Ötajtós, két év után

Európa nyugati felében a kompakt autók főleg ötajtósak, esetleg kombik, de a legritkább esetben szedánok.

Adatlap

Chevrolet Cruze 1,8 LTZ

413 literes az ötajtós, 450 a lépcsőshátú csomagtartója
413 literes az ötajtós, 450 a lépcsőshátú csomagtartója
Motor 1798 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 141 LE
Nyomaték 176 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,4 sec
Végsebesség 195 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,4 l / 100 km

Nem így Észak-Amerikában vagy tőlünk keletre, mondjuk Ukrajnában, és Oroszországban. A Cruze a most tesztelt ötajtós nélkül is annyira kapós, hogy jelenleg a Chevrolet legnagyobb darabszámban eladott autója, veri a brazil Agile-t, az olcsó kínai Sailt, az összes amerikai csatahajót és még az Aveót is.

Két év után érkezett belőle ferdehátú, amelyen látni, hogy a designerek elsősorban a négyajtóst faragták szépre és arányosra, ez a modell csak kiegészítés.

Pótkerék nélkül 413 liter

Amíg nincs kombi, az ötajtós az ésszerűbb Cruze

Amíg nincs kombi, az ötajtós az ésszerűbb Cruze

Amíg nincs kombi, az ötajtós az ésszerűbb Cruze


Mégis ezt érdemes hazavinni, mert 413 literes csomagtere jóval nagyobb a kompakt autók 360 liter körüli átlagánál és alig kisebb a négyajtós 450 literjénél.

A csomagtér nagyon könnyen telerámolható, így a limuzinnál sokkal praktikusabb autó a ferdehátú.

A széles oszlop és a vaskos fejtámlák miatt hátrafelé nagyon rossz a kilátás, sajnos az LS, LS+ és LT kivitelekhez nem rendelhető tolatóradar, a cifrább LTZ-től viszont alapáron jár.

Elöl meggyőző a Cruze. Ki-be, fel-le állítható a kormány, kényelmesek az ülések, az ügyetlen karral, ráadásul fokozatugrásokkal állítható háttámla ellenére is jó az üléshelyzet.

Az ötajtós Cruze 1,8 és vetélytársai, listaáron
Chevrolet Cruze 1,8 LTZ (141 LE) 4 805 000 Ft
Chevrolet Cruze 2,0D LTZ (163 LE) 5 395 000 Ft
Hyundai i30u 1,6 Style (126 LE) 5 049 000 Ft
Mitsubishi Lancer Sportback 1,8 Intense (140 LE) 6 420 000 Ft
Renault Mégane 1,4 TCe Dynamique (130 LE) 5 150 000 Ft
413 literes az ötajtós, 450 a lépcsőshátú csomagtartója

413 literes az ötajtós, 450 a lépcsőshátú csomagtartója

Nem kell megmagyarázni

Elmúlt az az idő, amikor a koreai autókról lerítt az olcsóság

Elmúlt az az idő, amikor a koreai autókról lerítt az olcsóság

Elmúlt az az idő, amikor a koreai autókról lerítt az olcsóság


Ebbe az autóba büszkén és jó érzéssel szállnék be minden reggel, nem kellene magamnak azt sulykolni, hogy ezért a pénzért nem nyújt olyan keveset. Kevés autón lehetne látványosabban kidomborítani a koreai autók fejlődését, mint ezen.

A műszerfalat ízléses szövetkárpit borítja, a gazdagabban felszerelt modellekben a nem sokra való aux-csatlakozó mellett van iPod-dokkoló és USB-bemenet is. Hálát rebegünk a figyelmességért, hogy a rádió nem hallgat el a motor leállításakor, mint a japán kocsikban,
csak kiszálláskor.

Kis lábtér, kulturált belső

Nem elég tágas a hátsó lábtér

Nem elég tágas a hátsó lábtér

Nem elég tágas a hátsó lábtér


Hátul kartámaszt, tágas fejteret és 12 voltos csatlakozót tud felmutatni az autó, de a lábtér gyengébb az átlagnál.

Ezt abból tudom, hogy az 1-es BMW, az új Focus, a Mazda3 és a 308 mellett ebben sem fér el a nekem beállított ülés mögött a feleségem, akivel együtt 368 centisek vagyunk.

