Ügyesen kitalálták az autógyártók, hogy a jobb, nagyobb, vonzóbb autó többnyire a kisebbtől épp látótávolságra incselkedik a vásárlókkal. Igaz ez a felszereltségi szintekre és a kategóriák közötti határokra is. Például egy jól eleresztett 1-es BMW árából már kapni egy elfogadható 3-ast, egy igazán szép 3-as kitesz egy használható 5-öst és így tovább.
De ha kicsit is ésszerűek maradunk, a kompakt autók felett térben, kényelemben, biztonságban, high-tech extrákban fajsúlyosan többet csak a luxuskategória nyújt. Valahol itt van az optimum, ameddig érdemleges többletet kapunk a pénzünkért a kisebb autókhoz képest, innét felfelé presztízsszempontok dominálnak.
Kegyes hozzád az élet és van 9, jobb esetben 15-20 milliód, amit egyetlen autóra költhetsz? Van egy örömhírünk: csak jól járhatsz
Kegyes hozzád az élet és van 9, jobb esetben 15-20 milliód, amit egyetlen autóra költhetsz? Van egy örömhírünk: csak jól járhatsz
Fotó megosztása:
Itthon csak hibridként kapható a Lexus IS300h, míg Amerikában pont hibrid nincs belőle, de turbós négyhengeres és szívó V6 igen
Itthon csak hibridként kapható a Lexus IS300h, míg Amerikában pont hibrid nincs belőle, de turbós négyhengeres és szívó V6 igen
Fotó megosztása:
Sportosságban nem szorul a BMW mögé az XE, de a 4-es nem véletlenül száguld elöl
Sportosságban nem szorul a BMW mögé az XE, de a 4-es nem véletlenül száguld elöl
Fotó megosztása:
Mindegyik prémiumtermék eredeti, önálló karakter. Jó, hogy már senki nem a BMW 3-ast másolja
Mindegyik prémiumtermék eredeti, önálló karakter. Jó, hogy már senki nem a BMW 3-ast másolja
Fotó megosztása:
Remekül tartja magát a jövőre leváltandó A5 Sportback. Harmonikus és kényelmes autó
Remekül tartja magát a jövőre leváltandó A5 Sportback. Harmonikus és kényelmes autó
Fotó megosztása:
Ötajtós kupéként a kombinál lendületesebb, a limuzinnál praktikusabb a 4-es Gran Coupé
Ötajtós kupéként a kombinál lendületesebb, a limuzinnál praktikusabb a 4-es Gran Coupé
Fotó megosztása:
Szemből nagyon hasonlít az új XF-re.A márka erősen hangsúlyozza a családi vonásokat, hogy elsőre Jaguarként azonosíthassuk az autót. Aztán majd kiderül, melyik is pontosan
Szemből nagyon hasonlít az új XF-re.A márka erősen hangsúlyozza a családi vonásokat, hogy elsőre Jaguarként azonosíthassuk az autót. Aztán majd kiderül, melyik is pontosan
Fotó megosztása:
10,2 és 16 millió Ft között mozog az IS300h listaára felszereltségtől függően, ugyanazzal a hibrid hajtáslánccal
10,2 és 16 millió Ft között mozog az IS300h listaára felszereltségtől függően, ugyanazzal a hibrid hajtáslánccal
Fotó megosztása:
Vajon honnan kaptuk a tesztautót? Köszönjük a fóti márkakereskedés munkatársainak segítségét!
Vajon honnan kaptuk a tesztautót? Köszönjük a fóti márkakereskedés munkatársainak segítségét!
