Adatlap
Renault Fluence 2,0 16V Privilege
Motor | 1997 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 140 LE |
Nyomaték | 195 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,4 sec |
Végsebesség | 195 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 7,7 l / 100 km |
2.0: 15-20 évvel ezelőtt még büszkén feszített ez a motorméret egy A Vectrán, Carina E-n vagy malacorrú Passaton. A SEAT Ibizából csodáltam a kétliteres a GTI-t, míg a kétezres Alfa 145-től a szemem is könnybe lábadt, akkora nagy szám volt 15 éve.
Alig maradt kétliteres szívómotor
Aztán a menő autók motormérete a dagadással párhuzamosan kezdett kevés lenni, a Passat 2,0 FSI emblematikusan kiábrándító volt. Örülünk, hogy turbóval sikerült a hónuk alá nyúlni.
A Fluence konkurensei közül az Astra, a Focus és a Jetta is átállt feltöltött, kisebb hengerűrtartalmú benzinesre, amilyen a Renault-nak is van a Méganeban, de a lépcsőshátúhoz egy ideje rendelhető a Laguna és a Latitude szívó kétliteres benzinese.
Jó színben egész elegáns
Egy Volkswagen Jetta láthatóan komolyabb, precízebben összerakott autó, de ezzel a konfigurációval a Fluence nem tűnik olcsónak, pedig kategóriájában messze a legkevesebbe kerül.
Van valaki a Renault-importőrnél, akinek szokás szerint sikerült a legvonzóbb összeállításban megrendelni a tesztautót. Többen is megdicsérték az elegáns sötétkék-bézs bőrbelsős szedánt, amelyet Exception- és a tesztelt Privilege-kivitelben gazdag krómozás díszít.
Olcsóból kihozott, tágas csomagtér
A csomagtérfedél felnőtt férfinak is majdnem mellig ér és sokat eltakar, kell a széria tolatóradar.
A csomagtartó igazán tágas, persze egy nagyobb doboz már kifog rajta, de ebben a kombik vagy az ötajtósok mindig jobbak lesznek.
A Renault Fluence és gazdagon felszerelt vetélytársai | |
---|---|
Chevrolet Cruze 1,8 LTZ+ (141 LE) | 5 724 000 Ft |
Ford Focus 1,6 SCTI EcoBoost Titanium (150 LE) | 6 230 000 Ft |
Mazda3 2,0 TX Plus (150 LE) | 6 329 900 Ft |
Renault Fluence 2,0 Privilege (140 LE) | 4 940 000 Ft |
Volkswagen Jetta 1,4 TSI Highline (122 LE) | 5 717 250 Ft |
Nagyobb baj, hogy a drágább külső fedélnyitó-mechanizmus nem fért bele, így a telerámolt farban a műanyaggal tokozott karok összenyomják-feldöntik záráskor, ami útjukba akad. Egyszer a palántákat rejtő papírdobozba hasítottak bele, máskor a babakocsiba, ráadásul kicsi a nyílás és belső perem híján a fedelet csak a lemezt megfogva lehet lecsukni.
Érdemes arra is készülni, hogy a kupac tetején, hátra benyomott takarót-kabátot összezsírozza a fehér kence, amivel a zsanérokat leküldik a gyárban.
Egy Mégane kombi nemcsak szebb belül, de jóval praktikusabb is.
Mert a Fluence nem egészen a Mégane lépcsőshátú testvére, hanem a dél-koreai Samsung SM3 egy változata, amely az Infinitivel együtt a Renault-Nissan konszernhez tartozik. A minőségérzet közepes, az előkelő bőrkárpit megérdemelt volna világos övet a fekete helyett, de erre már nem jutott figyelem.
Viszont érkezéskor és távozáskor az ajtókat automatikusan nyitó-záró Renault-kártya továbbra is remek találmány. A belső tér a középkategóriát idéző, 270,2 centis tengelytávval kellemesen szellős, hátul is el lehet férni, ahol külön levegőkilépő javította a szellőzést az őszre tolódott nyárban. Az ülésekkel sincs baj, a Fluence-ban el lehet utazni messzire.
