Drive in kajálda
Kutya meleg van

Kutya meleg van

Kutya meleg van


Mostanában nehezen elviselhető időjárás uralkodik az autókban, ami rányomja bélyegét a mai témaválasztásunkra is. Gyakran halljuk ilyen-olyan szakértőktől, hogy a kánikulában igyunk gyakran, mert különben jaj lesz nekünk, a legrosszabb esetben összeaszott mazsolaként végezzük hitvány életünket. De hogyan igyunk, tároljuk a folyadékokat rejtő flaskákat, poharakat szakszerűen, biztonságosan vezetés közben?

Alább a szerkesztőség mélygarázsában hűsölő tesztautók, illetve a családi járgányok pohártartóinak használhatóságát, biztonságát vettük szokás szerint tudományos alapossággal elvégzett próba alá. Ezúttal – ritka eset – az amerikaiak porrá alázták a teljes európai, távol-keleti mezőnyt.

Opel, tevéknek

Szia dobozos

Szia dobozos

Szia dobozos


Zsolt kollégánk hazai pályán egy pohártartóval kevéssé kistafírozott Opellel rója a kilométereket. Mivel vezetés közben néha bizony megszomjazik, a túlélés érdekében remek módszert dolgozott ki. Félliteres folyadékokat vásárol – ez környezettudatos Andrásnál a hét főbűn egyikének számít – amiből húz egy férfiasat, majd markos legény lévén összeroppantja a tehetetlen pillepalackot, amely így már betuszkolható az ajtózsebbe. A palack a további használatig remekül elvan ebben a testhelyzetben. Zsolt pohárral nem vesződik, a gyermekülésben gőgicsélő kissrác pedig még boldogan elvan a cumisüvegével.

A német csapat

Az 1-es BMW-be ennyi jutott

Az 1-es BMW-be ennyi jutott

Az 1-es BMW-be ennyi jutott


Főszerkesztőnk ennél nehezebb eset, fiatal kora ellenére már jó néhány, hetvenéves bácsikának is becsületére váló rigolyát szedett magára. Ezek egyike a tökéletes pohártartó iránti vágy. Neki mostanában egy 1-es BMW-vel kell együtt utaznia nap mint nap, de  sajnos a legkisebb BMW sem kényezteti el a tulajdonosát ezen a téren. Pohártartó mindössze egyetlen egy jutott bele, az is közvetlenül a váltó mögött tátong. Előnye, hogy poharat, félliteres palackot egyaránt megbízhatóan megtart és ha sikerül is kilötykölnünk a pohár tartalmát, az stabilan megmarad a mélyedésben, nem szivárog tovább. Hátránya, hogy váltásnál igencsak útban van.

András – mint már említettem – nagyban utazik. Másfeles palack alá nem adja, de azt is inkább csak újratölti a folyosó végén lévő konyhában. Ha pedig megunja az algás palackot, szigorúan a műanyagpalackoknak fenntartott szelektív gyűjtőkonténer előtt mond végső búcsút a vizesüvegnek.

Nem a legjobb

Nem a legjobb

Nem a legjobb


Opel Astra tesztautónk sem szerepelt túl fényesen, ebben csupán a kesztyűtartó ajtaján kiképzett néhány milliméteres kör alakú mélyedés funkcionál pohártartóként. Ezt szigorúan csak életveszélyben használjuk, akkor is csak álló helyzetben, szélcsendben. Ebből sajnos már egy merészebb pillantásra is minden kiborul.

Nem remekelt a Skoda Fabia szerkezete sem, itt is borzasztó instabil a tartó. Félliteres palackot lehetetlen benne egyensúlyozni, de óvatos vezetéssel egy pohár még talán benne marad. Kesztyűtartója hűthető,amiért rögtön be is gyűjtött egy jópontot. Hiába, a csehek nem bolondok ha már jó sört főznek, szeretik ha hidegen kerül elő az autózás után.

a videó a hirdetés után indul

Fakíroknak

Én személy szerint tökéletesen feleslegesnek érzem a pohártartót, és erre több indokom is van.

Ez már csak szükségmegoldás

Ez már csak szükségmegoldás

Ez már csak szükségmegoldás


Elsőként a bámulatos önfegyelmemet említeném meg, – ezt főként poroszos neveltetésemnek köszönhetem – ami alkalmassá tesz arra, hogy akár néhányszáz kilométernyi autózást is kibírjak hűsen gyöngyöző frissítők nélkül.. Másodsorban felnőtt korom egyik meghatározó autójában egynél kevesebb egész számú pohártartó leledzik.Hiába, abban az időben még nem szárította nyikorgósra a sofőr testét a digitklíma, így a pánikszerű hidratálás sem volt annyira égető két sávváltás között.