Fotó megosztása:
Rezzenéstelenül tömör az A5 Sportback belső tere
Rezzenéstelenül tömör az A5 Sportback belső tere
Fotó megosztása:
Individual-kivitelben sokat javult a BMW-k elég közepes minőségérzete, de a tesztautó listaára a 19,7 millió forint
Individual-kivitelben sokat javult a BMW-k elég közepes minőségérzete, de a tesztautó listaára a 19,7 millió forint
Fotó megosztása:
Úgy éreztük, hogy a konkurensekénél igényesebb, fejlettebb és vélhetően jóval drágább technika árát az utastér rovására kellett megfogni a Jaguarban
Úgy éreztük, hogy a konkurensekénél igényesebb, fejlettebb és vélhetően jóval drágább technika árát az utastér rovására kellett megfogni a Jaguarban
Fotó megosztása:
Belül is izgalmasan más az IS, mint a konkurensek. Kár a porszívóhangú zúgásért sport üzemmódban
Belül is izgalmasan más az IS, mint a konkurensek. Kár a porszívóhangú zúgásért sport üzemmódban
Fotó megosztása:
Minőségérzetben a Mercedes-Benz pompája kiemelkedő. Kézio váltóval nem működik ilyern jól az autó, kell a hétgangos automatika
Minőségérzetben a Mercedes-Benz pompája kiemelkedő. Kézio váltóval nem működik ilyern jól az autó, kell a hétgangos automatika
Fotó megosztása:
Nagyon praktikus a BMW 4-es és az A5 Sportback ötajtós felépítése a jól pakolható csomagtérrel
Nagyon praktikus a BMW 4-es és az A5 Sportback ötajtós felépítése a jól pakolható csomagtérrel
Fotó megosztása:
Egyedül az Audi dízelmotorja nyújtotta azt a finom működést, amit elvárhatunk prémiumtermékektől
Egyedül az Audi dízelmotorja nyújtotta azt a finom működést, amit elvárhatunk prémiumtermékektől
Fotó megosztása:
Grafikailag már nem itt tart a mezőny, mint az IS 300h rendszere
Grafikailag már nem itt tart a mezőny, mint az IS 300h rendszere
Fotó megosztása:
Hiába kezdődnek a listaárak 9 millió körül, gazdag felszereltséggel és nem az alapmotorral ezek a prémiumtermékek minimum 12-15, nem egyszer 17-20 milliós autók
Hiába kezdődnek a listaárak 9 millió körül, gazdag felszereltséggel és nem az alapmotorral ezek a prémiumtermékek minimum 12-15, nem egyszer 17-20 milliós autók
Fotó megosztása:
Vezetni nagyon jó a Jaguar XE-t, de ráférne az új motorcsalád. A dízelek már újak, a tesztautóban a benzines turbómotor még a Ford Mondeóból származik
Vezetni nagyon jó a Jaguar XE-t, de ráférne az új motorcsalád. A dízelek már újak, a tesztautóban a benzines turbómotor még a Ford Mondeóból származik
Fotó megosztása:
Nincs belőle RS, az S5 Sportback a V6-os csúcsmodell, kompresszorral és 333 lóerővel. Dízelből is van hathengeres, ami a BMW-n kívül hiányzik a többi konkurensből
Nincs belőle RS, az S5 Sportback a V6-os csúcsmodell, kompresszorral és 333 lóerővel. Dízelből is van hathengeres, ami a BMW-n kívül hiányzik a többi konkurensből
Fotó megosztása:
A 4 Gran Coupé a szebbik 3-as limuzin. Nincs belőle M-es verzió, a legerősebb a 435d 313 lóerővel
A 4 Gran Coupé a szebbik 3-as limuzin. Nincs belőle M-es verzió, a legerősebb a 435d 313 lóerővel
Fotó megosztása:
Igazi sportlimuzin az XE, a benzines alapmodell is 200 lóerős. Minden benzines alapáron kapja a nyolcfokozatú automatikus váltót, ami a két dízelhez is rendelhető
Igazi sportlimuzin az XE, a benzines alapmodell is 200 lóerős. Minden benzines alapáron kapja a nyolcfokozatú automatikus váltót, ami a két dízelhez is rendelhető
Fotó megosztása:
0,25 az alaktényező. A végsebesség 200 km/óra, nulláról 100-ra 8,3 mp alatt gyorsul az IS300h
0,25 az alaktényező. A végsebesség 200 km/óra, nulláról 100-ra 8,3 mp alatt gyorsul az IS300h
Fotó megosztása:
Hangos és bárdolatlan a négyhengeres dízelmotor. 400 Nm nyomatékkal jó erőben van a 220 CDI. 100-ra 7,4 mp alatt gyorsul, 233 km/óra végsebessége a hétgangos automatával
Hangos és bárdolatlan a négyhengeres dízelmotor. 400 Nm nyomatékkal jó erőben van a 220 CDI. 100-ra 7,4 mp alatt gyorsul, 233 km/óra végsebessége a hétgangos automatával
