Itthon nincs dízel
A kétajtós karosszéria fix pont volt, részben a stílus, részben a fiatal párokból és egyedülállókból álló célközönség miatt. A Renault belehúzott, 21 hónap alatt újjászületett az autó, amely elődjével ellentétben dízelként is létezik, bár ezt nálunk nem forgalmazzák. A 68 lóerős 1,5 dCi majdnem annyiba kerülne, mint a 99 lóerős turbós GT, a gázolaj drágább a benzinnél és a minik között itthon a kutya nem vesz dízelt.
Az egy éve bemutatott Twingo itthoni forgalmazásáról sokáig nem volt szó. Aztán az olasz igazgatót váltó magyar menedzser úgy döntött, hogy megpróbálják, amihez az importőr jó árakat és rendes felszereltséget alkudott ki a gyárral.
Twingo I: élt 15 évet |
Nehéz egy majdnem kultikus és a maga nemében egyedülálló kocsit leváltani, talán ezért is futott majdnem 15 évig az első széria 1992 végétől 2007-ig. A Renault 2003-ban az Év Autója-zsűritagoknak már megmutatta az utódot, de az annyira félresikerült, hogy nem lett belőle szériaautó. 2005 tavaszán Carlos Ghosn ráparancsolt a kollektívára, hogy szedjék rendbe az X44 kódnevű kisautóprojektet, mert a Twingo-utód akkori formájában nemcsak ronda volt, de nem is ígért annyi pénzt, amennyiért most megéri gyártani Szlovéniában. |
2,15-3,2 millióért
2.150.000 Ft az alapmodell 58 lóerős motorral, de célszerűbb két lépcsővel feljebb a 2.550.000 forintos és 75 lóerős Dynamique-modellt megcélozni. Négy légzsákkal, klímaberendezéssel, jól variálható hátsó üléssel és más extrákkal. Az automatizált kézi váltó 200 000 forintos extra, a legdrágább 3,2 milliós Twingo GT TCE 100.
Mi ebbe a turbós ezerkettesbe ültünk be. Ez nem a sportmodell, a 130 lóerős, szívó ezerhatos Twingo Renault Sport csak októberben ér Magyarországra. A Clióból ismert turbós benzines nagyon kiegyensúlyozottan működik, bárhol van ereje, egész jól gyorsul vele a kisautó és papíron 5,9 litert fogyaszt átlagban. Ha mondjuk 7 liter a realitás, erejéhez képest még az sem rossz.
Rövid tengelytávval a Modus sehol sem volt a Honda Jazztől és a Merivától. Új árakon, egy nagyobb és új modellel a Renault újra megpróbálja
Intelligens belül
A variálhatóság a régiben alapáron járt az egyben tologatható hátsó ülésekkel. Az új Dynamique- és GT-kivitelben adja csak az állítható hátsó ülést, az Expression-modellhez 80 ezer forintba kerül, de e nélkül meg nem Twingo a Twingo. Az ülések egyenként állíthatóak, hátratolva őket lakli felnőttek is bravúrosan jól elférnek hátul. A kétrészes, elöl nyitható üvegtető viszont kiharap egy jó adagot a fejtérből.
Tologatós ülésekkel a Twingo zseniálisan tágas belül, és egész felnőttesen viselkedik. Normális ülései vannak, nem üvölt a motorja és vidám színfoltokat találunk benne. Az egyik a kormány mögötti mélyedésbe szánt gumisün, amelynek tüskéi megtartják a tollat vagy a kulcscsomót. A világoszöld betét idegesítően tükröződött a szélvédőben, érdemes sötétebb árnyalatút választani.
Kár, hogy a második Twingóból hiányzik az a báj és karakter, amivel az elődjéből 2,4 milliót sikerült eladnia a Renault-nak. Legalább sokkal biztonságosabb nála: az Euro NCAP szabványosított lezúzásáról négycsillagos eredménnyel távozott.
Néha Porsche, néha Clio
A sportos, 178 lóerős dízel és 205 lóerős benzines turbómotorral kapható Laguna GT-t Hamar Balázs már megénekelte. Az öt ajtóval 8,3, kombiként 8,5 milliós autó mutatványa a hátsó kerekek mechanikusan működő, de elektronikusan vezérelt kormányzása. Az eredmény meghökkentő: kikerülési teszteken a Laguna GT állítólag elérte a Porsche Boxster sebességét, fordulóköre pedig megegyezik a Clióéval.
Meriva a Renault-tól
Amikor a Clio Grandtour menetpróbáján a gyári emberek beültettek egy Grand Modus volánja mögé, még nem merült fel az itthoni forgalmazás újraindítása. A továbbra is létező rövid Modus nem úgy sült el, ahogy a gyár tervezte. A vártnál kevesebben akartak egyterűs kisautót venni, amely jó drága és mondjuk a Merivával vagy a Nissan Note-tal szemben korlátozottan sem alkalmas családi autónak.
Két dízel, két benzines
Az új ára végre számol a magyarországi valósággal. 4 éve a 65 lóerős és rövid Modus indult 2,8 milliótól, most a hátul igen tágas, maximum 410 literes csomagterű és 75 lóerős Grand Modus kerül 2.790.000 forintba négy légzsákkal, központi zárral és motoros ablakkal.
Ja, és most már alapáron jár a hosszirányban mozgatható, állítható támlás hátsó ülés. Az árlista másik végén a 86 lóerős dízel Grand Modus áll, függönylégzsákkal, légkondival és a Dynamique-modellhez járó szebb belső térrel 3,8 millió forintért.
Renault Twingo árak
1,2 60 LE: 2 150 000-2 300 000 Ft
1,2 16V 75 LE: 2 350 000-2 690 000 Ft
1,2 TCE 100 99 LE: 3 200 000 Ft (csak GT)
Twingo alapfelszereltség:
Premiere: ABS, első légzsákok,
Expression: Premiere+szervokormány, elektromos ablakemelő és tükörállítás, központi zár
Dynamique: Expression+oldallégzsák, állítható osztott hátsó ülés, ködfényszóró, CD-s rádió,
Night&Day: Dynamique+manuális klímaberendezés, bőr kormánykerék
GT: Dynamique+ manuális légkondicionáló, tempomat, automatikusan bekapcsoló fényszóró és ablaktörlő, bőrkormány és váltógomb, 15 colos könnyűfém felni
Renault Grand Modus árak
1,2 16V 75 LE: 2 790 000-3 050 000 Ft
TCE 100 99 LE: 3 280 000-3 500 000
1,5 dCi 68 LE: 3 460 000 Ft (csak Expression)
1,5 dCi 86 LE: 3 810 000 Ft (csak Dynamique)
Alapfelszereltség:
Authentique: ABS, első és oldallégzsák, távirányítós központi zár, motoros első ablak, fedélzeti számítógép
Expression: Authentique+manuális légkondicionáló, tempomat, motoros tükörállítás, CD-s rádió
Dynamique: Expression+függönylégzsák, hátsó elektromos ablakemelő, ködfényszóró, műszerfal puha műanyagból