1/37 Sevillában most 16 fok van és verőfény, azért vitte oda a bemutatót a Hyundai
Sevillában most 16 fok van és verőfény, azért vitte oda a bemutatót a Hyundai
Fotó megosztása:
2/37 Sevilla Andalúzia központja, ahol hófúvás és jégcsapok helyett verőfényben sétálnak a turisták a tavaszias időben
Sevilla Andalúzia központja, ahol hófúvás és jégcsapok helyett verőfényben sétálnak a turisták a tavaszias időben
Fotó megosztása:
3/37 265 centis tengelytávjuk azonos, de az újnak elöl 17, hátul 24 milliméterrel szélesebb a nyomtávja. Maradt az 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garancia és országúti segélyszolgálat az évi egyszeri ingyenes átnézéssel
265 centis tengelytávjuk azonos, de az újnak elöl 17, hátul 24 milliméterrel szélesebb a nyomtávja. Maradt az 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garancia és országúti segélyszolgálat az évi egyszeri ingyenes átnézéssel
6/37 Csupán négy és fél éve jött ki az első i30, máris itt az utódja. A második generációból egy benzinest és egy dízelt vezettünk
Csupán négy és fél éve jött ki az első i30, máris itt az utódja. A második generációból egy benzinest és egy dízelt vezettünk
Fotó megosztása:
7/37 Jó fél év múlva, szeptemberben érkezik belőle a kombi is, amelyet a Genfi Autószalonon mutat be a Hyundai. Az újon kevésbé meredeken áll a szélvédő, jórészt ettől javult 0,33-ról 0,30-ra javult az alaktényező
Jó fél év múlva, szeptemberben érkezik belőle a kombi is, amelyet a Genfi Autószalonon mutat be a Hyundai. Az újon kevésbé meredeken áll a szélvédő, jórészt ettől javult 0,33-ról 0,30-ra javult az alaktényező
Fotó megosztása:
9/37 Február végén lesz kapható, de árát még nem közölte az importőr. A mostani i30 1,4 alapára légkondival 3 990 000 Ft, ami irányadó. Az új i30 csendes autó, hátul is független, jól hangolt futóművel
Február végén lesz kapható, de árát még nem közölte az importőr. A mostani i30 1,4 alapára légkondival 3 990 000 Ft, ami irányadó. Az új i30 csendes autó, hátul is független, jól hangolt futóművel
Fotó megosztása:
10/37 Csehországban készül az új i30 is
Csehországban készül az új i30 is
Fotó megosztása:
11/37 A kifutó Honda Civicen láttunk hasonló megoldást
A kifutó Honda Civicen láttunk hasonló megoldást
Fotó megosztása:
13/37
Fotó megosztása:
14/37 Háromféle dízel van, 220-260 Nm közötti nyomatékkal
Háromféle dízel van, 220-260 Nm közötti nyomatékkal
Fotó megosztása:
15/37
Fotó megosztása:
17/37 Történelmi érdem: a Ceed és az i30 hozta el az európai tömeggyártmányok közé az USB-csatlakozót
Történelmi érdem: a Ceed és az i30 hozta el az európai tömeggyártmányok közé az USB-csatlakozót
Fotó megosztása:
18/37 LED-del világít a nappali menetfény
LED-del világít a nappali menetfény
Fotó megosztása:
19/37 Elegáns a szép rajzú TFT-kjelző a műszerek között
Elegáns a szép rajzú TFT-kjelző a műszerek között
Fotó megosztása:
21/37 Dolgozott a gyári fotós is
Dolgozott a gyári fotós is
Fotó megosztása:
22/37 Dolgozott a gyári fotós is
Dolgozott a gyári fotós is
Fotó megosztása:
23/37 Kiváló hatást kelt a belső tér, az anyagok sokkal igényesebbek az eddiginél
Kiváló hatást kelt a belső tér, az anyagok sokkal igényesebbek az eddiginél
Fotó megosztása:
25/37 Nincs belőle sportváltozat, nem túl vehemens sofőrök szeretni fogják az i30-ast
Nincs belőle sportváltozat, nem túl vehemens sofőrök szeretni fogják az i30-ast
Fotó megosztása:
26/37 Az elődből kimaradt az oldalanként beállítható légkondi, ezt is pótolták
Az elődből kimaradt az oldalanként beállítható légkondi, ezt is pótolták
Fotó megosztása:
27/37 Szép az ajtókárpit, de a bőrgarnitúra csak jó pénzért jár
Szép az ajtókárpit, de a bőrgarnitúra csak jó pénzért jár
Fotó megosztása:
29/37 Kényelmes az üléshelyzet
Kényelmes az üléshelyzet
Fotó megosztása:
30/37 Automata váltóval álmosnak tűnt a 128 lóerős dízel
Automata váltóval álmosnak tűnt a 128 lóerős dízel
Fotó megosztása:
31/37 Az előd egyik előnye volt a sok rakodóhely, amit nem csorbult a modellváltással
Az előd egyik előnye volt a sok rakodóhely, amit nem csorbult a modellváltással
