Európában többnyire dízelmotoros kisautókkal folyik a harc egy látványosan takarékos modellért, minél alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással. A Nissan viszont a benzines tesztautóval ígér 4,1-4,3 literes fogyasztást.
1/48 Derűs, vidám autó, nagyon könnyű vele az élet. Kis körön megfordul és minimális erőkifejtéssel vezethető
Derűs, vidám autó, nagyon könnyű vele az élet. Kis körön megfordul és minimális erőkifejtéssel vezethető
Fotó megosztása:
2/48 Európában többnyire dízelmotoros kisautókkal folyik a harc egy látványosan takarékos modellért, minél alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással. A Nissan viszont a benzines tesztautóval ígér 4,1-4,3 literes fogyasztást
Európában többnyire dízelmotoros kisautókkal folyik a harc egy látványosan takarékos modellért, minél alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással. A Nissan viszont a benzines tesztautóval ígér 4,1-4,3 literes fogyasztást
Fotó megosztása:
3/48 Hátsó szárnyával és áramvonalasabb első lökhárítójával különbözik a 80 lóerős Micrától a kompresszoros
Hátsó szárnyával és áramvonalasabb első lökhárítójával különbözik a 80 lóerős Micrától a kompresszoros
Fotó megosztása:
5/48 Nem vészes a DIG-S felára, de új motorjával olyasvalamiben múlja felül az alapmodellt, amiben az is épp elég jó. A Micra 80 lóerővel is fürge és takarékos. Az utastérbe koncentrált igénytelen műanyagok semmit nem változtak a kompresszoros verzióban
Nem vészes a DIG-S felára, de új motorjával olyasvalamiben múlja felül az alapmodellt, amiben az is épp elég jó. A Micra 80 lóerővel is fürge és takarékos. Az utastérbe koncentrált igénytelen műanyagok semmit nem változtak a kompresszoros verzióban
Fotó megosztása:
6/48 Cseppet sem vagány autó, bár kihúzatva erős. Úttartása, kormányzása, gumiabroncsa kicsit sem sportos
Cseppet sem vagány autó, bár kihúzatva erős. Úttartása, kormányzása, gumiabroncsa kicsit sem sportos
Fotó megosztása:
7/48 HR12DDR a motor gyári kódja. 4400-as fordulaton adja le a 142 Nm maximális nyomatékot
HR12DDR a motor gyári kódja. 4400-as fordulaton adja le a 142 Nm maximális nyomatékot
Fotó megosztása:
9/48 Hosszan nyitva tartott szívószelepével a munkaütemet megnyújtja, a szívóütemet lerövidíti a Miller-ciklusú motor, a jobb hatásfok érdekében. Feltöltő nélkül is van hasonló, azt hívják Atkinson-ciklusnak
Hosszan nyitva tartott szívószelepével a munkaütemet megnyújtja, a szívóütemet lerövidíti a Miller-ciklusú motor, a jobb hatásfok érdekében. Feltöltő nélkül is van hasonló, azt hívják Atkinson-ciklusnak
Fotó megosztása:
10/48 25 km/órás sebesség alatt a parkolóhelyek méretét ellenőrzi az első radar. Ha van megfelelő méretű, jelzi a vezetőnek
25 km/órás sebesség alatt a parkolóhelyek méretét ellenőrzi az első radar. Ha van megfelelő méretű, jelzi a vezetőnek
Fotó megosztása:
11/48 113 600 Ft a Stílus csomagban adott matricák felára. Jár még hozzájuk tetőspoiler, krómozott kipufogóvég és szélterelő az első oldalablakokra
113 600 Ft a Stílus csomagban adott matricák felára. Jár még hozzájuk tetőspoiler, krómozott kipufogóvég és szélterelő az első oldalablakokra
Fotó megosztása:
13/48 Elektromosan behajtható a tükör
Elektromosan behajtható a tükör
Fotó megosztása:
