Thaliában nagyhatalom voltunk

Elfogadható az anyagminőség ezen az árszinten
Sokkal harmonikusabb a fara a modellváltás óta

Sokkal harmonikusabb a fara a modellváltás óta

Sokkal harmonikusabb lett a fara


Kevés autó van, amelynek Magyarország nemzetközi szinten is jegyzett nagyfogyasztója.

A Renault Thalia pár évig ilyen volt. A bevezetés évében, 2001-ben 2500 autó eladását tervezte a Renault, amiből 6200 lett.

Egyszer még gyári mérnökök is érkeztek Törökországból, hogy a magyar vásárlók és márkakereskedések visszajelzéseit meghallgassák, mert hazánk volt a típus harmadik legnagyobb piaca.

Nem ciki a török autó

A Clio kombi is itt készül

A Clio kombi is itt készül

A Clio kombi is itt készül


2001-től, amikor a Thalia berobbant a magyar piacra, az egyik konkurens kimondottan arra kondicionálta az értékesítőit, hogy a Thalia török eredetével riogassák a hozzájuk is betérő ügyfeleket. Törökország, hű, ez tényleg gyanús, vegyünk inkább valami mást!

Pedig ostobaság félni bármilyen autótól a gyártás helyszíne miatt, ha amúgy a márka nem borzasztja el a fogyasztót. Az Európa és Ázsia közötti hatalmas államot a FIAT, a Ford és a Renault mellett más multik is felfedezték. A Honda a lépcsőshátú Civicet készíti itt, az Otokar a Land Rover Defendert gyártja.

Toyota, Hyundai, FIAT, Ford

A Toyota Verso is török gyártmány

A Toyota Verso is török gyártmány

A Toyota Verso is török gyártmány


A Toyota is üzemet létesített Adapazariban, ahol most az Aurison kívül az új Verso készül. Állítólag a török gyár minőségi mutatói jobbak, mint a Yarist gyártó franciaországi üzem eredményei. Törökországból érkezik hozzánk a Citroën Nemo és a Peugeot Bipper is, mert a Tofas, a FIAT partnere szereli össze őket Bursában.

Jumurdzsák országában gyártják a Hyundai Accentet is, amely egy nem túl nagy kapacitású üzemben készül. A lépcsőshátú a helyi piacon olyan kapós, hogy a magyar importőrtől többet kérnek egy erősen közepes Accentért, mint egy cseh gyártású alap i30-ért, ami persze nonszensz. Az európai autógyárakról a linkre kattintva találnak térképet, benne a Kecskeméten épülő Mercedes-üzemmel.

Kívül új, alapjaiban a régi

Kívülről erős a megújulás

Kívülről erős a megújulás

Kívülről erős a megújulás


Idővel az olcsó és nagy csomagterű Thalia csillaga itthon is lehanyatlott, több ráncfelvarrás után tavaly ősszel egy alaposabb frissítéssel próbálta formába hozni a Renault. A havi 150-170 autóból kiindulva nem is sikertelenül, a Thalia a Renault legnépszerűbb autója az első negyedévben a JATO Dynamics forgalomba helyezési adatai alapján.

Belülről nézve a Thalia alig változott a megújulással. A látványosan átszabott külsőn ez nem feltűnő, de az utastéren látszik, hogy itt átdolgozás történt, nem pedig modellváltás. A műszerfal és az ajtókárpit is a régi, az anyagok is maradtak olcsók, de nem siralmasak.

Elöl tágas, csak hátul szűk a Thalia

Elöl tágas, csak hátul szűk a Thalia

Elöl tágas, csak hátul szűk a Thalia


Négy felnőtt intim közelségbe kerül egymással, mert a belső tér elég szűk. Elöl szó sincs erről, a hátsó lábtéren ütközik ki, hogy a Thalia egy alapjaiban 1998-ban bemutatott kisautóra, a Clio Campusra épül. Talán gyerekeknek elég a hely hátul, de más kisautók sem sokkal nagyobbak.

Hosszú távra?

Inkább az fáj, hogy az izzasztó üléskárpit egy vastagon kényelmetlen ülést takar. Nem támasztja rendesen a derekat, rövid a lapja és a fejtámlák az ivarérett korú elöl ülőknek nem húzhatóak ki eléggé.

A 2. oldalon a dízel érthetetlen fogyasztásáról lesz szó, a 3. lapon egy Thalia árából keresünk luxusautót és sportkocsit használtan, illetve értelmes újakat a családnak


Jobb üléssel a Thalia dCi hosszú utakra is alkalmas lehetne. A dízelmotor a megengedett autópálya-tempónál viszonylag csendes, a lágy rugózás kényelmes, alig érezni az úthibákat.

Az útfekvés viszont billegős, szivacsos, az autó eltökélten tolja kifelé az orrát az ívről.

Bizonytalan, szivacsos az útfekvés

Bizonytalan, szivacsos az útfekvés

Bizonytalan, szivacsos az útfekvés


A tesztautó talán azért volt ennyire bizonytalan, mert a hirtelen jött melegben még a téli gumikat morzsolta.

Erős dízel

A dízel Thaliát a csomagtartója, a motorja és az ára adja el. Ez nem változott az elődök óta. Literre mérve az 506 literes csomagtér gigantikus. Bőröndből-szatyorból-sporttáskából rengeteget képes elnyelni, csak nagyobb ládák előtt kapitulál, mint a többi lépcsőshátú autó. Kár, hogy az aljában már nincs mélyedés, ami megkönnyítette dobozok bebillentését az elődben.

Megszépült a lépcsőshátú Clio II

Megszépült a lépcsőshátú Clio II


Gyári képek és műszaki ábrák a galériában

Elfogadható az anyagminőség ezen az árszinten

Elfogadható az anyagminőség ezen az árszinten

Elfogadható az anyagminőség belül


Ebben az autóban a motor az egyetlen kiemelkedő tényező, de az 1,5 dCi felárát nem véletlenül fizetik ki ennyire sokan. A tesztautóban az erősebbik verzió van 85 lóerővel, létezik egy 65 lóerős is, de nincs átjárás, mert a gyengébbik csak a középső, az erősebbik csak a leggazdagabb felszereltséggel választható.

Méretéhez képest kimagasló, 200 Nm-es nyomatékot ad le a dízelmotor, mégsincs kirívó turbólyuk benne kis fordulaton. Nagyon hamar elkapja a fonalat, kicsivel kétezres fordulat alatt leadja a maximális nyomatékot és virgoncan gyorsul hegyen-völgyön. Jó érzés ennyi erőnek parancsolni.

Érthetetlenül takarékos

Városban fogyasztott 4,9 litert. Őrület

Városban fogyasztott 4,9 litert. Őrület

Városban fogyasztott 4,9 litert. Őrület


Az öt fokozatot rövid utakon, könnyen mozgó karral lehet kapcsolni, csak a rükvercet nem szerette néha elsőre bevenni.

Aki a dízel kisautóktól világraszóló takarékosságot vár, az leginkább a Renault másfélliteres dízeljével találja meg a számítását. A Thalia hihetetlenül keveset fogyaszt. Nálunk a budapesti sietést nagyon kevés országúttal enyhítve 4,9 litert evett.

Aki nem nagyvárosban autózik, négy literből simán elgurul. Minden elismerésünk, de tényleg. Tavaly ősszel egy fogyasztási teszten ugyanez a változat 45 literrel 1430 kilométert tett meg, ami 3,15 literes átlagot jelent.

Kevés biztonsági, több kényelmi extra

3,4 millió a legdrágább dízel ára

3,4 millió a legdrágább dízel ára

3,4 millió forint a legdrágább dízel ára


A háromféle felszereltség közül a Privilege a csúcs, elég szomorú, hogy oldallégzsák még ebben is csak felárért van. Gyakorlatilag a legdrágább Thalia passzív biztonsági felszereltsége semmiben nem különb a legolcsóbbénál.

Kényelmi extrák viszont vannak bőséggel, motorjához és felszereltségéhez képest a Thalia listaára sem rossz. Ha meg valami akció üti fel a fejét, még jutányosabb lehet az extrém takarékos Clio-limuzin.

A következő oldalon használt és új autókat keresünk a Thalia árából, meglepő eredménnyel


Új és használt autók egy dízel Thalia árából

Egyszer az életben: Twingo RS, 3,4 millióért

Egyszer az életben: Twingo RS, 3,4 millióért

Egyszer az életben: Twingo RS, 3,4 millióért


3,4 millió forintba kerül listaáron a Privilege-kivitelű, 85 lóerős dízel Thalia. Ebből az összegből az újak között és a használtak piacán is bőven lehet válogatni érdekes autókat.

Harcos Twingo RS a Thalia helyett

Ha nem számít a méret, a Renault-nál hasonló összeget egy Twingo RS-re költenénk el. Apró, vad és hangos, egyszer az életben meg kell lennie. Hitelre 3,3 millió forintba kerül, kölcsön nélkül 3 630 000 Ft az ára. Ha családi, kis fogyasztású autóra van igény, amely lehet kissé hervasztó is, akkor 3,3 millióért a jól kistafírozott dízel Hyundai Matrix érdekes lehet.

