Adatlap

VW Touran 1.4 TSI Trendline

Nyolc éves elmúlt a Touran, most mégsem használtautótesztet közlünk róla. Ennek az az oka, hogy a 2003-tól értékesített és 2007-ben átdolgozott egyterű tavaly átesett a második renováláson is
Nyolc éves elmúlt a Touran, most mégsem használtautótesztet közlünk róla. Ennek az az oka, hogy a 2003-tól értékesített és 2007-ben átdolgozott egyterű tavaly átesett a második renováláson is
Motor 1390 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 140 LE
Nyomaték 220 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,5 sec
Végsebesség 202 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,6 l / 100 km

Nyolc éves elmúlt a Touran, most mégsem használttesztet közlünk róla. Ennek az az oka, hogy a 2003-tól értékesített és 2006-ban átdolgozott egyterű tavaly átesett a második renováláson is.

Egyszer kell jól megcsinálni

Egy ideje a Volkswagennél a vízszintes lamellák száma és krómozása jelzi, hogy egy-, két- vagy hárompálcás-e az autó. A modellfrissítéskor kapott két krómcsíkjával a Touran besorol a fekete hűtőmaszkos Polo és a négy csillogó lamellával büszkélkedő Passat közé.

A Volkswagen szereti erős modellfrissítésekkel sokáig piacon tartani egy-egy típusát. A hosszabb modellciklus jót tesz a profitnak, cserébe érettebb, kiforrottabb autó kap a vásárló.

Nem öregszik

Ám az az egész attól működőképes, hogy a kilenc évig gyártott előző Passat vagy az öt év után átdolgozott mostani bőven versenyképes abban a korban is, amikor a legtöbb konkurensnek az utolsó kört csengetik.

A Touran és néhány vetélytársa. A listaár mögött a +2 ülés felára
Ford Grand C-Max Trend 1,6 SCTi (150 LE) 6 360 000 Ft (190 000 Ft)
Mazda5 2,0 TX (150 LE) 6 559 900 Ft (széria)
Peugeot 5008 1,6 THP Premium (156 LE) 6 475 000 Ft (150 000 Ft)
Renault Grand Scénic 1,4 TCe Dynamique (130 LE) 5 440 000 Ft (150 000 Ft)
VW Touran Trendline 1,4 TSI (140 LE) 6 323 500 Ft (192 500 Ft)

Ülésrendszere igen átgondolt, bevált és könnyen használható

Ülésrendszere igen átgondolt, bevált és könnyen használható

Ülésrendszere igen átgondolt, bevált és könnyen használható


Egykori előnyéből még a Touran is megél, bár beülve avítt és ötletszegény autónak tűnik.

A designon nincs mit vitatkozni, vagy a márkanév adja el, vagy tényleg sokan vágynak ide, mindenesetre már tavaly nyárig elkelt 1 150 000 Touran.

Kevés finesz, stabil alapok

A belső tér variálhatósága kiváló. A három sor középső ülései kivehetőek, előrehajthatóak, a leghátsó kettő az eddigiekhez hasonlóan könnyen elővarázsolható a padlóból és eltüntetni is könnyű őket.

202 km/óra végsebesség, 6,8 liter a szabványos átlagfogyasztás és 9,5 s alatt gyorsul százra a 140 lóerős 1,4 TSI. Létezik belőle 170 lóerős is

202 km/óra végsebesség, 6,8 liter a szabványos átlagfogyasztás és 9,5 s alatt gyorsul százra a 140 lóerős 1,4 TSI. Létezik belőle 170 lóerős is

Ötszemélyes kivitelben 591-1989, hétülésesként 121-1913 literes a csomagtartó

Ötszemélyes kivitelben 591-1989, hétülésesként 121-1913 literes a csomagtartó

Ötszemélyes kivitelben 591-1989, hétülésesként 121-1913 literes a csomagtartó


Ha a középső sor középső ülése otthon marad, a két szélső beljebb szerelhető, növelve a teret vállmagasságban. A hétszemélyes Touran hátránya, hogy nincs mankókerék sem, csak defektjavító szettnek maradt benne hely, míg az ötüléseshez rendelhető pótkerék.

