Röviden – Honda CR-V 1,6 i-DTEC | |
---|---|
Mi ez? |
Elöl hajtó szabadidő-autó angliai gyártásból, új fejlesztésű 1,6-os dízelmotorral. |
Mit tud? | Nagyobb és tekintélyesebb, mégis beéri annyi gázolajjal, mint egy kompakt autó. |
Mibe kerül? | Alapmodellként 6,9, a tesztelt verzióban 7,9 millió forintba. |
Kinek jó? | Mindazoknak, akiknek nem kell a 4×4 egy kulturált és takarékos SUV-ban. |
Adatlap
Honda CR-V 1,6 i-DTEC
Motor | 1597 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény | 120 LE |
Nyomaték | 300 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,2 sec |
Végsebesség | 182 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 4,5 l / 100 km |
Szeretik úgy beállítani az érintett márkák, hogy hű, de milyen érdekes élete van az SUV-tulajoknak. A marketingeseket hallgatva az ügyfélkör mintha egyik siklóernyőzésből esne a másik downhillezésbe a Pireneusokban. Pedig az aszfaltterepjárók nem azért népszerűek, mert olyan sok az überaktív család. Hanem azért, mert megadják a kaland ígéretét, de közben a legközönségesebb hétköznapokban mutatnak sokat. Mint a CR-V.
Külső
457 centiméterével a Honda CR-V nagyjából egy arasznyival nagyobb a Duster-Qashqai-Tiguan-vonulatnál. Sajátságos orra és jellegzetesen hondás fara közé egy tágas és agressziómentes űrsiklót rajzoltak a formatervezők. A konstrukció átgondoltságát jelzi, hogy az ajtók szinte derékszögig nyithatók.
Belső tér és csomagtartó
Az a 15-30 centi, amennyivel a japán SUV túllóg a kompakt autókon, nem oszt, nem szoroz parkoláskor, de sokszorosan kamatozik belül. Hátul és elöl egyaránt kényelmesen ülhetünk, egészséges tartásban. A második sorban igen bőséges a lábtér, a komfortot állítható háttámla javítja. A Honda CR-V-ben igényes, jó minőségű autóban éreztük magunkat. Az ülésfűtés bumfordi kapcsolóját bőven ellensúlyozza az elegáns és nagyon kellemes Alcantara-üléskárpit. Bár az új RAV4 irdatlan tágas, a Hondának sem kell szégyenkeznie, mert a csomagtartó is megvan 589 literes. Bővítése a lehető legkényelmesebben megy, mert az oldalfalban lévő karokat meghúzva nemcsak a támlák hasalnak le, előtte még az ülőlap is előzékenyen felhajlik.
Menük, zene és telefonálás
Meglepő egy ilyen friss autótól, hogy a túlbonyolított menürendszerrel és fedélzeti számítógéppel alapadatokért is matatni kell, értelmetlenül sok lépés szükséges például a napi számláló lenullázáshoz és igazi japán autós furcsaság, hogy telitank után az autó automatikusan újrakezdi az átlagfogyasztás kiszámítását. (Egy olvasónk jelezte, hogy ez a funkció a menüből kiiktatható, köszönjük a pontosítást!)
A telefon Bluetooth-csatlakoztatása a második legbénább, amivel eddig találkoztam. A legrosszabb a Suzukik hangvezérléses rendszere volt, de a rendszer itt is logikátlan, mert a setup menübe kell elmélyedni, hogy csatlakoztathassuk a telefont. Ha egyszer megvívtunk érte, utána jól működik a kihangosítás és a zenelejátszás. Tetszett az is, hogy a középső kijelzőre saját háttérképet tölthetünk.Vezetés városban
Kapitányi helyzetben vezethető az autó. A magas ülés nemcsak a biztonságérzetnek használ, hiszen feljebb ülve nem rögtön a mellkasunkba rombol az oldalról ütköző autó, inkább csípőmagasságban találhat el.