Lapozás után kiderül, miért is lett szükség hirtelen a pohártartókra, és mióta virítanak autóinkban. Utána megkiséreljük kitalálni, milyen is a legjobb szerkezet, és a szerencsések meg is nézhetik a győztest.


A Mazdában gondoltak a hátsó utasokra is

A Mazdában gondoltak a hátsó utasokra is

A Mazdában gondoltak a hátsó utasokra is


Néha ugyan én is megingok, de ez főleg a kilencszemélyes autó hátteréből előtörő, dobozos sörök elműködtetését kísérő szisszenések váltják ki. Igaz, sörözni úgysem ér vezetés közben, az alkoholmentes sört meg igya az, aki a feltalálta a guminőt. Így inkább nyomom a gázt, hogy lehetőleg ne fogyjon el az összes sör a megérkezésig.

Figyelmes japánok

Ezen a héten egy Mazda 3-as is járt nálunk. Nos, ez sem hoz zavarba holmi míves, transformerszerű szerkezettel, de legalább gondoltak mindenkire. Elöl középen két darab stabil pohár-, vagy igény szerint palacktartó található, és ezeken felül minden ajtózsebben, még hátul is vannak félliteres üvegre szabott mélyedések.

Kis pohártartó történelem
Kezdetekben vala a piknikes kosár

Kezdetekben vala a piknikes kosár

Kezdetekben vala a piknikes kosár


Az autózás hőskorában nem lehetett szó a vezetés közbeni evésről, ivásról. Eztnem csupán az akkori útviszonyok, hanem a korabeli autók nehézkes kezelése is indokolta. Aztán jöttek a sima aszfaltutak, és divatba jött az autósmozi, autósétterem – meg a vezető ablakára akasztott tálca tele étellel és itallal.

Indulás után azonban a ki nem végzett italokat kézben kellett tartani és imádkozni, nehogy kifolyjanak. Az autógyártók ekkor már kapiskáltak valamit, ez késztette őket az első hivatalos pohártartók kifejlesztésére. Ezek a nyitott kesztyűtartó ajtajában lévő mélyedések – hasonlóak, mint amilyenek manapság a repülőgépek lehajtható tálcájában vannak – voltak az úttörők.

Moziban is kell enni

Moziban is kell enni

Moziban is kell enni


Az első, valódi pohártartónak nevezhető bumfordi, az autó belső dizájnjához csak alig passzoló szerkezeteket az ajtókra szerelték, de nem nyújtottak különösebb esztétikai élményt és általában útban is voltak. Hamar átkerültek a középkonzol környékére, hátul pedig leggyakrabban a középső ülésből kihajtható kartámaszból lehet elővarázsolni a pohártartót. Az amerikaiakhoz hasonlóan azonban ne vegye eszünket a pohártartó-őrület, ne az legyen a legfontosabb az autóvásárláskor, hogy hány darab és milyen kivitelű pohártartót találunk a kiszemelt autóban.

Amerika tarol

Csak az egyik pohártartó

Csak az egyik pohártartó

Csak az egyik pohártartó


Legnagyobb becsben mégiscsak az amerikaiak tartják ezt az apró kiegészítőt, ott mindenki vadul használja. Ennek szellemében az ország autóipara is komoly hangsúlyt fektet a megfelelő számú és minőségű italtartóra. A nálunk lévő Chrysler Sebring nyerte a pohártartó tesztet. Elöl-hátul bőséggel ellátták italtartóval, elöl pedig igazi csemegére akadtunk, a pohárban lévő folyadékot igény szerint hűthetjük, vagy fűthetjük is. Mindössze egyetlen kapcsolót kell hozzá megnyomni.

A tökéletes megoldás

Hűtő üzemmódban

Hűtő üzemmódban

Hűtő üzemmódban


Tesztünkből hamar kiderült, hogy szinte mindegy milyen szerkezet tartja a poharat. Nem a kivitel a legfontosabb, hanem hogy minél mélyebben üljön a pohár a tartóban. Ez a legtöbb esetben már elég a jó szerepléshez, de pluszban még néhány gumifül sokat segíthet a stabilizálásban. Az igazi pohártartó ínyencek pedig a hűthető, fűthető készségeknek is örülhetnek.