mégsem használttesztet közlünk róla. Ennek az az oka, hogy a 2003-tól értékesített és 2006-ban átdolgozott egyterű tavaly átesett a második renováláson is.
Egyszer kell jól megcsinálni
Egy ideje a Volkswagennél a vízszintes lamellák száma és krómozása jelzi, hogy egy-, két- vagy hárompálcás-e az autó. A modellfrissítéskor kapott két krómcsíkjával a Touran besorol a fekete hűtőmaszkos Polo és a négy csillogó lamellával büszkélkedő Passat közé.
A Volkswagen szereti erős modellfrissítésekkel sokáig piacon tartani egy-egy típusát. A hosszabb modellciklus jót tesz a profitnak, cserébe érettebb, kiforrottabb autó kap a vásárló.
Nem öregszik
Ám az az egész attól működőképes, hogy a kilenc évig gyártott előző Passat vagy az öt év után átdolgozott mostani bőven versenyképes abban a korban is, amikor a legtöbb konkurensnek az utolsó kört csengetik.
A Touran és néhány vetélytársa. A listaár mögött a +2 ülés felára | |
---|---|
Ford Grand C-Max Trend 1,6 SCTi (150 LE) | 6 360 000 Ft (190 000 Ft) |
Mazda5 2,0 TX (150 LE) | 6 559 900 Ft (széria) |
Peugeot 5008 1,6 THP Premium (156 LE) | 6 475 000 Ft (150 000 Ft) |
Renault Grand Scénic 1,4 TCe Dynamique (130 LE) | 5 440 000 Ft (150 000 Ft) |
VW Touran Trendline 1,4 TSI (140 LE) | 6 323 500 Ft (192 500 Ft) |
Egykori előnyéből még a Touran is megél, bár beülve avítt és ötletszegény autónak tűnik.
A designon nincs mit vitatkozni, vagy a márkanév adja el, vagy tényleg sokan vágynak ide, mindenesetre már tavaly nyárig elkelt 1 150 000 Touran.
Kevés finesz, stabil alapok
A belső tér variálhatósága kiváló. A három sor középső ülései kivehetőek, előrehajthatóak, a leghátsó kettő az eddigiekhez hasonlóan könnyen elővarázsolható a padlóból és eltüntetni is könnyű őket.
Ha a középső sor középső ülése otthon marad, a két szélső beljebb szerelhető, növelve a teret vállmagasságban. A hétszemélyes Touran hátránya, hogy nincs mankókerék sem, csak defektjavító szettnek maradt benne hely, míg az ötüléseshez rendelhető pótkerék.
Az ülésrendszer nemcsak viszonylag könnyen kivehető, de kellően kényelmes ülésekből áll, elöl kimondottan urasan trónolhatunk. A csempészrekeszekben és középső ládikóban egy Scénic ötletesebb, de itt is sok hasznos rakodóhely van, többek között fiók az első ülések alatt. Sajnos a második belső tükör a tesztautóból kimaradt, pedig nagyon jó volna fejforgatás nélkül felügyelni a ramazurit hátul.
Kategóriájában többször is az Év motorja volt a VW kompresszoros és turbós benzinmotorja, amely a szakmai zsűritől nem puszira kapja az elismerést. Rendkívül könnyen használható motor, alig igényel váltást a kis fordulaton mechanikus feltöltővel megtermelt nyomatéknak köszönhetően. Ha viszont az andalgást megunjuk, kihúzatva megmutatja másik arcát és csak úgy repíti a szürke batárt.
0,3 alatti alaktényező
Az összes Touran fogyasztását csökkenti a tavalyi modellfrissítéssel 0,32-ről 0,29-re javított alaktényező. Az igen jó érték apróságokból adódik össze, köztük van a motorháztető módosítása, a nagyobb hátsó tetőspoiler, a felnik áttervezése és elsősorban az autó alatt örvénylő levegő megszelídítése különféle légterelőkkel és burkolatokkal.
Néhány kompakt egyterű alaktényezője
Citroën Grand C4 Picasso 0,310
Ford Grand C-Max 0,32
Renault Grand Scénic 0,324
VW Touran 0,29
Jobb vezetni a Fordot és a Peugeot-t
Vezetni a Tourant nem olyan kellemes, mint az 5008-as Peugeot-t vagy a C-Maxot, de az egyterűek között a jobbak közé tartozik. Stabil futóműve zselébe ágyazza az ütéseket, pedig aligha ide tervezték.
Aki pont ettől a családi autótól vár több sportosságot, 43 750 forintért rendelhet 15 milliméterrel ültetett sportfutóművet és máris nagyobb kanyarsebességnél borulhat ki hátul a kakaó. Az adaptív lengéscsillapítás az alapkivitelhez nem elérhető, pedig az lenne az igazi, csak ne kerülne 243 750 forintba.
Még mindig az élbolyban
Igen sűrű a kompakt egyterűek mezőnye és a Touranban nincs 1-2 kiemelkedő tulajdonság, amivel felívhatná magára a figyelmet. A drága tolóajtó a Sharan kiváltsága, szemben a Mazda5-tel és Ford Grand C-MAX-szal, tetőgerendája egy vastag tömbben rontja a kilátást, ellentétben a két keskeny A-oszlopú Citroën C4 Picassókkal, belseje sem olyan ötletes, mint a Picassóké vagy a Scénicé.
Nagy vívmányok helyett a Volkswagen szokás szerint minden kötelező feladatot jól megoldott, amivel az autó még mindig a legjobbak egyike a kategóriában.
Ára is teljesen reális. Az 5008 hiába jobb autó, ezt kevesen hiszik el róla, a Scénic viszont annyival kevesebbe kerül a mezőnynél, hogy saját zsebből egy igazi családnak nincs értelme mást választani.