Áfa: újra 25 százalék
Százezerrel nő egy Astra 1.4 áfája
Az autósoktól is több pénzt akar a kormány

Az autósoktól is több pénzt akar a kormány

Az autósoktól is több pénzt akar a kormány


Mielőtt felmenne Ön előtt! – olvasom a fekete macskás hiedelemre utaló szlogent egy budapesti autószalon ajánlatán.

Július elsejétől ugyanis az MSZP-SZDSZ-kormány felemeli az eddig 20 százalékos körbe tartozó termékek általános forgalmi adóját, köztük az autókét és az autózáshoz kapcsolódó termékekét is.

Gyakorlatilag visszatérünk a 25 százalékos kulcshoz, amelyet egy hasonló összetételű kabinet csökkentett 2006. január elsejével 25-ről 20 százalékra.

Mennyivel lesz drágább az autó?
Százezerrel nő egy Astra 1.4 áfája

Százezerrel nő egy Astra 1.4 áfája

Százezerrel nő egy Astra 1.4 áfája


Mivel a kocsik árában vastagon benne van a regisztrációs adó is, a listaárakat nem lehet mondjuk 4 százalékkal felszorozva megkapni az új árakat. A változás attól függ, lenyeli-e az árkülönbség egy részét a forgalmazó illetve az ár mekkora részét teszi ki a regisztrációs díj.

A módosítás az autó kategórián belüli árpozícióján és a kerekítésen is múlik, ráadásul a forintárfolyam alakulása is bizonytalan. A táblázatot körülbelüli irányként közöljük. A kalkuláció játék a számokkal, nem tükrözi a tényleges helyzetet, mert a GM Hungary sem automatikusan növeli a mostani árakat.

Opel Astra Classic II 1.4 2009.06.30-ig, 20% áfa 2009.07.01-től, 25% áfa:
Nettó ár, Ft 2 165 000 2 165 000
Regisztrációs adó, Ft 361 000 361 000 Ft
Áfa, Ft 433 000 541 250
Listaár, Ft 2 959 000 3 067 250 (+108 250 Ft)
Chevrolet Captiva 3,2 LT
2009.06.30-ig, 20% áfa 2009.07.01-től, 25% áfa:
Nettó ár, Ft 7 256 665 7 256 665 Ft
Regisztrációs adó, Ft 3 207 000 3 207 000
Áfa, Ft 1 451 333 1 814 166
Listaár, Ft 11 915 000 12 277 831 (+362 831 Ft)


Áremelés: Megy tovább az ügyfélnek

Negyedével nő az áfa összege, 20-ról 25 százalékra

Negyedével nő az áfa összege, 20-ról 25 százalékra

Nem nyelik le az importőrök az adóemelést


A megkérdezett importőrök továbbadják az emelést, mert nincs tartalék a – forintgyengülés miatt egyébként növekvő – listaárakban.

Az egyik Nissan-kereskedésben már hirdetik is, mennyivel nő a listaár áfaemelés után: egy Micra 92, a Note 110, a Qashqai 186 ezer forinttal fog többe kerülni.

Drágább autókra aligha lesz a mostaninál több vevő, ami drámai perspektíva az autókereskedelmi szakmában dolgozóknak.

Listaáron is jó vétel a Swift és a Splash

Listaáron is jó vétel a Swift és a Splash

Listaáron is jó vétel a Swift és a Splash


A sosem látott akciók ellenére júniusra a JATO Dynamics elemzői 69,9 százalékos visszaeséssel számolnak a májusi 67 százalék után.

A Swift és a többiek

A kisautók piacára az akciók sem csábítják vissza a vásárlókat, pedig van mire figyelni. A Suzuki nemcsak engedményekkel teper a vásárlókért.

2,4 milliós árával a 92 lóerős Swift öt ajtóval és klímaberendezéssel listaáron kevesebbe kerül, mint a 60 lóerős, háromajtós belépő Opel Corsa erősen akciósan.

A FIAT jóárasította a Grande Puntót

A FIAT jóárasította a Grande Puntót

A FIAT jóárasította a Grande Puntót


A FIAT alaposan jóárasította a Grande Puntót, amelyre autócsere címszóval további engedmény érvényes. Egy dízel Grande Punto hitelre 2,6 millió forinttól hazagurítható. Mint sok márkánál, itt is rendesen olvad az ár, ha a gépet részletre vesszük.

A Renault Clio árának is használ a hitelfelvétel a franciák házi bankjától. A nemrég felfrissített városi autóból a kölcsönre 2,9 milliós 1.2 TCe Expression tetszene. A 99 lóerős, turbós apróság kevés benzint fogyaszt, gazdagon felszerelt és hosszú utakon is megállja a helyét.

A folytatásban arról lesz szó, kinek kell a magasabb áfát megfizetnie és ki ússza meg


Családi autók

A modellváltások vagy átdolgozások általában leverik a kifutó típusok értékét. A Skodánál az Octavia újult meg nemrég, de aki beéri a korábbival, most nagy boltot csaphat.

Octavia, hárommilliótól

Gyenge, de jó vétel a hárommilliós Octavia 1.4

Gyenge, de jó vétel a hárommilliós Octavia 1.4

Gyenge, de jó vétel a hárommilliós Octavia 1.4


A 80 lóerős, 1,4 literes benzinestől nem sok telik, de akciósan 2 999 000 forintért beülnék egy lomha, de térkínálatban és komfortban egészen kiváló autóba, nívós futóművel, kedvező fenntartási költségekkel és jó felszereltséggel.