14/48 Ha zsebben a kulcs, elég megnyomni a gombot a kilincsen az ajtók nyitásakor és zárásához
Ha zsebben a kulcs, elég megnyomni a gombot a kilincsen az ajtók nyitásakor és zárásához
Fotó megosztása:
15/48 113 600 Ft a Stílus csomagban adott matricák felára. Jár még hozzájuk tetőspoiler, krómozott kipufogóvég és szélterelő az első oldalablakokra
113 600 Ft a Stílus csomagban adott matricák felára. Jár még hozzájuk tetőspoiler, krómozott kipufogóvég és szélterelő az első oldalablakokra
Fotó megosztása:
17/48 Krómbajusz az elegancia kedvéért
Krómbajusz az elegancia kedvéért
Fotó megosztása:
18/48 Maradt a nagy békaszem, hátha a nőknek megesik rajta a szíve és meg akarják menteni
Maradt a nagy békaszem, hátha a nőknek megesik rajta a szíve és meg akarják menteni
Fotó megosztása:
19/48 15 collos alufelni jár a Teknához, az alapmodell felnije 14-es, hogy kevesebbet fogyasszon
15 collos alufelni jár a Teknához, az alapmodell felnije 14-es, hogy kevesebbet fogyasszon
Fotó megosztása:
21/48 Feláras az üvegtető, amely nem nyitható
Feláras az üvegtető, amely nem nyitható
Fotó megosztása:
22/48 Több mint hatmillió kelt el belőle 1982 óta az összesen négy generációból
Több mint hatmillió kelt el belőle 1982 óta az összesen négy generációból
Fotó megosztása:
23/48 A Nissan tisztább benzines motorral hozza a kis dízelek CO2-értékeit
A Nissan tisztább benzines motorral hozza a kis dízelek CO2-értékeit
Fotó megosztása:
25/48 Közel átlagos, 265 literes a csomagtartó
Közel átlagos, 265 literes a csomagtartó
Fotó megosztása:
26/48 378 centijével a Micra a rövid kisautók közé tartozik, mégis korrekt a térkínálata
378 centijével a Micra a rövid kisautók közé tartozik, mégis korrekt a térkínálata
Fotó megosztása:
27/48 Nem rossz a hátsó lábtér
Nem rossz a hátsó lábtér
Fotó megosztása:
29/48 A kategória legsilányabb anyagait sikerült összelapátolni a Micra utasterébe
A kategória legsilányabb anyagait sikerült összelapátolni a Micra utasterébe
Fotó megosztása:
30/48 Az üléspárna alatti mélyedésben jól elvan egy retikül
Az üléspárna alatti mélyedésben jól elvan egy retikül
Fotó megosztása:
31/48 Feltűnően sok a rakodóhely, kesztyűtartóból kettő is van
Feltűnően sok a rakodóhely, kesztyűtartóból kettő is van
Fotó megosztása:
33/48 A Teknában széria, az Acenta kivitelhez is csak 155 ezer forintba kerül a Connect navigációsrendszer, USB-csatlakozóval, Bluetooth-kihangosítással,
A Teknában széria, az Acenta kivitelhez is csak 155 ezer forintba kerül a Connect navigációsrendszer, USB-csatlakozóval, Bluetooth-kihangosítással,
Fotó megosztása:
34/48 Játszi könnyedséggel vezethető a Micra
Játszi könnyedséggel vezethető a Micra
Fotó megosztása:
35/48 Könnyen jár a váltó, a kapcsolási érzet megtévesztően hasonlít arra, amit a Mégane vagy a dízel Logan nyújt. Sajnos nincs hatodik fokozat
Könnyen jár a váltó, a kapcsolási érzet megtévesztően hasonlít arra, amit a Mégane vagy a dízel Logan nyújt. Sajnos nincs hatodik fokozat
Fotó megosztása:
37/48 Gombnyomásra indul a motor
Gombnyomásra indul a motor
Fotó megosztása:
38/48 Nem dobja fel a sivár belső teret a textilbetét az ajtókon
Nem dobja fel a sivár belső teret a textilbetét az ajtókon
Fotó megosztása:
39/48 Hátul kurblizni kell az ablakot
Hátul kurblizni kell az ablakot
Fotó megosztása:
41/48 Lent, a jobb szélen van a stop-start rendszer kikapcsológombja. Kár kiiktatni, mert jól dolgozik
Lent, a jobb szélen van a stop-start rendszer kikapcsológombja. Kár kiiktatni, mert jól dolgozik
Fotó megosztása:
42/48 A Teknában széria, az Acenta kivitelhez is csak 155 ezer forintba kerül a Connect navigációsrendszer, USB-csatlakozóval, Bluetooth-kihangosítással
A Teknában széria, az Acenta kivitelhez is csak 155 ezer forintba kerül a Connect navigációsrendszer, USB-csatlakozóval, Bluetooth-kihangosítással
Fotó megosztása:
43/48 Középen jelenik meg a fedélzeti számítógép többi információja is
Középen jelenik meg a fedélzeti számítógép többi információja is
Fotó megosztása:
45/48 Csak váltáskor kell elengedni a kormányt
Csak váltáskor kell elengedni a kormányt
Fotó megosztása:
46/48 Nem ártana egy vízfőfokmérő a kompresszoros motornak
Nem ártana egy vízfőfokmérő a kompresszoros motornak
Fotó megosztása:
47/48 Automata klímaberendezés jár a Tekna modellhez
Automata klímaberendezés jár a Tekna modellhez
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Motor
1198 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény
98 LE
Nyomaték
142 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
11,9 sec
Végsebesség
178 km/h
Fogyasztás (vegyes)
5 l / 100 km
Lehet, hogy elírás – tamáskodtunk a híreinket ontó Horváth Zsolttal, amikor először felmerült, hogy a Nissan turbó helyett kompresszorral növeli a Micra teljesítményét.
Mindenki a turbóra esküszik, a mechanikus feltöltőről letett már a Mercedes-Benz is. A Roots-fúvó sportmodellekbe szorult vissza, például a Jaguar XKR-be és XFR-be.
Feltöltött, mégsem turbós
Később azonban biztossá vált, hogy mechanikus feltöltő lesz az autóban. A kompresszor régtől fogva a megvadított motorok és a fékevesztett erő szárazon ropogó ígérete, kevés férfiasabb szó van ennél.
A Nissannál DIG-S a neve, azaz Direct Injection Gasoline – Supercharger (közvetlen befecskendezés, benzines – feltöltő). Szóval DIG-S, így csak a Digging the grave üvölthet aláfestésként.
Meg is szólal a csodálatos melódia, mert az USB-csatlakozó a lehető legjobb helyen van a váltó mögött, de a zúzásból semmi nem lett.
Apró, finom gépezet
Hátsó szárnyával és áramvonalasabb első lökhárítójával különbözik a 80 lóerős Micrától a kompresszoros
Hátsó szárnyával és áramvonalasabb első lökhárítójával különbözik a 80 lóerős Micrától a kompresszoros
A háromhengeres olyan halkan és finoman jár, hogy csak a fordulatszámmérő és előbb-utóbb a szag jelzi, ha a hölgyek 3000-nél eresztik fel a kuplungot.
A motor nem hajlamos lefulladni, viszont lassan, csak kihúzatva kap erőre, mert kis gáznál egy kuplung lekapcsolja a motorról szíjjal hajtott kompresszort.
4400-on jön meg a 142 Nm nyomaték, így a feltöltős Micra közepesnél nagyobb fordulatszámon gyorsul jól. Bő gázzal fürge és életteli, mintha súlya sem volna.
Gyors, de kicsit sem sportos
378 centijével a Micra a rövid kisautók közé tartozik, mégis korrekt a térkínálata
378 centijével a Micra a rövid kisautók közé tartozik, mégis korrekt a térkínálata
Egy könnyű és erős kisautótól még akkor is várnánk némi sportosságot, ha a gumifüstölés már csak egy pubertáskori, rég átlépett fejlődési szakasz.
Az a legmeglepőbb a kompresszoros Micrában, hogy kicsit sem alkalmas vagánykodásra.
