Összehasonlító tesztünkben a legkisebb és legolcsóbb új autók királyát keressük. A Ka, a Picanto, a Twingo, az Alto és az up! azt bizonyítják, hogy bőven van élet hárommillió forint alatt.
1/108 Összehasonlító tesztünkben a legkisebb és legolcsóbb autók királyát keressük. A Ka, a Picanto, a Twingo, az Alto és az up! azt bizonyítják, hogy bőven van élet hárommillió forint alatt
Összehasonlító tesztünkben a legkisebb és legolcsóbb autók királyát keressük. A Ka, a Picanto, a Twingo, az Alto és az up! azt bizonyítják, hogy bőven van élet hárommillió forint alatt
Fotó megosztása:
2/108 Nincs 10 százalék különbség a tesztfogyasztások között. Az Alto 5,9, az up! 6,1, a Twingo és a Picanto 6,3, a Ka 6,5 litert fogyasztott tesztünkön
Nincs 10 százalék különbség a tesztfogyasztások között. Az Alto 5,9, az up! 6,1, a Twingo és a Picanto 6,3, a Ka 6,5 litert fogyasztott tesztünkön
Fotó megosztása:
3/108 Köszönjük a fotóhelyszínt a tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak!
Elérhetőség: Székely Gyula - 30/25-25-399 és info@vezetestechnika.eu
Köszönjük a fotóhelyszínt a tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak!
Elérhetőség: Székely Gyula - 30/25-25-399 és info@vezetestechnika.eu
Fotó megosztása:
5/108 A Suzuki nagy előnye, hogy hátul is van ajtaja, ráadásul szériában. Feláruk a Picantóhoz 150 000 Ft, a Volkswagen év vége felé vezeti be az ötajtóst, míg a Kából és a Twingóból kizárólag háromajtós létezik
A Suzuki nagy előnye, hogy hátul is van ajtaja, ráadásul szériában. Feláruk a Picantóhoz 150 000 Ft, a Volkswagen év vége felé vezeti be az ötajtóst, míg a Kából és a Twingóból kizárólag háromajtós létezik
Fotó megosztása:
6/108 A Foxnál és a Lupónál komolyabb ellenfele lesz a konkurenciának az első up!
A Foxnál és a Lupónál komolyabb ellenfele lesz a konkurenciának az első up!
Fotó megosztása:
7/108 Tüzes motorja és eltalált futóműve eladja a Kát sportos autóként
Tüzes motorja és eltalált futóműve eladja a Kát sportos autóként
Fotó megosztása:
9/108 Erős oldaldőlése miatt nem fekszik a száguldás a Picantónak
Erős oldaldőlése miatt nem fekszik a száguldás a Picantónak
Fotó megosztása:
10/108 Csak az EX csúcsmodellhez elérhető az ESP, de ahhoz alapáron jár. Nincs rá nagy szükség
Csak az EX csúcsmodellhez elérhető az ESP, de ahhoz alapáron jár. Nincs rá nagy szükség
Fotó megosztása:
11/108 Mérsékelt oldaldőlésével a Twingo elemében volt a tesztpályán
Mérsékelt oldaldőlésével a Twingo elemében volt a tesztpályán
Fotó megosztása:
13/108 Pontatlan kormányzása vetette vissza az autót
Pontatlan kormányzása vetette vissza az autót
Fotó megosztása:
14/108 Felkeményedő, érzéketlen kormánya miatt az Altót nem olyan jó vezetni, mint súlya alapján hinnénk
Felkeményedő, érzéketlen kormánya miatt az Altót nem olyan jó vezetni, mint súlya alapján hinnénk
Fotó megosztása:
15/108 Imbolyog és bólogat, fékje a legsatnyább a mezőnyben
Imbolyog és bólogat, fékje a legsatnyább a mezőnyben
Fotó megosztása:
17/108 Közepes dőléssel, könnyedén veszi a szlalomozást a Volkswagen
Közepes dőléssel, könnyedén veszi a szlalomozást a Volkswagen
Fotó megosztása:
18/108 Kellemesen vezethető, kezes, fordulékony városi autó
