Röviden – Kis crossoverek tesztje dízelmotorral |
Mik ezek? |
4,2 méter körüli, terepjárósra vett városi autók, hasonló funkcióval, de nagyon különböző karakterrel. |
Mit tudnak? |
Mindent, amit városi autóktól elvárhatunk, de részben fejlett vezetőtámogató rendszereket és négykerék-hajtást is kínálnak. |
Mibe kerülnek? |
Akciósan 3,5, listaáron inkább 4-4,5 millió forintnál kezdődnek és extrákkal nyolcmillió Ft fölé mennek az árak. |
Kiknek jók? |
Elsősorban városlakó nőknek, a magas üléshelyzetet becsülő, idősebb pároknak és egy-kétgyermekes családoknak.
|
Állandó olvasóink emlékezhetnek rá, hogy nem egészen két éve ebben a kategóriában készítettünk már összehasonlító tesztet, amit a Captur nyert a 2008 előtt. Azóta a Juke megújult, eltűnt a Trax, megjött a C4 Cactus és a Mazda CX-3, de főként az egyre sikeresebb Vitara rendezte át a viszonyokat.
Műszaki szempontból ezek a modellek – a Vitarát leszámítva – kisautókból átvett alapjaikkal SUV-vá puffasztott kiskocsik. Az ügyfelek szemében viszont zsugorított terepjárók. Nagyjából mindegy, hogy melyik verzióban hiszünk, a lényeg, hogy az európai és a hazai vásárlók is karmolják ezeket a modelleket. A Vitara és a Duster is benne van az első féléves Top 10-ben, de nem sokkal maradt le mögöttük a Mokka sem. Tesztünket ezúttal is az Autó2 Autó és Stílus c. magazinnal közösen készítettük, a brigádot tesztelőként és sofőrként gazdagító pajtásoknak köszönjük a beugrást!
Formaterv
Dizájnszempontból a mi gusztusunk szerint a Mazda mellett még két autó emelkedik ki: az ötévesen is eredeti Nissan Juke és a hasonlóan vagány Citroën C4 Cactus. Mindkettő nagyon karakteres, a Juke sportosabb, a C4 Cactus pedig lezserebb és üdítően franciás. Ám gyalogosvédelmi tekintetben aggasztó a Cactus nyársként előremeredő tetőcsomagtartó-alapsínje.
A Mokka oldalnézetét az ajtókat a küszöbbel egybeolvasztó műanyagburkolat menti, de így sem szép az óriási lemezfelület és a hosszú első túlnyúlás. Szemből az opeles jegyek tűnnek kényszermegoldásnak: a túl keskeny és magas autón ez a maszk nem mutat olyan jól, mint az Insignián.
Összehasonlítottuk a dízel Citroën C4 Cactust, a Mazda CX-3-at, a Nissan Juke-ot és az Opel Mokkát a Suzuki Vitarával. Nem számítottunk az eredményre
Összehasonlítottuk a dízel Citroën C4 Cactust, a Mazda CX-3-at, a Nissan Juke-ot és az Opel Mokkát a Suzuki Vitarával. Nem számítottunk az eredményre
Fotó megosztása:
Olasz dízelmotorjával nagyon megy és nagyon hangos az Esztergomban gyártott Vitara
Olasz dízelmotorjával nagyon megy és nagyon hangos az Esztergomban gyártott Vitara
Fotó megosztása:
A Juke sportos, a Mokka felnőttes, a CX-3 sikkes, a C4 Cactus avantgárd, a Vitara pedig kiegyensúlyozott
A Juke sportos, a Mokka felnőttes, a CX-3 sikkes, a C4 Cactus avantgárd, a Vitara pedig kiegyensúlyozott
Fotó megosztása:
Mintha nem kiskocsiból készült volna, hanem zsugorított kompakt modell volna a Mokka. A mezőny legkomolyabb autója
Mintha nem kiskocsiból készült volna, hanem zsugorított kompakt modell volna a Mokka. A mezőny legkomolyabb autója
Fotó megosztása:
Vezethetőségben elsőre a Mazdát vártuk az első helyre, de a Mokka és a nagyon belevaló Juke megelőzte
