Adatlap

Peugeot 208 Active 1,6 e-Hdi

Sok autógyár képviselőit hallottuk fogadkozni modellváltásokkor, hogy na most aztán milyen jó autó sikeredett nekik. Ritka a nagy ugrás, ezért is fogadtuk szkeptikusan a Peugeot ígéreteit, hogy a 208 nagyon más lesz, mint a 207 volt
Sok autógyár képviselőit hallottuk fogadkozni modellváltásokkor, hogy na most aztán milyen jó autó sikeredett nekik. Ritka a nagy ugrás, ezért is fogadtuk szkeptikusan a Peugeot ígéreteit, hogy a 208 nagyon más lesz, mint a 207 volt
Motor 1560 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 92 LE
Nyomaték 230 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 3,8 l / 100 km

5,3 millió, 7,8 millió, 2,3 millió: a 205-ből és a 206-ból a Peugeot sokkal többet adott el, mint a most kifutó 207-ből. Az összehasonlítás nem teljesen igazságos, mert elődeivel szemben a 207 csak hét évig volt piacon, de az biztos, hogy a Peugeot épp abban a kategóriában szorult vissza, ahol a nők meghatározóak. Számukra ez sorscsapás, mert ha megkérdezünk tíz nőt és tíz férfit, hogy ki gyárt vonzó autókat, a hölgyek sokkal többször említik majd a Peugeot-t a férfiaknál.

Rövidebb, könnyebb, harmonikusabb

A modellváltással van esély javítani, mert a 208 harmonikusabban fest és átlagosan 110 kilóval könnyebb elődjénél, tehát a megörökölt padlólemez ellenére sikerült lefogyasztani. Jobbak az arányai is, mert elöl hat, hátul egy centivel csökkent a túlnyúlás.

Hosszához mérten a belső tér szellős, a méretes ajtótárolókon kívül másutt is van elég rakodóhely. A kimélyített üléstámlákkal tágas a lábtér és az üvegtető ellenére a fejtér is elegendő hátul. Nem a csomagtérből vettek el helyet, mert 285 literjével megüti az átlagot, de az üléstámlák lehajtása után is útba van az üléspad, a lépcsőn látszik, hogy ezen spóroltak.

Műszerek a galérián

Head-up display, olcsóbban: nem gond átállni a magasra emelt műszeregységre

Head-up display, olcsóbban: nem gond átállni a magasra emelt műszeregységre

Head-up display, olcsóbban: nem gond átállni a magasra emelt műszeregységre


Kíváncsiak voltunk a magasra emelt műszerekre, mert a 208-ban nem a volánon át, hanem a kormány felett látni őket. Az elrendezés attól függően tetszett az autót kipróbálóknak, hogy mekkorára nyúltak, mert a karima csak akkor nem lóg a képbe, ha a vezető nagyra nőtt.

Nem is ez a jó az új felállásban, hanem a rendkívül kicsi kormánykerék. Sportkocsikban is ritkán találkozni ennyire apró, kezes kormánnyal, ami így minden más autóban hiányozni fog.

Befalazva

Rossz a kilátás hátrafelé

Rossz a kilátás hátrafelé

Rossz a kilátás hátrafelé


Városban könnyed és fürge a 208, a kezes és barátságos kisautóval jól teltek a hétköznapok. Az első oszlopok nem zavaróan vastagok, de tolatásnál nagyon jól jön az 55 000 forintos hátsó radar, mert a széles C-oszloptól nagyon rossz a kilátás hátrafelé, állandóan a fejünket tekergettük, hogy az oszlop és a fejtámlák közötti résen kikukucskáljunk.

Macskaköves utcákon végighajtva erős rezonancia hallatszott az utastérben, ami a kerekek felől jött, a burkolatok, kárpitok nem zörögtek.

A szíjjal működő, gyorsan, sokat és finoman dolgozó alapjárati motorleállítást már a PSA konszern más autóiban is dicsértük, más kérdés, hogy a dízelmotornak jót tesz-e az állandó leállítás-újraindítás városi forgalomban.