A motor annyira erős, hogy amikor felépül a teljes töltőnyomás és megugrik a nyomaték, nedves úton kettesben is könnyen kipörgött a kerék. (Összkerékhajtás csak a másik két motorváltozathoz rendelhető.) A jól áttételezett váltóval nem kell feleslegesen sokat kapcsolgatni, a kar könnyen és pontosan mozgatható. Lifestyle-felszereltséggel tolatókamera és radar is segít a parkolásban, az alapváltozatban viszont egyik sincs benne és nem is rendelhető. A tükrök jó nagyok és ideális mértékben billennek le tolatáskor, amit több autógyártónak nem sikerül ilyen jól megoldani. A Honda CR-V dudája nagyon impotens, nyöszörgése egy robogótól is kínos volna. Kár megnyomni, annyira gyenge.Mit tud hosszabb úton?
Míg a Renault egészen leszedálja új típusait Eco-üzemmódban, itt nem zavaró a takarékosabb vezérlési stratégia. A műszerfali zöld gomb megnyomása után az autó érzésre ugyanúgy megy, mint alapesetben, nem tűnt kasztráltnak a motor. (Az új fejlesztésű dízel műszaki finomságairól érdemes elolvasni Rácz Tamás cikkét.)
Igazán a kiadós túrák fekszenek az autónak. Ülései kényelmesek, rugózása kellően finom, zajszigetelése átlagos. Autópályán 140-es tempó felett éreztük azt, hogy lehetne kicsit halkabb. Örvendetesen sok visszajelzést ad a kormány, a csúszós utakon jól érezni, mikor közeledik a tapadás határa. Az autó nem véti el acélt, kicsit sem hangolták sportosra, de nem dől zavaróan nagyokat. Futóműve is pont olyan harmonikus, amilyen az autó egésze.Fogyasztás
A fogyasztás bravúros, az új fejlesztésű dízellel a Honda CR-V 1,6 i-DTEC annyit fogyaszt, mint hasonló motorral egy kompakt autó. Téli hidegben 6,55 literes budapesti tesztfogyasztást mértünk tankolás után, míg országúton 5,3 literrel el lehet járni.
A takarékosságnak nemcsak az ügyfél örül, de a gyár is. Az eladott autókra kalkulált szén-dioxid-emissziónak jót tesz az alacsony fogyasztás, a Honda könnyebben megúszhatja majd a Brüsszelnek fizetendő büntetőadókat.Ár és a konkurensek
Listaáron a kisebb és egyszerűbb kompakt SUV-k (pl. Yeti) sokkal kevesebbe kerülnek, a CR-V-hez hasonló méretű RAV4 pedig valamivel drágább a Hondánál. Kétféle kivitel szerepel az árlistán. Az egyik a Comfort, 6,9 millió forintért, a másik a tesztelt Lifestyle.
A Honda CR-V és 4×2-es dízel vetélytársai | Listaár | |
Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle (120 LE) | 7 899 000 Ft | |
Nissan Qashqai 1,6 dCi Acenta (130 LE) | 7 190 000 Ft | |
Toyota RAV4 2,0 D-4D Style (124 LE) | 8 070 000 Ft | |
Škoda Yeti 2,0 TDI Elegance (110 LE) | 6 680 580 Ft |
Egymilliós feláréhoz képest a gazdagabbik a kanyarkövető kettős xenon-fényszórót leszámítva nem ad semmi különöset, ebből fakadóan a belépőmodellből alapdolgok hiányoznak. Abban a hétmilliós autóban nincs hátsó szellőzőrostély, Bluetooth-os telefon-kihangosítás és zenelejátszás, utas oldali ülésmagasság-állítás, hátul is egyérintős ablakemelő. De ami igazán szemet szúrt, hogy még ködfényszóró és megvilágított kesztyűtartó is csak a Lifestyle-ba jár. Szinte muszáj a drágábbikat választani, mert a hiányzó tételek nagyban rontanák az életminőségünket ebben a remek autóban.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|