Jó erőben
140 lóerős a kétliteres benzines, amely turbó híján 195 Nm nyomatékot ad le 3750-nél (a Renault 1,4 TCe 130 pedig 190-et 2250-nél). A Fluence-ben tetszett a régi vágású motor.
Elinduláskor nem akar úgy lefulladni, mint a VW 1,4 TSI-je. 1000 és 2000 között csodálatosan bírja az 1335 kilós autót, minden emelkedőn eggyel nagyobb fokozatban felmegy, mint gondoltam volna.
Jó erőben van közepes fordulaton is, ami hiányzik belőle, az több tűz kihúzatáskor. Nem táltosodik meg nagy fordulaton, de annyira rugalmas és kiegyensúlyozott lejjebb, hogy nemigen kell vinnyogtatni.
Kedvező a fogyasztás
A fogyasztása viszont elmarad egy feltöltött és direktbefecskendezéses Octavia TSI mögött. A városi bő tíz pont két literrel magasabb, országúton a hátrány fél-egy literre mérséklődik. A városi 10,2 és az országúton-autópályán mért 7,3 literrel mégis elégedettek voltunk, egy jóval haloványabb ezerhatos motor sem mindig takarékosabb.
Hatodikban 130-nál 3500 a fordulatszám, ami még épp kellemes utazótempó, a 150-ez tartozó 4000-nél már kicsit hangos a motor, amely nem jár elég finoman. A váltó korrekt darab, pontosan jár, csak a kihúzatást követő gyors kapcsolást rühelli, mint oly sok Renault-váltó.
250 000 forintot nem ért meg a xenon-fényszóró. A modernebb Mégane-éval szemben ez nem követi a kanyarokat és tompított fénykévéje túl rövid, mert erősen lefele világít. Egyedül a távfénnyel hasít alagutat az éjszakába.
Én legutóbb a váltott kanyarokban bizonytalanul kígyózó Elantrát vezettem ebből a kategóriából és a korábbi Fluence dízelről illetve az ezerhatosról sincsenek szép emlékeim. Ám a kétliteres a feláras, 205/55 R17-es gumival tisztességesen állt az úton, nem támolygott kanyarokban.
ESP és temérdek extra alapáron
Sietni mégsem érdemes, mert a kormányzás nagyon érzéketlen, főleg középállásból kimozdítva rossz. Az elektromos kormányszervót nehéz olyan jóra megcsinálni, mint az új Focusban. Ám egy ilyen jutányos autótól elismerésre méltó, hogy itthon a legolcsóbb verzióban is alapáras az ESP, amely kulturáltan avatkozik be, ha sokallja a kanyarsebességet.
A gazdag alapfelszereltség részeként SD-kártyás térképpel dolgozó, normálisan használható Carminat TomTom navigációsrendszert ad a Renault, amely az Exceptionhoz 145 000 forintért kapható, 9 közép-európai ország térképével.
Ezerhatos helyett?
4 940 000 forintért a kétliteres Fluence Privilege félmillióval kerül többe az ezerhatosnál, de 200 ezerrel olcsóbb a 110 lóerős dízelnél. Listaáron a Mégane kombi az 1,4-es turbóval 5 390 000 forintot kóstál, hasonló kivitelben.
400 forintos benzinárnál csak óvatosan merem ezt leírni, de aki nem autózik évi 10-12 000 kilométernél többet és ritkán téved nagyvárosba, ahol az ezerhatos Fluence érezhetően kevesebbet fogyaszt, jobban jár a 140 lóerős benzinessel, ha megengedheti magának. Nyugodt ereje, bőséges tartalékai miatt a kétliteressel járni nagyon más érzés, és még a hajunkat sem eszi le.