Kellemesen vezethető, kezes, fordulékony városi autó
Fotó megosztása:
19/108 Gusztusos a Ka műszerfala a színes betétekkel
Gusztusos a Ka műszerfala a színes betétekkel
Fotó megosztása:
21/108 Visszafogott és igényes belül a Picanto
Visszafogott és igényes belül a Picanto
Fotó megosztása:
22/108 Nem ragaszkodnánk a középre tett műszeregységhez a Twingóban. A minőségérzet tisztességes
Nem ragaszkodnánk a középre tett műszeregységhez a Twingóban. A minőségérzet tisztességes
Fotó megosztása:
23/108 Láthatóan olcsó műanyagokból áll az Alto műszerfala
Láthatóan olcsó műanyagokból áll az Alto műszerfala
Fotó megosztása:
25/108 Az up! feláras hangrendszere nagyon másképp szól, mint többiek a dobozhangú rádiói
Az up! feláras hangrendszere nagyon másképp szól, mint többiek a dobozhangú rádiói
Fotó megosztása:
26/108 Nincs gyér felszereltségű alapmodell a Kából
Nincs gyér felszereltségű alapmodell a Kából
Fotó megosztása:
27/108 Mi a 3 602 000 forintos Grand Prix II szériát teszteltük, de a legolcsóbb verzió is belekerül 3 155 000 forintba a sok alapáras felszereléssel
Mi a 3 602 000 forintos Grand Prix II szériát teszteltük, de a legolcsóbb verzió is belekerül 3 155 000 forintba a sok alapáras felszereléssel
Fotó megosztása:
29/108 Árad a tűz a Ka motorjából, jól harap és érzésre vehemensen gyorsul vele
Árad a tűz a Ka motorjából, jól harap és érzésre vehemensen gyorsul vele
Fotó megosztása:
30/108 Igazán jót lehet autózni a legkisebb Forddal. Technikáját a FIAT 500 és a Panda adja
Igazán jót lehet autózni a legkisebb Forddal. Technikáját a FIAT 500 és a Panda adja
Fotó megosztása:
31/108 Hátrafelé pocsék a kilátás
Hátrafelé pocsék a kilátás
Fotó megosztása:
33/108 A tesztautók közül egyedül a Kában volt stop-start alapjárati motorleállítás
A tesztautók közül egyedül a Kában volt stop-start alapjárati motorleállítás
Fotó megosztása:
34/108 Magas és kényelmetlen az üléshelyzet, apró termetű nőknek talán jobban tetszene
Magas és kényelmetlen az üléshelyzet, apró termetű nőknek talán jobban tetszene
Fotó megosztása:
35/108 A kimélyített műszerfalnak köszönhetően megnövelhető a jobb hátsó utas lábtere
A kimélyített műszerfalnak köszönhetően megnövelhető a jobb hátsó utas lábtere
Fotó megosztása:
37/108 Nem baj, de a látvány inkább FIAT, mint Ford
Nem baj, de a látvány inkább FIAT, mint Ford
Fotó megosztása:
38/108 Több rakodóhelyet várnánk egy alapesetben női autótól
Több rakodóhelyet várnánk egy alapesetben női autótól
Fotó megosztása:
39/108 224-747 literes a Ka csomagtere
224-747 literes a Ka csomagtere
Fotó megosztása:
41/108 69 lóerős, mint a Ka. Az Alto teljesítménye 68, a Twingóé és az upé 75 lóerő
69 lóerős, mint a Ka. Az Alto teljesítménye 68, a Twingóé és az upé 75 lóerő
Fotó megosztása:
42/108 Halk és civilizált autó a Picanto, nyoma sincs benne otromba spórolásnak
Halk és civilizált autó a Picanto, nyoma sincs benne otromba spórolásnak
Fotó megosztása:
43/108 Légkondival és más fontos extrákkal 2 699 000 forint a Picanto listaára
Légkondival és más fontos extrákkal 2 699 000 forint a Picanto listaára
Fotó megosztása:
45/108 Halódik itthon a minik kategóriája, testvérmodellje, a Hyundai i10 el is tűnt a magyar piacról
