- Átállás az MQB-technikára, 125-280 lóerős motorok kaphatók
- Megszűnt a kétféleképp nyitható csomagtérajtó a limuzinon
- Ötajtós lépcsőshátúból és kombiból áll a választék
- 7,4 és 12,4 millió Ft közötti a lépcsőshátú Škoda Superb listaára
- Mintegy 300 000 forinttal kerül többe az új Škoda Superb Combi
Aligha így tervezték, de nagyon nehéz időszakban érkezett meg az új Škoda Superb Combi Magyarországra. A világ a Volkswagen-konszern legalább 11 millió autót érintő környezetszennyezési botrányától hangos, és megingathatatlannak hitt csúcsvezetők kénytelenek távozni. Közben a szőnyeg szélére állított mamut piacra bocsát egy autót, ami a csalás dacára is a vállalatcsoporthoz kötheti az ügyfeleket.
Van hozzá minden
Mert ennyire Audi-szerűnek még egyetlen Škoda sem tűnt. A szempillásnak hívott (megvilágított fényszóróbetétes) autók lámpáit, vonalvezetését, überpenge karosszériaéleit látva rögtön az Audik jutottak eszembe az új Škoda Superb hazai sajtóbemutatóján. Tekintélyes méretű, 4861 mm hosszú, 1864 mm széles, 2841 mm tengelytávolságú autóként jól mutat majd a céges parkolóban.
A márka csúcsmodelljéhez gyakorlatilag az összes modern vezetőtámogató rendszer megvehető, ha a vevő hajlandó áldozni efféle extrákra. Az egyik a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés, amely radarral pásztázza az utat és a sorból kitolatva megállítja az autót, ha jön valaki oldalról.A Superb igen messzire jut az önvezetésben, ha a szükséges extrákat összekonfigurálta a tulaj. A dugóasszisztensnek is mondható, de torlódástámogatásnak értendő funkcióval az adaptív távolságtartó tempomat jeleivel magától leáll az autó dugóban araszolva, és ha nem hosszabb 15 másodpercnél a megállás, magától el is indul a sorral. Közben a főleg autópályán hasznos sávban tartással megmarad a terelővonalak között, magától forgatva a kormányt.
Motorválaszték: V6 nincs, 280 van
Benzines motorok
1,4 TSI: 125 LE/200 Nm
1,4 TSI ACT (hengerkiiktatással, ld. itt ): 150 LE/250 Nm
1,8 TSI: 180 LE/320 Nm
2,0 TSI: 220 LE/350 Nm
2,0 TSI: 280 LE/350 Nm
Dízelmotorok
1,6 TDI: 120 LE/250 Nm
2,0 CR TDI: 150 LE/340 Nm
2,0 CR TDI: 190 LE/400 Nm
Vezető és csomag nélkül 1300 kilóról induló súlya, 0,275-0,309 közötti alaktényezője, a közvetlen befecskendezés és a hatgangos kézi, illetve a hétfokozatú dupla kuplungos automata váltók alacsony fogyasztást ígérnek. A 66 literes tankkal ritkán kell majd beállni a kútra.
Míg az első generáció nem építhetett ügyfélbázisra, a harmadik nemzedékre beérett a vetés. A két előddel megalapozta helyét a kategóriában, ráadásul az importőr az árazással is éleslövészetre váltott.
A kategóriában teljesen elfogadható, 7,4-12,7 millió forint közötti listaárakból 900 000 forint kedvezmény érvényes, a márkaigazgató szerint hosszabb távra, nem bevezetőakcióként. Dalnoki Balázs a Vezess kérdésére válaszolva évi 1300-1500 autó értékesítését is lehetségesnek nevezte az első teljes évben, tehát jövőre.
Évi 1300-1500 db
Ezzel a darabszámmal az autó akár a kategória élére is ugorhat. A kombi érkezése mellett az igen magas volumenben benne lehet az államtitkárok és miniszterek által használt, részben LWB rendszámukról felismerhető autók cseréje. A közbeszerzési eljárások követelményeitől a Škodának hagyományosan nem kell tartania, ráadásul ezek az autók valóban cserére érettek: nem ritkán 300-400 ezer kilométer van bennük.
Nekem volt alkalmam német autópályán kipróbálni az autót és részt venni a középkategória alapautóit összemérő teszten is. A mezőnyt ismerve praktikus vonásai, biztonsága és kényelme alapján az új Superbnek nincs kitől félnie a középkategóriában.
Olvasnátok még az autóról? Kovács Miklóssal esett meg az első találkozás, aztán Hamar Balázs vezette az ötajtós lépcsőshátút. A Combi kapcsán megírtuk, miben kellett kevesebbel beérnie az új Škoda Superbnek a primátust élvező Passattal szemben.