Vezethetőségben elsőre a Mazdát vártuk az első helyre, de a Mokka és a nagyon belevaló Juke megelőzte
Fotó megosztása:
Feltűnésben mindenkit lefőz a C4 Cactus. A szélvédőoszlop tövében lévő dísz a korábbi Vitarák örökségéhez tartozik
Feltűnésben mindenkit lefőz a C4 Cactus. A szélvédőoszlop tövében lévő dísz a korábbi Vitarák örökségéhez tartozik
Fotó megosztása:
Elfogyott a formatervezők lendülete a Vitara hátuljához érve. A Mokka barátságtalan fémtömb, C-oszlopán némi üvegimitációval. A CX-3 hátulról is remekül mutat
Elfogyott a formatervezők lendülete a Vitara hátuljához érve. A Mokka barátságtalan fémtömb, C-oszlopán némi üvegimitációval. A CX-3 hátulról is remekül mutat
Fotó megosztása:
Öt év után sem unalmas a Juke, a C4 Cactus igazán eredeti és ötletgazdag, amilyennek egy jó francia autónak lennie kell
Öt év után sem unalmas a Juke, a C4 Cactus igazán eredeti és ötletgazdag, amilyennek egy jó francia autónak lennie kell
Fotó megosztása:
17-19 collos felniken érkeztek a tesztautók. A 17 hüvelyk a természetes méret a Vitara, a Juke és a C4 Cactus számára
17-19 collos felniken érkeztek a tesztautók. A 17 hüvelyk a természetes méret a Vitara, a Juke és a C4 Cactus számára
Fotó megosztása:
100 lóerőt és 254 Nm-t ad le az 1,6 Blue HDI dízel. Finoman és csendesen jár
100 lóerőt és 254 Nm-t ad le az 1,6 Blue HDI dízel. Finoman és csendesen jár
Fotó megosztása:
Váratlanul pörgős a Mazda új fejlesztésű, 1,5 literes négyhengeres dízelmotorja. A 105 LE és a 270 Nm nem érződik rajta, legalábbis automatikus váltóval és négykerék-hajtással
Váratlanul pörgős a Mazda új fejlesztésű, 1,5 literes négyhengeres dízelmotorja. A 105 LE és a 270 Nm nem érződik rajta, legalábbis automatikus váltóval és négykerék-hajtással
Fotó megosztása:
Sport üzemmódba váltva harapósabb, de nem különösebben erős a 110 lóerős dCi. Nyomatéka 260 Nm, takarékossága közismert
Sport üzemmódba váltva harapósabb, de nem különösebben erős a 110 lóerős dCi. Nyomatéka 260 Nm, takarékossága közismert
Fotó megosztása:
Benzineseket idézően egyenletes a teljesítményleadás, de a nehéz Mokkában nem tippelnénk 320 Nm-re
Benzineseket idézően egyenletes a teljesítményleadás, de a nehéz Mokkában nem tippelnénk 320 Nm-re
Fotó megosztása:
Izmos Vilmos: a könnyű Vitarát elragadja a 320 Nm nyomatékú, FIAT-dízelmotor. Zaja alig tolerálható
Izmos Vilmos: a könnyű Vitarát elragadja a 320 Nm nyomatékú, FIAT-dízelmotor. Zaja alig tolerálható
Fotó megosztása:
Belül is eredeti és sármos a C4 Cactus. A minőségérzet kedvező
Belül is eredeti és sármos a C4 Cactus. A minőségérzet kedvező
Fotó megosztása:
Nagyon szép a Mazda belső tere, a bőrbevonatú műszerfal és az adaptív tempomat nagyobb autókat idéz
Nagyon szép a Mazda belső tere, a bőrbevonatú műszerfal és az adaptív tempomat nagyobb autókat idéz
Fotó megosztása:
Jóindulattal jópofának mondható a Juke műszerfala, a minőségérzetet rontják az olcsó műanyagok. A kormány nem állítható tengelyirányban, ahogy a Cactusban sem
Jóindulattal jópofának mondható a Juke műszerfala, a minőségérzetet rontják az olcsó műanyagok. A kormány nem állítható tengelyirányban, ahogy a Cactusban sem
Fotó megosztása:
Kényelemben a Mokka az első, feláras üléseit sokkal drágább autók sem képesek felülmúlni
Kényelemben a Mokka az első, feláras üléseit sokkal drágább autók sem képesek felülmúlni
Fotó megosztása:
Nem jön át a képeken, mennyivel olcsóbb hatásúak a Vitara műanyagjai a másik négy autóénál
Nem jön át a képeken, mennyivel olcsóbb hatásúak a Vitara műanyagjai a másik négy autóénál
Fotó megosztása:
Kollégáink külföldi bemutatókon és szabadságon voltak, így beugró sofőrök mentették meg a tesztet. Köszönjük szépen a segítséget Anitának, Tamásnak, a háttal álló Ádámnak és Gergőnek (balról jobbra)
Kollégáink külföldi bemutatókon és szabadságon voltak, így beugró sofőrök mentették meg a tesztet. Köszönjük szépen a segítséget Anitának, Tamásnak, a háttal álló Ádámnak és Gergőnek (balról jobbra)
Fotó megosztása:
Listaáron 3 999 000-6 050 000 forintba kerül a C4 Cactus. Használtautó-beszámítással 450 000 Ft ebből az engedmény
Listaáron 3 999 000-6 050 000 forintba kerül a C4 Cactus. Használtautó-beszámítással 450 000 Ft ebből az engedmény
Fotó megosztása:
Merőben eredeti, mégis praktikus autó, az individualizmust támogató extrákkal és alapáron is jó adag feltűnéssel
Merőben eredeti, mégis praktikus autó, az individualizmust támogató extrákkal és alapáron is jó adag feltűnéssel
Fotó megosztása:
A hosszú áttételezésű ötfokozatú váltó miatt kis fordulatról nehezebben szedi össze magát, mint a hatgangos váltós konkurensek
A hosszú áttételezésű ötfokozatú váltó miatt kis fordulatról nehezebben szedi össze magát, mint a hatgangos váltós konkurensek
Fotó megosztása:
Tetszett a ládapántszerű kesztyűtartó és sok praktikus ötlet a kulturált Citroënben, a vezetési testhelyzet viszont furcsa az amúgy kényelmes ülésekben
Tetszett a ládapántszerű kesztyűtartó és sok praktikus ötlet a kulturált Citroënben, a vezetési testhelyzet viszont furcsa az amúgy kényelmes ülésekben
Fotó megosztása:
Tulajdonságai alapján harmadik a Mazda, jobb árával és értéktartásával a Juke végül megelőzte
Tulajdonságai alapján harmadik a Mazda, jobb árával és értéktartásával a Juke végül megelőzte
Fotó megosztása:
Csúcsmodellként kívül-belül gyönyörű a Mazda CX-3. Fejlett vezetőtámogató rendszereket kínál, adaptív tempomatja a Suzukiéhoz hasonlóan lenyűgöző szolgáltatás ebben a kategóriában
Csúcsmodellként kívül-belül gyönyörű a Mazda CX-3. Fejlett vezetőtámogató rendszereket kínál, adaptív tempomatja a Suzukiéhoz hasonlóan lenyűgöző szolgáltatás ebben a kategóriában
Fotó megosztása:
4 250 000 és 4,8 millió Ft között mozog a Juke listaára. Előbbi a 94, utóbbi a 218 lóerős Nismo RS modellé
4 250 000 és 4,8 millió Ft között mozog a Juke listaára. Előbbi a 94, utóbbi a 218 lóerős Nismo RS modellé
Fotó megosztása:
Megnagyobbított csomagtartójával praktikusabbá vált a Juke, ára és értékőrzése is jó. Vezethetősége mindig is mellette szólt, hátul szűk utastere nem
Megnagyobbított csomagtartójával praktikusabbá vált a Juke, ára és értékőrzése is jó. Vezethetősége mindig is mellette szólt, hátul szűk utastere nem
Fotó megosztása:
Listaáron 5 080 000-7 530 000 forintba kerül a Mokka, plusz az egyenként megvehető extrák a nagyon gazdag felszereltségi listáról