Elődje padlólemezét örökölte, de sokkal jobb autó lett a 207-nél

Elődje padlólemezét örökölte, de sokkal jobb autó lett a 207-nél

Nemcsak a zenét olvassa be a pendrive-ról

Nemcsak a zenét olvassa be a pendrive-ról

Nemcsak a zenét olvassa be a pendrive-ról


Most is tetszett, hogy piros lámpához közeledve viszonylag nagy tempónál, 20 körül leállítja a motort a stop-start rendszer, mert az elektromos kormányszervo így is működik, míg egy BMW-ben beindul a motor, ha eltekerjük a kormányt.

Remek motor, pocsék váltó

Egy dízelnek nem a város az élettere, hosszabb utakon a 92 lóerős e-HDi szépen teljesített.

Rugalmas, halk, dízelhez méreten finoman jár, gyorsan és kényelmesen lehet vele utazni, amihez a jó üléshelyzet és az elfogadható kényelmű ülések is hozzájárulnak.

A dízel 208 és ötajtós vetélytársai
Citroën C3 Collection 1,6 e-HDi 90 (92 LE) 4 740 000 Ft
Opel Corsa 1,3 CDTI Enjoy (95 LE) 4 230 000 Ft
Peugeot 208 Active 1,6 e-HDi (92 LE) 4 160 000 Ft
Toyota Yaris 1,4 D-4D Active + Cool (90 LE) 4 325 000 Ft
Volkswagen Polo Comfortline 1,6 TDI (90 LE) 4 447 450 Ft

Egy ilyen jó autóban elszomorító az ötfokozatú váltó kapcsolhatósága, pontatlanul és lötyögősen jár a kar.

4 160 000 Ft kedvező ár a tesztelt 1,6 e-HDi-ért Active kivitelben

4 160 000 Ft kedvező ár a tesztelt 1,6 e-HDi-ért Active kivitelben

Hasznos a C3-éhoz hasonlító kimélyített műszerfal, mert sokat javít a lábtéren, elöl és hátul is

Hasznos a C3-éhoz hasonlító kimélyített műszerfal, mert sokat javít a lábtéren, elöl és hátul is

Hasznos a C3-éhoz hasonlító kimélyített műszerfal, mert sokat javít a lábtéren, elöl és hátul is


Lehetne finomabb a rugózási komfort, cserébe a híres, Gyöngyöstől a Mátrába vezető 24-es úton jó volt vezetni az autót, pedig 15 colos, takarékosságra hangolt gumikkal járt nálunk. A 208-ast szégyentelenül be lehet ereszteni a kanyarokba, szépen tartja az ívet, itt is kijátssza kisebb súlyát.

5,3 liter, ha sietünk

Az 1,6 HDi eleve olyan keveset fogyaszt, hogy egyáltalán nem törtük magunkat a takarékoskodással. A kiskategória talán legjobb dízelmotorja ezúttal is parádézott, az 5,26 literes tesztátlag alapján helyettünk is spórolt. A megtett utakból 650 km volt tempós autópálya és országút illetve 150 budapesti forgalom.

Csak magasra nőtteknek vagy leengedett kormánnyal nem takar bele a műszerekbe a volán. Az anyagok kulturáltak

Csak magasra nőtteknek vagy leengedett kormánnyal nem takar bele a műszerekbe a volán. Az anyagok kulturáltak

Amióta a FIAT Pandához és a VW up!-hoz kapható az ütközési sebességet mérséklő automatikus vészfékezés, a nagyobbaktól is elvárhatnánk valamilyen vezetőtámogató rendszert, de a 208-ban nincs sem holttérfigyelés, sem sávtartó berendezés.

Még az ára is jó

A kényelmi extrák ára kedvező, az Active-hoz a kétzónás automata légkondicionáló felára 85 000 Ft, metálfény 95 ezer forintért rendelhető, az ESP, az első, oldalsó és függönylégzsákok a legolcsóbb, egyliteres alapmodellhez is szériában járnak.

Egy többmárkás, Peugeot-ban is erős márkakereskedőtől is azt hallottam, hogy több év után a 208 az első modell, amely érezhető forgalmat generál a szalonban.

Nem csodálom: jól sikerült, gazdagon felszerelt autó, kedvező áron. Talán még a megroggyant magyarországi autópiacon is lehet vele mit kezdeni.