Röviden – Használt Opel Corsa D | |
---|---|
Mi ez? | 2006-2014 között gyártott, felnőtt kisautó. A Corsa 4. generációjának futóműve és motorkínálata 2010-ben újult meg, a design 2011-ben. |
Mennyibe kerül? | 1,1 millió Ft a legmélye, 1,5 millió Ft körül erős a kínálat. Gyakori az 1,3 CDTI dízel. |
Melyik motor jó bele? | Elfogadható a 90 lóerős 1,4-es benzines, lemondással az 1,2 Twinport. A dízelek közül városba és országútra az 1,25 literes, autópályára inkább az 1,7-es CDTI. |
Mi van helyette? | FIAT Grande Punto, Škoda Fabia II, Renault Clio III és a korabeli Swift. Nőies autóként a Nissan Micra K12. |
2006-ban a C- és a D Corsa közötti váltással az Opel is átállt a nagyautós kiskocsi gyártására. A négy méter körüli, két ember számára teljes értékű autónak számító 207 és a Clio III ebbe az irányba ment, ahogy az Opel Corsa D-vel rokon padlólemezre készülő FIAT Grande Punto is. Mind a négynek ötcsillagos a töréstesztje. Az Opel Corsa D a használtautó-kínálatban is népszerű autó.
Karosszéria, belső tér
Nehéz és masszív autó az idén év végén kifutó Corsa. Annak is érdemes az ötajtóst vennie, aki egyedül jár vele, mert a háromajtós súlyos és terebélyes ajtói nehézkesen használhatók a mindennapokban.
Elég kellemetlen a vaskos A-oszlop, de kapunk hosszirányban is állítható kormányt, kényelmes az ülés, gyorsan megtaláljuk helyünket az autóban. Ránk van szabva az egész és a váltót kivéve minden jó benne, amivel autózás közben foglalatoskodunk. Elöl jó dolgunk van hosszabb utakon is, a Corsa olyan luxusautós extrákat is kínált, mint a fűthető kormánykerék.
Tipikus női autóként a köves vagy szögletes gyűrűk nyoma meglátszhat a fekete zongoralakk díszítéseken, a váltógombon vagy a kormányon. Számítsunk a krómkilincs kopására is!
A szellőzőrostélyokat mozgató pálcák kiakadhatnak, elengedhetnek, mint a Škoda Fabiákban. A manuális légkondicionálós autókban a levegő irányát állító szerkezet törése fordulhat elő. A cikkhez fotózott autóban meglepő volt a rendkívül könnyen mozgó belső tükör, de nem fittyent le úthibákon. Az utastéri műanyagok hajlamosak zörögni, ezen ne lepődjünk meg. Nem utal baleset után igénytelenül összerakott autóra.
Futómű
Használati és szervizelési szempontból is a típus nagy előnye a kiválóan hangolt futómű. Nyugodtan és kényelmesen gördül, nem dől meg erősen, ráadásul költeni sem kell sokat a felfüggesztésre. A kipróbált autóban hallható csúnya kopogás, ropogás alighanem a függőleges stabilizátorkarok cseréjét vetíti előre. A stabilizátorbekötő-pálca cseréje 12 990 Ft az egyik és 24 990 Ft mindkét oldalon – tudtuk meg Kézdi Lászlótól, az Opel Interat műszaki igazgatójától.
Motorválaszték
Bár 65 és 210 lóerő között rengeteg motorral készült a típus, nehéz ajánlható benzinest mondani a használtautó-kínálatban szereplő Opel Corsa D-hez. Az ezres háromhengeres a fogyasztásával szerezhet örömet azoknak, akik soha, sehová nem sietnek.
Lomha és nyúlós a 70-85 lóerős 1,2 literes benzines, pedig a C Corsában még egész virgonc volt. 90 lóerejéhez képest tohonyának hat a lassú gázreakciójú 1,4-es is, de ez a motor elegendő az autóhoz.
Benzines | Dízel | ||
Motor: | Fogyasztás: | Motor: | Fogyasztás: |
1,0 12V (60/65 LE) | 6,39 l/100 km | 1,3 CDTI (70/75 LE) | 5,11 l/100 km |
1,2 (80/70-85 LE) | 6,83 l/100 km | 1,3 CDTI (90/95 LE) |
5,07 l/100 km |
1,4 (90/87-100 LE) | 7,15 l/100 km | 1,7 CDTI (125/130 LE) | 6,01 l/100 km |
1,4 Turbo (120 LE) | 7,20 l/100 km | ||
1,6 GSi (150 LE) | 8,57 l/100 km | ||
1,6 OPC (192-210 LE) | 9,18 l/100 km |
Kiemelve a legtakarékosabb illetve a leginkább ajánlott motorok. Forrás: Spritmonitor.de.
Használtan nem jut szerephez és minimális részesedésével később sem lesz könnyű beszállni az 1,4 Turbo Corsába, pedig a 120 lóerős motor nagyban feldobja az autót. Szintén turbófeltöltős a rövid ideig gyártott, 150 lóerős 1,6 GSi és a 192 lóerős Corsa OPC. A négyhengerest az igen komoly Nürburgring Editionben 210 lóerőre húzta fel a gyári sportrészleg. Ezekről az autókról ritkaságuk miatt nincs értékelhető tapasztalat használtan.
Dízelmotort 70 és 130 lóerővel is választhatunk. A kisebbek az 1,25 literes, FIAT-eredetű motorok, a többi 1,7 literes és jóval erősebb.