Az észak-budai kereskedésben hirdetett hárommilliós Ambiente Octaviában négy légzsák, tolatóradar, CD-s rádió és légkondi is van a motoros első ablakemelő és a központi zár mellett. Tizenöt darab volt. Az ajánlat nincs hitelfelvételhez kötve. Hasonlóan erős akcióval a modellfrissítés utáni változat 3,4 milliótól kapható július elsejéig.

Mikortól 25 százalék?
A számlázás időpontján múlik az áfatartalom

A számlázás időpontján múlik az áfatartalom

A számlázás időpontján múlik az áfatartalom


Az általános forgalmi adó mértéke az autó számlázásának időpontjától függ. Tehát nem az a döntő, hogy az importőr mikor számlázza ki az autót a kocsit ténylegesen értékesítő márkakereskedőnek, hanem az ügyfél és a szalon közötti számla időpontja. Ha ez június 30. utánra esik, az adó mértéke 25 százalék. Akkor is, ha a kocsival a vezérképviselet és a szalon még júniusban elszámolt egymás között, de csak július másodikán vette meg egy ügyfél.

Igyekeznek kicsit enyhíteni az emelésen az importőrök. A Mazdánál lehetőség van a számla kiállítására már akkor, amikor az autó elhagyja az európai raktárat. Több márkával együtt például a Nissan is árgaranciát hirdetett: a június 30-ig leadott gyári rendelések esetében nem engedik tovább az áremelést, függetlenül az átadás időpontjától.

Mit ígérnek a többiek?

Szedánt adnak hárommillióért a megbízható Lancerből

Szedánt adnak hárommillióért a megbízható Lancerből

Szedánt adnak hárommillióért a megbízható Lancerből


Józanul kalkulálóknak pompás fogás a Mitsubishi Lancer. A 98 lóerős lépcsőshátút Japánban gyártja a Mitsubishi, ennek ellenére kerül 2 990 000 forintba.

Nem egy vérpezsdítő darab, de átlagosan hét literrel eljár, kellően erős, kényelmesen tágas és az alufelnitől a klímaberendezésen át a hat légzsákig komplett a felszereltsége is.

i30 és Cee’d

3,8 millióért sokat nyújt a dízel Cee'd

3,8 millióért sokat nyújt a dízel Cee’d

3,8 millióért sokat nyújt a dízel Cee’d


Ennek fényében a hazai piacról kivezetett Octavia Tour már nem is annyira vonzó. Utolsó darabjai 1,4-es benzinessel 3,1 millió forint körül kelletik magukat.

Ha rászánunk még párszázezer forintot, a Kia Cee’d SW-vel jobban járunk. Az 1,6-os dízel az elfogadható felszereltségű LX Plus kivitelben nagyon sokat nyújt 3,8 millió forintért, a benzines 1.4 kombi fellelhető 3,2 millióért. A testvérmodell, az ötéves kilométer-korlátozás nélküli garanciával adott Hyundai i30 1.4 Classic is megfontolandó ajánlat ugyanennyiért.

Nem, ez még nem a vége! Akciós egyterűk és leárazott prémiumtermékek következnek lapozás után


Jutányos japán egyterűk
Légkondival hárommillióból megáll a Note 1.4

Légkondival hárommillióból megáll a Note 1.4

Légkondival hárommillióból megáll a Note 1.4


Családi autónak az egyterűk különösen alkalmasak. Aki Magyarországon autót akar eladni, annak engednie kell az árakból, ami a japán márkákra is áll.

A 30 százalékos akcióval lavinát elindító Nissannál a Note most is jutányos. A kis fogyasztású, 1,4-es benzines hárommillió forint alatt elvihető légkondival.

Mazda5 és Corolla Verso

Egymillió olvad le a dízel Mazda5 árából

Egymillió olvad le a dízel Mazda5 árából

Egymillió olvad le a dízel Mazda5 árából


A listaárhoz képest 800 000 és 1,1 millió Ft közötti kedvezménnyel kínálnak több kissé beragadt Mazda5-öt. A 110 lóerős, dízelmotoros autókat hatmillió forintnál kevesebbért el lehet hozni.

Nagyon hasonló áron mérik a kifutó Corolla Versót, a 2,2 literes dízeleket egymilliós engedménnyel adják 5,9 millió forintért.

Kétmillióval kevesebbet kóstál a Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, amely komoly használati értéket nyújt a gyermekes családoknak. Az ezerhatos dízel 3 965 000 forintba kerül. Kivéve, ha a család hitelbe veri magát érte, amit a márka 300 ezer forintos pluszkedvezménnyel honorál. Ez nem ajándék, a kölcsönpénznek a Citroënnél is ára van.

Engednek a prémiummárkák is

Hoppon maradt prémiummárkák

Hoppon maradt prémiummárkák

Nem spórol az engedményekkel a Volvo


Az autópiac felső karéjában nem illik milliós engedményekről beszélni, az árelőny sokkal szebben hangzik. Árelőnyhöz többnyire fel nem számított extrákkal juthatnak a prémiummárkák ügyfelei.

A listaáron minimum 11 milliós, jövőre kifutó Ötös BMW esetében ez hatszázezer forintnyi ajándék extrában merül ki. A lassan hatéves X3 érvényesülését egymilliós extracsomag segíti az újabb konkurensek ellenében.

A Volvo sem szűkmarkú. Raktári autóinak árát 1-2 millió forinttal faragta lejjebb, aminek egyik oka az erősebb dízelmotorok bevezetése. Az XC90 és az S80 esetében a céges vásárlók egy szál autóra is vaskos flottakedvezménynek örülhetnek.