Járt már nálunk tízmilliós, fokozatmentes automataváltós, és persze kombi Avensis is nagy dízelmotorral az orrában. Most egy minden tekintetben közepes – felszerelés, motorteljesítmény, ár – példányt nyúztunk. És ezt is szerettük.
Hangtalan benzinmotor
Bár a szívem inkább a dízelekhez húz, a benzines motorok által nyújtott néma suhanás mindig megingat. Aztán a folytonos pörgetés, alacsony fordulaton nyomatékszegény élet mégsem vonz annyira. Ezen az Avensis sem tudott változtatni. Hiába a 147 lőerős teljesítmény, a papíron 180 Nm-es nyomaték, ha ebből alig érezni valamit.
A termetes, legfeljebb kéttonnásra rámolható autó a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető fürgének. A hatfokozatú manuális váltót gyakran kell kapcsolgatni, és érdemes jó alaposan megfontolni magát az előzést is, mert hiába tapossuk a szőnyegbe a jobb szélső pedált, lórúgás nem jön cserébe.
Az 1,8 literes, új fejlesztésű benzinesről annyit érdemes tudni, hogy legfeljebb 147 lóerőt képes kihozni a benzinben rejlő energiából. Ehhez érdekes trükköt is bevet, a szelepnyitás időzítésének és a szelepemelés mértékének egyidejű szabályozását.
Gyakori, felesleges megállás
A hatvanliteres üzemanyagtankot hamar kiissza a motor, aránylag gyakran kell megállni tankolni. Ez azért is kellemetlen, mert az autó amúgy nem eszik sokat, de a sok benzinkútlátogatás miatt az utasokban az a fura érzet alakulhat ki, hogy mégiscsak nagy az étvágya. Mi nem nagyon kíméltük a kombit, legtöbbet teljes terheléssel, öt emberrel autóztunk vele, igaz, a sebességkorlátozásokat betartottuk. A tesztautó leadása, osztás szorzás után meglepően alacsony, 7,7 literes átlagfogyasztás jött ki. Másodszorra is.
Vetélytársak | Listaár, forint |
|
Ford Mondeo 2,0i Ghia (145 LE) | 8 231 000 | |
Citroën C5 Tourer 1.8 Dynamique (127 LE) | 6 970 000 | |
Opel Insignia Sports Tourer 1.8 Edition (140 LE) | 7 380 000 | |
Toyota Avensis Wagon 1.8 Sol (147 LE) | 6 480 000 | |
VW Passat Variant 1.4 TSI R-CL Business (122 LE) | 7 737 400 |
Rosszpontok
Néhány dolog sajnos elkerülte az amúgy roppant alaposan dolgozó mérnökök figyelmét. A gyújtáskapcsoló környékére telepített elektromos rögzítőfék kapcsolója nem a legszerencsésebb hely. Kicsit kiesik abból a térből, ahol ösztönösen keresnénk, de ha megszoktuk, még akkor sem könnyű eltalálni az apró szerkezetet. Még szerencse, hogy indulásnál magától old, ezért a kormányra tapadós, kézifékes indulástól nem kell tartani.
Hasonlóan fura helyre került a vezető ablakemelő vezérlő panelje is. Nyilván először megtervezték az ajtókárpitot kapaszkodóstul, majd rájöttek, hogy a kapcsolóknak is kell helyet keresni. Így már csak ott maradt hely neki, ahol csak azok érik el kényelmesen, akiknek plusz egy helyen is megtörik a csuklójuk.
Még nincs vége a cikknek, lapozás után jön a gyári galéria, beleülünk az állítólag ocsmány ülésekbe és eláruljuk, mennyire biztonságos az Avensis
Puttony
Kombinál a csomagtartó kitüntetett figyelmet érdemel. A csomagtartó mérete jó átlagos, az 543 literes térfogat messze van a hatalmastól. Cserébe kedvünkre variálhatjuk, több emelet és apróbb titkos rekeszek várnak a poggyászokra. Abban az esetben, ha nincs szükségünk ezekre a varázslatokra, akkor a szükségpótkerékig leásva, sorban kihajíthatunk belőle minden szintbeli megosztást. Ezután már barátságosabb térfogattal gazdálkodhatunk. A többszintes megoldás a két ülés közötti hatalmas dobozban is feltűnik, itt is valószínűtlenül mélyre kotorhat, akinek egyáltalán leér odáig a keze.