Hárommilliós családi autók

Hitelre hárommillió a Xsara Picasso

Hitelre hárommillió a Xsara Picasso

Xsara Picasso: hitelre hárommilliótól


Ennél is kevesebbe kerül a múlt hét vételének megszavazott Mitsubishi Lancer Classic Sedan, amely egy 98 lóerős családi limuzin, hat légzsákkal és minden jóval felszerelve 2 999 000 forintért.

Hitelre ugyanennyiért, kápére 3,3 millió forintért hirdetnek Citroën Xsara Picassót. Az 1,6-os egyterű ezért a pénzért sokat nyújt. A vezess autókeresőjében 2,5 és 3,5 millió közötti akciós új autókat keresgélve vonzó Skodákra is rábukkantunk, érdemes körülnézni.

Használtan: szinte minden

Majdnem kabrió, de 3,2 millióért elég drága a Freelander 1.8

Majdnem kabrió, de 3,2 millióért elég drága a Freelander 1.8

Majdnem kabrió, de 3,2 millióért elég drága a Freelander 1.8


Használtan többek között korosodó prémiumautót, néhány éves dízel egyterűt, menő aszfaltterepjárót vagy sportkupét is vehetünk ebből a pénzből.

Audi, Jaguar: valami menőt

Érdekes darab a Jaguar X-Type, amely az előző Mondeótól örökölt technika miatt nem fenyeget horrorisztkus költségekkel. 3,2 millióért ez a 2004-es dízel alig drágább a korabeli Mondeóknál. Az előző Audi A6-ból egy fedélzeti tévés 2.5 TDI sem kerül többe, csak a vezérműszíjcsere borzalmas költségét ne tolja ránk az előző tulaj.

Dízel egyterűt?

Hárommillió alatt találni használt dízel Avensis Versót. Benzines alig van belőle

Hárommillió alatt találni használt dízel Avensis Versót. Benzines alig van belőle

Hárommillió alatt találni használt dízel Avensis Versót. Benzines alig van


Egy dízel Toyota Avensis Verso vagy Mazda MPV újonnan bő hétmilliós ára 6 évesen 2,5 és 3 millió közé olvad.

A tesztelt Thalia árából valamennyi még a használt autók megvásárlása utáni kötelező szervizmunkákra is marad.

Az SUV-k között egy Land Rover Freelanderen akadt meg a szemünk.

Eszi az olajat a különleges RX-8

Eszi az olajat a különleges RX-8

Eszi az olajat a különleges RX-8


3,1 millióért drága a háromajtós, 1.8-as benzines alapmodell, de majdnem kabrióvá lehet alakítani.

Vagy egy sportautót?

Még csábítóbb a Mazda RX-8, amely nagyon nagy divat volt, de mára lecsengett. Az RX-8 egy kiváló futóművű, különleges Wankel-motorú, viszonylag praktikus sportkupé, amely nincs kirobbanó erőben, falja a benzint, igényli az olajat, de fantasztikusan néz ki és mindössze 3,5 millióért kelleti magát.
 
A legkitartóbb olvasóinkra várnak a műszaki adatok a túloldalon, az értékeléssel


Műszaki adatok -Renault Thalia 1.5 dCi 85 Privil?ge
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76,0 X 80,5
Hengerek / szelepek száma S4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 62(85)/3750
Max. nyomaték (Nm/ford.) 200/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 177
Végsebesség (km/h) 12,3
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 5,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 3,9
Vegyes (l/100 km) 4,3
CO2 kibocsátás (g/km) 116
MÉRETEK
Hosszúság/magasság (mm) 4261/1439
Tengelytáv (mm) 2473
Csomagtér (liter) 506
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 980/525
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 50
Gumiméret 175/65 R14
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 400 000
Konkurensek (forint) Kia Rio 1.5 CRDi EX Cool, 3 471 000 
Tesztelt autó ára (forint) 3 625 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, vezető és utas oldali légzsák, elektromos ablakemelő elöl, távirányítós központi zár, első ködfényszóró, fedélzeti számítógép, motorosan állítható külső tükrök, légkondicionáló, kormányról vezérelhető CD-s rádió két hangszóróval
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A motorja a legjobb a dízel Thaliában, erejéhez képest takarékossága példaértékű. A motor mellé kényelmes, de nagyon billegős futóművet és pontatlan kormányzást kapunk. Nagy csomagtere és jó ára miatt az új Thaliának is meg lesz a közönsége.
Pontszám (max. 10) 7,25 pont