Fotó megosztása:
190 lóerős a BMW új dízelmotorja, ennek is 400 Nm a maximális nyomatéka
190 lóerős a BMW új dízelmotorja, ennek is 400 Nm a maximális nyomatéka
Fotó megosztása:
245 lóerős a Jaguar 25t jelű turbómotorja
245 lóerős a Jaguar 25t jelű turbómotorja
Fotó megosztása:
2,5 literes az IS-ben az Atkinson ciklusú, a szelepvezérlés variálásával megnyújtott munkaütemű, ezáltal takarékosabb benzines szívómotor, amelyet kiegészít a 300 Nm nyomatékú hajtó villanymotor
2,5 literes az IS-ben az Atkinson ciklusú, a szelepvezérlés variálásával megnyújtott munkaütemű, ezáltal takarékosabb benzines szívómotor, amelyet kiegészít a 300 Nm nyomatékú hajtó villanymotor
Fotó megosztása:
2,15 literes a középső dízelmotor a C-osztályban. Dízelből és benzinesből is van hozzá 1,6 literes négyhengeres
2,15 literes a középső dízelmotor a C-osztályban. Dízelből és benzinesből is van hozzá 1,6 literes négyhengeres
Fotó megosztása:
Jó az üléshelyzet az A5-ben és szépek a keret nélküli ablakok
Jó az üléshelyzet az A5-ben és szépek a keret nélküli ablakok
Fotó megosztása:
Sportosan mélyre engedhető az IS ülése is. A vetélytársak többféle ülésállítási opciót kínálnak
Sportosan mélyre engedhető az IS ülése is. A vetélytársak többféle ülésállítási opciót kínálnak
Fotó megosztása:
Igazán jó vezeti a Jaguart. Később lehet hozzá összkerékhajtás is, de egyelőre élveztük, hogy gázra farolni tud
Igazán jó vezeti a Jaguart. Később lehet hozzá összkerékhajtás is, de egyelőre élveztük, hogy gázra farolni tud
Fotó megosztása:
Fent a BMW, alul a Mercedes-Benz szélvédőre vetített kijelzője. Az új A4-é igazán szép lett, felár a BMW-ével
Fent a BMW, alul a Mercedes-Benz szélvédőre vetített kijelzője. Az új A4-é igazán szép lett, felár a BMW-ével
Fotó megosztása:
Majdnem minden feláras a BMW-hez, de nagyon egyedi autót lehet összerakni belőle
Majdnem minden feláras a BMW-hez, de nagyon egyedi autót lehet összerakni belőle
Fotó megosztása:
Elsőkerék-hajtással fokozatmentes, quattrót rendelve hétgangos duplakuplungos automata váltóra cserélhető a hatgangos kézi az Audiban
Elsőkerék-hajtással fokozatmentes, quattrót rendelve hétgangos duplakuplungos automata váltóra cserélhető a hatgangos kézi az Audiban
Fotó megosztása:
Most is remekelt a nyolcfokozatú ZF automatikus váltó. Csak az egyest kár néha túlhúzatnia
Most is remekelt a nyolcfokozatú ZF automatikus váltó. Csak az egyest kár néha túlhúzatnia
Fotó megosztása:
Nagy varázslat, ahogy kiemelkedik a Jaguar fokozatválasztó karja. Itt is nyolcfokozatú az automata
Nagy varázslat, ahogy kiemelkedik a Jaguar fokozatválasztó karja. Itt is nyolcfokozatú az automata
Fotó megosztása:
Nincs sebességváltó a hibrid IS-ben, mert a fokozatmentes, bolygóműves erőátvitel hatékonyabb. A nagyobb végsebesség érdekében kétfokozatú overdrive csökkenti a villamos gép fordulatszámát autópályán
Nincs sebességváltó a hibrid IS-ben, mert a fokozatmentes, bolygóműves erőátvitel hatékonyabb. A nagyobb végsebesség érdekében kétfokozatú overdrive csökkenti a villamos gép fordulatszámát autópályán
Fotó megosztása:
Kézi váltóval nem működne a koncepció, a hétfokozatú automatával jól használható a menü vezérlőtárcsája letámasztott csuklóval
Kézi váltóval nem működne a koncepció, a hétfokozatú automatával jól használható a menü vezérlőtárcsája letámasztott csuklóval
Fotó megosztása:
Még nem vették át az uralmat a digitális kijelzők, a valódi órák minőségi benyomást keltenek az Audiban is
Még nem vették át az uralmat a digitális kijelzők, a valódi órák minőségi benyomást keltenek az Audiban is
Fotó megosztása:
Legalább 30 éve ilyen a BMW-k óraegyüttese. Nincs rajta mit javítani
Legalább 30 éve ilyen a BMW-k óraegyüttese. Nincs rajta mit javítani
Fotó megosztása:
Szimplábbnak hat a Jaguar műszeregysége, a tipográfia, a betűk formája lehetne sikkesebb
Szimplábbnak hat a Jaguar műszeregysége, a tipográfia, a betűk formája lehetne sikkesebb
