Egyszerre gondoltak rá

Telepakolva is csak 6-7 liter fogyott
Jó dolog a tolóajtó, mindkettő alapáron jár

Jó dolog a tolóajtó, mindkettő alapáron jár

Jó dolog a tolóajtó, mindkettő alapáron jár


Közel 20 éve a franciáknak eszébe jutott, hogy a Fiorino-Fiesta Express-VW Caddy-vonalból többet is ki lehet hozni a Citroën C15 és a Renault Rapid utódaival.

A PSA-nál és a Renault-nál komfortosabb városi áruszállítót terveztek a megszokottnál, a személyautó-verziókhoz rendelhető kényelmi extrákkal, fényezett lökhárítóval és javított kényelemmel.

A Peugeot és a Citroën már 1996-ra kész lett, de a tolóajtóra nem gondoltak, amivel egy évvel később a Renault Kangoo lelépte a Partnert és a Berlingót. 3 év elteltével a PSA pótolta a hátsó ajtókat, az autó azóta igazán sikeres.

Berlingo First, Nemo és új Berlingo

Nagy előrelépés a kategóriáján belül

Nagy előrelépés a kategóriáján belül

Nagy előrelépés a kategóriáján belül


A Berlingo 12 év után még mindig eladható, ezért First néven tovább él, alá bejött a Nemo, föléjük meg az új Berlingo. A 24 centivel megnyújtott autó padlólemeze és a futóműve is a C4 Picassótól származik.

A Berlingo feltűnően széles, nemcsak kívülről a nagy visszapillantóival, hanem belül is az. A 8 centivel bővített szélességnek köszönhetően a két első ülés között hátra lehet lépni és békében elfér egymás mellett három utas.

Ez aztán a csomagtér!

A csomagtartóról ódákat lehetne zengeni. Nincsenek benne zseléállagú bőröndökkel kitöltendő zugok és a szabályos hasábforma intergalaktikus teret biztosít. Babakocsija válogatja, de a belepróbáltból négy is elfér összecsukva.

Intergalaktikus méretű a csomagtér

Intergalaktikus méretű a csomagtér

Intergalaktikus méretű a csomagtér


A barlangot pingpongasztalnyi ajtó fedi, amit nem lehet kinyitni, ha szűken ránk állnak, de még ezzel együtt is jobban szeretjük, mint a belső tükröt lenullázó, kisebb helyigényű osztott ajtót. És esővédetten pakolászhatunk alatta. Szó sincs küszöbről, amin át kellene küzdeni a csomagokat, gyerekjáték berámolni.

Mindent tudhat, amit az egyterűek

Többféle ülésmegoldással rendelhető a Berlingo. A tesztautóban az 1:2 osztású pad volt, amely elég széles három utasnak és a kényelme is vállalható hosszú utakon. Az előredöntésen kívül a pad két részben kivehető.

Ha viszolyog a francia autóktól, akkor is érdemes lapoznia 


Okos megoldás a kivett kalaptartónak talált hely a hátsó ülés mögött és a lehajtható támlájú első ülés. Aki az egyterűek teljes sokoldalúságára vágyik, az megkaphatja a három önálló hátsó ülést más extrákkal együtt 210 000 forintból.

A középső dízelmotor

Az univerzális 1,6 literes dízelmotor itt 90 lóerővel próbált szembeszállni a telerámolt kocsi súlyával.

Hosszú utakon elemében van

Hosszú utakon elemében van

Hosszú utakon elemében van


Mindig van jobb és erősebb, ebben az esetben a 109 lóerős HDi, de a családdal autózva elegendő volt a középső erőszint a háromból. Abban a motorban főleg a részecskeszűrő a vonzó, így nem húzunk magunk mögött rákkeltő kormot a kipufogógázban.