Halódik itthon a minik kategóriája, testvérmodellje, a Hyundai i10 el is tűnt a magyar piacról
Fotó megosztása:
46/108 94 Nm az ezres háromhengeres nyomatéka. A Picanto másik motorja ezerkettes és 85 lóerős
94 Nm az ezres háromhengeres nyomatéka. A Picanto másik motorja ezerkettes és 85 lóerős
Fotó megosztása:
47/108 Kényelmesek az első ülések, a Kiával messzire is el lehet utazni
Kényelmesek az első ülések, a Kiával messzire is el lehet utazni
Fotó megosztása:
49/108 Tágasnak mondható a hátsó lábhely és a fejtér
Tágasnak mondható a hátsó lábhely és a fejtér
Fotó megosztása:
50/108 Fordulatszámmérő csak a P1 Komfort csomaggal jár
Fordulatszámmérő csak a P1 Komfort csomaggal jár
Fotó megosztása:
51/108 Van hová rámolni a Kiában, a tesztautók közül ebben, a Kában és a Twingóban volt USB-bemenet, az up!-ban SD-kártyáról lehet adagolni a zenét
Van hová rámolni a Kiában, a tesztautók közül ebben, a Kában és a Twingóban volt USB-bemenet, az up!-ban SD-kártyáról lehet adagolni a zenét
Fotó megosztása:
53/108 Ennél logikusabban nehéz volna megoldani a fűtés-szellőzés vezérlését
Ennél logikusabban nehéz volna megoldani a fűtés-szellőzés vezérlését
Fotó megosztása:
54/108 Az ajtókárpit kis fészkébe is lehet rakodni
Az ajtókárpit kis fészkébe is lehet rakodni
Fotó megosztása:
55/108 200-870 literes méretével nem kiemelkedő a csomagtér
200-870 literes méretével nem kiemelkedő a csomagtér
Fotó megosztása:
57/108 Jót tett a renoválás a Twingónak
Jót tett a renoválás a Twingónak
Fotó megosztása:
58/108 2 290 000 forintért is adnak új Twingót, de nem ezt a csábos kivitelt
2 290 000 forintért is adnak új Twingót, de nem ezt a csábos kivitelt
Fotó megosztása:
59/108 Az esetlen üléshelyzet rontja a Twingo amúgy jó kényelmét
Az esetlen üléshelyzet rontja a Twingo amúgy jó kényelmét
Fotó megosztása:
61/108 12,3 másodperccel a Twingo 100-ra gyorsulása a legjobb a mezőnyben, a többiek ideje 13,2 és 14,4 s között szóródik
12,3 másodperccel a Twingo 100-ra gyorsulása a legjobb a mezőnyben, a többiek ideje 13,2 és 14,4 s között szóródik
Fotó megosztása:
62/108 Könnyű megkülönböztetni sötétben az osztott lámpákról
Könnyű megkülönböztetni sötétben az osztott lámpákról
Fotó megosztása:
63/108 Jó erőben van, de nem valami élénk a Twingo motorja. A Kán kívül egyedül a Renault orrában van négyhengeres benzines
Jó erőben van, de nem valami élénk a Twingo motorja. A Kán kívül egyedül a Renault orrában van négyhengeres benzines
Fotó megosztása:
65/108 Esetlenül magasan billegünk a Twingóban
Esetlenül magasan billegünk a Twingóban
Fotó megosztása:
66/108 Jó nagyok a térképtartók, az up!-ból és az Altóból hiányzik a vezető oldalán a jobb első ablakemelő kapcsolója
Jó nagyok a térképtartók, az up!-ból és az Altóból hiányzik a vezető oldalán a jobb első ablakemelő kapcsolója
Fotó megosztása:
67/108 Csajok gyorsan belaknák a retikül tartalmával
Csajok gyorsan belaknák a retikül tartalmával
Fotó megosztása:
69/108 Lehengerlő a Twingo tágassága, a hátsó lábtér fenomenális
Lehengerlő a Twingo tágassága, a hátsó lábtér fenomenális
Fotó megosztása:
70/108 165-959 liter között változik a csomagtér. A hosszirányban állítható ülés megéri a felárát
