Jövő tavasszal a Kia mindent újrakezd a középkategóriában. Új az autó, új a név, új a technika és főleg új a design, ami sokat segíthet az Optimának. Az autót már vezettük is
Jövő tavasszal a Kia mindent újrakezd a középkategóriában. Új az autó, új a név, új a technika és főleg új a design, ami sokat segíthet az Optimának. Az autót már vezettük is
Fotó megosztása:
A mai középkategóriás mezőnyben az Optima súlya egészen kedvező, a dízelek alapfelszereltséggel 1484 kilótól indulnak
A mai középkategóriás mezőnyben az Optima súlya egészen kedvező, a dízelek alapfelszereltséggel 1484 kilótól indulnak
Fotó megosztása:
0,32 volt a Magentis alaktényezője, ami 0,29-re javult. Ez jó, bár nem kiemelkedő a kategóriában
0,32 volt a Magentis alaktényezője, ami 0,29-re javult. Ez jó, bár nem kiemelkedő a kategóriában
Fotó megosztása:
2012 végén érkezik a hibrid Optima, de nem az amerikai verzió 2,4 literes benzinesével, hanem egy kétliteres szívó benzinessel. A 150 lóerős CVVT motor nem azonos a benzines Optima CVVL motorjával sem, mert vezérlése változik ugyan, de a szelepemelés nem. Az európai hibrid villanymotorja 40 lóerős, fogyasztásáról nincs még adat
2012 végén érkezik a hibrid Optima, de nem az amerikai verzió 2,4 literes benzinesével, hanem egy kétliteres szívó benzinessel. A 150 lóerős CVVT motor nem azonos a benzines Optima CVVL motorjával sem, mert vezérlése változik ugyan, de a szelepemelés nem. Az európai hibrid villanymotorja 40 lóerős, fogyasztásáról nincs még adat
Fotó megosztása:
Hétmillió forint alatt lesz az Optima alapára, a dízel félmillióval kerül többe a 170 lóerős benzinesnél
Hétmillió forint alatt lesz az Optima alapára, a dízel félmillióval kerül többe a 170 lóerős benzinesnél
Fotó megosztása:
Honnan jött át Kovács Miklós és Peter Schreyer a Kiához? Hát persze, hogy az Auditól. Lent a másik fehér autó az új A6, főleg a tetőív hasonló
Honnan jött át Kovács Miklós és Peter Schreyer a Kiához? Hát persze, hogy az Auditól. Lent a másik fehér autó az új A6, főleg a tetőív hasonló
Fotó megosztása:
Ez itt a 2008-as Audi A4
Ez itt a 2008-as Audi A4
Fotó megosztása:
Hasonlít a lámpa és a csomagtérfedél kialakítása is
Hasonlít a lámpa és a csomagtérfedél kialakítása is
Fotó megosztása:
Nem aprózta el a Kia, Nizzában volt a bemutató. A sötétben a tenger rejlik, de a kép a W 126-os Mercedes miatt készült
Nem aprózta el a Kia, Nizzában volt a bemutató. A sötétben a tenger rejlik, de a kép a W 126-os Mercedes miatt készült
Fotó megosztása:
Ilyen szép télen a tengerparti napfelkelte, reggel hétkor. Mázlisták a franciák ezzel az országgal
Ilyen szép télen a tengerparti napfelkelte, reggel hétkor. Mázlisták a franciák ezzel az országgal
Fotó megosztása:
Főleg szemből erős a formaterv, de az arányok és a hátulnézet is jól sikerült
Főleg szemből erős a formaterv, de az arányok és a hátulnézet is jól sikerült
Fotó megosztása:
LED-sor világít a nappali menetfényként
LED-sor világít a nappali menetfényként
Fotó megosztása:
Csak díszítőelem a kopoltyú a sárvédőn
Csak díszítőelem a kopoltyú a sárvédőn
Fotó megosztása:
505 literes a csomagtér. A térbe beforduló zsanér igénytelen megoldás
505 literes a csomagtér. A térbe beforduló zsanér igénytelen megoldás
Fotó megosztása:
16-18 coll között mozog a felniméret
16-18 coll között mozog a felniméret
Fotó megosztása:
Stop-start rendszerrel 4,9 litert fogyaszt a kézi váltós dízel, EcoDynamics csomag nélkül 5,1-et
Stop-start rendszerrel 4,9 litert fogyaszt a kézi váltós dízel, EcoDynamics csomag nélkül 5,1-et
Fotó megosztása:
Hátul is van ülésfűtés
Hátul is van ülésfűtés
Fotó megosztása:
Kevés autó kínál hasonló kényelmet hátul
Kevés autó kínál hasonló kényelmet hátul
Fotó megosztása:
Elegáns és szép a belső tér. Bézs bőrkárpitot rendelve még előkelőbb
