Dízel-elektromos hibrid hajtáslánc és világrekord légellenállás teszi hihetetlenül takarékossá az évtizedes fejlesztés után sorozatgyártásba kerülő Volkswagen XL1-et
Dízel-elektromos hibrid hajtáslánc és világrekord légellenállás teszi hihetetlenül takarékossá az évtizedes fejlesztés után sorozatgyártásba kerülő Volkswagen XL1-et
Fotó megosztása:
Könnyebb beszállást enged a szárnyas ajtó
Könnyebb beszállást enged a szárnyas ajtó
Fotó megosztása:
Jól látható az eltolt ülésrend és a csupasz karbon-kompozit szerkezet
Jól látható az eltolt ülésrend és a csupasz karbon-kompozit szerkezet
Fotó megosztása:
Akár egy szupersportkocsi: könnyű és merev szénszálas utascella köré épül az XL1
Akár egy szupersportkocsi: könnyű és merev szénszálas utascella köré épül az XL1
Fotó megosztása:
Volkswagen 1-literes tanulmányautó, 2002
Volkswagen 1-literes tanulmányautó, 2002
Fotó megosztása:
Volkswagen L1 tanulmányautó, 2009
Volkswagen L1 tanulmányautó, 2009
Fotó megosztása:
Könnyebb beszállást enged a szárnyas ajtó
Még mielőtt bárki azt hinné, a Volkswagen XL1 személyében eljött a környezettudatos autózás aranykora, ki kell ábrándítanunk: akárcsak a világon ma fellelhető
üzemanyagcellás járműveket, várhatóan a különleges ökomobilt is csak bérleti szerződés keretében bocsátja forgalomba gyártója.
Ez egyáltalán nem meglepő annak fényében, hogy a Volkswagen mostanra részletesen ismertette az
XL1 minden aspektusát, egyetlen konkrétumot kivéve: az árat. Ez eleve gyanús egy sorozatgyártás előtt álló járműnél, egy olyan különleges technológiákkal előállított, speciális megoldásokat felvonultató autó esetében pedig, mint az XL1, szinte minden esetben azt jelenti, hogy a gyártási költségek messze meghaladnak minden olyan szintet, amely a piaci jövedelmezőségnek akár a halvány esélyét fenntartaná – magyarul akkor is masszívan veszteséges volna a projekt, ha aranyárban mérnék a kocsit.
Egy ilyen előremutató autó esetében más oka is van a lízingkonstrukció választásának: a forradalmi technológiák egyrészt előre nem kiszámítható meghibásodási lehetőségeket tartogatnak, váratlan karbantartási igényeket támaszthatnak, amelyek kockázatát aligha vállalnák fel örömmel a vásárlók. Másrészt így szavatolható, hogy a titkos megoldásokkal telezsúfolt jármű végül visszakerül a Volkswagenhez, ahol tüzetesen átvizsgálhatják és kielemezhetik az autó állapotát.