165-959 liter között változik a csomagtér. A hosszirányban állítható ülés megéri a felárát
Fotó megosztása:
71/108 2 399 000 forintos listaárával az Alto kerül a legkevesebbe
2 399 000 forintos listaárával az Alto kerül a legkevesebbe
Fotó megosztása:
73/108 Felszereltsége gazdag, négy légzsák, légkondicionáló és CD-s rádió is van benne
Felszereltsége gazdag, négy légzsák, légkondicionáló és CD-s rádió is van benne
Fotó megosztása:
74/108 Minimálautó maradt a Suzuki, a motorhang és a szélzaj is ebben a legerősebb
Minimálautó maradt a Suzuki, a motorhang és a szélzaj is ebben a legerősebb
Fotó megosztása:
75/108 Városban jól megállja a helyét, de hosszabb utakon a konkurensek elhúznak tőle
Városban jól megállja a helyét, de hosszabb utakon a konkurensek elhúznak tőle
Fotó megosztása:
77/108 5,9 literrel az Alto tesztfogyasztása volt a legalacsonyabb
5,9 literrel az Alto tesztfogyasztása volt a legalacsonyabb
Fotó megosztása:
78/108 Remeg és gyámoltalan a háromhengeres motor
Remeg és gyámoltalan a háromhengeres motor
Fotó megosztása:
79/108 Majdnem minden cuccunknak akadt hely
Majdnem minden cuccunknak akadt hely
Fotó megosztása:
81/108 Nincs baj az üléshelyzettel, de a rövid ülőlap miatt kényelmetlen az autó
Nincs baj az üléshelyzettel, de a rövid ülőlap miatt kényelmetlen az autó
Fotó megosztása:
82/108 Nincs vízhőfokmérő, de még fordulatszámmérő sem az Altóban
Nincs vízhőfokmérő, de még fordulatszámmérő sem az Altóban
Fotó megosztása:
83/108 Kovács Miklós épp az Altóban szorong. A Ka sem tágasabb hátul, az up!, a Picanto és főleg a Twingo igen
Kovács Miklós épp az Altóban szorong. A Ka sem tágasabb hátul, az up!, a Picanto és főleg a Twingo igen
Fotó megosztása:
85/108 Kibillenthető a hátsó ablak. Altóból csak ötajtós van
Kibillenthető a hátsó ablak. Altóból csak ötajtós van
Fotó megosztása:
86/108 Nem sokra elég a 129-774 liternyi hely
Nem sokra elég a 129-774 liternyi hely
Fotó megosztása:
87/108 Mosolygósra rajzolták a designerek
Mosolygósra rajzolták a designerek
Fotó megosztása:
89/108 Jó a formaterv, mert kicsit sem tűnik olcsónak, pedig légkondival kijön 2,85 millió forintból
Jó a formaterv, mert kicsit sem tűnik olcsónak, pedig légkondival kijön 2,85 millió forintból
Fotó megosztása:
90/108 Bő fél év múlva lesz kapható az ötajtós modell
Bő fél év múlva lesz kapható az ötajtós modell
Fotó megosztása:
91/108 Hiányzik pár fontos ellenfél, mert a Pandából és a 107-Aygo-C1 trióból még nem volt modellfrissítés utáni tesztautó, Sparkot nem leltünk, az i10 pedig eltűnt a magyar piacról
Hiányzik pár fontos ellenfél, mert a Pandából és a 107-Aygo-C1 trióból még nem volt modellfrissítés utáni tesztautó, Sparkot nem leltünk, az i10 pedig eltűnt a magyar piacról
Fotó megosztása:
93/108 Szélvédője egyben csomagtérfedél is
Szélvédője egyben csomagtérfedél is
Fotó megosztása:
94/108 Puhán forog és vidáman gyorsít a 75 lóerős háromhengeres
Puhán forog és vidáman gyorsít a 75 lóerős háromhengeres
Fotó megosztása:
95/108 Olcsó, de rossz megoldás az üléssel egybeépített, állíthatatlan fejtámla
Olcsó, de rossz megoldás az üléssel egybeépített, állíthatatlan fejtámla
Fotó megosztása:
97/108 Úgy sejtjük, ez a világ legapróbb fordulatszámmérője
Úgy sejtjük, ez a világ legapróbb fordulatszámmérője