Listaáron 5 080 000-7 530 000 forintba kerül a Mokka, plusz az egyenként megvehető extrák a nagyon gazdag felszereltségi listáról
Fotó megosztása:
Turcsi, túl kevés üveggel megrajzolt kisgömböcnek látjuk a Mokkát
Turcsi, túl kevés üveggel megrajzolt kisgömböcnek látjuk a Mokkát
Fotó megosztása:
Igen rossz a kilátás oldalra és hátrafelé, a hátsó kamera létfontosságú
Igen rossz a kilátás oldalra és hátrafelé, a hátsó kamera létfontosságú
Fotó megosztása:
Jól használható, erős és jó biztonsági felkészítettséggel bír az elszántan száguldó Vitara. A komfort gyenge pont, főleg akusztikailag
Jól használható, erős és jó biztonsági felkészítettséggel bír az elszántan száguldó Vitara. A komfort gyenge pont, főleg akusztikailag
Fotó megosztása:
Olcsó belül és dízelként zajos a Vitara. Erős motorja, stabil útfekvése, pontos váltója, tágas és praktikus eső tere a jó árral és a fejlett biztonsági rendszerekkel mégis felmorzsolta az Opel előnyét
Olcsó belül és dízelként zajos a Vitara. Erős motorja, stabil útfekvése, pontos váltója, tágas és praktikus eső tere a jó árral és a fejlett biztonsági rendszerekkel mégis felmorzsolta az Opel előnyét
Fotó megosztása:
Nagyon megugrottak az eladások a kategóriában. A Vitara technikája a kompakt SX4 S-Crossból való, a többi modell kiskocsikra épül
Nagyon megugrottak az eladások a kategóriában. A Vitara technikája a kompakt SX4 S-Crossból való, a többi modell kiskocsikra épül
Fotó megosztása:
Öt év után sem unalmas a Juke, a C4 Cactus igazán eredeti és ötletgazdag, amilyennek egy jó francia autónak lennie kell
Kockázatmentes, kicsit orrnehéz, de tetszetős autó a Vitara az ufó-civicesen összekötött fényszórókkal. A Mazdában semmi meglepő nincs, de tetszett mindannyiunknak a menő dupla kipufogóval. Azt hallottuk róla, hogy ezt veszik a legtehetősebb ügyfelek, simán adnak 7-8 milliót a második-harmadik autónak vásárolt kocsiért. Vetélytársai között ott lesz az Audi Q1 és a többi prémiummárka csajterepjárója is.
Belső tér
Térérzetben és tényleges helykínálatban is a Juke áll a sor végén, egyedül a modellfrissítés óta megnövelt méretű csomagtartója éri el az átlagot. A CX-3 sem valami szellős hátul. Lábtérben lényegesen jobb nála a Cactus, fejtérben, legalábbis üvegtető esetén, nem. Belül összességében a Suzuki a legtágasabb. Hátul kényelmes felnőtteknek, csomagtartója valamivel tágasabb a többieknél és jól használható.
Majdnem ilyen jó a Mokka is, amely a 230 voltos, ráadásul földelt villásdugót is befogadó konnektorral és a hátsó kartámasszal egyedülálló. Átgondolt és igényes kialakítású, kalaptartóját például az üléstámla mögé csúsztathatjuk és csak ebben hajtható fel az ülőlap is a csomagtér bővítésekor. A többi autóban a támla dől le, a C4 Cactust kivéve sík felületet biztosítanak a többnyire két padlómagasságban rögzíthető elválasztóelemek.
Minőségérzet
Hasonlóan nagyvonalú konfigurációban a Mokka egyenértékű a CX-3-mal, de minőségérzetben a Mazda bőrrel bevont műszerfala viszi a prímet. A Vitara zavaróan olcsó hatású, a tesztautó egyedi hibájaként csúnyán zörgő műanyag belseje a másik véglet. A Nissan sem nagyon figyelt a minőségérzetre, a Juke-ot egyedül a szép kormánykerék dobja fel.
