Hátsókerék-hajtás, szénszálas karosszéria, felfelé nyíló ajtó, középmotor: nem, ez nem a Koenigsegg vagy a McLaren új szupersportautója. Hanem egy hipertakarékos Volkswagen
Hátsókerék-hajtás, szénszálas karosszéria, felfelé nyíló ajtó, középmotor: nem, ez nem a Koenigsegg vagy a McLaren új szupersportautója. Hanem egy hipertakarékos Volkswagen
Fotó megosztása:
A felfelé nyíló ajtókat baleset esetén pirotechnikai töltet robbantja le a karosszériáról
A felfelé nyíló ajtókat baleset esetén pirotechnikai töltet robbantja le a karosszériáról
Fotó megosztása:
Elvileg igazi szériaautó, élettartama elméletben eléri a normál modellekét
Elvileg igazi szériaautó, élettartama elméletben eléri a normál modellekét
Fotó megosztása:
160 km/óra a végsebesség, 12,7 s alatt gyorsul százra, szabványos átlagfogyasztása 0,9 liter százon
160 km/óra a végsebesség, 12,7 s alatt gyorsul százra, szabványos átlagfogyasztása 0,9 liter százon
Fotó megosztása:
Kicsi a homlokfelület, hátrafelé elkeskenyedik a far, akár az esőcsepp
Kicsi a homlokfelület, hátrafelé elkeskenyedik a far, akár az esőcsepp
Fotó megosztása:
Talán 50 darabos szériában készül, de ha lenne rá igény, a kapacitás megvan többre is. Ára aligha lesz emészthető, így valószínűleg csak lízingelni lehet majd az autót
Talán 50 darabos szériában készül, de ha lenne rá igény, a kapacitás megvan többre is. Ára aligha lesz emészthető, így valószínűleg csak lízingelni lehet majd az autót
Fotó megosztása:
A fedett kerekekkel kevesebb levegő jut a kerékjáratokba, hogy az örvénylő levegő ne fogja vissza az autót
A fedett kerekekkel kevesebb levegő jut a kerékjáratokba, hogy az örvénylő levegő ne fogja vissza az autót
Fotó megosztása:
Amíg elég a hibridakkuk kapacitása, az autó árammal megy, elvileg 50 kilométert. Aztán átáll dízel-hibrid üzemre
Amíg elég a hibridakkuk kapacitása, az autó árammal megy, elvileg 50 kilométert. Aztán átáll dízel-hibrid üzemre
Fotó megosztása:
Idén tizedszer tartott előadást a BME-n Martin Winterkorn, a VW igazgatótanácsának elnöke, az intézmény tiszteletbeli professzora
Idén tizedszer tartott előadást a BME-n Martin Winterkorn, a VW igazgatótanácsának elnöke, az intézmény tiszteletbeli professzora
Fotó megosztása:
Évente tart előadást Budapesten a műegyetemi hallgatóknak a VW igazgatótanácsának elnöke
Évente tart előadást Budapesten a műegyetemi hallgatóknak a VW igazgatótanácsának elnöke
Fotó megosztása:
549 800 ember kezd reggelente az általa irányított vállalatnál, a VW konszern minden egyes munkanapon legyárt közel 40 000 autót
549 800 ember kezd reggelente az általa irányított vállalatnál, a VW konszern minden egyes munkanapon legyárt közel 40 000 autót
Fotó megosztása:
Martin Winterkorn itt Angela Merkelnek és Vlagyimir Putyinnak mutatja meg az XL1-et
Martin Winterkorn itt Angela Merkelnek és Vlagyimir Putyinnak mutatja meg az XL1-et
Fotó megosztása:
A vezető és utasa nem egymás mellett ül, az utas kicsit hátrébb foglal helyet, hogy az autó keskenyebb lehessen
A vezető és utasa nem egymás mellett ül, az utas kicsit hátrébb foglal helyet, hogy az autó keskenyebb lehessen
Fotó megosztása:
Csupán 89,5 kilót nyom az autó központi eleme, a szénszálas utascella
Csupán 89,5 kilót nyom az autó központi eleme, a szénszálas utascella
Fotó megosztása:
Balra lent látható a váltó és a villanymotor, fölötte a differenciálmű háza, a hajtó féltengelyek lyukaival. A kéthengeres dízelt takarja a kipufogórendszer, a nagy dobban a katalizátorral és a részecskeszűrővel. A kép közepén a kipufogógáz-visszavezetés csöve kanyarog, végén egy hűtővel
Balra lent látható a váltó és a villanymotor, fölötte a differenciálmű háza, a hajtó féltengelyek lyukaival. A kéthengeres dízelt takarja a kipufogórendszer, a nagy dobban a katalizátorral és a részecskeszűrővel. A kép közepén a kipufogógáz-visszavezetés csöve kanyarog, végén egy hűtővel
Fotó megosztása:
Szénszálas (CFK) keresztstabilizátor csökkenti a súlyt, a kormánymű szervótlan, így csak 5,1 kilót nyom 15 helyett. A felnik kovácsolt magnéziumból készültek, a keskeny abroncsokkal javul a gördülési ellenállás és az áramló levegő is kisebb fogást talál rajtuk
Szénszálas (CFK) keresztstabilizátor csökkenti a súlyt, a kormánymű szervótlan, így csak 5,1 kilót nyom 15 helyett. A felnik kovácsolt magnéziumból készültek, a keskeny abroncsokkal javul a gördülési ellenállás és az áramló levegő is kisebb fogást talál rajtuk
Fotó megosztása:
Ez az autó hátulja az utascellához csavarozott vázzal. Az XL1 hátsókerék-hajtású és farmotoros
Ez az autó hátulja az utascellához csavarozott vázzal. Az XL1 hátsókerék-hajtású és farmotoros
Fotó megosztása:
120 liter a csomagtér. Anno a Lupo 1,2 TDI 3L csomagtartója 130 literes volt, persze azt lehetett bővíteni
120 liter a csomagtér. Anno a Lupo 1,2 TDI 3L csomagtartója 130 literes volt, persze azt lehetett bővíteni
Fotó megosztása: