Nem telt túl hasznosan az első jerezi tesztnap a csapatok számára, eső nehezítette az adatgyűjtést. Így is kiderült azonban, hogy valami gond lehet a köztes, intermediate abroncsokkal, legalábbis ez a véleménye a sauberes Kamui Kobayashinak.
„Tíz kör után máris úgy éreztem, mintha slickeken lennék” – mondta Kobayashi, de a finn Turun Sanomat című lap is arról írt, hogy túl gyorsan kopnak a köztes abroncsok. A Bridgestone hárítja a felelősséget, a gyár álláspontja szerint az eső- és intermediate abroncsok keveréke nem változott jelentősen 2009-hez képest, csupán a keskenyebb első gumik jelentenek újítást.
A jerezi gumiválasztás egyébként sem sikerült túl jól a Bridgestone-nak, a hűvös, 15 fok körüli időjárás ellenére is a nehezebben melegedő közepes és kemény száraz abroncsokat vitte Spanyolországba.
Kihirdette egyébként a gyár, hogy milyen keverékekkel kezdi az új idényt, csak Ausztráliában lesz változás, Bahreinbe és Malajziába a tavalyi keverékeket viszik a japánok. Persze, ezek csak nevükben lesznek ugyanazok, mert a tankolási tilalom és egyéb szabálymódosítások miatt a Bridgestone összes keverékén változtatott, alkalmazkodva a várt nagyobb terheléshez.
„A gumistratégia nagyon fontos lesz 2010-ben, hiszen a tankolás már nem lesz faktor a kiállások megtervezésében” – nyilatkozta Hirohide Hamashima, a Bridgestone motorsport részlegének igazgatója. „Minden száraz keverékünket megváltoztattuk, mivel az autók nehezebbek lesznek és az etapok hosszabbra nyúlhatnak.”
Az idénynyitón, Bahreinben szuperlágy és közepes, Ausztráliában lágy és kemény, Malajziában pedig szintén lágy és kemény keverékek közül választhatnak majd a csapatok. Idén pilótánként hat szett használható el a keményebb és öt a lágyabb abroncsokból egy versenyhétvégén.