Fotó megosztása:
98/108 A Twingo és a Kia ajtajában is elfért a nagy vizesüveg
A Twingo és a Kia ajtajában is elfért a nagy vizesüveg
Fotó megosztása:
99/108 100 ezer Ft alatt van a fedélzeti számítógépet, navigációsrendszert és Bluetooth-kihangosítást egyesítő kütyü az up!-hoz
100 ezer Ft alatt van a fedélzeti számítógépet, navigációsrendszert és Bluetooth-kihangosítást egyesítő kütyü az up!-hoz
Fotó megosztása:
101/108 251-951 literes méretével itt a legtágasabb a csomagtér a mezőnyben
251-951 literes méretével itt a legtágasabb a csomagtér a mezőnyben
Fotó megosztása:
102/108 Szép képe van a 96 500 forintos szerkónak
Szép képe van a 96 500 forintos szerkónak
Fotó megosztása:
103/108 Átlagos mennyiségű rakodóhelyet találunk a kis Volkswagenben
Átlagos mennyiségű rakodóhelyet találunk a kis Volkswagenben
Fotó megosztása:
105/108
Fotó megosztása:
106/108
Fotó megosztása:
107/108
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Foxnál és a Lupónál komolyabb ellenfele lesz a konkurenciának az első up!
A Foxnál és a Lupónál komolyabb ellenfele lesz a konkurenciának az első up!
Európában jó húsz éve vette el a Volkswagen-konszern a FIAT-csoport vezető helyét a személyautók között, de a germánok a legkisebb kategóriát csak nem tudták meghódítani. Ott máig a FIAT az első a Pandával és az 500-zal, ráadásul a Ford Ka gyártásával is náluk csörög a kassza.
Gyors reakciók az up!-ra
A németeknek elege lett a bénázásból, az up! komoly veszély minden vetélytársra (önálló tesztje itt olvasható). Megjelenésére időzítette a FIAT a Panda leváltását, a Twingo alapos modellfrissítésen van túl és a 107-Aygo-C1 hármas is átesett egy ráncfelvarráson, mégse mutassanak olyan szottyadtan a frissebb konkurensek mellett.
A Fordot egy nagyon kipucolt Ka képviseli Grand Prix II kivitelben, a Kia Picanto 1,0 puritán LX Coolként, a Renault Twingo 1,2 Dynamique extrákkal cifrázva indult. A Suzuki Alto összesen egy metálfénnyel és ködfényszóróval gazdagodott az alapmodellhez képest, a Volkswagen move up! 2,7 milliós árára még 600 ezer forintnyi extra rakódott. Szerkesztőségünk ezúttal is az Autó2 Autó és Stílus magazin munkatársaival közös tesztben értékelte és pontozta az összetrombitált városi autókat.
A cikkben lévő táblázatok megtalálhatóak nagyobb méretben a képgalériában!
Belső tér: a Twingo a legtágasabb, a Picanto a legnívósabb
165-959 liter között változik a csomagtér. A hosszirányban állítható ülés megéri a felárát
165-959 liter között változik a csomagtér. A hosszirányban állítható ülés megéri a felárát
Minőségérzetben közel sem a VW minije a mérce, amelyben kilóg a lemez az ajtókárpit alól és nincs állítható első fejtámlájája, ráadásul az utas oldalán csak a kocsiba keresztbe feküdve lehet lehúzni az ablakot, mert hiányzik egy kapcsoló. A két utóbbi pofátlanságot a Suzuki is megengedte magának, de az Alto 9 centivel keskenyebb belül.
Miben jobb a Kia? Például zsinór tartja a kalaptartót, övmagassága és első fejtámlája állítható, ebben is van komfortindex. Hátsó ülőlapja felhajtható, nemcsak a támla dönthető előre és a kormány fogása is jobb, mint a szintén műanyag kormánykerékkel megkapott Altóban vagy up!-ban.