Az ülésrendszer nemcsak viszonylag könnyen kivehető, de kellően kényelmes ülésekből áll, elöl kimondottan urasan trónolhatunk. A csempészrekeszekben és középső ládikóban egy Scénic ötletesebb, de itt is sok hasznos rakodóhely van, többek között fiók az első ülések alatt. Sajnos a második belső tükör a tesztautóból kimaradt, pedig nagyon jó volna fejforgatás nélkül felügyelni a ramazurit hátul.

220 Nm az 1,4 literes motor maximális nyomatéka 1500-nál. Először a kompresszor tölti, majd beszáll a turbó is, közepes fordulattól pedig csak a turbófeltöltő dolgozik

220 Nm az 1,4 literes motor maximális nyomatéka 1500-nál. Először a kompresszor tölti, majd beszáll a turbó is, közepes fordulattól pedig csak a turbófeltöltő dolgozik

Kompresszor és turbó

Kategóriájában többször is az Év motorja volt a VW kompresszoros és turbós benzinmotorja, amely a szakmai zsűritől nem puszira kapja az elismerést. Rendkívül könnyen használható motor, alig igényel váltást a kis fordulaton mechanikus feltöltővel megtermelt nyomatéknak köszönhetően. Ha viszont az andalgást megunjuk, kihúzatva megmutatja másik arcát és csak úgy repíti a szürke batárt.

Meglepő: 439,7 centijével az egyterű 2,2 centivel rövidebb az ötajtós Opel Astránál

Meglepő: 439,7 centijével az egyterű 2,2 centivel rövidebb az ötajtós Opel Astránál

Fogyasztásával is elégedettek voltunk, bár autópályán alig volt takarékosabb, mint nemrég a sima szívó egy-nyolcas Orlando. Budapesten kijöttünk 9 literből, sztrádán, ésszel 6,7 litert mértünk (az Orlando hasonló tempónál 6,9 litert evett, városban 9,6-ot).

0,3 alatti alaktényező

Az összes Touran fogyasztását csökkenti a tavalyi modellfrissítéssel 0,32-ről 0,29-re javított alaktényező. Az igen jó érték apróságokból adódik össze, köztük van a motorháztető módosítása, a nagyobb hátsó tetőspoiler, a felnik áttervezése és elsősorban az autó alatt örvénylő levegő megszelídítése különféle légterelőkkel és burkolatokkal.

Néhány kompakt egyterű alaktényezője

Citroën Grand C4 Picasso 0,310
Ford Grand C-Max 0,32
Renault Grand Scénic 0,324
VW Touran 0,29

Jobb vezetni a Fordot és a Peugeot-t

Vezetni a Tourant nem olyan kellemes, mint az 5008-as Peugeot-t vagy a C-Maxot, de az egyterűek között a jobbak közé tartozik. Stabil futóműve zselébe ágyazza az ütéseket, pedig aligha ide tervezték.

Aki pont ettől a családi autótól vár több sportosságot, 43 750 forintért rendelhet 15 milliméterrel ültetett sportfutóművet és máris nagyobb kanyarsebességnél borulhat ki hátul a kakaó. Az adaptív lengéscsillapítás az alapkivitelhez nem elérhető, pedig az lenne az igazi, csak ne kerülne 243 750 forintba.

Még mindig az élbolyban

Igen sűrű a kompakt egyterűek mezőnye és a Touranban nincs 1-2 kiemelkedő tulajdonság, amivel felívhatná magára a figyelmet. A drága tolóajtó a Sharan kiváltsága, szemben a Mazda5-tel és Ford Grand C-MAX-szal, tetőgerendája egy vastag tömbben rontja a kilátást, ellentétben a két keskeny A-oszlopú Citroën C4 Picassókkal, belseje sem olyan ötletes, mint a Picassóké vagy a Scénicé.

Nagy vívmányok helyett a Volkswagen szokás szerint minden kötelező feladatot jól megoldott, amivel az autó még mindig a legjobbak egyike a kategóriában.

Ára is teljesen reális. Az 5008 hiába jobb autó, ezt kevesen hiszik el róla, a Scénic viszont annyival kevesebbe kerül a mezőnynél, hogy saját zsebből egy igazi családnak nincs értelme mást választani.