Mi van az ülésekkel?
Az autómosóban kapott egyedül kegyetlen kritikát az Avensis belseje. Egyszerűen leocsmányozták, ostoba fotelnek titulálták az üléseit. Az üléseket valóban nehéz szépnek látni, de legalább szélesek, kényelmesek és a térdünknek is jut hely bőven. Az is tisztán látszik, hogy a Toyotánál a korosabb vásárlókra lőtték be az alap ülésmagasságot, és a könnyű, kényelmes bejutás is szempont volt. Valóban, Avensisben ritkán látunk nyikhajokat, vagy éppen trendi cicákat.
A belső más részei azonban már rendben vannak. Semmi kirívó, semmi olyan forma, szín, ami esetleg megpörgetné a vezető alig negyvenes percenkénti pulzusát. Majdnem minden a helyén van, a legtöbb tárgy tökéletes közeli precizitással végzi a dolgát és még szép is. Különösen a műanyagok textúráját találták el.
Menet közben az autó stabil, kicsit feszesebbnek tűnik attól, amit megszokhattunk egy Toyotától. Fékjei korrektek, de a váltó, kormány még mindig inkább túl kényelmes. Igazán hagyhatták volna egy hajszálnyit keményebbre is. Ennek ellenére vidáman eléldegélnék benne, vele az elkövetkező néhány évben, ha sokszor kellene nagy távot autózni. De azért mégis inkább legyen benne dízelmotor, mert az 1,8-as benzines szomorú társ, ha autózásról van szó.
Biztonság: |
Az EuroNCAP új, szigorúbb értékelési rendszerén is jól szerepelt az új Toyota Avensis. A gyártó az öt csillagra hajtott, és a feladatot teljesítette is az autó. A frontális ütköztetésnél az utastér nem deformálódott, a bábuk eredményei alapján az elöl ülők térde és lába is biztonságban van. Az oldalirányú ütközésnél is maximális pontot kapott az Avensis. Aki szeretne jobban elmélyedni a témában, az kattintson ide! |
/ford.)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">108 [147]/6400</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">Max. nyomaték (Nm/ford.)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">180/4000</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" colspan="2" align="left" bgcolor="#d8d8d8" valign="middle"><b>MENETTELJESÍTMÉNYEK</b></td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">Gyorsulás (s, 0-100 km/h)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">9,7</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">Végsebesség (km/h)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">200</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" colspan="2" align="left" bgcolor="#d8d8d8" valign="middle"><b>FOGYASZTÁS</b></td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">Város (l/100 km)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">8,6</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">Lakott területen kívül (l/100 km)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">5,5</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">Vegyes (l/100 km)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">6,6</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">CO<sub>2</sub> kibocsátás (g/km)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle"> 155</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" colspan="2" align="left" bgcolor="#d8d8d8" valign="middle"><b>MÉRETEK</b></td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">Hosszúság/szélesség/magasság (mm)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">4795/1810/1480</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">Tengelytáv (mm)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">2700</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">Csomagtér (liter)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">543</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">Menetkész tömeg (kg)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">1450</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">Üzemanyagtank kapacitás (liter)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">60</td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" colspan="2" align="left" bgcolor="#d8d8d8" valign="middle"><b>ÁR, KÖLTSÉGEK</b></td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">Alapár (forint)</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle">6 480 000 </td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">Tesztelt autó ára (forint) </td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#f3f3f3" valign="middle">6 697 000 </td></tr><tr><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="left" bgcolor="#ffffff" valign="middle">A szériafelszereltség fontosabb tételei</td><td style="padding: 3px 6px;" class="text" align="right" bgcolor="#ffffff" valign="middle"><a href="http://www.toyota.hu/cars/new_cars/avensis/grade_compare.aspx" target="_blank">Itt található!” ]
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|