Erős dőlésével, túlkönnyített szervokormányával és takarékosságra hangolt gumiabroncsaival kicsit sem a 160SR utódja, amely öt éve járt nálunk és nem tudott világraszóló dolgokat, de nagyon szórakoztató volt.
Nincs áttörés a fogyasztásban
Papíron ezzel a felszereltséggel 5,2 literes városi és 3,7 literes országút fogyasztásra számíthatunk a motortól, legalábbis az iparág hazug fogyasztásmérési ciklusában. A Micra kompresszorral is keveset fogyaszt, bár nem tűnt takarékosabbnak a szívó ezerkettesnél.
A kategória legsilányabb anyagait sikerült összelapátolni a Micra utasterébe
Mi 5,7 litert mértünk ugyanannyit vezetve országúton, mint városban. Az autó kiszámolja nekünk, hogy a jól működő stop-start rendszer használatával mennyi égésterméktől kíméltük meg a Földet. Városban 1000 kilométeren nagyjából 7 kg megspórolt szén-dioxidig jut a rendszer.
Mitől fogyaszt kevesebbet?
Hosszan nyitva tartott szívószelepével a munkaütemet megnyújtja, a szívóütemet lerövidíti a Miller-ciklusú motor, a jobb hatásfok érdekében. Feltöltő nélkül is van hasonló, azt hívják Atkinson-ciklusnak
Hosszan nyitva tartott szívószelepével a munkaütemet megnyújtja, a szívóütemet lerövidíti a Miller-ciklusú motor, a jobb hatásfok érdekében. Feltöltő nélkül is van hasonló, azt hívják Atkinson-ciklusnak
A kompresszoros modell áramvonalasabb lökhárítójával és hátsó szárnyával különbözik a 80 lóerőstől, a módosításokkal 0,33-ről 0,29-re sikerült javítani az alaktényezőt! A 0,3 alatti érték egy ferdehátú kisautótól nagy teljesítmény, mert az áramlástan a lépcsőshátú kasztnikat preferálja.
Motorja közvetlen befecskendezéses és Miller-ciklus szerint működik, ami a Toyota Priusok vagy a Ford Fusion Hybrid Atkinson-ciklusának felel meg, de feltöltéssel. Minél alacsonyabb nyomással és hőmérséklettel távozik egy belső égésű motor (pl. benzines, dízel, LPG-s) hengereiből a gáz, annál nagyobb munkát végeztettem vele, annál jobb a fogyasztás. Ezt szolgálja az Atkinson- és Miller-motorokban a tovább nyitva tartott szívószelep, amivel a munkaütem hosszabb, mint a szívóütem. A megoldás hátránya az alacsonyabb teljesítmény, de a feltöltéssel ezen lehet segíteni. A háromhengeres motor rendkívül alacsony súrlódású vezérműtengellyel, dugattyúgyűrűkkel, változó térfogatú (nem fölöslegesen sokat szállító) olajszivattyúval, többnyire csak gázelvételkor vagy fékezéskor töltő generátorral és 13,0:1 arányú, igen magas sűrítési viszonnyal csökkenti a fogyasztást.
Zsebre megy a CO2
A Nissan tisztább benzines motorral hozza a kis dízelek CO2-értékeit
A Nissan tisztább benzines motorral hozza a kis dízelek CO2-értékeit
Így már a Nissannak is van különösen alacsony, 100 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátású modellje, csak nem dízelmotorral, mint a Polo 1,2 TDI BlueMotion (87-89g) vagy a Corsa EcoFlex (3,5-3,6 l/100 km – 94-95g), hanem a sokkal tisztább üzemű benzinessel, akárcsak a kéthengeres, turbós FIAT 500 (stop-starttal 4,0-4,1 l/100 km – 92-95g). A Nissan kisautója kicsit erősebb és jóval nagyobb az 500-nál, mégis sikerült 95-98 grammos CO2-értéket és 4,1-4,3 literes gyári átlagfogyasztást elérni, gumimérettől és az autót nehezítő extrák számától függően. (A szívómotoros Micra 1,2 adata 5,0 l és 115g.)