Elegáns és szép a belső tér. Bézs bőrkárpitot rendelve még előkelőbb
Fotó megosztása:
Nincs hely 1,5 literes üvegeknek az ajtókban. Az Infinity hangrendszer ígéretesen szól
Nincs hely 1,5 literes üvegeknek az ajtókban. Az Infinity hangrendszer ígéretesen szól
Fotó megosztása:
Szépen mutatnak a műszerek
Szépen mutatnak a műszerek
Fotó megosztása:
Eco üzemben tanácsokat kapunk a takarékos vezetéshez
Eco üzemben tanácsokat kapunk a takarékos vezetéshez
Fotó megosztása:
Ülésszellőztetés is jár a vezetőnek az EX Premum kivitelben a fűthető kormány mellé
Ülésszellőztetés is jár a vezetőnek az EX Premum kivitelben a fűthető kormány mellé
Fotó megosztása:
Nem maradt ki az USB-csatlakozó
Nem maradt ki az USB-csatlakozó
Fotó megosztása:
Nem lesz manuális klímás, mezítlábas felszereltségű alapmodell
Nem lesz manuális klímás, mezítlábas felszereltségű alapmodell
Fotó megosztása:
A szépen bőrözött ív egy Audiban sem mutatna rosszul
A szépen bőrözött ív egy Audiban sem mutatna rosszul
Fotó megosztása:
Öntudatot sugall a kipufogóvég
Öntudatot sugall a kipufogóvég
Fotó megosztása:
A tigrisszáj jellegzetesen ázsiai designelem, de ebből indul a fényszóró, tehát nem öncélú csicsaként díszíti a Kiákat
A tigrisszáj jellegzetesen ázsiai designelem, de ebből indul a fényszóró, tehát nem öncélú csicsaként díszíti a Kiákat
Fotó megosztása:
Ha zsebünkben a kulcs, elég megnyomni a nyitó-záró gombot a kilincsen
Ha zsebünkben a kulcs, elég megnyomni a nyitó-záró gombot a kilincsen
Fotó megosztása:
Nem aprózta el a Kia, Nizzában volt a bemutató. A sötétben a tenger rejlik, de a kép a W 126-os Mercedes miatt készült
Nem aprózta el a Kia, Nizzában volt a bemutató. A sötétben a tenger rejlik, de a kép a W 126-os Mercedes miatt készült
Eltelt húsz év, amíg Amerikában olcsón eladható, de elég szánalmas autókkal tébláboltak a koreaiak az európai piacon.
Most a Picanto, a Rio és a jövőre megújuló Cee’d révén a Kia szépen hasít előre a piacon és tényleg kezdett kínos lenni, hogy a személyautó-kínálat tetején az Opirus eltűnésével a Magentis szerénykedik.
Igazi viperafészek a középkategória
Valami nagyon más kellett abba a kategóriába, ahol 21 márka van jelen, köztük az összes tradicionális európai tömeggyártó és az őket szorongató prémiummárkák. A Magentis utóda ütős újrakezdésnek ígérkezik.
Honnan jött át Kovács Miklós és Peter Schreyer a Kiához? Hát persze, hogy az Auditól. Lent a másik fehér autó az új A6, főleg a tetőív hasonló
Stop-start rendszerrel 4,9 litert fogyaszt a kézi váltós dízel, EcoDynamics csomag nélkül 5,1-et
Stop-start rendszerrel 4,9 litert fogyaszt a kézi váltós dízel, EcoDynamics csomag nélkül 5,1-et
Az Optima a New York-i Autószalonon mutatkozott be elsőként, még 2010 áprilisában, európai premierje pedig ugyanebben az évben, a Párizsi Autószalonon volt.
Audis arányok
Először az tűnt fel az Optimán, mennyire jók az arányai. Látszik rajta, hogy a modell külső formatervezését menedzselő Kovács Miklós és a márka formatervezési vezetője, Peter Schreyer is az Auditól jött.
Bedobták azt a trükköt, hogy a sárvédőktől az átlagnál ferdébben fut be az orr-rész a hűtőmaszkhoz, ezért az első túlnyúlás rövidebbnek tűnik, a sziluett nem olyan orrnehéz, mint a legtöbb elöl hajtó autóé.
Nagyobb az i40-nél
Kevés autó kínál hasonló kényelmet hátul
Kevés autó kínál hasonló kényelmet hátul
Direkt rákérdeztem a bemutatón és a gyári emberek szerint az Optima nem a Hyundai i40 padlólemezét használja, mert öblösebb nála (szélessége 1,5, tengelytávja 2,5, hossza 10,5 centiméterrel nagyobb). Ha nem is azonosak, sok különbség aligha van az alapok között, hiszen a Dacia Logan MCV és a Nissan Note is közös padlólemezre épül, hiába van tengelytávjuk között 30 centi.
