A BMW nem kezdte éppen jól a Maláj Nagydíjat: Nick Heidfeld az első szabadedzésen 18., a másodikon utolsó lett, de Robert Kubica sem lehet büszke a maga 13. és 17. helyére. A német versenyző számára különösen a második tréning eredménye lehet aggasztó, 2,2 másodperccel volt lassabb a győztes Kimi Räikkönennél.

Heidfeld a délutáni gyakorláson KERS nélkül körözött, hogy eldöntse, a hétvége további részében szüksége van-e a hibrid rendszerre. „Az eredmények valóban nem mutatnak semmi jót, de a pénteki nap után Melbourne-ben is hasonló volt a helyzet” – magyarázkodott Heidfeld, jelezve, hogy azért nem ennyire rossz a BMW. „Ennek ellenére sokat kell dolgoznunk, hogy javítsunk az autó egyensúlyán.”

„Délelőtt KERS-szel, délután nélküle köröztem, használata jelentősen befolyásolja az autó egyensúlyát. Viszont ha nem számíthatok rá, hiányzik a lendület, erre a tapasztalatra nagy szükségünk volt. Most már csak annyi a dolgunk, hogy elemezzük a telemetriai adatokat, a köridőket és az érzéseimet, ez alapján pedig eldöntjük, hogy KERS-szel vagy nélküle folytatom.”

Egyelőre sehol sincsenek
Heidfeld nagyon lassú volt

Heidfeld nagyon lassú volt

Heidfeld nagyon lassú volt


Kubica szerint a csapat mindent a versenyre való felkészülésnek rendelt alá és ezért esett vissza a 17. helyre délután. „Teljesen a vasárnapi előkészületekre koncentráltunk, elsősorban a gumikat hasonlítottuk össze” – értékelt a lengyel. „A Bridgestone teljesen más specifikációjú gumikat hozott Sepangba, a pálya sajátosságai miatt az abroncsok szinte nem is emlékeztetnek azokra, melyeket Melbourne-ben használtunk.”

„A pálya hőmérséklete jóval magasabb, mint Ausztráliában volt, ez egy teljesen új helyzet. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, megvan minden ahhoz, hogy a maximumot hozzuk ki a gumikból a versenyen. A mai hosszú távú menetek után holnap arra fókuszálunk majd, hogy egy körön belül hozzuk ki a legtöbbet az autóból.”