A tulajdonos véleménye: Tolnay Anita, Opel Corsa D 1,4, 2009, 35 000 km
Corsám jórészt városban vagy a Somogyi dombság alsóbbrendű útjain közlekedett, nincs szokva a hegyekhez. Pár hete elmentem vele Bánkra és alig akart felmászni egy-egy meredekebb emelkedőn. A sok városi cammogás után úgy érzem, a 200-250 kilométeres túrák után kevésbé lomha.
27 000 forintból kijött a nagyszerviz idén tavasszal a cikkhez fotózott autóra egy márkaszervizben
Pedig hengerűrtartalmát tekintve az autó nem is olyan kicsi, ami a méreteire is igaz, főleg ha tolatásról/parkolásról van szó. Teszteltük pár hete, igazi családi autónak nyilvánítottuk, három gyermekülés és babakocsi remekül belefért. Ami hiányzik belőle: a 6. fokozat, a tolatókamera és a könyöktámasz a két ülés közt, ami autópályán szuper lenne.
Most kicsit recseg a futómű, de ez nem az autó hibája, hanem az utaké. Eddig akkumulátort kellett cseréltetnünk, illetve múlt héten a bal első izzót, ami jó 30 perces procedúra volt. Igazi puzzle és kihívás. Összességében imádom vezetni az autómat és megfoghatatlan színét is bírom. A forgalmi szerint kék, de ha engem kérdeznek, ez inkább sötétszürke, amikor meg rásüt a napocska, inkább a lila egy sötétebb árnyalatára hasonlít.
Hibák és szerviztapasztalatok
Úgy látszik, a motorok elviselik a vízhőfokmérő hiányát, ami sajnos lemaradt a műszerfalról. Értelmetlen spórolás volt, de legalább a vízpumpacsonk repedése és a hűtőfolyadék-veszteség nem érinti a D Corsát. A motorok tartósak, legtöbbjük más Opelek millióit is hajtotta az évek során.
Évente vagy 30 000 kilométer megtétele után kell olajcserére vinni az autót, de a benzineseknél érdemes, a dízeleknél nagyon ajánlott ezt a periódust lerövidíteni 15-20 000 kilométerre. A sokak által használt, 5W30 viszkozitású GM Dexos2 olaj jó választás és nem is drága.
Minden benzines szelepvezérlése láncos, ahogy az 1,3 CDTI dízelé is. A lánc megnyúlása nem gyakori. Ha előfordul, a sárga hibalámpa felgyullad a műszerfalon, mert az elektronika jelzi, hogy a főtengelynél és a vezérműtengelynél lévő szenzorok szerint romlik a feszítettség és nem a megfelelő üzemben forog a lánc. A megnyúlt lánc zörgését főleg hidegindításnál lehet hallani.
A benzinesekben a gyújtótrafóval akadhat bajunk, ami nem típusspecifikus gond, de megesik. Egy utángyártott, korrekt minőségűnek ismert Hüco trafó 40 000 forintba kerül, bontottan az ár nagyjából 14-18 000 Ft.
Sajátságos elektromos hibákat okozhat a használt Opel D Corsa esetében a szélvédő alatti kábelkötegbe jutó víz. Valamiért az ablakmosó-koncentrátum képes lehet megbontani a bandázsolt vezetékek védőborítását, ami nehezen megmagyarázható elektronikai hibákhoz vezet, például az ABS-jeladóét, amivel az a baj, hogy az autó vészüzemmódba vált és gázt sem tudsz adni. Tehát nem biztos, hogy a keréknél kell keresni a hiba okát.
Mielőtt bármilyen autóért pénzt adunk, vigyük el állapotfelmérésre a kocsit egy márkaszervizbe, főleg, ha külföldről behozott darab. Lehet nagyon jó is, de azért jobb megtudni, hogy a tuti vétel nem volt-e pár éve 200 ezres szervizen Olasz- vagy Németországban. Az állapotfelmérés a törésnyomok leleplezésében is segít és megoldja a hibatároló kiolvasását, 4990 forintért.
Nagyon fontos érv a Corsa mellett a Szerviz 4+ illetve MyOpel néven futó kedvezményes szervizcsomag-kínálat. A márkaszervizekben kifejezetten jutányosan karbantarthatók a használt Opel Corsák, egy olaj- és olajszűrőcsere ára 13 990 Ft, a nagyobb szerviz a gyújtógyertyák, a lég-, a pollen- és az olajszűrő cseréjével kijön 40 000 forintból. Számlával, garanciával, többnyire kényelmes ügyfélváróval egy olyan helyen, ahol a tapasztaltabb munkafelvevők és szerelők több száz Opel Corsával találkoztak.
Márkaszervizes karbantartási csomagok, 4 év feletti Opel Corsa D
Olaj- és olajszűrőcsere: 13 990 Ft
Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyújtógyertyacsere: 39 990 Ft
Stabilizátorbekötő-pálca cseréje: 12 990 Ft ill. 24 990 Ft (mindkét oldalon)
Új és bontott alkatrészek árai
Motorházfedél (új) 25 000 Ft
Hátsó lámpa (bontott) 9500 Ft
Első féktárcsa (új, Bosch) 13 000 Ft
Hátsó lengéscsillapító (új, Bilstein) 14 000 Ft
Kormánymű (bontott) 20 000 Ft
Kuplungszett (új, Sachs) 39 000 Ft
Gyújtótrafó (új, Hüco) 40 000 Ft
Gyújtótrafó (bontott) kb. 14-18 000 Ft
Katalizátor (bontott) 65 000 Ft
Dízel porlasztó (1,3 CDTI) 230 000 Ft/db (gyári új)/70 000 Ft (felújított, garanciális)
Motorvezérlő elektronika (bontott, 1,3 CDTI) 110 000 Ft
Forrás: saját gyűjtés
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Normál táblázat”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}