Második generáció
Mintha csak egy csak egy modellfrissítés történt a Muranón. Ablakvonala ugyanolyan jellegzetes, mint a formája miatt igen sikeres elődön, a sziluettje is fedi az eddigit, mégis új autó, legalábbis erős átdolgozáson van túl. Új az összkerékhajtás, a hátsó felfüggesztés és az összes karosszérialemez is. Az öngyógyuló fényezésű kasztni 50 százalékkal merevebb az eddiginél.
Európában ebben a típusban látni először a parkolást segítő kamerát, amely a jobb külső tükörből mutatja fentről-hátulról a kerék körüli világot. A rendszer segédvonalakat húz a navigációs képernyőre, hogy a kocsi nehezen érezhető sarkával le ne kaszáljuk a másik autót.
Hűha: karcgyógyító fényezés
Az új Murano fényezéséről maguktól eltűnnek az alapozásig el nem hatoló karcolások, mert az alsó lakkrétegeket a festékbe kevert rugalmas műgyanta megvédi a károsodástól. A gyógyuláshoz semmit nem kell tenni, egyszerűen a külső hőmérséklet segít begyógyítani a karistolást. Minél melegebb van, annál gyorsabb, de a dolog jeges télben is működik. Ilyenkor azonban több nap kell hozzá. Aki azonnali eredményt akar, locsolja meg meleg vízzel a felületet és percek alatt eltűnnek a kisebb karcok. |
Mozizás a kanapén
Szemfogakat idéző hűtőrácsával, 1,9 tonnás termetével afféle vezérkan, amivel szöges ellentétben áll az a szinte anyás kényeztetés, ami belül fogad. A páncélsisakos dragonyos utasteréből akolmeleg árad. A hátsó bőrkanapén el lehet nyúlni, luxusautókat idézően tágas a lábtér.
Unaloműzésként a tetőből kihajló képernyőn DVD-t nézhetünk, a ritka jó hangminőségben működő gyári hifi háttértámogatásával. A rendszer feláras, de sokat megér a hátul ülőknek, akik hátul is alapáras ülésfűtéssel.
Egyértelmű, hogy a Murano továbbra is Észak-Amerika autója, ahol a munkába ingázók az Európában szokottnál nagyobb távokat tesznek meg és a kocsiban eltöltött idő hosszúsága miatt sokkal jobb kiszolgálást várnak az autójuktól.
Kiürül a sáv
A Nissan 3,5 literes hathengerese minden autóban magával ragadó, legyen az Renault Vel Satis, 350Z vagy épp egy Infiniti limuzin. Az autózás csúcsához egy benzines hathengeres meglehetősen közel visz. Egészen más világ, mint a dízelek. A V6-os motor halk, csodálatos a hangja, vehemens és főleg rezzenéstelen finomsággal forog.
Ezzel az ábrázattal a Murano előtt kiürül a sáv autópályán. Az elődnél talán csúnyább, de különlegesebb autó súlyos érv a diszkó, a gyúró vagy a pláza előtt. Nehéz a 256 lóerős autóval máshogy közlekedni, mint domináns hímként.
Törésteszt: csak a tengerentúlról
Az Euro NCAP nem tesztelte a Muranót, de mivel az elsődleges piac Észak-Amerika, ott több töréstesztben is szerepelt a cikkben látható típus. Az IIHS (közlekedésbiztonsági biztosító intézet) vizsgálatát kifejezetten jó eredménnyel zárta. A frontális és az oldalütközésen kívül a nagyvárosi ingázókat gyakran érintő ráfutásos balesetekben is masszív védelmet biztosít. Az NHTSA (szövetségi közlekedésbiztonsági hatóság) labortesztjében szintúgy jól szerepelt az autó. |
A folytatásban: nem csak rombolni lehet a Muranóval, van másik arca is. Sőt, talán az az igazi
210 a vége
Romboló-üzemmódban a Nissan ötvennel átlép a fekvőrendőrökön, nem sportosan, de elég élénken gyorsul és itthon a 210-es végsebesség megközelítése is százezrekbe kerülhet.
Csendesen, előzékenyen autózni vele még jobb, csak a gyalogosok nem hiszik el, hogy egy SUV sofőrje tényleg átengedi őket a zebrán. Mindegy, a hátsók nem mernek tülkölni, nehogy a torkukra forrassza a dudaszót egy rögtönítélő gengszter a sötét üveg mögül.
V6: szomjas és elragadó
Hömpölygés közben a Murano megingathatatlan védettségérzetet ad. Jöhet válság, jöhet sertésvész, amíg tart a benzin, semmi baj nem érhet. Két tankolás között egész sokáig húzza, de csak az öblös tank miatt.
