Röviden – Használt Opel Corsa C
Mi ez? 2000 őszén bemutatott, 2003 nyarán átdolgozott, 2006-ban leváltott kisautó, három- és ötajtós karosszériával.
Mennyibe kerül? 450 ezertől egymillió forintig szórnak a használtautó-piaci árak.
Melyik motor jó bele? Benzinesből az 1,2 literes Twinport, dízelből az 1,3 CDTI a legvonzóbb.
Mi van helyette? Megannyi kortárs kisautó. Például Punto II, Suzuki Ignis és Ford Fiesta.

Több mint harminc éve meghatározó szereplő a kiskategóriában a Corsa. 1982-es bemutatása óta az Északi- és a Déli-sarkot kivéve az Opel valamennyi kontinensen, a Föld 12 pontján, több mint 20 milliós darabszámban gyártotta a kiskocsit és leszármazottait, pl. a Chevrolet Montana pickupot.

A tágas, fordulékony és egészen kényelmes kisautó biztonsága is rendben van. 2002-ben nagyon simán, 29 ponttal és erős négycsillagos eredménnyel vette az Euro NCAP töréstesztjét. De milyen az Opel Corsa használt autóként?

A tulajdonos véleménye: Galbács Sándor, Opel Corsa 1,2, 2004, 103 000 km

Használt autóként az Opel Corsa C erősen tartja az árát. Megéri a harmadik generáció az érte elkért pénzt?
Galbács Sándor majdnem tíz éve használja a Corsát. A fékekkel és a fogyasztással nem, az autóval összességében elégedett

Galbács Sándor majdnem tíz éve használja a Corsát. A fékekkel és a fogyasztással nem, az autóval összességében elégedett

Galbács Sándor majdnem tíz éve használja a Corsát. A fékekkel és a fogyasztással nem, az autóval összességében elégedett


Elégedett voltam a korábbi, 1,1 literes Citroën Saxóval, de kellett egy megbízhatóbb és biztonságosabb autó, ezért vettem meg a Corsát, majdnem újonnan. Ez a fajta még nem a takarékosabb, Twinport motorral készült modell. Autópályán 110-120-nál 6,5, 130-140-nél 7,5 litert fogyaszt. Budapesten most 7,4 literrel eljár, de nyáron a légkondicionáló 8,5 literig is felviszi ezt az értéket.
 
Szeretem benne, hogy látszólag kis mérete ellenére hosszabb utakra is el lehet vele indulni (kivéve ausztriai hegyek) és egy csúnya ütközésben is biztonságosnak bizonyult. Az elmúlt 10 évben kevés komolyabb meghibásodása volt az autónak és egyszer sem hagyott cserben, mindig hazavitt – akár a kuplunghidraulika hibásodott meg, akár meredek lejtőn a fék melegedett el. (Itt jegyezném meg, hogy szerintem a fékrendszer a kocsihoz képest alulméretezett.)

Ami még mellette szól, hogy a belső kárpitozás és a műanyag borító elemek nem öregedtek és színeződtek el az idő folyamán, egyedül a váltó alján lévő bőrborítás repedt ki, ahogy a képen is látható. Összességében egy megbízható, masszív és kényelmes autó.

Motorok és fogyasztás

58 és 125 lóerő között széles volt a motorválaszték. Érdemes a használtautó-kínálatban a Twinport-szívócsatornás benzineseket keresni, amit a csomagtérfedélen lévő feliratból vagy a motorkód elején a P karakterből azonosíthatunk. A Z14XEP például az 1,4 literes Twinport jele. A leggazdaságosabb változat a háromhengeres benzines, abból is a takarékosságra hangolt Eco5 kivitel.

