Nagyot kellene ugrani jövőre
Nagyot kellene ugrani jövőre
Fotó megosztása:
Otthon tartják a "bulit"
Otthon tartják a "bulit"
Fotó megosztása:
Kovalainennél telelnek
Kovalainennél telelnek
Fotó megosztása:
Kovalainen nagy terhet cipelt
Kovalainen nagy terhet cipelt
Fotó megosztása:
Örök hála?
Örök hála?
Fotó megosztása:
A McLaren is le van maradva?
A McLaren is le van maradva?
Fotó megosztása:
Haug halasztana
Haug halasztana
Fotó megosztása:
Más is beléphet az élmezőnybe
Más is beléphet az élmezőnybe
Fotó megosztása:
Hamiltonnal beelőzött a McLaren
Hamiltonnal beelőzött a McLaren
Fotó megosztása:
Az állítható szárnyak nehezítik majd a munkát
Az állítható szárnyak nehezítik majd a munkát
Fotó megosztása:
Eszükben sem volt kiszállni
Eszükben sem volt kiszállni
Fotó megosztása:
Mindennél fontosabb a jó kezdés
Mindennél fontosabb a jó kezdés
Fotó megosztása:
Csak az új idénnyel foglalkozik
Csak az új idénnyel foglalkozik
Fotó megosztása:
Az ő ügyük végére pont került
Az ő ügyük végére pont került
Fotó megosztása:
Fél, hogy berozsdásodik
Fél, hogy berozsdásodik
Fotó megosztása:
Jobb évet vár
Jobb évet vár
Fotó megosztása:
Többször is győzne
Többször is győzne
Fotó megosztása:
Mostanra otthon van a McLarennél
Mostanra otthon van a McLarennél
Fotó megosztása:
Lemaradt az élcsapat
Lemaradt az élcsapat
Fotó megosztása:
Idén is élmenők lesznek?
Idén is élmenők lesznek?
Fotó megosztása:
A tesztelési forma nem számít
A tesztelési forma nem számít
Fotó megosztása:
Baj van, de bíznak a javulásban
Baj van, de bíznak a javulásban
Fotó megosztása:
A mezőny végébe jó az autó
A mezőny végébe jó az autó
Fotó megosztása:
Nehéz helyzetben kezd
Nehéz helyzetben kezd
Fotó megosztása:
Nem valószínű a győzelem
Nem valószínű a győzelem
Fotó megosztása:
Az állítható szárnyak nehezítik majd a munkát
2009-ben amellett, hogy mind a hátsó, mind az első légterelő elemek mérete megváltozik, az első szárnyakon megjelennek a mozgó aerodinamikai alkatrészek is. A pilóta által állítható szögű apró szárnyacskák miatt azonban a bokszkiállás jelentősen hosszabb ideig tarthat majd, ha az orrot is ki kell cserélni, figyelmeztet a McLaren veterán tesztpilótája, Pedro de la Rosa.
„Az igazat megvallva az állítható szárnynak negatívumai is vannak, az egyik például az, hogy nem lehet majd gyorsan orrkúpot cserélni. Hidraulikusan vagy elektromotorral is meg lehet oldani az elemek mozgatását, de mindkét megoldásnál szükség lesz kábelek csatlakoztatására ahhoz, hogy a pilóta működtetni tudja őket. Ez pedig nagy időveszteséget jelent majd a bokszkiállásoknál” – magyarázta a spanyol.
De la Rosa azonban nem ért egyet a BMW versenyzőivel, akik szerint a korábbiakhoz képest otromba méretű első szárnyak kezdetben több balesetet okoznak majd, gyakran törnek le.
„Én ettől egyáltalán nem tartok. Nem aggódom miatta, mert nem tart majd sokáig hozzászokni ahhoz, hogy milyen közel lehet majd menni az elöl haladóhoz, vagy mennyire szabad rámenni a kerékvetőkre. Csak egy kis tesztelés kell, néhány kilométer után ez már nem jelent gondot majd.”
Ha de la Rosának igaza van, a Williamsnek ez még így is rossz hír, ugyanis a csapat két pilótája 2008-ban, a kis szárnyak idején is szinte minden futamon összetört egy-két orrot, és ha csak fele ilyen „hatékonysággal” dolgoznak idén, a hosszabb cserék miatt gyakran a mezőny legvégén találhatják majd magukat.