De mitől Ötös, ha a Hetesre épül és bitang nagy?
De mitől Ötös, ha a Hetesre épül és bitang nagy?
Fotó megosztása:
Majd csak októbertől lesz belőle kipróbálható példány
Majd csak októbertől lesz belőle kipróbálható példány
Fotó megosztása:
Így nem lepi a por, mi pedig izgulunk
Így nem lepi a por, mi pedig izgulunk
Fotó megosztása:
Lepel alatt várja sorsát
Lepel alatt várja sorsát
Fotó megosztása:
Készülnek a fényképek
Készülnek a fényképek
Fotó megosztása:
Vetkőzik
Vetkőzik
Fotó megosztása:
Úúúú, mekkoraaa
Úúúú, mekkoraaa
Fotó megosztása:
A fotós nem szériatartozék
A fotós nem szériatartozék
Fotó megosztása:
Cifra lámpák
Cifra lámpák
Fotó megosztása:
Furcsa így az ajtó
Furcsa így az ajtó
Fotó megosztása:
Telefonfiók
Telefonfiók
Fotó megosztása:
Termékenységszobor
Termékenységszobor
Fotó megosztása:
Megnyom, elindul, örül
Megnyom, elindul, örül
Fotó megosztása:
Nincs itt baj
Nincs itt baj
Fotó megosztása:
Felfoghatatlan tér
Felfoghatatlan tér
Fotó megosztása:
Ilyennek álmodták meg
Ilyennek álmodták meg
Fotó megosztása:
Első osztály
Első osztály
Fotó megosztása:
Keret nélküli ablakok hátul is
Keret nélküli ablakok hátul is
Fotó megosztása:
Egy koponyalékelést a leállósávban?
Egy koponyalékelést a leállósávban?
Fotó megosztása:
Fejre vigyázni
Fejre vigyázni
Fotó megosztása:
Ott a 230 V-os csatlakozó helye is
Ott a 230 V-os csatlakozó helye is
Fotó megosztása:
Felirat, két darab fényképező ember tükörképével
Felirat, két darab fényképező ember tükörképével
Fotó megosztása:
Lepel alatt várja sorsát
A korábban már meglesett tanulmányból készült első igazi autót nézegetve rögtön az a kérdés kezd el kínozni, hogy ugyan, ez miért Ötös? Ugyanis a Gran Turismo elképesztően nagy, ami nem csoda, hiszen a Hetes BMW alapjára épült, tengelytávja 3070 mm-es. Nekem a formáról is inkább a legnagyobb BMW jut eszembe, bár ki tudja, lehet, hogy a jövőben lesz kamion alapokra épülő, csapatszállító 7-es Gran Turismo is.
Rokonok
De mitől Ötös, ha a Hetesre épül és bitang nagy?
De mitől Ötös, ha a Hetesre épül és bitang nagy?
A szoros rokoni szálakat több helyen is tetten érhetjük, így az integrál aktív kormányzástól kezdve a végtelennek tűnő biztonságtechnika és kényelmi felszerelésig nagy az áthallás a két modell között. Sőt, itt még gazdagabb listából válogathat, aki nyitott arra, hogy egy ennyire újszerű autóval közlekedjen.
Ugyanis a BMW szerint a Gran Turismo egy teljesen új kategória. Vagy inkább ismét egy olyan kísérlet, amely igyekszik minden típus előnyét egyetlen járgányba összegyúrni. A GT alacsonyabb az X6-osnál, nem kell bele felmászni, de mégis magasabb az Ötös sorozatnál, így a benne ülők jobban rálátnak a forgalom többi résztvevőjére.
A képre kattintva a gyári fotókban gyönyörködhetnek
Októberig várni kell rá
Nincs itt baj
Rossz hír, hogy egyelőre ez az egy darab van belőle az országban. A többi Gran Turismo valamikor októberben érkezik, addig ezt az előgyártásban készült dízelmotoros darabot lehet nézegetni.
Kezdetben csupán háromféle motor lesz a később bővülő listán, egy dízel – 530d -, és kétféle benzines. Utóbbiak közül az 535i igazi újdonság, hiszen ebbe a motorban a bajorok minden tudásukat beletették. Így a turbófeltöltő, a közvetlen benzinbefecskendezés, illetve a Valvetronic szelepvezérlés egyaránt megtalálható a 306 lóerős soros hathengeres motorban. A 550i csúcsmotorja V8-as, és 407 lóerőnyi teljesítményt szabadít a kerekekre. Természetesen mindegyik motor teljesíti az Euro5-ös normákat.
Plusz fokozat
Ilyennek álmodták meg
Már alapkivitelben nyolcfokozatú automatikus váltó jár az autóhoz, amely a plusz fokozat ellenére sem lett nagyobb, vagy nehezebb az elődnél, de gyorsabb és finomabb váltásokra képes és még takarékosabb is vele a Gran Turismo.
Az utastérről azonnal lerí, – ha a motorválaszték és a méret még hagyott bennünk némi kétséget -, hogy a Gran Turismóval még a BMW vásárlók közül is a gazdagabb pénztárcájúakat célozza meg a gyár.
Itt még nincs vége a cikknek, a második oldalra is hagytunk olvasnivalót. Sőt, néznivalónak még videót is rejtettünk oda. Katt!
Remek anyagok, szép kidolgozás és olyan apróságok, amelyek nem számítanak létszükségletnek, de nagyon lehet neki örülni. Csomagtartójában alapból 440 liternyi poggyász fér el, de ha a hátsó üléssort elkezdjük tologatni ezt 570 literre lehet növelni, lehajtva pedig 1650 literes a csomagtartó. A kocsi hátulja Superbesen nyílik, ha akarjuk négyajtósként, csak egy kicsi résen át pakolhatjuk tele – ilyenkor nem süvít be az utastérbe a szél, hideg – de ha a terebélyes golfzsákokat kell betuszkolni hátra, akkor az egész hátulja felnyitható.
a videó a hirdetés után indul
A helykínálat pazar, még a második üléssorban is pöffeszkedve autózhatnak az utasok. Igazán kényelmeseknek négyüléses kivitelt is gyártanak, itt a széles könyöklő garantálja a személyes tér biztonságát.
Bekamerázva
Keret nélküli ablakok hátul is
Keret nélküli ablakok hátul is
A tolatókamera már nem számít nagy újdonságnak, a Hetes BMW-kben ugyan még rácsodálkoztunk a sárvédőkbe épített, a szűk, beláthatatlan helyekről kihajtásban segédkező kamerákra, de mára már megszoktuk. A Gran Turismóban most újabb rendszerrel varázsolják el a vezetőt, amelynek kamerái okosan elhelyezve körbevideózzák az autót.
Képeikből a középkonzolon olyan látvány tárul a vezető szeme elé, mintha valaki fentről a gangról figyelné a kocsit parkolás közben. Így nem kerülheti el a vezető figyelmét a sunyin megbújó virágágyás, vagy más nehezen kiszúrható akadály sem.
Kíváncsian várjuk, mit szólnak majd a vásárlók a kilapított X6-oshoz, amely a Hetes sorozat helykínálatával bír. Az előzetes felmérések szerint van igény rá. Hamarosan majd az is kiderül, mennyire.