Sosem robbant le az autó az első 100 ezer kilométeren

Sosem robbant le az autó az első 100 ezer kilométeren

Használt Opel Corsát keresve a dízelek közül a modellfrissítés után bevezetett, FIAT-eredetű négyhengeres a legvonzóbb. A 70 lóerős 1,3 CDTI apró és nagyon jól eltalált, dízelhez mérten csekély szervizköltségű motor. Idővel ehhez a motorhoz valamint az 1,0 és 1,4 literes benzineshez is társítható lett az Easytronic sebességváltó, amely kezdetben csak az 1,2-es motorhoz volt rendelhető.
 Benzines    Dízel  
 Motor:  Fogyasztás:  Motor:  Fogyasztás:
 1,0 Eco5 (60 LE)  5,75 l/100 km  1,7 DI (65 LE)  4,89 l/100 km
 1,0 (58/60 LE)  5,97 l/100 km  1,3 CDTI (70 LE)
 4,97 l/100 km
 1,2 (75 LE)  6,74 l/100 km  1,7 CDTI (100 LE)  5,61 l/100 km
 1,2 Twinp. (80 LE)  6,54 l/100 km    
 1,4 (90 LE)  6,92 l/100 km    
 1,8 GSI (125 LE)  8,23 l/100 km    

Kiemelve a legtakarékosabb illetve a leginkább ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de.

Hibalehetőségek

Az Opel Corsa használtautó-bemutatója kapcsán több márkaszerviz munkatársával beszéltem. Egyikük a feleségének is 1,2 literes C Corsát vásárolt, nyilván nem véletlenül. Az előző Corsa megbízható autónak bizonyult, a tulajdonosok többnyire elégedettek minőségével, a netes fórumokban sem bukkantam súlyos típushibákra. De baja persze ennek is lehet.

A vezérműlánc megnyúlása kiszámíthatatlan hibaforrás. Baj lehet vele 40-50 ezer kilométer után, míg más autókban soha. Az ügy miatt volt is visszahívás a korai gyártású 1,0 és 1,2 literes benzinesekre. A benzines 1,2 és 1,4 literes motort érintette a vezérműtengelyek rögzítő csavarjainak meglazulása, ami a kipufogó oldali vezérműtengely törését okozta. Erre is volt szervizakció.

Ha az Ecotec feliratos fedél alatt lakó gyújtótrafót kell cserélni, az utángyártott alkatrész ára 40-60 ezer Ft között mozog. Bontóból szerencsés esetben tízezer forintból vehetünk trafót

Ha az Ecotec feliratos fedél alatt lakó gyújtótrafót kell cserélni, az utángyártott alkatrész ára 40-60 ezer Ft között mozog. Bontóból szerencsés esetben tízezer forintból vehetünk trafót

Amennyiben az olajbetöltő nyílás zárósapkáján kávészínű, pudingszerű lerakódást találunk, nem kell rögtön a hengerfejtömítés hibájára gyanakodni. Az itt kirakódó víz-olaj emulzió nem ritka a kizárólag városban, rövid távokon használt autókban.

Mit mond a mester?

Megbízhatóan működik a C Corsa, főleg a benzinesek strapabíróak és kis igényűek

Megbízhatóan működik a C Corsa, főleg a benzinesek strapabíróak és kis igényűek

Megbízhatóan működik a C Corsa, főleg a benzinesek strapabíróak és kis igényűek


Egy használt Opel Corsa átnézésekor ügyelni kell a hűtőfolyadék fogyására, a fagyálló nyomaira és édes illatára a motortérben, ugyanis a vízpumpa tetején lévő vízcső eltörhet. Ezt a korai autókban a teljes vízpumpa cseréjével kellett orvosolni, de jó ideje elég egy külön fémcsövet cserélni és a hűtőfolyadékot pótolni, ami 10-15 ezer forintba kerül. A hűtővíz fogyására utal télen a fűtés hiánya, nyáron egyértelmű jel a hűtőfolyadék felforrása, ami hengerfejhibához vezethet.
 
Ha a vezérműlánc megnyúlik és ettől hangossá válik, a javítás teljes költsége gyári Opel alkatrészekkel és munkadíjjal mintegy 150 ezer Ft. Olcsóbb alternatívának tűnik csak a lánc cseréje, de ez félmegoldás! Így az új lánc a kopott lánckerekekkel, láncfeszítőkkel és láncvezetőkkel találkozik, nem fog rendesen működni.

