Az i20-assal – amely a Getz-et váltja le – teljessé vált a koreai autógyár kis- és kompaktautó-palettája. Az európai ízlés szerint tervezett és hangolt autóval meggyűlhet majd a konkurencia baja.
Először Párizsban, illetve néhányan nemrég már a hivatalos bemutató előtt is láthattuk a Getz utódját, de a piaci bevezetésre még pár hónapot várni kell.
Biztonság
A Magyarországon februártól kapható kisautó biztonságával szemben komoly elvárásai vannak a gyárnak, a törésteszteken szeretnének ötcsillagos eredményt elérni. Ennek érdekében hat légzsákkal tömték ki az utasteret.
Az elsők mellett oldal- és függönylégzsák óvja az utasokat. Ez itthon is az alapfelszereltség része lesz. Aki spórolni akar, a biztonságról nem – ABS és menetstabilizáló szintén alapáron jár az autóhoz -, legfeljebb a klímáról mondhat le, ha az i20 mellett dönt.
A mi autónk?
Az i20-at kifejezetten európaiaknak tervezték, Európában, a Hyundai rüsselsheimi fejlesztőközpontjában. Az új modell hosszabb és szélesebb lett az elődnél, és az új padlólemeznek hála a tengelytáv is gyarapodott jó pár centiméterrel. Egyedül felfelé nem tágult a tér, de ennek nem is érezni égető hiányát, a fejtérrel még az átlagosnál magasabbaknak sem lesz bajuk.
Módosítottak a motorokon is, így nagyobb teljesítmény és kisebb fogyasztás örvendezteti a jövőbeni Hyundai vásárlókat.
Az i-blue sorozat tagjai átlagosan 15 százalékkal kevesebb széndioxidot bocsátanak ki, olyan egyszerű trükköknek köszönhetően, mint a kis gördülési ellenállású abroncsok, az alacsonyabb építés és a csökkentett légellenállás.
Berendezés
Belül kényelmes ülések, a mérethez képest teljesen elfogadható helykínálat várja az utasokat. A műanyagok minősége okán azért keletkezett bennünk némi diszkomfortérzet; reménykedjünk benne, hogy ha kikalkulálják majd a hazai árakat, akkor a számokat látva könnyedén átsiklunk ezen a problémán.
A hazai forgalmazó is érezhet valamit ebből a minőségi problémából, hiszen információink szerint mi magyarok a kellemesebb kinézetű, színes betétekkel megbolondított belsejű változatokat kapjuk majd .
Motorválaszték, adatok kattintás után
A 295 literes csomagtartót egyszerű, de jól használható rekeszek egészítik ki. Az autó meglepően nagy kesztyűtartója a légkondis változatokban hűtőként is használható. Műszerfala szép, átgondolt, a kormányról is vezérelhető hifiberendezés pedig a pendrive-on, vagy mp3-lejátszón tárolt zenékkel is boldogul.
Személyes kedvencem a hőfokszabályzó gombja, amit nyugodtan lemásolhatnának patinásabb autógyárak is. Szép nagy, jó a fogása és tekerni kell. Ennél többet nem is kell tudnia, mégis ritkaságszámba megy a hasonlóan eltalált készség.
Próbavánszorgás
A rövid, de annál idegölőbb városi körre két benzines i20-at választottunk társnak. A határozott, már-már németesbe hajló irányíthatóságot az európai tervezésnek tudjuk be – és örvendezünk felette. Kicsit sajnáljuk, hogy a váltó nem lett annyira eltalált, mint a kormányzáshoz szükséges erők belövése. Utóbbiban se híre, se hamva a városi kiskocsikra jellemző agyonszervózottságnak.
Míg az 1,4-est ötfokozatú manuálissal, addig a nagyobb, 1,6 literest – nálunk sajnos nem lesz kapható – négyfokozatú automatikus váltóval tettük próbára. Az automata a csupán négy fokozat ellenére is belopta magát a szívünkbe, fürgén kapcsolgatja a fokozatokat és megóvja a sofőrt a bal láb kóros megerősödésétől.
Mindkét motor magabiztosan mozgatja az ötajtós, 1,2 tonnás kiskocsit. Nem rajtuk, hanem a városi dugókon múlt, hogy a tesztút nem maradt emlékezetes élmény a városi dugóban. Csendesek is a motorok, még a kis pörgős hangja sem hatolt át az autó hangszigetelésén.
Elvárások
A Getzből félmillió darab fogyott a pályafutása alatt, és hasonlóan szép eredményeket várnak az i20-tól is. Az első évben 110 ezer autó eladása a cél, még ha a Fiesta, a 207-es, a Yaris és a Corsa mellett nem lesz könnyű dolga a Hyundainak.
Pláne idehaza lehet nehéz a helyzet a koreai márka számára, hiszen a magyar ember különösen híres a sznobságáról. Pedig gatyából kilógó fenékkel kellene csak igazán okosan választani.
Motorválaszték:
Benzinesek | 1,2 | 1,4 | 1,6* |
Max. teljesítmény | 78 LE | 100 LE | 126 LE |
Max. nyomaték | 118 Nm | 137 Nm | 157 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) (aut.) | 12,9 s | 11,6 (12,9) s | 9,5 (11,4) s |
Végsebesség (aut.) | 165 km/h | 180 (172) km/h | 190 (180) km/h |
Dízelek | 1,4 |
1,4 |
1,6* | 1,6* |
Max. teljesítmény | 75 LE | 90 LE | 115 LE | 128 LE |
Max. nyomaték | 220 Nm | 220Nm | 260 Nm | 260 Nm |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 16,2 s | 13,6 s | 10,7 s | 10,4 s |
Végsebesség | 161 km/h | 171 km/h | 190 km/h | 190 km/h |
Négyféle felszereltségi szintben lehet majd megvásárolni az i20-at. Classic, Classic A/C, Comfort és Style fantázianéven.
*= Magyarországon nem lesz kapható