170 lóerő körüli dízelek
Időnként egész kategóriákra kiterjedő összehasonlító tesztet szervez a stuttgarti Motor-Presse kiadó a hozzá tartozó autós lapok részvételével. Ezúttal a 170 lóerő körüli dízeleket eresztették össze a középkategóriában, mindegyiket kombi karosszériával.
Magyar szemmel talán furcsa lehet a kombikkal megszervezni a tesztet, de az Audi A4 70 százalék feletti kombiaránya a többi modellnél is jellemző.
Hiányzók: vannak többen is
Nem tudjuk, miért, de hiányzott az Alfa 159, a Mercedes-Benz C-osztály, a Peugeot 407, a ritkább autók közül a Subaru Legacy. Érdekes, hogy az Audi a TDIe Avanttal indult, amely csak 136 lóerős, pedig volna 170 lóerős változat is. A gyár kívánt a gyengébb, de takarékosabb modellel bizonyítani.
Gyengébb motorral is győz az A4
Ha autógyártó nemzetekre lebontva nézzük az eredményt, akkor a szerintünk is jó németek teljesítettek legjobban hazai pályán.
Valószínűleg a másik dízellel is nyert volna az A4 Avant, amely kivitele, futóműve, kényelme, aktív biztonsága és takarékossága révén gyűjtötte a legtöbb pontot. A sokkal tágasabb Passat alig maradt el tőle, egyedül féke lehetne hatékonyabb, komfortban, térkínálatban, biztonságban nagyon jó.
Szűk, de dobogós a BMW
Motorjával és vezethetőségével aratott a BMW 320d Touring. Az egyetlen hátsókerék-hajtású tesztautó 7,0 literrel a mezőny legtakarékosabbja, szűk belső tere ellenére is felállhatott a dobogóra.
Házon belül a mi egyik kedvencünk a legjobb családi autónak titulált Mondeo 2.2 TDCi: bődületesen nagy és komfortos, mégse tohonya, így kell ezt csinálni.
Hol vannak a japánok?
Mögötte az ötödik helyen következik csak külhoni versenyző: egy Renault. A márkát a Laguna GT képviselte, mert ehhez tartozik az erős, de szomjas 178 lóerős dízel. Nem csodálkozunk az eredményen, azon is csak kicsit, hogy a menetdinamikai mérésekben 100/91 ponttal még az A4-et és a BMW-t is megelőzte. Egy négykerék-kormányzásos GT ezerszer jobb autó a sima Lagunánál.
Minimális különbségeken múlott a végeredmény. A sorrend mellett a fogyasztási értékek is szerepelnek a következő oldalon a táblázatban
A japán autóipart képviselő Avensis erős, csendes motorjával és jó fékeivel szerzett pluszpontokat, magas üléshelyzete, kevéssé agilis futóműve nem engedte előrébb végezni.
Az Insignia nem elég tágas, viszont jó vezetni és kimagaslóan sokat nyújt a feláras AFL-fényszóró. Álmos, kulturálatlan és sokat fogyasztó motorja miatt szorult a mezőny második felébe.
Erősebben lemaradt az előző Audi A4-ből kihozott SEAT Exeo, amelyben a 170 lóerős, közös nyomócsöves motort dicsérték a kollégák, vezethetőségét már nem. Lassulása a leggyengébb a mezőnyben és térkínálata egy kategóriával lejjebb is szerény volna.
Leghátul a legerősebb
Tágas, kényelmes, kövérkés autó a Citroën C5 Tourer. Hosszú utakra remek, de lehetne benne több élet a pontozók véleménye szerint és a hidropneumatikus felfüggesztés egyáltalán nem nyújt varázsszőnyeges komfortot.
Számunkra váratlanul a mezőny legerősebb és legkönnyebb autója, a 185 lóerős Mazda6 kombi lett az utolsó. A motorja bivaly, de vizes úton az agilisra hangolt autót nehéz uralni határhelyzetben és a sportosra hangolt futómű kényelmetlen – szólt a verdikt.
Nem egyformák az igényeink
Figyelem! Egy összehasonlító teszt eredménye nem Szentírás, a téma érdekessége miatt írtunk róla, németül nem beszélő olvasóink kedvéért.
A pontozós teszteknek mindig az a hátránya, hogy az összeadás végén kapott eredmény nem domborítja ki az autók karakterét.
Aki például sportos, de tágas autót keres, az boldogabb lehet mondjuk a Mazda6-tal, mint a megérdemelten sok pontot összeszedő Passattal.
Másnak a helybőség az elsődleges, ezért a BMW szóba sem jön, megint másnál az ár/érték arány a döntő, amiben a Laguna GT vagy a C5 kiváló.
Felnőtt emberek azt is képesek mérlegelni, hogy mekkora különbséget takarhat az egy százalékon belüli eltérés a pontszámokban, tehát az összehasonlító tesztek eredménye érdekes és fontos, de nem mindenható. Mindenki a saját igényei szerint válasszon autót, szerencsére ebben a mezőnyben nehezen nyúlhat mellé: a kerülendő fostalicskák régesrég kiszorultak a piacról.
|
TÍPUS
|
Max teljesítmény / nyomaték (LE/Nm)
|
Tesztfogyasztás
(átlag/min.) (l/100km) |
Összpont-
szám (pont) |
Ár
(Ft) |
Audi A4 Avant 2.0 TDIe Ambiente |
136 / 320
|
7,3 / 4,9
|
462
|
8 830 500
|
Volkswagen Passat Variant 2.0 CR TDI Highline |
170 / 350
|
7,1 / 4,7
|
461
|
9 596 750
|
BMW 320d Touring |
177 / 350
|
7,0 / 4,7
|
453
|
10 475 000
|
Ford Mondeo 2.2 TDCi Titanium |
175 / 400
|
7,7 / 5,5
|
452
|
8 831 000
|
Renault Laguna GT Grandtour dCi 180 |
178 / 400
|
8,4 / 5,9
|
446
|
8 590 000
|
Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT Executive |
177 / 400
|
7,7 / 5,2
|
433
|
9 375 000
|
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Edition |
160 / 350 (380)
|
7,6 / 5,1
|
430
|
8 130 000
|
SEAT Exeo ST 2.0 TDI CR Style |
170 / 350
|
7,5 / 5,4
|
419
|
8 593 000
|
Citroën C5 Tourer Exclusive |
170 / 370
|
8,3 / 5,8
|
416
|
10 040 00
|
Mazda6 2.2 MZR-CD Dynamic |
185 / 400
|
7,7 / 5,1
|
412
|
9 329 900
|