Fotó megosztása:
33/37 Tágas a hely a második üléssorban, üvegtetővel is elegendő a fejtér
Tágas a hely a második üléssorban, üvegtetővel is elegendő a fejtér
Fotó megosztása:
34/37 Mínusz 35 Celsius-fokban is működne a tolatókamera. Szép képe van a navigáció 7 colos kijelzőjén, persze mindez hiányzik a puritánabb kivitelekből
Mínusz 35 Celsius-fokban is működne a tolatókamera. Szép képe van a navigáció 7 colos kijelzőjén, persze mindez hiányzik a puritánabb kivitelekből
Fotó megosztása:
35/37 340-ről 378 literre nőtt a csomagtér
340-ről 378 literre nőtt a csomagtér
Fotó megosztása:
37/37 A padló alatt lakik a pótkerék
A padló alatt lakik a pótkerék
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Sevilla Andalúzia központja, ahol hófúvás és jégcsapok helyett verőfényben sétálnak a turisták a tavaszias időben
Sevilla Andalúzia központja, ahol hófúvás és jégcsapok helyett verőfényben sétálnak a turisták a tavaszias időben
Elég hangos ez a szervomotor, ami kifordítja a tolatókamerát – mondom Nógrádi Attilának. Origós kollégámmal második napja ülünk az új i30-ban és a Hyundai ott tart, hogy nagyjából ez az egyetlen bajom az autóval.
Utolsóból a hatodik
Elődje nem sokat élt, négy és fél év után kifutott az autó, amely az i-vel kezdődő neveket bevezette. Világszerte egymilliót tudott eladni belőle a Hyundai, ebből 398 ezret Európában, pedig nem volt mire építeniük. Európán belül az i30 előtt a koreai márka tökutolsó volt a kompakt autók értékesítési rangsorában, most pedig a hatodik helyen áll.
Február végén lesz kapható, de árát még nem közölte az importőr. A mostani i30 1,4 alapára légkondival 3 990 000 Ft, ami irányadó. Az új i30 csendes autó, hátul is független, jól hangolt futóművel
Kiváló hatást kelt a belső tér, az anyagok sokkal igényesebbek az eddiginél
Az anyagok sokkal igényesebbek az eddiginél
A gyors modellváltás oka a hódító hadjárat felgyorsítása, mert a Hyundai – a tavalyi rekordév 2,9 százaléka helyett – idén 3,5 százalékos részesedést akar kihasítani az összeurópai piacból.
Corolla-Auris: 1 020 000 db, Elantra: 1 010 000 db
Egyre jobban fáj a tradicionális európai tömeggyártóknak a Hyundai, a Kia és a Chevrolet terjeszkedése. Főleg a Citroën, a Peugeot, a Renault, az Opel és a Ford pozícióit veszélyeztetik.
Németországban a Renault és a Skoda mögött a Hyundai már harmadik az importmárkák között, de világon mindenütt brutálisan törnek előre. Tavaly a Toyota Corollából és Aurisból 1 020 000 darab kelt el, míg az Elantrából 1 010 000.
Mit szúrt ki a VW elnöke?
„Da scheppert nix” (ebben nem zörög semmi) – mondta Martin Winterkorn, a VW-konszern elnöke a frankfurti Hyundai-standon tett emlékezetes látogatásakor. Mostanáig 1,66 millióan látták kifakadását a Youtube-on, ezért minket is érdekelt, mi olyan különleges az i30 kormányállításában.
Winterkornnak az tűnhetett fel, hogy a kormányrögzítés karja csiszatolás nélkül, az átlagnál jóval halkabban mozog. Amint az Audi Q3-ban végzett próbából kiderül, ez az apróság valóban különleges, amivel más autógyártók nem foglalkoznak vagy ismerik a nyitját, csak a megoldás túl sokba kerülne, mint a Volkswagen-konszern esetében.
Mínusz 35 Celsius-fokban is működne a tolatókamera. Szép képe van a navigáció 7 colos kijelzőjén, persze mindez hiányzik a puritánabb kivitelekből
Mínusz 35 Celsius-fokban is működne a tolatókamera. Szép képe van a navigáció 7 colos kijelzőjén, ami persze hiányzik a puritánabb modellekből
Győzelmi hangulatban van a cég, amit a sevillai sajtóbemutatón is demonstráltak egy videóval (még nem sikerült összeszedni, de kitesszük, ha megjött). A hősies hangulat az amerikai filmek traileréből ismert, épp csak a felvezetés hiányzott: „Based on a true story. Brave men and women…”
Hosszabb, alacsonyabb, szélesebb
A hódításban sok múlik az i30-on, amelyből évente 120 ezret kíván eladni a Hyundai. A Csehországban készülő autó összesen két centivel hosszabb (430 centis, akárcsak az új Civic), fél centivel szélesebb és eggyel alacsonyabb az eddiginél.