Sovány gázzal osonva 9,7 literre lenyomható az étvágy országúton. A CVT-váltós autó képes egyenletes, mondjuk 1400-as motorfordulattal is gyorsítani, ahogy a váltó mind hosszabb áttételpárokat állít be.
Városban a fogyasztás veri húsz litert, ha élvezni akarjuk a motorhangot. A zene ugyanis csak nagy fordulaton jut keresztül a zajszigetelésen. Reálisan 14 liter elfogy átlagban, míg egy dízelnek tíz liter elég volna, ha nem a V6-os benzines lenne az egyetlen motorváltozat.
Murano, az eredeti
Muranót az autóbuzik a Nissan szabadidőautó miatt ismerik. Szélesebb perspektívából nekifutva Murano az üveg- és tükörgyártásról híres, amióta a velencei üvegfúvókat áttelepítették erre az apró szigetre, a 13. század végén. A helyi üvegművesek európai hegemóniája évszázadokkal ezelőtt megtört, de az üvegfúvás ma is fontos az ottaniak megélhetésében. Murano Budapesttől körülbelül 900 kilométerre van. |
Vert helyzetben
Autópályán elemében van a Murano. A CVT-automata nagyon hosszú áttételekkel csökkenti a zajszintet, a rendkívül halk motor helyett a szél hangja tűnik fel nagyobb sebességnél. A zajszegény környezetben szinte egyáltalán nem érzékelni a sebességet.
Kanyarokban viszont kár sietni. Az autó erre dől, arra dől, a komfortra hangolt futóműnek nem fekszik a sportos vezetés. Az első fotelek nem zavarják holmi oldaltámaszokkal az utasokat, akik kanyarban kapaszkodnak, amibe tudnak.
Az erős autó az egyenesekben gyors, de a pontatlan, érzéketlen, agyonkönnyített kormány is a vonulásról szól, nem a tépésről. Ésszel vezetve utazni jobb vele, mint megérkezni. A 3498 köbcenti ellenére a Murano karaktere inkább a ráérős vezetésre ösztönöz.
12,9 milliótól felfelé
Az összkerékhajtást észre sem venni, pedig fejlődött. Alapesetben az autó továbbra is fronthajtású.
A hajtóerő maximum fele mehet hátra, ha a különféle gyorsulás- és kerékkipörgés-érzékelők jelei alapján a rendszer agya rászól az elektronikusan vezérelt lamellás kuplungra. Bár van fix fele-fele erőelosztást biztosító gomb, a Murano nem való terepre.
A sikkes SUV 13 millió forinttól kapható. Nálunk a Premium-kivitel járt 13,8 millió forintos áron, amelyben a metálfényen és a DVD-alapú mozizáson kívül minden extra benne van. A hasonlóan dizájnos Mazda CX-7 ára sokkal jutányosabb, de a Murano nem rossz vétel a német konkurensekhez mérten. A rengeteg extra és a különleges forma talán ellensúlyozza azt a hátrányt, hogy a Nissan nem prémiummárka.
Vetélytársak | Listaár, forint |
|
Mazda CX-7 Revolution SD | 10 049 900 | |
Mercedes-Benz ML 350 | 19 074 000 | |
Subaru Tribeca 3.6 Exclusive | 13 390 000 | |
Volvo XC60 T6 Summum | 14 530 000 | |
Nissan Murano Premium | 13 750 000 | |
Az előnyök és a hátrányok jönnek a túloldalon, a műszaki adatokkal együtt
Műszaki adatok – Nissan Murano Premium | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 3498 |
Furat x löket (mm) | 95,5 X 81,4 |
Hengerek / szelepek száma | 6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 188(256)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 334/4400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,5 |
Végsebesség (km/h) | 210 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 14.9 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8.6 |
Vegyes (l/100 km) | 10.9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 261 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4834/1880/1730 |
Tengelytáv (mm) | 2825 |
Csomagtér (liter) | 402/838 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1862/520 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 82 |
Gumiméret | 235/65R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 13 750 000 |
Konkurensek (forint) | Subaru Tribeca 3.6 Exclusive 13 390 000 Mazda CX-7 10 049 900 Mercedes ML 19 074 000 Volvo XC60 14 530 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Ez egy link az extrákra! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Tetszett a Murano, mert karakteres és kényelmes autó. Persze sokat zabál, ami a pazar V6-os benzinessel jár. A gyors kanyaroknak nem barátja, de ez nem műfajidegen. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|