Fotó megosztása:
Ilyen az IS műszerfala normál üzemben
Ilyen az IS műszerfala normál üzemben
Fotó megosztása:
Sportos üzemmódba váltva kapjuk a fordulatszámmérőt és a nehezen értelmezhető mesterséges motorzúgást is. Mintha egy 386DX40 számítógép hangszóróiból jönne
Sportos üzemmódba váltva kapjuk a fordulatszámmérőt és a nehezen értelmezhető mesterséges motorzúgást is. Mintha egy 386DX40 számítógép hangszóróiból jönne
Fotó megosztása:
A számlap kevéssé elegáns a C-osztályban,nem passzol az előkelő hangulathoz
A számlap kevéssé elegáns a C-osztályban,nem passzol az előkelő hangulathoz
Fotó megosztása:
Korosodik az A5 belső tere, a külső formaterv nem ráncosodott meg
Korosodik az A5 belső tere, a külső formaterv nem ráncosodott meg
Fotó megosztása:
Magyarul kommunikál a Jaguar is
Magyarul kommunikál a Jaguar is
Fotó megosztása:
Olcsónak hat a képernyő széles fekete kerete a C-ben
Olcsónak hat a képernyő széles fekete kerete a C-ben
Fotó megosztása:
480 literes alaphelyzetben az A5 könnyen telerámolható csomagtartója
480 literes alaphelyzetben az A5 könnyen telerámolható csomagtartója
Fotó megosztása:
Sílécek szállításához jól jön a BMW 40:20:40 arányú támlaosztása
Sílécek szállításához jól jön a BMW 40:20:40 arányú támlaosztása
Fotó megosztása:
Látszik kor az Audin, de ahogy összerakták, az elismerést érdemel
Látszik kor az Audin, de ahogy összerakták, az elismerést érdemel
Fotó megosztása:
Ilyen a Lexus ajtókárpitja
Ilyen a Lexus ajtókárpitja
Fotó megosztása:
Ez az ajtóborítás hatott a legértékesebbnek, a C-osztályé
Ez az ajtóborítás hatott a legértékesebbnek, a C-osztályé
Fotó megosztása:
Lábtérben mind az öt autó kellően tágas, inkább a fejtérrel van gond az A5 Sportbackben is, ha 185 centi felett van az utas
Lábtérben mind az öt autó kellően tágas, inkább a fejtérrel van gond az A5 Sportbackben is, ha 185 centi felett van az utas
Fotó megosztása:
Hátul sincs kerete a 4-es BMW ablakainak
Hátul sincs kerete a 4-es BMW ablakainak
Fotó megosztása:
Elfogadható a térkínálat az IS-ben is
Elfogadható a térkínálat az IS-ben is
Fotó megosztása:
A Mercedes-Benz még mindig képes felárat kérni a lehajtható hátsó üléstámláért a lépcsőshátú C-osztályban. 115 570 forintba kerül
A Mercedes-Benz még mindig képes felárat kérni a lehajtható hátsó üléstámláért a lépcsőshátú C-osztályban. 115 570 forintba kerül
Fotó megosztása:
Ezt a Q50 hibrid is simán megcsinálja. Az izomhibridből van 4x4-es is, a többi modell hátul hajt
Ezt a Q50 hibrid is simán megcsinálja. Az izomhibridből van 4x4-es is, a többi modell hátul hajt
Fotó megosztása:
Új modell a lépcsőshátú S60-ból a CrossCountry. V60 kombiként is népszerű autó
Új modell a lépcsőshátú S60-ból a CrossCountry. V60 kombiként is népszerű autó
Fotó megosztása:
Messze a német modellekhez választható a legtöbbféle hajtáslánc és ott a legszélesebb a teljesítményspektrum. De üdítő a változatosság a karakteres IS-ben vagy a sportos XE-ben
Messze a német modellekhez választható a legtöbbféle hajtáslánc és ott a legszélesebb a teljesítményspektrum. De üdítő a változatosság a karakteres IS-ben vagy a sportos XE-ben
Fotó megosztása:
Itthon csak hibridként kapható a Lexus IS300h, míg Amerikában pont hibrid nincs belőle, de turbós négyhengeres és szívó V6 igen
Ebben a mezőnyben a Jaguar XE érkezésével erős konkurenssel kell számolnia a jelenlévőknek, ezért összeeresztettük az újdonságot közvetlen ellenfeleivel. Ezúttal ne összehasonlító tesztre számítsatok, inkább körképre a középkategória krémjéről.
Formaterv: mindegyik egyedi
Szemből az összes autó vadállatias, ragadozószerű jegyeket mutat. Érdekes, hogy a drága autókban az agresszív elemeket kifejezetten díjazza a közönség, de a hasonlóan megfélemlítő külsejű sebhelyes, kopasz, kivarrt emberektől mintha irtóznék a tehetős ügyfélkör. Főleg a Lexus pofája fenevadszerű.