Visszafogott és igényes belül a Picanto
Visszafogott és igényes belül a Picanto
A Kából a Grand Prix II széria járt nálunk, színes és nagyon vonzó belső térrel, de 3 602 000 forintért ez nem akkora vívmány, mint a közel egymillióval olcsóbb Picanto nívója. A Suzuki belső tere praktikus, de anyagai kiábrándítóan igénytelenek, a Twingo viszont jó hatást kelt.
Helykínálat: nagyok a különbségek
Térkínálatban három részre szakad a mezőny. A francia mini a legszellősebb, sínen csúsztatható hátsó ülésével messze ebben fér el legjobban négy magas ember. Nagyjából egyformán tágas az up! és a Picanto, a VW-t elöl, a Kiát hátul ülve értékeltük többre a másiknál.
A Suzuki nagy előnye, hogy hátul is van ajtaja, ráadásul szériában. Feláruk a Picantóhoz 150 000 Ft, a Volkswagen év vége felé vezeti be az ötajtóst, míg a Kából és a Twingóból kizárólag háromajtós létezik
Gusztusos a Ka műszerfala a színes betétekkel
Gusztusos a Ka műszerfala a színes betétekkel
Főleg oldalirányban és a hátsó sorban szűkebb az Alto, viszont ez az egyetlen alapáron ötajtós kocsi az öt közül. A két hátsó oldalajtó többet érhet annál a pár centinél, amivel a többiek kevésbé szorítanak. Hátul a Kában még kevesebb a hely, de egyedül ebben van erősen kimélyítve a műszerfal, ami jócskán megnöveli az első utas lábterét.
Zenehordozó eszközt az USB-csatlakozós Fordban, Kiában és Renault-ban használhatunk a legkényelmesebben. A VW feláras navija legalább SD-kártyát elnyel, míg az Altóban hiába hadonászunk a pendrive-val, nem szólalnak meg a Szívpörkölthöz hasonló melódiák.
Vezetés: az up! a legkényelmesebb, a Ka a legtüzesebb
Közepes dőléssel, könnyedén veszi a szlalomozást a Volkswagen
Közepes dőléssel, könnyedén veszi a szlalomozást a Volkswagen
Ebben a kategóriában az ázsiai márkákhoz érdemes igazodni, így a Volkswagen is egyliteres, háromhengeres motort tervezett, amilyen az Altóban és a Picantóban van. A Twingo és a Ka négyhengerese öblösebb, 1149 illetve 1242 köbcentis. A Ford kétszelepesén kívül az összes motor hengerenként négyszelepes, de az elméletet és a konstrukciós értéket felülírta az, ahogy az autók mozognak.
Elindulás után is kulturált autónak bizonyult a Picanto. Tetszett pontos, könnyen járó váltója és egyenletesen pörgő motorja. Sajnos erőleadása is olyan diszkrét, mint hangja, de a surrogó motor jól viseli a pörgetést, hogy haladnánk is.
Puha, női autó a Kia
Erős oldaldőlése miatt nem fekszik a száguldás a Picantónak
Erős oldaldőlése miatt nem fekszik a száguldás a Picantónak
A Kia pedáljaira elég rálehelni, igazi női autó. A váltások esedékességére műszerfali nyilakkal figyelmeztet, akárcsak a Volkswagen. Erős orrtolásával és oldaldőlésével nem feküdt neki a tesztpálya a tököli reptéren, de kényelmesre hangolt futóműve illik a magyar városok útminőségéhez.
107 Nm a Twingóban
Papíron a Twingo 107 Nm nyomatéka a legmagasabb a mezőnyben, de motorja nem valami temperamentumos. Sok mindent megold kis és közepes fordulaton, csak nem szabadul fel kihúzatva és váltója olyan, mintha fém helyett gumiból volna. Ehhez jön a szerencsétlenül magas üléshelyzet és a ferdén álló, távoli kormány, így a Twingo az a kisautó, amiben jobb utasnak lenni, akár hátul is.
