170 lóerő körüli dízelek
Rontások híján az A4 lett a legjobb
Nyugaton a kombira nagyobb a kereslet a középkategóriában, mint a többi karosszériára

Nyugaton a kombira nagyobb a kereslet a középkategóriában, mint a többi karosszériára

Nyugaton a kombik iránt nagy a kereslet középkategóriában, mint a többi karosszériára


Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.

Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.

Hiányzók: vannak többen is

Dobogós a 320d, az egyetlen hátsókerék-hajtású autó a mezőnyben

Dobogós a 320d, az egyetlen hátsókerék-hajtású autó a mezőnyben

A 320d volt az egyetlen hátul hajtó autó mezőnyben


Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.

Gyengébb motorral is győz az A4

Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.

Rontások híján az A4 lett a legjobb

Rontások híján az A4 lett a legjobb


Épphogy megverte a Passatot a takarékos, agilis, biztonságos A4 Avant
Nincsenek gyenge pontjai a Passatnak, ezért 2.

Nincsenek gyenge pontjai a Passatnak, ezért 2.

Nincs gyenge pontja a Passatnak, 2. hely


Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.

Szűk, de dobogós a BMW

Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.

Családi autóként igen jó a Mondeo, 4. hely

Családi autóként igen jó a Mondeo, 4. hely

Jó családi autó a Mondeo, végül negyedik


Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.

Hol vannak a japánok?

Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.

A menetdinamikai méréseken a Laguna GT verte a BMW 3-as kombit

A menetdinamikai méréseken a Laguna GT verte a BMW 3-as kombit


Dinamizmusával aratott a Laguna GT. További képek a galériában

Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban
A japán autóipart képviselő Avensis erős, csendes motorjával és jó fékeivel szerzett pluszpontokat, magas üléshelyzete, kevéssé agilis futóműve nem engedte előrébb végezni.
Kényelmes és erős, de nehézkes a közepes Avensis 2.2 D-CAT

Kényelmes és erős, de nehézkes a közepes Avensis 2.2 D-CAT

Erős, de nehézkes az Avensis 2.2 D-CAT


Az Insignia nem elég tágas, viszont jó vezetni és kimagaslóan sokat nyújt a feláras AFL-fényszóró. Álmos, kulturálatlan és sokat fogyasztó motorja miatt szorult a mezőny második felébe.

Erősebben lemaradt az előző Audi A4-ből kihozott SEAT Exeo, amelyben a 170 lóerős, közös nyomócsöves motort dicsérték a kollégák, vezethetőségét már nem. Lassulása a leggyengébb a mezőnyben és térkínálata egy kategóriával lejjebb is szerény volna.

Leghátul a legerősebb

Tompa és kényelmes a nehéz C5 kombi. Az erős mezőnyben csak kilencedik lett

Tompa és kényelmes a nehéz C5 kombi. Az erős mezőnyben csak kilencedik lett

Tompa és kényelmes a nehéz C5 kombi mezőnyben csak kilencedik lett


Tágas, kényelmes, kövérkés autó a Citroën C5 Tourer. Hosszú utakra remek, de lehetne benne több élet a pontozók véleménye szerint és a hidropneumatikus felfüggesztés egyáltalán nem nyújt varázsszőnyeges komfortot.

Számunkra váratlanul a mezőny legerősebb és legkönnyebb autója, a 185 lóerős Mazda6 kombi lett az utolsó. A motorja bivaly, de vizes úton az agilisra hangolt autót nehéz uralni határhelyzetben és a sportosra hangolt futómű kényelmetlen – szólt a verdikt.

Nálunk előrébb végezne a Mazda6

Nálunk előrébb végezne a Mazda6


Kényelmetlenül sportos és nem elég halk a Mazda6, amely kis különbséggel lett utolsó. További képek a galériában

Nem egyformák az igényeink
Mára elavult az előző A4, ez látszik az Exeo helyezésén. 10-ből 8. hely

Mára elavult az előző A4, ez látszik az Exeo helyezésén. 10-ből 8. hely

Mára elavult az előző A4, az Exeo 10-ből 8. hely


Figyelem! Egy összehasonlító teszt eredménye nem Szentírás, a téma érdekessége miatt írtunk róla, németül nem beszélő olvasóink kedvéért.

A pontozós teszteknek mindig az a hátránya, hogy az összeadás végén kapott eredmény nem domborítja ki az autók karakterét.

Aki például sportos, de tágas autót keres, az boldogabb lehet mondjuk a Mazda6-tal, mint a megérdemelten sok pontot összeszedő Passattal.

Erős középmezőnyben az Insignia. Belül szűk, de jó a futóműve

Erős középmezőnyben az Insignia. Belül szűk, de jó a futóműve

Erős középmezőnyben végzett az Insignia


Másnak a helybőség az elsődleges, ezért a BMW szóba sem jön, megint másnál az ár/érték arány a döntő, amiben a Laguna GT vagy a C5 kiváló.

Felnőtt emberek azt is képesek mérlegelni, hogy mekkora különbséget takarhat az egy százalékon belüli eltérés a pontszámokban, tehát az összehasonlító tesztek eredménye érdekes és fontos, de nem mindenható. Mindenki a saját igényei szerint válasszon autót, szerencsére ebben a mezőnyben nehezen nyúlhat mellé: a kerülendő fostalicskák régesrég kiszorultak a piacról.

Műszaki adatok / Pontok / Árak
TÍPUS
Max teljesítmény / nyomaték (LE/Nm)
Tesztfogyasztás
(átlag/min.)
(l/100km)
Összpont-
szám
(pont)
Ár
(Ft)
Audi A4 Avant 2.0 TDIe Ambiente
136 / 320
7,3 / 4,9
462
8 830 500
Volkswagen Passat Variant 2.0 CR TDI Highline
170 / 350
7,1 / 4,7
461
9 596 750
BMW 320d Touring
177 / 350
7,0 / 4,7
453
10 475 000
Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium
175 / 400
7,7 / 5,5
452
8 831 000
Renault Laguna GT Grandtour dCi 180
178 / 400
8,4 / 5,9
446
8 590 000
Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT Executive
177 / 400
7,7 / 5,2
433
9 375 000
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Edition
160 / 350 (380)
7,6 / 5,1
430
8 130 000
SEAT Exeo ST 2.0 TDI CR Style
170 / 350
7,5 / 5,4
419
8 593 000
Citroën C5 Tourer Exclusive
170 / 370
8,3 / 5,8
416
10 040 00
Mazda6 2.2 MZR-CD Dynamic
185 / 400
7,7 / 5,1
412
9 329 900