A Mercedes-Benz nagyon jól adja a kis S-osztályt, működnek családi jegyek, például az egytagú fényszóró az újabb limuzinokon. Jót tesz neki az AMG-csomag, sokat dob a designon.
De profilból a C-osztály nagyon hosszú orrával és rövid farával, magasnak tűnő tetőkupolájával kicsit púpos a nyúlánkabb A5 Sportbackhez képest. Kívülről az Audi alig öregedett, ami nagy szó egy hat éve értékesített autónál. Tényleg nagyon elsült a keze a formatervezőnek.
Szerintünk jól eltalálták az IS arányait. Külön tetszett a küszöbtől felkanyarított ív folytatódása a hátsó lökhárító mögött. Amit nem tudunk megemészteni, az a nappali menetfény. Pipa helyett L betű akarna lenni, és talán egy hanyatt esett L-t bele is lehet látni, de aki nem elég képzett, simán Nike-majmolásnak hitte.
Mit tudnak a hiányzó konkurensek?
Új modell a lépcsőshátú S60-ból a CrossCountry. V60 kombiként is népszerű autó
Új modell a lépcsőshátú S60-ból a CrossCountry. V60 kombiként is népszerű autó
Két modellt nem tudtunk magunkkal vinni a fotózásra, de egyik sem maradhat ki a csoportképből. A hiányzók egyike a Volvo S60/V60. Aki a hátul szűkös belső térrel együtt tud élni, annak vonzó és karakteres alternatíva a svéd modell.
Annak ellenére, hogy a hangjukért és hangulatukért körberajongott öthengeres dízeleket és benzineseket a Volvo lecserélte négyhengeres motorokra. De háromhengeressel, mint a BMW-ben, nem kell konfrontálódnunk.
Világelső plug-in dízel hibrid
Különlegesség a limuzinból is választható XC-kivitel valamint a világ első konnektorról tölthető dízel hibridje a sorozatgyártású autók között. A biztonság rég nem korlátozódik a bent ülők védelmére, így az S60 vezette be a gyalogosfelismerő vészfékezést a szériaautók között, ki tudja, hány telefont babráló, figyelmetlen gyalogost megmentve az elgázolástól és telefont babráló, figyelmetlen vezetőt megmentve a gázolástól.
Ezt a Q50 hibrid is simán megcsinálja. Az izomhibridből van 4×4-es is, a többi modell hátul hajt
Ezt a Q50 hibrid is simán megcsinálja. Az izomhibridből van 4×4-es is, a többi modell hátul hajt
Pár éve úgy döntött az Infiniti, hogy Európának testidegen kínálatát átalakítja a helyi igényeknek megfelelően. A Nissan prémiummárkája időközben bevezette a Q50-et és már rendelhető a kompakt Q30, 6 355 000 forinttól.
Infiniti Q50: jó helyen hajt
A 9,6 millió forinttól kapható Q50 alapesetben hátsókerék-hajtású. 2,2 literes, 170 lóerős (400 Nm) dízelmotorját és a 211 lóerős, 350 Nm nyomatékú négyhengeres turbós benzinest is a Mercedes-Benz szállítja.
Menetpróbánk óta csendesedhetett a 2.2D, már a harmadik hangszigetelés van az autóban. Míg a dízel kézi és automatikus váltóval is készül, a benzinesnél alapfelszerelés a hétfokozatú automata. A Q50 letaglózó erejű hibridként a legvonzóbb, amely a budai dombvidékhez jobban passzoló négykerék-hajtással is kapható. A 364 lóerős izomhibrid 80-100-zal suhan füstmentesen, de ha akarjuk, gazdagon ömlik a gumifüst vagy 5,1 mp alatt eléri a 100-at.
Ismerve az XE-vel szinte egyszerre debütáló új XF-et, a Jaguar sportos limuzinjai markáns családi vonásokat öltenek. Az elv az Audihoz hasonló: nem baj, ha nehéz megkülönböztetni egyiket a másiktól, csak elsőre lássék rajta, hogy újkori Jaguar. Az XE jó kiállású autó, akár négyajtós kupénak is elmenne.
Vajon honnan kaptuk a tesztautót? Köszönjük a fóti márkakereskedés munkatársainak segítségét!
Ezért is választottuk ellenfeléül a BMW-k közül a 4-es Gran Coupét. Az ötajtós, nagy csomagtérajtajú modell a mai kínálatból a kedvenc BMW-m. Ezzel nem kell egyetérteni, de szerintem a formája remekmű.
Belső tér: két részre szakadva
Itt két részre szakad a mezőny. A Mercedes-Benz és az Audi kelti a legjobb minőségi benyomást. A C-osztály pompája sehol sem torzul bazárivá. Ajtókárpitja talán a legelegánsabb a Burmester-hifi hangszórójával. Ebben a környezetben elég nagy botlás a felső képernyő szélén a vastag fekete sáv, mint az olcsó tableteken.