A kormány kopogása felújítókészlettel gyógyítható. A kormánymű ki- és beszerelése, a műanyag perselyek cseréje és utána a futóműállítás nagyjából 40 ezer forintba kerül márkaszervizben. Az olajnyomásgomba meghibásodása az 1,0 és 1,2 literes benzines motoroknál merülhet fel, amit 5000 forintba kerül megjavíttatni. Egészen ritka esetben a féklámpaizzó megolvaszthatja a lámpa piros műanyagburáját. Ezt abból ismerhetjük fel, hogy a féklámpa nem pirosan, hanem a sárga égő miatt sárgás-pirosas fénnyel világít. A futómű igen tartós és problémamentes, a G Astrák toronygumi problémája a használt Opel Corsára nem jellemző.

Viszneki Ferenc, szervizvezető, Opel Maxabo

Váltóbajok

Lehetőleg kézi váltós Corsákat keressünk, bár az automatizált Easytronic váltó sem betegágy. Ám ha mégis elromlik, az autó értékhez képest aránytalan kiadás vár a tulajdonosra. Az a kisebbik gond, ha az elektronikus vezérlést kell cserélni, de a léptetőmotorok hibája esetén félmillió forint áll a számlán, plusz a munkadíj, ami 20 ezer forint.

Utángyártott pótalkatrész nincs, a horribilis árú gyári alkatrészek miatt az emberek a bontókból is kipucolták a robotizált váltót. A kocsit át lehetne építeni manuális váltósra is, de ez sokszor nem alternatíva az automatával közlekedőknek.

Szép és ép maradt az autó belső tere. Egyedül a váltószoknyán látszik az elhasználódás

Szép és ép maradt az autó belső tere. Egyedül a váltószoknyán látszik az elhasználódás

A korai C Corsáknak akad egy viszonylag gyakori hibája, amit más Opeleknél nem tapasztaltak a márkaszervizek munkatársai. A váltórudazat kopásáról van szó, ami miatt a kézi sebességváltó csuklórendszerét kell cserélni. Ki kell próbálni, hogy ha fokozatba kapcsolva a váltókar több mint fél centimétert kotyog, akkor jobb esetben 30, rosszabb esetben 45-50 ezer forintos javításra kell készülni. Az összeg attól függ, kompletten cserélni kell-e a rudazatot. Az Opel reagált a gondra, a műanyag-fém konstrukciót fémre cserélte

Hibakódok jelentése

A hibatárolóból kiolvasható hibakódok listáját itt megtaláljátok. Németül van, de az ottani autós szaknyelv ismerete híján netes fordítóprogrammal elég jól beazonosítható a gond.

Széles a választék a 800 ezer forint körüli ársávban, lejjebb elég sok a légkondi nélküli autó

Széles a választék a 800 ezer forint körüli ársávban, lejjebb elég sok a légkondi nélküli autó

Kellemetlen jelenség bizonyos színek erős mattulása. A piros a leglátványosabban fakuló árnyalat, de a sárga fényezésen is csúf nyomot hagyhat az idő. A karosszéria rozsdavédelme jó, a tömítésekkel, szigetelőgumikkal nincs gond.

Indulóár: félmillió Ft alatt

Zsebünkben 450 000 forinttal már van esély tíz év feletti C Corsát venni. A szelektálás egyik szempontja lehet, hogy az autóban van-e működő légkondicionáló, mert elég sok a klímaberendezés nélküli modell. Nincs igazán árkülönbség a használtautó-kínálatban szereplő dízel és benzines C Corsák között. A harmadik és a negyedik generációs modellek ára 1,1 millió forintnál találkozik a használtautó-piacon.

Egy olcsó és megbízható használt Opel 51
Egy kisautó a Corsa fő konkurensei közül. Milyen volt a Clióból a középmotoros fenevad és mi köze az autóhoz Laetitia Castának? A Porsche 911 és a Ford Mustang után a Renault Clio történelmét dolgoztuk fel. A cikkért kattintsatok a képre!