Tetszett a ládapántszerű kesztyűtartó és sok praktikus ötlet a kulturált Citroënben, a vezetési testhelyzet viszont furcsa az amúgy kényelmes ülésekben
A Citroën egyes részletei nagystílű szalonnak mutatják az utasteret. A ládaszerű kesztyűtartó, a fotelnek ható ülések, a kellemes tapintású műanyagok elviszik az egészet. De az árnyékoló nélküli üvegtető, az információszegény műszerfal, a hőmérséklet-állításhoz képernyőnyomkodást igénylő szellőzés és főleg az osztatlan hátsó üléstámla kreténség. A súlycsökkentési okokból csak kitámasztható hátsó ablakokkal együtt lehet élni, mert így nagyon bőséges ajtózsebeknek jutott hely.
Csúcsmodellként kívül-belül gyönyörű a Mazda CX-3. Fejlett vezetőtámogató rendszereket kínál, adaptív tempomatja a Suzukiéhoz hasonlóan lenyűgöző szolgáltatás ebben a kategóriában
Szégyen, hogy a Nissan, a Mazda és a Suzuki csak a vezető oldalán kapott becsípődésgátlós, egy húzásra felszaladó elektromos ablakokat. A Citroënben még a vezető oldalán is hiányzik ez az apróság. Az Opel bezzeg régóta nem takarékoskodik ilyesmin.
Vezetés
Míg a Vitara és a Cactus megáll 120 lóerőnél, a Nissan 218 lóerős Nismo RS-t is kínál a Juke-ból. A Juke dízelmotorral is a legsportosabb autó az öt közül. Pontos, szoros váltója, eltalált kormányerői, a remek fogású kormány és az életteli futómű miatt szerettük.
Kollégáink külföldi bemutatókon és szabadságon voltak, így beugró sofőrök mentették meg a tesztet. Köszönjük szépen a segítséget Anitának, Tamásnak, a háttal álló Ádámnak és Gergőnek (balról jobbra)
Motorja az üzemmódválasztás függvényében álmos vagy kellően lendületes. Szomorú, hogy pont ebben az autóban nem állítható a kormány tengelyirányban, ami az ideális üléshelyzethez kellene.
Ugyanezt a tételt kispórolta a Citroën is, de az iparművészeti alkotásként értelmezhető C4 Cactusból ez kevésbé hiányzik az állítható övmagasságnál. Talán a Cactusban a legkulturáltabb a dízelmotor, amelynek fogyasztása is kiváló. Ám az alul nehezen ébredő dízel és a hosszú áttételű, rémesen pontatlanul kapcsolható váltó nem harmonikus párosítás. A többi manuális modellben hatgangos váltó jobb megoldás. A Pilis kaptatóin nehezebben szedte össze magát, mint a többiek.
Vezethetőségben elsőre a Mazdát vártuk az első helyre, de a Mokka és a nagyon belevaló Juke megelőzte
Melyik városi terepjáró tetszik legjobban?
Citroën C4 Cactus
7% (204)
Valamilyen másik modell
10% (275)
Vezetési élményben jóval többet vártunk volna a Mazdától. Tempót váltva nem azt hozza, amit külseje ígér, hanem azt, ami az átlagos vevők túlnyomó többségének elég. A vártnál nagyobbat billen, a dízelmotor pörög vagy 5500-ig, de ereje halovány. Részletek Rácz Tamás
igen alapos tesztjében.
A C4 Cactus még jobban megdől, de autentikusan átlibeg az úthibákon, míg a CX-3, legalábbis ezzel a kerékkel, kényelmetlenebbül rugózik. Ha nem hajszoljuk, akkor váltójával és motorjával is elégedettek lehetünk, de ezt sokkal olcsóban tudja egy Captur is.
Emelt kiskocsi helyett zsugorított kompakt autóként hat az Opel. Nyugodt, csendes, de lendületesen terelhető autó. Motorja élénken és könnyen forog, egyenletesen adja le erejét, a Vitarában a szintén 320 Nm nyomatékú dízel vehemensebbnek tűnt.