Minőségérzetben a Mercedes-Benz pompája kiemelkedő. Kézio váltóval nem működik ilyern jól az autó, kell a hétgangos automatika
Ezt az autót automatikus váltóval kell megvenni, a kormány melletti fokozatválasztó kar illik a hangulathoz és több rakodóhely marad a két első ülés között. Ráadásul kézi váltóval nem passzolna a központi vezérlőtárcsa elhelyezése sem, amivel hamar belakható a menürendszer.
Visszafogottabb, de nem kevésbé igényes az A5 műszerfala és belső tere. A minőségérzet az öröklétnek szól,
a használt B8-as A4 utastere valóban nagyon jól bírja a használatot. A kapcsolók, kezelőszervek működése itt a legfinomabb, ráadásul keret nélküliek az oldalablakok.
Individual-kivitelben sokat javult a BMW-k elég közepes minőségérzete, de a tesztautó listaára a 19,7 millió forint
Ugyanezzel a BMW is villanthat. Nagyon sokat számít ez a részlet, a tömegtermelésben ontott kombik és limuzinok közül kitűnik velük az A5 Sportback és a 4-es Gran Coupé. Mivel a tesztautó Individual kivitelű volt (
részletes teszt itt ), belső tere többet mutatott a 3-asénál. Ebben az autóban nem jött ki, hogy a BMW méltatlanul olcsó hatású anyagokat képes használni.
Vegyes a kép az IS-ben. Belül is egyedi, ami fontos értéke. Az érintőcsúszkás hőmérséklet-állítás nagy varázslat, végre valami különleges. A joystick megszokható és jól használható vele az autó. Ám a menürendszer felépítését a BMW ezerszer jobban megoldotta és a navigáció rajza idejétmúlt, a deréktámasz magassága nem, csak erőssége állítható, és nincs kihúzható lábtámasz az első ülésekben.
Úgy éreztük, hogy a konkurensekénél igényesebb, fejlettebb és vélhetően jóval drágább technika árát az utastér rovására kellett megfogni a Jaguarban
Belül zavaróan szimpla a Jaguar. Egy brit autó formatervezőitől jobb stílusérzéket és főleg minőségibb anyagokat várnánk. És kevesebb közös alkatrészt a más küldetésű, rusztikusabb Land Rover Discovery Sporttal. De az is lehet, hogy ott mást találnak szépnek, hiszen a marhasültet is véresen szeretik.
Térkínálatban a hátsó kardánalagút miatt egyik modell sem éri el egy hagyományos középkategóriás autó tágasságát, például a síkpadlós Avensis, pláne egy Superb kényelmét. A térdeknek van elég hely hátul, fejtérben a C-osztály a legszellősebb, a többiek passzentosabbak. De mindegyik van annyira tágas, hogy négy átlagos termetű felnőtt kényelemben utazhasson bennük.
Vezetés: valóban élmény
A Jaguar a technofil emberek autója, akik tudják, hogy karosszériája profán acél helyett 75 százalékban könnyűfém, hogy éveken át fejlesztett újrafelhasznált alumíniumötvözet alapanyagból készül, amelynek energiaigénye az újnak tized-, illetve huszadrésze.
Vezetni nagyon jó a Jaguar XE-t, de ráférne az új motorcsalád. A dízelek már újak, a tesztautóban a benzines turbómotor még a Ford Mondeóból származik
Fejlettsége és igényes technikája menet közben is átjön. A hátsókerék-hajtás az Audit és az összkerekesként érkező BMW-t leszámítva itt a közös nevező, de a Jaguarnak kiváló a súlyeloszlása és jó direkt a kormányzása.
Pontosan irányítható, jó az egyensúlya és kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával nem kell sokat győzködni, hogy faroljon gázra. A tesztautó 245 lóerős, kétliteres benzinese még nem az új fejlesztésű Ingenium motorcsalád tagja, hanem az a turbómotor, amely a Ford Mondeóban sem kápráztatott el bennünket. Nem rossz, csak átlagos, amin a nyolcfokozatú automatikus váltó sem tud érdemben változtatni. A dízelben már az új motorgeneráció van, alig várjuk, hogy kipróbálhassuk.
Egyedül az Audi dízelmotorja nyújtotta azt a finom működést, amit elvárhatunk prémiumtermékektől
Vezethetőségben a másik végpont a C-osztály. Nemes nyugalommal siklik, elhiteti az utasokkal, hogy őket itt aztán soha semmi gond nem érheti. Közben egész agilis, a pomádés rugózás a múlté. Hétfokozatú váltója jól működik, a négyhengeres, 2,15 literes dízel viszont kipukkasztja a kis luxuslimuzinról szőtt álmokat. Városban és kihúzatáskor túl hangos, csak autópályán száguldva vonul háttérbe.
