Újravakolta legvagányabb autóját a Kia. Mostantól a Soul felárért LED-es lámpákkal világít, új az első fényszóró és mindkét lökhárító, amivel másfél centit nőtt az autó. A felfelé billenő kilincseket jobban megragadhatók váltották le.

Nem egészen három év alatt 403 000 Soul talált gazdára, évente körülbelül 155 000 db készül belőle
Nem egészen három év alatt 403 000 Soul talált gazdára, évente körülbelül 155 000 db készül belőle

Nem egészen három év alatt 403 000 Soul talált gazdára, évente körülbelül 155 000 db készül belőle

Új külső, új konkurens

Matricákkal és 16-18 collos felnikkel lehet feldobni a Soult

Matricákkal és 16-18 collos felnikkel lehet feldobni a Soult

Matricákkal és 16-18 collos felnikkel lehet feldobni a Soult


A modellfrissítés egyik oka az idő múlása, az autót szinte napra pontosan három éve vezettük először. A másik indok a konkurencia megerősödése volt, főként a Nissan Juke bejövetelére kellett reagálni az átdolgozással.

Az Optima vezetése kapcsán a megújult Soult is kipróbáltuk Dél-Franciaország tengerparti részén, kétféle motorral.

A kisvárosok girbegurba utcáin elemében volt az eredeti kisautó, amely 412 centijével igazából nem is olyan kicsi, csak 10 centivel kurtább egy Golfnál.

Ifjaknak és fiatalos időseknek

Igen egyedivé alakítható a Soul belső tere

Igen egyedivé alakítható a Soul belső tere

Igen egyedivé alakítható a Soul belső tere


A fel-le és tengelyirányban is állítható kormánnyal könnyű jól elhelyezkedni. A lámpákat rosszul látni az előrenyúló tetőoromzattól, ez a menő design ára. Más lett a fűtésvezérlés és van pár új kárpitanyag, ami egy átdolgozáshoz dukál.

A térkínálat változatlanul jó, a hátsó utasok lábtere élvez prioritást a csomagtérrel szemben, mert ezzel az autóval úgyis csak ketten utaznak messzire, sok csomaggal, amikor ledönthetik a hátsó ülést.

Először a dízel kulcsait vettük át, amely elég álmos volt a 128 lóerőhöz és a 260 Nm nyomatékhoz mérten. A benzinesé mellett mostantól hatfokozatú a CRDi automata váltója, szemben az eddigi néggyel.

A benzinesek listaára 3,6 millió forintról indul, a 115 illetve 128 lóerős dízeleket 3 999 000 és 5 099 000 forint közötti összegekért kapni. Jelenleg minden modellre 100 ezer Ft kedvezmény érvényes

A benzinesek listaára 3,6 millió forintról indul, a 115 illetve 128 lóerős dízeleket 3 999 000 és 5 099 000 forint közötti összegekért kapni. Jelenleg minden modellre 100 ezer Ft kedvezmény érvényes

Tüzes az 1,6 GDI

Sokkal élvezetesebb volt a Soul az új, közvetlen befecskendezéses benzines motorral. A Hyundai Velosterből és az ix35-ből ismert ezerhatos GDI olyan motor, amiért a szívó benzineseket szeretni lehet.

Összesen 166 Nm nyomatékából elég sokat lead kis fordulaton, de kihúzatva igazán dinamikus, tüzes jószág. A hatgangos kézi váltóval jót lehet autózni vele, mert a futómű továbbra is rázósan kemény, legalábbis a tesztautó 18 collos felnijével.

Magyarországon idén még kapható lesz a Soul, aztán csendben eltűnik. A jövő év elejétől befutnak a most gyártásban lévő autók, de ezt a mintegy ötven darabot nem követik újabbak.

Két dízel, egy benzines

A lépés nem a magyarországi importőrön és a csekély itthoni darabszámokon múlott, a Soul kivonása Európa számos országát érinti. Észak- és Dél-Amerikában illetve Ázsiában jól fogy az autó, ezért ezeken a piacokon illetve néhány dél-európai országban marad a kínálat része a belevaló autó.

Aki tehát Soul-ra vágyik, idén még megveheti újonnan. A benzines ára 3 599 000 és 4 549 000 forint közötti a felszereltségtől függően, a 115 lóerős dízelek millió 3,99 és 4,95 millió forintért kaphatóak, a 128 lóerősek listaáron 4 699 000 illetve 5 099 000 forintba kerülnek.