Míg a McLaren, a Renault és a Ferrari az idény kezdetétől fogva mindkét autóját KERS-szel küldte a pályára, a BMW Saubernél csak a kis termetű Nick Heidfeld járgányába szerelték be a hibridrendszert Ausztráliában és Malajziában.
A KERS-t Kubica is szeretné használni, de a nagy termete miatt a rendszer hátrányt is jelenthet számára, Sanghajban azonban próbát tesz a BMW, a szabadedzésekre a lengyel is megkapja az eszközt.
„Ki kell próbálni, és majd meglátjuk, mi lesz. Én úgy tapasztaltam, hogy Ausztráliában, de főleg Malajziában előnyt jelentett a KERS (az azt használó pilótáknak). Nálam persze nagyobb hátrányai lehetnek,mint másoknál, de remélem, hogy a mérleg így is a pozitív oldalra billen. Az autó súlyeloszlása a fő kérdés, meglátjuk, milyen lesz a tapadás” – magyarázta Kubica.