Csekély súlyának köszönhetően a Vitara az ötös izompacsirtája. Bármelyik autóból ültünk is át, feltűnt a jó gyorsulás. Váltója és kormányzása sem okozott csalódást, felfüggesztése is inkább sportos, mint ringató kényelmű.
Olasz dízelmotorjával nagyon megy és nagyon hangos az Esztergomban gyártott Vitara
Mindegyik tesztautóban volt tolatókamera, ami az Opelhez és a Juke-ba feltétlenül kell is. A kilátás és az áttekinthetőség a Mokkából ijesztően rossz, nagyon kicsik az üvegek és sokat takarnak az oszlopok. Városban a Nissan használatát megkönnyítik a jó nagy külső tükrök, feltűnően jól használhatóak. Az autó szélességének érzékelését a fényszóró tetején lévő bütyök segíti, mint a
K12-es Micrában a bogyó az első lámpák tetején.
Mivel a CX-3-ról még nem jelent meg Euro NCAP-törésteszt, a műszaki alapjait adó Mazda2 és a hasonló méretű Mazda3 eredményeit szerepeltetjük a táblázatban
Az igényes konstrukciót jelzi, hogy az ötből négy típushoz elérhető az összkerékhajtás. Ám a Nissan csak legerősebb 1,6-os turbós benzinest gyártja négy hajtott kerékkel, a dízelt nem. A 4×4 felára az Opelnél csupán 370 000 Ft, a Mazdánál félmillió, a Suzukinál viszont 600 000 Ft.
Kényelem
Itt határozott fölényben van az Opel Mokka. Feláras ülései messze a legjobbak, a meghosszabbítható ülőlapot, a magasságállításon túl elöl elektromosan emelhető illetve a ki-be, de föl-le is mozgatható deréktámaszt egy Lexus NX-ben sem találjuk meg.
Kényelemben a Mokka az első, feláras üléseit sokkal drágább autók sem képesek felülmúlni
Feltűnően kulturált a dízelmotor, érzésre a zajszint is itt a legalacsonyabb autópályán. Rugózása annak ellenére civilizált, hogy a tesztautó 19-es felniket kapott extraként. Ezekre az autókra szinte muszáj megvenni az átlagautókhoz képest extrém keréktárcsákat, mert a többin sem tűnt túlzásnak a 17-18-as felniszett.
Rugózási kényelemben jó a Citroën, a suhanáshoz illenek a kanapészerű ülések, bár a sajátságos vezetési testhelyzet alapján mintha nappaliba tervezték volna őket, nem autóba. A finoman járó motor zaja nagyobb tempónál sem vészes, jóllehet egyedül ebből hiányzik a hatodik fokozat.
Jóindulattal jópofának mondható a Juke műszerfala, a minőségérzetet rontják az olcsó műanyagok. A kormány nem állítható tengelyirányban, ahogy a Cactusban sem
Ronda krahácsolásával a Vitara kelti a legnyersebb hatást, ami nemcsak a gyér zajszigetelésre utal. A FIAT-tól vásárolt dízelmotorja kívülről is jóval hangosabb a többieknél. Rugózása hozza az átlagost, üléseivel és üléshelyzetével sincs bajunk.
Ár, fogyasztás, értéktartás
Figyelembe kell venni az árak és a fogyasztás értékelésekor, hogy az Opel és a Mazda 4×4-es, a többi tesztautóból elsőkerék-hajtásút kaptunk tesztre. A Citroën, a Nissan és a Suzuki fogyasztása 5,5 liter körüli. A Mazda 6,5-7,0 litert kér százon, a szintén összkerékkel mért és jó nehéz Mokka falánkabb, 7,5 literrel számolhatunk.
|
C4 Cactus |
CX-3 |
Juke |
Mokka |
Vitara |
Alapár a tesztelt motorral, Ft |
5 270 000 |
5 919 900 |
5 180 000 |
6 610 000 |
6 510 000 |
A tesztelt modell ára extrákkal, Ft |
6 250 000 |
8 576 000 |
6 370 000 |
8 782 000 |
6 635 000 |
Az értéktartást az EurotaxGlass’s adatai alapján pontoztuk öt év/75 000 kilométeres használatot feltételezve. A konkrét összegeket megtaláljátok az Autó és Stílus aktuális számában, ezek közlésére nincs jogunk. A kalkuláció szerint a Juke őrzi meg százalékosan legjobb arányban újkori vételárát és összegszerűen is ezen bukjuk a legkevesebbet, mert hatmillió alatt elvihető.