Köszönjük a fotóhelyszínt a tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak! Elérhetőség: Székely Gyula – 30/25-25-399 és info@vezetestechnika.eu
Alto: gyenge fék, hangos motor
Imbolyog és bólogat, fékje a legsatnyább a mezőnyben
Imbolyog és bólogat, fékje a legsatnyább a mezőnyben
Menet közben az Alto vékonydongájú, olcsó kisautónak tűnik, silány fékekkel. Motorja a többi háromhengeresnél csúnyábban jár, autópályán ez a legzajosabb. Tükrei túl kicsik, ablaktörlője csak két fokozatban dolgozik, váltója is akadozik egy kicsit.
Városban közlekedni bőven elég erős a 68 lóerős motor, a rugózási kényelem csúnya úthibákon is elfogadható. Ebben az autóban kihívás gyorsan menni, egész vadító volt sietni vele, mert a merész tempóhoz intenzív sebességérzet és némi félelem is társult.
Puhán siklik az up!
Puhán forog és vidáman gyorsít a 75 lóerős háromhengeres
Puhán forog és vidáman gyorsít a 75 lóerős háromhengeres
Egészen más az up!. Zselébe ágyazott kerekein szinte döccenés nélkül siklik, mintha nem a konkurenciától, hanem a kis vagy a kompakt autóktól kellene elcsábítania a vevőket. Motorja finoman, halkan jár, váltója puhán mozog.
Hosszabb utakra messze ez a legkulturáltabb mini, a 96 520 forintért adott maps+more navigációs fejegységével a zene is más nívón szól benne, mint a többiekben. Az egyliteres motort nem kell szétforgatni, mindig élénkebb kicsit az Altónál és a Picantónál, kihúzatva pedig szépen repeszthetünk vele.
Tényleg csak 69 lóerő?
Igazán jót lehet autózni a legkisebb Forddal. Technikáját a FIAT 500 és a Panda adja
Igazán jót lehet autózni a legkisebb Forddal. Technikáját a FIAT 500 és a Panda adja
Csak nem olyan vagányan, mint a Kában. Bármelyik konkurensből ültünk is át, meglepett a Ford élénksége, a FIAT-tól örökölt motorban volt a legtöbb örömünk.
Azonnal reagál a gázra, nagyon jól húz, pedig a 69 lóerő és a 102 Nm nyomaték nem ígért ekkora dinamizmust. 6,5 literes tesztfogyasztása a legmagasabb ugyan, de az a 3-6 deci, amivel a többiek takarékosabbak, nem éri meg a vánszorgást. Stabil, mégsem rázó futóművével ez a legsportosabb autó az öt közül, de az üléshelyzet a Twingóhoz hasonlóan rossz, egyikünk sem szeretett a magas széken trónolni.
Ár/felszereltség: a Suzuki a legjobb
Elvárt felszereltség
Felszereltsége gazdag, négy légzsák, légkondicionáló és CD-s rádió is van benne
Felszereltsége gazdag, négy légzsák, légkondicionáló és CD-s rádió is van benne
Árképzésben erősen eltérő az importőrök stratégiája, a Kából és az Altóból például nincs légkondi nélküli alapmodell, így a tesztautók felszereltsége is merőben különböző volt (lásd a táblázatot). A listaárakat és az extrákat az egyféle kivitelben kapható Alto alapján értékeltük.
A Suzuki 2 399 000 forintba kerül négy légzsákkal, klímaberendezéssel, szervokormánnyal, CD-s rádióval, elöl elektromos ablakokkal, távirányítós központi zárral, osztott hátsó üléstámlával és állítható magasságú vezetőüléssel. Ez tehát a standard.
A Ka a legdrágább
Halódik itthon a minik kategóriája, testvérmodellje, a Hyundai i10 el is tűnt a magyar piacról
Halódik itthon a minik kategóriája, testvérmodellje, a Hyundai i10 el is tűnt a magyar piacról
Az elvárt felszereltséggel minden konkurens drágább az Altónál, de egyedül a 3 155 000 forintos Ka Titanium kerül lényegesen többe nála. A P1 Komfort csomagos Picanto LX Cool (2 699 000 Ft) és a Twingo Dynamique (2 740 000 Ft) ára nem sokkal magasabb, de a légkondis move up!-ért kért 2 855 510 Ft sem aránytalan.