A nagy grammháború adó- és más kedvezményekért is folyik. 100 g/kilométer alatti kibocsátása miatt a DIG-S Micra tulaja Londonban ingyen behajthat a fizetős övezetbe, Hollandiában mentesülne a BPM nevű regisztrációs adó alól (kb. 1000 euró), de Franciaországban, Norvégiában, Finnországban és Dániában is adókedvezményt kapna a 100g/km alatti CO2-kibocsátású autójára. Itthon mindennek nyoma sincs.
Az üléspárna alatti mélyedésben jól elvan egy retikül
Az üléspárna alatti mélyedésben jól elvan egy retikül
A modellváltás óta nincs polc a műszerfal tetején a női kézitáskáknak, amit kár volt elhagyni, ettől még nem kerül több hím a célkeresztbe.
Okos rakodóhelyek, ócska anyagok
De a retikülöket megtartja a mélyedés is az utasülés felhajtható párnája alatt. Rámolni nagyon könnyű a Micrába, fedeles kesztyűtartóból kettő is van, közöttük kis polcval, a váltó és a kézifékkar környékén is jól kihasználhatóak az üregek.
A hightech motor mellé szebb anyagoknak is örültünk volna, mert a Nissannak az egész kategória legócskább műanyagait sikerült koncentrálnia az utastérben, amin az ajtók textilbetétje sem enyhít.
Cseppet sem vagány autó, bár kihúzatva erős. Úttartása, kormányzása, gumiabroncsa kicsit sem sportos
12 évvel a puha műszerfalas Fabia I után öngól ennyire olcsóra venni az utasteret, mert ha van valami, amit az összes laikus gyorsan felmér, az a minőségérzet. Nem az indiai összeszereléssel van baj, hanem az anyagokkal.
A Micra DIG-S és gazdagon felszerelt vetélytársai, öt ajtóval
Nissan Micra 1,2 DIG-S Tekna (98 LE)
4 479 000 Ft
Renault Clio 1,2 TCe Night&Day (100 LE)
3 940 000 Ft
Skoda Fabia 1,2 TSI Elegance (105 LE)
4 458 500 Ft
Suzuki Swift 1,2 GS (94 LE)
3 890 000 Ft
Toyota Yaris 1,33 Executive (99 LE)
4 265 000 Ft
Csak könnyedén!
Aki elfordul a Micrától és el sem jut egy próbaútig, sokat veszít. Mert a Nissan kisautója megkönnyíti az életet, derűs, laza és remekül használható városi autó. A könnyű, fürge kisautóval szép az élet Budapesten, rövid utakon nem zavarnak a kicsi, gyengén tartó ülések.
Nem vészes a DIG-S felára, de új motorjával olyasvalamiben múlja felül az alapmodellt, amiben az is épp elég jó. A Micra 80 lóerővel is fürge és takarékos. Az utastérbe koncentrált igénytelen műanyagok semmit nem változtak a kompresszoros verzióban
Nemigen szabadul fel olyan parkolóhely, ahová a Micrát gond lenne betenni. 9,3 méteres átmérőjével alighanem övé a kiskategória legjobb fordulóköre, ráadásul az autó 378 centis, szemben a jórészt négyméteresre hizlalt konkurensekkel.
3,6-4,8 millió Ft
Összevethető kivitelben 290 000 Ft az árkülönbség a 80 és a 98 lóerős Micra között. Mivel ebben a stop-start is benne van, a felár abszolút méltányolható a jobb menetteljesítményekért.
DIG-S Micrát 3,6 millió forinttól kapni légkondicionálóval, ami egész jutányos, nem úgy, mint a tesztelt Tekna. 4,5 millió Ft túlzás azért, amit az erősebbik Micra a kulturáltabb vetélytársakkal szemben nyújtani tud.
Magas árát csak részben ellensúlyozza a nagyon gazdag, ESP-t, 6 légzsákot, érintőképernyős navigációsrendszert, tempomatot, automata légkondit, parkolóhelyeket bemérő radart és könnyűfém felnit tartalmazó felszereltség.