265 centis tengelytávjuk azonos, de az újnak elöl 17, hátul 24 milliméterrel szélesebb a nyomtávja. Maradt az 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garancia és országúti segélyszolgálat az évi egyszeri ingyenes átnézéssel
340-ről 378 literre nőtt a csomagtér
340-ről 378 literre nőtt a csomagtér
265 centis tengelytávjuk azonos, de az újnak sokat nőtt a nyomtávja. Az elöl 17, hátul 24 milliméterrel szélesebb terpesszel javul az úttartás, de egy métert sem kell menni, hogy kidomborodjon másik előnye: a gumik végre elérik a kerékjáratok peremét, nem a kasztnin belül vannak a kerekek, amitől eddig ágrólszakadtnak tűntek az alapmodellek.
Pompás adottságú élőhely
A menetpróbára elhozott autókat gazdagon megszórták extrákkal, a csúcsmodellek belső tere tényleg a legjobbak között van a kategóriában.
Tágas a hely a második üléssorban, üvegtetővel is elegendő a fejtér
Tágas a hely a második üléssorban, üvegtetővel is elegendő a fejtér
Döntő a jó minőségi benyomás, amit kipipálhatunk a szép műanyagokkal, a perforált kék bőrkárpittal, a nagypályás, hétcolos naviképernyővel és az órák közötti TFT-kijelző szép képével.
Panoráma napfénytetőn süt be a nap, amelynek első része tolótetőként nyílik, kényelmes az üléshelyzet és a belső tér pont ugyanolyan tágas, mint az elődben.
A hátul ülők még jobban is jártak, mert a padlóalagút 133 helyett már csak 54 milliméternyit türemkedik ki, a csomagtér pedig némi növekedéssel elérte az átlagot, most 378 literes.
Előrébb is van hová rámolni, a Hyundai odafigyelt, hogy az első ajtókban legyen helye a másfélliteres vizespalacknak.
Jó fél év múlva, szeptemberben érkezik belőle a kombi is, amelyet a Genfi Autószalonon mutat be a Hyundai. Az újon kevésbé meredeken áll a szélvédő, jórészt ettől javult 0,33-ról 0,30-ra javult az alaktényező
Nincs sportváltozat
Automata váltóval álmosnak tűnt a 128 lóerős dízel
Automata váltóval álmosnak tűnt a 128 lóerős dízel
Hatféle motor lesz, három dízel és három benzines. A dízelek közül az 1,4-es 90 lóerős, van még a 110 lóerős 1,6-os és a 128 lóerős 1,6 CRDi.
Közülük a legerősebbel vezettük az autót. 260 Nm-es nyomatéka azonos a 110 lóerős verzióéval, míg a Renault új fejlesztésű 1,6 dCi-je például 320-at ad le.
Ezzel együtt inkább a hatfokozatú, finoman és kényelmesen kapcsoló automata váltótól tűnt kicsit fakónak a gyorsulás a magas teljesítményhez képest.
3,7 liter százon
ISG (Idle Stop&Go) alapjárati motorleállítással, generátormenedzsmenttel és csökkentett gördülési ellenállású gumival ez a modell csupán 3,7 litert fogyaszt százon a szabványos mérési ciklusban, ami teljesítményéhez képest kiemelkedő.
Tüzes a GDI
Manuális váltóval sokkal tüzesebb jószág volt a közvetlen befecskendezéses benzines. Az 1,6 GDI mellett van sima szívócső-befecskendezéses is verzió is, 120 lóerővel 135 helyett.
Nyilván az áruk dönt majd a vásárlóknál, de az összegekről sajnos még semmit nem tudni. Az ezerhatos benzines vagány, örömmel pörgő és szépen húzó motor, 164 Nm nyomatéka igen jó érték egy ekkora szívómotortól.
Tetszett könnyen járó, a fokozatokba finoman bekattanó váltó is, amely a modellváltással egyformán hatfokozatú lesz az 1,4 literes, légkondi nélküli alap benzinestől a dízel csúcsmodellig.
Árak: még két hét
Az i30-ban a csend a meghatározó, főleg a hosszabb áttételű, urasabb karakterű még dízelmotorral is feltűnően kulturált, finoman működő autó. Mintha a Golfot öntötték volna a kicsit mazdás, kicsit opeles kasztniba, amely a kilincseken átfutó éllel a kifutó Civicet idézi.
Február végén jelenik meg Magyarországon az új i30, árait a hazai bemutatón hozza nyilvánosságra az importőr. A kifutó ötajtósnál alighanem többe kerül majd, amely jelenleg listaáron 3 990 000, akcióban 3,6 milliós áron kapható az 1,4 literes benzines motorral.