A legjobb garanciális feltételeket a Kia nyújtja 7 év/ 150 ezer kilométerrel, az első három évben kilométer-megkötés nélkül. Utána jön a Volkswagen 4 évre/ 200 000 kilométerre korlátozott jótállással és a Ford, ahol a limitmentes két évhez plusz 3 évre, de összesen 100 000 kilométerre szóló hajtáslánc-garancia érvényes. A Suzuki ajánlata 3 év/ 100 000 kilométer.
Nincs 10 százalék különbség a tesztfogyasztások között. Az Alto 5,9, az up! 6,1, a Twingo és a Picanto 6,3, a Ka 6,5 litert fogyasztott tesztünkön
Twingo: rövid garancia, hosszú szervizperiódus
Alapáron a Twingo a törvényi minimummal szúrja ki az ügyfelek szemét, de kétévnyi, kilométer-korlátozás nélküli garanciája 89 900 forintért megtoldható maximum 5 év/ 80 000 kilométeres időszakra. Szervizperiódusban viszont a Twingo a legjobb 2 év/30 000 kilométerrel, a Kát 20 ezer, a többi autót 15 ezer km megtétele után vagy évente egyszer kell márkaszervizbe vinni.
Értékelés:
1. Volkswagen up! 1.0, 454 pont
A tesztből hiányzó modellek közül vezettük a renovált Pandát, teszteltünk több Sparkot és sejtjük, mit lehet kihozni a hármasikrekből még egy modellfrissítéssel. A mezőny ismeretében ki merjük jelenteni, hogy jelenleg az up! a kategória legjobb autója. Érett, kényelmes autó tágas utastérrel, életrevaló motorral, remek futóművel, kedvező áron, sokféle jutányos extrafelszereléssel. Egyetlen dolog emészthetetlen benne: a kispórolt kapcsoló az utas oldali ablakhoz.
Jó a formaterv, mert kicsit sem tűnik olcsónak, pedig légkondival kijön 2,85 millió forintból
2. Kia Picanto 1.0, 438 pont
A legigényesebb autó az ötből, egyetlenként mentes az elbaltázott részletektől és az irritáló spórolástól. Élénkebb és takarékosabb motorral megfoghatná az up!-ot, de kényelmével, nívós kivitelével és kulturált működésével megérdemli az ezüstöt.
Halk és civilizált autó a Picanto, nyoma sincs benne otromba spórolásnak
3. Renault Twingo 1.2, 434 pont
Gyakorlatilag egyenértékű a Picantóval. Külsejének nagyon jót tett a modellfrissítés, állítható hátsó ülésével jól szerepelt a belső tér értékelésében. Motorja átlagos, váltója és üléshelyzete gyengébb a Kiáénál. Ha a 4 év/60 ezer kilométeres garancia nem kerülne 59 900 forintba, a Twingo lehetne a második.
Mérsékelt oldaldőlésével a Twingo elemében volt a tesztpályán
4. Ford Ka 1.2, 408 pont
A FIAT 500 technikájára épülő Ka megörökölte az 500 legtöbb baját, annak bája nélkül. Hátul pici, csomagtere is szerény, ára annál merészebb, hiába a jó felszereltség. Vezetni viszont élvezet az egészséges futómű és a legjobb olasz korszakokat idéző motor miatt.
Tüzes motorja és eltalált futóműve eladja a Kát sportos autóként
5. Suzuki Alto 1.0, 374 pont
Ha nem váltogatnánk négy konkurenssel, kevésbé tűnne fel, hogy a mezőny jóval előrébb tart. Az Alto minimálautónak készült, háromcsillagos törésteszttel, ESP és függönylégzsák nélkül, belső tere zavaróan puritán. Akkor nyerő, ha a költségek döntenek: mért fogyasztása a legalacsonyabb, szervizköltsége kedvező, felszereltsége igen gazdag és ára is a legjobb a kategóriában.
Városban jól megállja a helyét, de hosszabb utakon a konkurensek elhúznak tőle