A motorválaszték nem ejti kétségbe a vevőket, összesen egy benzinesből, egy dízelből, és 2012 őszétől a hibridből áll, szemben mondjuk egy Insignia 12 tagú motorkínálatával. A benzines egy kétliteres szívómotor, folyamatosan változó vezérléssel és szelepemeléssel, 170 lóerővel.
Elegáns és szép a belső tér. Bézs bőrkárpitot rendelve még előkelőbb
Dízelt, de automatával
Stop-start rendszerrel 4,9 litert fogyaszt a kézi váltós dízel, EcoDynamics csomag nélkül 5,1-et
Stop-start rendszerrel 4,9 litert fogyaszt a kézi váltós dízel, EcoDynamics csomag nélkül 5,1-et
A menetpróbán csak az 1,7 literes, 136 lóerős dízeleket tudtuk kipróbálni, egyformán hatfokozatú kézi és automata váltóval. Nem sok derült ki róluk a rövid tesztúton, de ígéretes az Optima.
A nagy autók nyugalmával és magabiztosságával gurul, el tudnánk vele suhanni bő ezer kilométert egy nap. Automata váltóval a kis dízel harmonikusan viselkedik, 325 Nm nyomatékkal autópályán is határozottan gyorsul. Hosszú útjai miatt a kézi váltó messze nem ennyire vonzó.
Kanyargós úton végképp kijött, menyire más az amerikai és az európai Optimák hangolása. A precízen kidekázott kormányerőkkel és a határozott futóművel jó volt vezetni az autót. Aki nagyon beleéli magát, a kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatja az automata váltót.
Fejtér helyett tolótető
Ülésszellőztetés is jár a vezetőnek az EX Premum kivitelben a fűthető kormány mellé
Ülésszellőztetés is jár a vezetőnek az EX Premum kivitelben a fűthető kormány mellé
A bemutatón csak EX Premium kivitelű autókat találtunk, ami azért baj, mert ezekben napfénytető csökkenti el a fejteret elöl. Én 190 centivel igazán nem vagyok égimeszelő, de nem sikerült kényelmes üléspozíciót beállítani a csekély fejtér miatt.
Aki magas, mondjon le a tolótetős felszereltségről vagy üljön hátra! Itt keresztbe teheti a lábát a csarnoknyi térben, amihez egyedül a Superb tágassága mérhető. Elöl a vezetőnek jár ülésszellőztetés, fűthető a kormány, de ülésfűtés hátul is van, amit nagyon szeretünk a Hyundai és a Kia újabb modelljeiben.
Végre nem gagyi belül
Hétmillió forint alatt lesz az Optima alapára, a dízel félmillióval kerül többe a 170 lóerős benzinesnél
Hétmillió forint alatt lesz az Optima alapára, a dízel félmillióval kerül többe a 170 lóerős benzinesnél
Az Optima szellős, kényelmes és ami nagyon hiányzott elődeiből, szép és jó minőségű belül.
A műszerfalat bőrbetétek díszítették, a kézifékkart kivéve a műanyagok igényesek, de a legtöbben úgyis gombnyomásra old és rögzít a fék, ami ebben a kategóriában általános kényelmi szolgáltatás.
Érdekes, hogy az automata váltós alapmodellekben pedállal működik a rögzítőfék, ahogy a praktikus jenkik szeretik, míg a manuális váltósban kézzel kell behúzni a kart, de csak az LX alapkivitelekben.
Nincs távolságtartó tempomat
Az extralistán nincs hátsó oldallégzsák és kimaradt a ma divatos vezetőtámogató rendszerek zöme. Sávtartó asszisztens és automatikus parkolás van, de hiányzik a hightech megoldások közül például a távolságtartó tempomat, a holttérfigyelés vagy a táblafelismerés, amit az Insignia, a Mondeo vagy a Passat felmutathat.
Jövő márciustól lesz kapható az Optima, de az árai már januárra véglegesek lesznek. Jelenleg annyit tudni, hogy a benzines alapára hétmillió forint alatti, a dízel pedig várhatóan félmillió forinttal többe kerül majd.
Az LX alapmodellek felett jön az EX, majd az EX Premium szint, azonos motorral a legszerényebb és a legfényűzőbb kivitel között kétmillió forintnál kisebb lesz az árkülönbség.
Márciustól kapható, kombi is lesz belőle
Bár Ázsiában és Észak-Amerikában kicsit sincs igény kombira, Európában fontos volna. Az autó tervei készen vannak, de gyártására 2013-2014 előtt nem jut kapacitás, hiába készül az Optima Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Államokban is. A konkurenseknek addig elég a limuzinnal megvívniuk.