Bár a BMW tavaly a KERS bevezetésének legelszántabb pártolója volt – feltehetően ők haladtak a legjobban a fejlesztéssel -, a csapat az eddigi két futamon csak Nick Heidfeld autójába szerelte be a berendezést. Robert Kubica nagyobb termete miatt a jelenlegi súlyszabályok mellett számára hátrányt jelenthetne a KERS, így csak vágyakozva beszélhet a szerinte nagyon is hatásos eszközről:
„Szerintem a KERS előnyt jelent az előzésnél és a védekezésnél, valamint a rajtnál is. Malajziában a rajtvonal és az első kanyar közti nagyobb távolság jobban kihozta ezt, de már Melbourne-ben is látni lehetett, hogy a KERS számít. Ott van például Fernando Alonso és Timo Glock esete: Fernando sokkal lassabb volt, de minden egyenesben használta, Timo pedig nem tudott előzni” – magyarázta a lengyel.
A mezőnyben az eddigi versenyeken a Ferrari, a McLaren, a Renault és Nick Heidfeld autóiban volt KERS, és egyelőre nem tudni arról, hogy más csapatok is a bevezetésre készülnének.