Sok port felvert a Dacia Duster Afrika alig-alig leaszfaltozott útjain, ahova a gyártó vitte vezetni az autós szaksajtót. És nagy port fog felverni a kocsi Európa autópiacán is. Ennyi pénzért ilyen jó és nagy nincs más, pláne nem összkerékkel és jó dízelmotorral.

Csaknem-széria Duster, egy amatőr helyi női(!) ralifutam résztvevője

Csaknem-széria Duster, egy amatőr helyi női(!) ralifutam résztvevője

A Hatodik Dacia Van ugye a Logan, a Logan kombi (MCV), a Sandero, a Logan pick-up és a Logan Van. Hát így jön ki, hogy a Duster a hatodik.

Jó húzás volt a Renault részéről 2004-ben feltámasztani a kómából a Dacia márkát.1,2 millió Daciát adtak el azóta Európában, de ha az orosz és dél-amerikai piacokon Renault-emblémával árult kocsikat is hozzáadjuk, nyolcvan országban kétmilliónál jár a Renault olcsón gyártott, olcsón árult autókat gyártó vállalkozása. És válság ide, válság oda, ez a bővülés most új lendületet kaphat.

Duster a múltból
ARO 10, alias Dacia Duster

 

Bár a Dacia Duster név telitalálat, nem most született. A nálunk ARO 10-ként ismert, 1980-tól 2006-ig(!) árult kis terepjáró számos piacon Dacia Dusterként került forgalomba. A 3,91 méter hosszú kiskocsi csúnya és megbízhatatlan, de terepen fürge és ügyes. Az ős-Duster 1,3-as, 1,4-es és 1,6-os benzinmotorokkal, valamint 1,9 literes Peugeot-dízellel készült. Az autó alapértelmezésben hátsókerék-hajtású, a 4×4-es változatokban az első tengelyek szabadonfutóját kézzel zárva kapcsolható az összkerékhajtás.

Durva combizmok, morcos pofa A Logant szeretjük, mert csúf, de igen kedvező áron ad elfogadható minőséget, helyet és utazási komfortot. A Sanderót már egy kicsit azért is szeretjük, mert bizonyos szögekből nézve nem is néz ki rosszul. A Dustert viszont már akkor is képesek lennénk szeretni, ha kényelmetlen lenne, vagy szűk. Mert állat jól  néz ki. Ez a kocsi becsületére válna bármelyik tömeggyártónak. Vállalhatnák a japánok, a koreaiak, a többi francia – a németek csak azért nem, mert az ilyesfajta íveltség, domborítottság nem igazán északi fajtajelleg. MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4315/1822/1625 Tengelytáv (mm) 2673 Csomagtér (liter, 4×2/4×4) 475/408, lehajtott üléstámlákkal 1636/1570 Nyomtáv (elöl/hátul, mm) 1560/1567 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50 Gumiméret 215/65 R 16 Első terepszög: 30° Hátsó terepszög: 36° Rámpaszög: 23° Felszereltségek ACCESS alapmodell: színes üvegek, 16-os felnik, ABS, 2 légzsák, immobilizer, szervokormány, fordulatszámmérő, rádióelőészítés 1,6 4×2 ACCESS: 2 790 000 forint
1,6 4×4 ACCESS: 3 290 000 forint AMBIANCE (minden motorhoz és hajtáshoz, 200 000 forint felár): 4 légzsák, távirányítós központi zár, elektromos ablakemelő elöl ARTIC (1,6 4×4-hez éd 1,5 dCi 110 LE 4×4-hez) Motorok és adatok

1.6 benzin, 4×2
1.6 benzin, 4×4
1.5 dCi, 4×2
1.5 dCi, 4×4
Lökettérfogat (cm3) 1598 1598 1461 1461 Telj. (kw/LE/1/min) 77/105 /5750 77/105 /5750 63/85 /3750 80/110 /4000 Nyomaték (Nm/1/min) 148/3750 148/3750 200/1900 240/1750 Gyorsulás 0-100 km/h (s) 11,5 12,8 13,9 12,5 Végsebesség (km/h) 165 160 155 168 Saját tömeg (kg) 1160 1250 1180 1294 Gyári átlagfogy. (l/100 km) / CO2 (g/km) 7,5/177 8,0/185 5,1/135 5,6/145 Alapár (Ft) 2 790 000 3 290 000 3 290 000 3 990 000