Magasabb nem lett
Új a padlólemez

Új a padlólemez

Új a padlólemez


Az i20-assal – amely a Getz-et váltja le – teljessé vált a koreai autógyár kis- és kompaktautó-palettája. Az európai ízlés szerint tervezett és hangolt autóval meggyűlhet majd a konkurencia baja.

Először Párizsban, illetve néhányan nemrég már a hivatalos bemutató előtt is láthattuk a Getz utódját, de a piaci bevezetésre még pár hónapot várni kell.

Biztonság

A Magyarországon februártól kapható kisautó biztonságával szemben komoly elvárásai vannak a gyárnak, a törésteszteken szeretnének ötcsillagos eredményt elérni. Ennek érdekében hat légzsákkal tömték ki az utasteret.

1,6-os itthon nem lesz

1,6-os itthon nem lesz

1,6-os itthon nem lesz


Az elsők mellett oldal- és függönylégzsák óvja az utasokat. Ez itthon is az alapfelszereltség része lesz. Aki spórolni akar, a biztonságról nem – ABS és menetstabilizáló szintén alapáron jár az autóhoz -, legfeljebb a klímáról mondhat le, ha az i20 mellett dönt.

A mi autónk?

Az i20-at kifejezetten európaiaknak tervezték, Európában, a Hyundai rüsselsheimi fejlesztőközpontjában. Az új modell hosszabb és szélesebb lett az elődnél, és az új padlólemeznek hála a tengelytáv is gyarapodott jó pár centiméterrel. Egyedül felfelé nem tágult a tér, de ennek nem is érezni égető hiányát, a fejtérrel még az átlagosnál magasabbaknak sem lesz bajuk.

Módosítottak a motorokon is, így nagyobb teljesítmény és kisebb fogyasztás örvendezteti a jövőbeni Hyundai vásárlókat.

Kényelmes, állítható magasságú ülés

Kényelmes, állítható magasságú ülés

Kényelmes, állítható magasságú ülés


Az i-blue sorozat tagjai átlagosan 15 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsátanak ki, olyan egyszerű trükköknek köszönhetően, mint a kis  gördülési ellenállású abroncsok, az alacsonyabb építés és a csökkentett légellenállás.

Berendezés

Belül kényelmes ülések, a mérethez képest teljesen elfogadható helykínálat várja az utasokat. A műanyagok minősége okán azért keletkezett bennünk némi diszkomfortérzet; reménykedjünk benne, hogy ha kikalkulálják majd a hazai árakat, akkor a számokat látva könnyedén átsiklunk ezen a problémán.

A hazai forgalmazó is érezhet valamit ebből a minőségi problémából, hiszen információink szerint mi magyarok a kellemesebb kinézetű, színes betétekkel megbolondított belsejű változatokat kapjuk majd .

Motorválaszték, adatok kattintás után


A 295 literes csomagtartót egyszerű, de jól használható rekeszek egészítik ki. Az autó meglepően nagy kesztyűtartója a légkondis változatokban hűtőként is használható. Műszerfala szép, átgondolt, a kormányról is vezérelhető hifiberendezés pedig a pendrive-on, vagy mp3-lejátszón tárolt zenékkel is boldogul.

Nekünk készült

Nekünk készült

Nekünk készült


Személyes kedvencem a hőfokszabályzó gombja, amit nyugodtan lemásolhatnának patinásabb autógyárak is. Szép nagy, jó a fogása és tekerni kell. Ennél többet nem is kell tudnia, mégis ritkaságszámba megy a hasonlóan eltalált készség.

Próbavánszorgás

A rövid, de annál idegölőbb városi körre két benzines i20-at választottunk társnak. A határozott, már-már németesbe hajló irányíthatóságot az európai tervezésnek tudjuk be – és örvendezünk felette. Kicsit sajnáljuk, hogy a váltó nem lett annyira eltalált, mint a kormányzáshoz szükséges erők belövése. Utóbbiban se híre, se hamva a városi kiskocsikra jellemző agyonszervózottságnak.

Míg az 1,4-est ötfokozatú manuálissal, addig a nagyobb, 1,6 literest – nálunk sajnos nem lesz kapható – négyfokozatú automatikus váltóval tettük próbára. Az automata a csupán négy fokozat ellenére is belopta magát a szívünkbe, fürgén kapcsolgatja a fokozatokat és megóvja a sofőrt a bal láb kóros megerősödésétől.

a videó a hirdetés után indul

Mindkét motor magabiztosan mozgatja az ötajtós, 1,2 tonnás kiskocsit. Nem rajtuk, hanem a városi dugókon múlt, hogy a tesztút nem maradt emlékezetes élmény a városi dugóban. Csendesek is a motorok, még a kis pörgős hangja sem hatolt át az autó hangszigetelésén.

 Elvárások

Getz helyett i20

Getz helyett i20

Getz helyett i20


A Getzből félmillió darab fogyott a pályafutása alatt, és hasonlóan szép eredményeket várnak az i20-tól is. Az első évben 110 ezer autó eladása a cél, még ha a Fiesta, a 207-es, a Yaris és a Corsa mellett nem lesz könnyű dolga a Hyundainak.

Pláne idehaza lehet nehéz a helyzet a koreai márka számára, hiszen a magyar ember különösen híres a sznobságáról. Pedig gatyából kilógó fenékkel kellene csak igazán okosan választani.

Motorválaszték:
 

Benzinesek 1,2 1,4 1,6*
Max. teljesítmény 78 LE 100 LE 126 LE
Max. nyomaték 118 Nm 137 Nm 157 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) (aut.) 12,9 s 11,6 (12,9) s 9,5 (11,4) s
Végsebesség (aut.) 165 km/h 180 (172) km/h 190 (180) km/h

Dízelek 1,4
1,4
1,6* 1,6*
Max. teljesítmény 75 LE 90 LE 115 LE 128 LE
Max. nyomaték 220 Nm 220Nm 260 Nm 260 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h) 16,2 s 13,6 s 10,7 s 10,4 s
Végsebesség 161 km/h 171 km/h 190 km/h 190 km/h

Négyféle felszereltségi szintben lehet majd megvásárolni az i20-at. Classic, Classic A/C, Comfort és Style fantázianéven.

*= Magyarországon nem lesz kapható

Elődjéből félmillió fogyott

Elődjéből félmillió fogyott


Kattints a képre a galériához!