Öntudatos, vonzó, átgondolt, jól összerakott, mégsem drága autó: a Cruze egészen addig belesimul az i10-től az Optimáig ívelő koreai újhullámba, amíg be nem indítjuk. Mert a GM polcáról leakasztott négyhengeres igazán nagy csalódás.

Enervált és éhes az 1,8-as benzines

Enervált és éhes az 1,8-as benzines

Enervált és éhes az 1,8-as benzines


176 Nm és 141 lóerő nem tűnik rossznak egy kompakt autóhoz, de a motor közel nem nyújtja azt, amit az 1,8 literes géptől várnánk.

Álmos és éhes a benzines

Aki azt hiszi, hogy a penge versenyautóknak van bármi köze is az utcaiakhoz, az nyomjon egy gázt az 1,8-as motornak! Mire felpörög, elsorolom az összes WTCC futamot, ahol a Chevrolet nyert tavaly, megvédve túraautó-világbajnoki címét. Ennyit erről.

Aki Lacettiből ül át, annak ismerős lesz a tohonya gázreakció.

Könnyű bepakolni a csomagtartóba a nagy ötödik ajtóval

Könnyű bepakolni a csomagtartóba a nagy ötödik ajtóval

A benzines 1,8 LTZ 4,8 milliós listaára alacsonyabb a konkurensekénél

A benzines 1,8 LTZ 4,8 milliós listaára alacsonyabb a konkurensekénél

A benzines 1,8 LTZ 4,8 milliós listaára alacsonyabb a konkurensekénél


Az 1,8-as motor mostanában kopik ki az Opelekből, jó volna a Cruze-ban is lecserélni az 1,4 literes turbóra, ami Amerikában rég kapható az autóhoz. Mert ott nem kell a GM-nek elavult motorokkal védenie az Opelt az olcsóbb testvértől.

A lanyhán meginduló motor közepes fordulatszámtól megrázza magát és legyűri rémes tunyaságát. Aki tapossa, tud vele gyorsan is menni, a tényleges menetteljesítmények nem olyan rosszak.

Városban 11,7, országúton 8,4 liter

Mindkét tesztautó sokat fogyasztott az 1,8-s motorral, nálunk 8,4 és 11,7 liter között

Mindkét tesztautó sokat fogyasztott az 1,8-s motorral, nálunk 8,4 és 11,7 liter között

Mindkét tesztautó sokat fogyasztott az 1,8-s motorral, nálunk 8,4 és 11,7 liter között


A fogyasztás azonban erős túlzás. Nekem az oviban sem volt bukósisak a jelem, de városban 11,7 litert mértünk és az enervált motor országúton is elfüstöl 8,4 litert.

Nem a bordó tesztautón múlott, mert az Autó Magazinnál a fehér Cruze 1,8 is 10,2 litert fogyasztott, többnyire hajtós országúti menetben.

Azért nem értjük, mert az Orlando 1,8 nehezebb és a légellenállása is nagyobb, mégis beérte országúton 6,9 literrel, városban pedig 9,6-tal. Igaz, nyári melegben.

Nem díjaztuk a kézi váltót sem, amely enyhén megakad és nincs hozzá hatodik fokozat.

Nem értelmetlenül rövid az ötödik, de még egy áttétellel harmonikusabb volna az autó. Kár, hogy a hajtáslánc így elmarad a sikkes designtól, a Cruze igazán nívós belső terétől, méretes csomagtartójától és a futóműtől is.

Nagy terpesz, nagy tempó

Nem bírom magamban tartani, mennyire tetszik szemből az autó. A széles nyomtávval nagyon jó kiállású, alapáron járó 17 colos könnyűfém kerekeivel a Cruze LTZ elkergeti a keskeny nyomközön, virsli gumin billegő elődei rémképét.

Határozott, stabil futóművével megadja azt, amit a külső ígér, a tesztautó a nagyon jó Michelin Alpin gumikkal és a jól adagolható fékekkel sokkal potensebb motort is elbírt volna.

Kevés érv szól az 1,8-as benzines mellett. Azonos felszereltséggel a dízel 590 000 forinttal drágább nála, de a felárért egy 163 lóerős motort kapunk 360 Nm nyomatékkal, ami nagyon más világ.

Az ezerhatos benzinessel nehezebb összevetni, mert csak az LT kivitel kapható mindkettővel, ott viszont (nem elírás!) mindössze 5000 Ft az árkülönbség. Plusz 17 lóerőt ennyire olcsón sehol nem adnak, csak győzzük tankolni.