Országúton a HDi 92-nek hívott motorral is van esély biztonságosan előzni, autópályán aztán tisztában kell lenni a 162 km/órás végsebesség szabta korlátokkal. Városban harmonikusan mozgott a Berlingo a hamar megérkező nyomatékkal. A váltó rosszul kapcsolható, igazi francia darab, és egy hatodik fokozat sem ártana sztrádán.

Kényelmes, takarékos

Nagy a lábtér és elég kényelmes a pad is. A Berlingo létezik 3 külön üléssel

Nagy a lábtér és elég kényelmes a pad is. A Berlingo létezik 3 külön üléssel

A Berlingo létezik 3 külön üléssel is


Dízelekhez mérten kellemes a motor hangja, hidegen beindítva is viszonylag halk. Autópályán 140-nel a kategóriához mérve csend van. A Berlingo kényelme más téren is dicséretes. A kormány magasságában és tengelyirányban is állítható, így könnyebben megtalálható a nyugodt hajóskapitányi pozíció.

A futómű csak akkor adja fel, ha egymás után sok kis úthiba, gyűrődés éri a kereket, normál esetben állja a sarat, és az útfekvésbe sem lehet belekötni. Nagy bamba autó, nem művel semmi váratlant. Az élményfaktor zéró, de ez műfaji sajátosság, akár a méretes doboz szélérzékenysége. A tesztautó ESP-je elinduláskor meggátolta a visszagurulást, meredek utcákban hasznos segítség.

Telepakolva is csak 6-7 liter fogyott

Telepakolva is csak 6-7 liter fogyott

Telepakolva is csak 6-7 liter fogyott


Az alacsony fogyasztáson nem lepődtünk meg, de most is örültünk neki. Autópályán és országúton 6,9 litert fogyasztott a csurig rámolt autó, városban fél literrel kevesebbet. Apróság, de aki dízel Berlingót vesz, jól jár a csak 10 év vagy 240 000 km után esedékes vezérműszíjcserével.

Jó az ára is

A Berlingo II ára barátságos keretek között marad. A Multispace-kivitel a 90 lóerős dízellel 4,5 millió forintba kerülne, ami a cikk megjelenésekor közölt akcióban 4 040 000 forintra olvad. Oldallégzsák híján a felszereltség kifogásolható, ám az extrák ára kedvező és nem kell motoros állítású bőrülést választani egy sima ülésfűtésért, mint a japán márkáknál.

Ahogy a pezsgőmetál, alufelnis, tolatóradaros tesztautó kinéz, ahogy működik és amilyen kényelmes, eszünkbe sem jut a teherautós rokonság. A Berlingo és a Partner kiemelkedik a kategóriájából, nemcsak a régebbi motorosokkal (Doblo, Combo, Transit Connect), hanem az új Renault Kangoo-val és a sokkal drágább VW Caddyvel összehasonlítva is.

Az adatok, az előnyök és a hátrányok következnek a túloldalon


Műszaki adatok – Citroën Berlingo 1,6 HDi 92 Multispace
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm) 75,0 X 88,3
Hengerek / szelepek száma S/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 66(90)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 215/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 14,3
Végsebesség (km/h) 160
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,0
Vegyes (l/100 km) 5,7
CO2 kibocsátás (g/km) 150
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1852
Tengelytáv (mm) 2728
Csomagtér (liter) 517-3000
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1407/558
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 540 000
Konkurensek (forint) Renault Kangoo 1,5 dCi Privilege, 4 290 000
VW Caddy Life Style TDI, 5 762 600
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt megtalálhatóak
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye  Ismerve a műfaj sajátosságait, dízelmotorral a Berlingo és így a Partner is remek darab.
Pontszám (max. 10) 8,25 pont
Mellette – Ellene
  • Óriási belső tér és csomagtartó
  • Kulturált és ötletes utastér
  • Alacsony fogyasztás
  • Baráti ár
  • Nem teherautós
  • Oldallégzsák felárért
  • Közepes menetteljesítmények