4 250 000 és 4,8 millió Ft között mozog a Juke listaára. Előbbi a 94, utóbbi a 218 lóerős Nismo RS modellé
A tesztelt változatban jóval többe kerülő Mazda CX-3 és Opel Mokka 8,5 millió feletti árából nominálisan sokkal több forint porlad le az évek során, mint sokkal olcsóbb C4 Cactuséból, hiába gyengébb a Citroën arculata. Eredeti árának legkisebb részét a Suzuki tartja meg, talán azért, mert a 6,5 milliós kategória szokatlan terep a márka eddigi ügyfélkörének. Garanciális feltételeivel egyik márka sem tesz ki magáért, ez magyarázza a 10/3 illetve 10/5 pontos eredményeket.
Végeredmény
Legutóbb a középkategóriás dízelek összehasonlító tesztjében elég egyértelmű volt a sorrend, most azonban nem mondhattunk le a pontozásról a kis különbségek miatt. Teszteltünk, tankoltunk, pontoztunk, de hiába: a vége holtverseny, tizedre azonos pontszámmal! A részletes értékelés
megtalálható a képgalériában.
1-2. Opel Mokka 1,6 CDTI 4×4. Tulajdonságai alapján a Mokka a legjobb autó az öt közül. A legkomolyabbnak ható modell, ötből három részterületen első. A kilátást és túlsúlyát leszámítva kevés a valóban gyenge pontja.
Mintha nem kiskocsiból készült volna, hanem zsugorított kompakt modell volna a Mokka. A mezőny legkomolyabb autója
1-2. Suzuki Vitara 1,6 DDiS GLX. Olcsó hatású műszerfala és nagyon zajos dízelmotorja miatt került hátrányba a Suzuki. A Vitara tágas, praktikus, jól vezethető, erős a motorja és gazdag a biztonsági felszereltsége. Az alacsonyabb költségszinttel befogja a Mokkát.
Nagyon megugrottak az eladások a kategóriában. A Vitara technikája a kompakt SX4 S-Crossból való, a többi modell kiskocsikra épül
3-4. Mazda CX-3 CD 105 4×4. Önmagában az autó kvalitásai alapján a Mazda a harmadik, csak ára és értékvesztése sorolja összetettben a Nissan mögé. A CX-3 harmonikus, kívül-belül vonzó autó komoly biztonsági extrákkal, de térkínálata és főleg vezethetősége csak közepes.
Tulajdonságai alapján harmadik a Mazda, jobb árával és értéktartásával a Juke végül megelőzte
3-4. Nissan Juke 1,5 dCi. Hangsúlyozottan lendületes, a nem túl erős dízellel is vagány autó a Juke. Csomagtere sokat javult, belső tere azonban hátul szűk és minőségérzete sem nagy szám. Sportos és gazdaságos is, a költségek értékelésével végül meg tudja előzni a CX-3-at.
Megnagyobbított csomagtartójával praktikusabbá vált a Juke, ára és értékőrzése is jó. Vezethetősége mindig is mellette szólt, hátul szűk utastere nem
5. Citroën C4 Cactus 1,6 HDi. Kis súlyú, belevaló és egy-egy kretén részlete dacára vonzó autó. A lezser élettempó kedvelőinek derűs, stresszmentes közlekedési eszköze, nagyon jó dízelmotorral, izgalmas és praktikus belső térrel. Gyorsan menni nem jó vele, váltója rémesen kapcsolható. Hiba volt kihagyni az osztott üléstámlát és a feláras üvegtetőről az árnyékolót, ennyit nem ér az a pár kiló. De egyedülálló karakterével lefőzi a többieket.
Merőben eredeti, mégis praktikus autó, az individualizmust támogató extrákkal és alapáron is jó adag feltűnéssel