Hasonlóan pregnáns a dízelhang a BMW 420d-ben is. Agilitásban az xDrive nem adja meg ugyanazt, mint a tisztán hátsókerekes modellek, de útfekvése profitál az összkerékhajtásból. Arcpirító kanyarsebességre képes, a Jaguar XE legkeményebb ellenfele tudott maradni, kevésbé igényes futómű-konstrukciója dacára. Az XE elöl kettős keresztlengőkaros, a 4-es finomított MacPherson konstrukciót használ, ami önmagában nem baj. A Porsche 911 is MacPherson felfüggesztéssel fut. 190 lóerővel a BMW motorja 20 lóerővel többet tud a C 220 CDI-nél, ereje nagyon bőséges, fogyasztása pedig kisebb csoda. Nálunk 4,7 és 8,3 l/100 km között mozgott.
Sportosságban nem szorul a BMW mögé az XE, de a 4-es nem véletlenül száguld elöl
Nagyon harmonikus autó az Audi mindazoknak, akik kinőttek a huligánkorból. Kulturáltan suhan, könnyen járó, a Jaguar és a BMW kormányérzeténél jóval szintetikusabb kormányával agilisnak mutatja magát.
Egyedül ebben működött az elvárható finomsággal a dízelmotor. A 190 lóerős változat érezhetően többet tud a 150-esnél, nem a semmire fizet felárat a gazdi. A négyhengeres TDI-hez quattro hajtással hétfokozatú, dupla kuplungos, elsőkerekes modellként fokozatmentes Multitronic váltót rendelhet a tulaj a hatgangos, lágyan mozgó kézi váltó helyett.
Sokaknak a Lexus nem jön szóba, mivel csak hibrid van belőle. Érdekes, hogy Észak-Amerikában meg pont a hibridet nem értékesítik, a szedán csak a kétliteres, az NX-ben és a GS-ben bevezetett turbómotorral, illetve V6-os szívó benzinessel kapható.
Belül is izgalmasan más az IS, mint a konkurensek. Kár a porszívóhangú zúgásért sport üzemmódban
Ez az önkorlátozás adja a modell különlegességét. Mivel a 180 kilométer/órás végsebesség kínos volna 223 LE rendszerteljesítmény mellett, az IS váltójába beépítettek egy áttételt, amely a villanymotor fordulatszámát csökkenti. Míg a Priusban és az Aurisban a hajtó elektromos motor direkt összeköttetésben áll a kerékkel, itt a kétfokozatú áttételezéssel csökkenthető a villamos gép fordulatszáma, amivel 200 lehetett a végsebesség.
Neked melyik autó tetszik legjobban a mezőnyből?
BMW 4-es Gran Coupé
4% (1)
Mercedes-Benz C-osztály
3% (1)
+1: Alfa Romeo Giulia
17% (5)
Ahogy a hibrid autó szolgálatra jelentkezik, a BMW és a Mercedes-Benz négyhengeres dízelének rémes kerregése nélkül, az már önmagában válasz arra a kérdésre, hogy mitől is a prémium egy prémiumtermék? Például ettől a csendtől.
Konkurenseinél erőtlenebbnek hat az IS, cserébe képes majdnem némán suhanni hajtó villanymotorjával (a másik villamos gép az indítógenerátor). Városi és elővárosi forgalomban beválik a hibridhajtás, nagysebességű autópályás utazásokra alkalmasabbak a dízelmotoros autók, 180-nál 3000 körül járó fordulatszámmérővel.
A hibridként szerethető, üzemmódváltásait a legtökéletesebb diszkrécióval intéző hibrid akkor omlik össze, ha átváltunk Sport üzemmódba. A hangszórókból kínosan porszívójellegű, sportosnak szánt zúgás kezd áradni, de a jó direkt, kis mozdulatokat igénylő kormányzás és a stabil futómű dacára az IS-nek nem fekszik a tempós vezetés.
Annak jó, aki nyugodtan közlekedik, és így a hibrid hajtásrendszer erényei a meghatározóak. Az biztos, hogy a Lexus nagyon más, mint a többiek, ami a nagy német triumvirátus mellett létfontosságú.
Messze a német modellekhez választható a legtöbbféle hajtáslánc és ott a legszélesebb a teljesítményspektrum. De üdítő a változatosság a karakteres IS-ben vagy a sportos XE-ben
Persze nem ártana, ha a Jaguarral és a keretesben bemutatott konkurensekkel együtt legalább olyan jó is volna. Ám a trónkövetelők jönnek-mennek, a benyomásunk pedig marad a régi: a legjobb autókat az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz kínálatában találjuk. De a többiek vannak olyan jók, hogy érdemes legyen hátat fordítani a fősodornak.
Alapadatok a mezőny autóiról
Audi A5 Sportback
Dízelmotorok: 2,0/3,0 l, 136-190/218-245 LE
Benzines motorok: 1,8-3,0 l, 144-333 LE
9,6-19,9 millió Ft
Részletes teszt a típusról itt.
BMW 4 Gran Coupé
Dízelmotorok: 2,0/3,0 l, 150-190/258-313 LE
Benzines motorok: 2,0/3,0 l, 184-245/306 LE
10,8-20,3 millió Ft
Részletes teszt erről az autóról itt.
Jaguar XE
Dízelmotorok: 2,0 l, 163/180 LE
Benzines motorok: 2,0/3,0 l, 200-245/340 LE
9,9-16 millió Ft
Részletes teszt erről az autóról itt.
Lexus IS300h
Dízelmotor: nem elérhető
Benzines motor: hibrid 2,5 l, 223 LE rendszerteljesítmény
10,2-16 millió Ft
Részletes teszt erről az autóról itt.
Mercedes-Benz C-osztály
Dízelmotorok: 1,6-2,15 l, 116-204 LE
Benzines motorok: 1,6-4,0 l, 129-510 LE
Hibridek: dízel – C 300h, benzines – C 350e
8,6-24,1 millió Ft
Részletes teszt a típusról itt.
Kinek melyiket?
Alapáron, két hajtott kerékkel az Audi A5 Sportback a legkerekebb autó a mezőnyből. Esztétikus, lendületesen vezethető, nagyon kényelmes, és elsőkerék-hajtásával havas kaptatókon is jól elboldogul. Az adrenalin nem üti át benne a koponyatetőt, de az ötajtós A5 utolsó éveire is dobogós, ez nem vitás.
Remekül tartja magát a jövőre leváltandó A5 Sportback. Harmonikus és kényelmes autó
Autóbuziknál a Jaguar XE az első. Ha fontosabb a mezőny legigényesebb technikája a műanyagok szépségénél, akkor a te hősöd az XE. Karakteres autó, jó az ára, a formája, és most talán ezt nézik meg legtöbben az öt közül. Vezetési élményben egyedül az XE van szemmagasságban a 4-essel, de kéne bele az új benzines motorgeneráció és egy igényesebb utastér.
Szemből nagyon hasonlít az új XF-re.A márka erősen hangsúlyozza a családi vonásokat, hogy elsőre Jaguarként azonosíthassuk az autót. Aztán majd kiderül, melyik is pontosan
Hibridként a Lexus IS 300h abszolút különlegesség. A hibrid nem mindenkinek a világa, de aki hozzáedződött sajátosságaihoz, az nagyrészt meg is szereti, és nem ül vissza dízelbe. A merész forma is megfogja a szokatlanra vágyókat. Azoknak jó, akik nem vezetnek sportosan, mert attól csak szenved.
0,25 az alaktényező. A végsebesség 200 km/óra, nulláról 100-ra 8,3 mp alatt gyorsul az IS300h
Mivel a BMW a vezető prémiummárka, a trónkövetelőknek a BMW-hez viszonyítva kell elhelyezniük magukat. Az első IS bevallottan egy japán 3-as volt, de a harmadik generáció emancipálódni tudott. A középkategóriás BMW nem véletlenül tart ott, ahol, és nem véletlenül tolerálják az ügyfelek a sajátságos felárpolitikát olyasmikért, amit a Lexus vagy az Infiniti nem számítana fel külön.
Ötajtós kupéként a kombinál lendületesebb, a limuzinnál praktikusabb a 4-es Gran Coupé
Ragaszkodva az ábécérendhez, a Mercedes-Benz C-osztállyal zárjuk az értékelést, de ne legyenek kétségeink, hogy a kategória egyik legjobbja. A 190-es utóda remekül adja a klasszikus márkaértékeket, a biztonságot és a kényelmet (megbízhatósága meg majd kiderül). A C-osztály lenyűgöző belül, és bár sosem sportos, ha akarjuk, igazán gyors. A Mercedes-Benz látványosan magára talált.
Hangos és bárdolatlan a négyhengeres dízelmotor. 400 Nm nyomatékkal jó erőben van a 220 CDI. 100-ra 7,4 mp alatt gyorsul, 233 km/óra végsebessége a hétgangos automatával