Alapáron 40 327 000 Ft
Szerkesztőségünk kollektíve isteníti a G-osztályt. Ha tesztautó érkezik belőle, hajlamosak vagyunk szabadságot kivenni, csak menni, menni vele, majd a tankolással lenullázni a családi kontót. Így vagyunk mi a G-osztállyal.
Képzelhetik, mit éreztünk, amikor egy törzsolvasónk felajánlotta nekünk a családjában használt G 55 AMG-t. Egy 40 327 000 forintos autó kipróbálását, amely elérhetetlen, akár a holdutazás.
Összkerékhajtású Mercedes-Benz-modellek az autókeresőben 4 és 18,5 millió Ft között |
30 éves a terepkocka
Idén harmincéves a G-osztály, amely a Mercedes-Benz és a Puch közös műve. A hajtásláncot az osztrák Puch (ma Magna-Steyr) fejlesztette, amely cég a majdnem mindenen átjutó katonai Haflingert megalkotta. Náluk a G-osztály Haflinger 2 néven cseperedett, a másik szülője adta neki a W460 kódot, aztán a G-osztály nevet. Kezdetként párbaj Az együttműködés egy versennyel indult, amelyen a Mercedes egy Pinzgauert és egy Haflingert eresztett össze egy UNIMOG-gal. A sógorok Pinzgauerje ugyanis legyőzte az UNIMOG-ot a svájci hadsereg korabeli tenderén és a Mercedes saját tesztpályáján akarta összemérni a járműveket. A két cég munkatársai között korrekt viszony alakult ki, a fejesek el is határozták, hogy közösen kifejlesztik a legjobb terepjárót. Az osztrák fél tervezte az erőátvitelt, a motorokat a Mercedes átvette a személyautókból, a tengelyeket a haszonjárművekből. Hét év alatt, 1979-re készül el a nagy mű. 1999: az első G 55 AMG Ekkoriban a perzsa sah volt a Daimler egyik főrészvényese, aki saját hadseregénél akarta bevetni a G-t. Nem aprózta el, húszezret rendelt belőle. Ám az uralkodót elsöpörte az iszlám forradalom Khomeini ajatollah vezetésével, bukása kis híján a G életébe került. Végül a német határőrség, az argentin és a norvég hadsereg rendelései mentették meg az autót. 1989 őszén kijött az állandó összkerekes, így három differenciálműves és ugyanennyi diffizáras luxusváltozat, a W463. 1992-ben a W461 leváltja a szintén kapcsolható összkerekes 460-ast. Ebben az évben jelennek meg W462 néven a Görögországban összeszerelt változatok. 1999-ben debütál a G 55 AMG, eredetileg 354 lóerős nyolchengeres szívómotorral. Utódja a 2004-ben bemutatott G 55 AMG 476 lóerővel, amely 2006-tól 500, 2007-től 507 lóerős. |
Teherautós mintára
285/55 R18-as gumikon terpeszkedik a csúcsmodell, titánszürke AMG-felnikkel. Nincsenek benne eget verő vívmányok, de szép konstrukció. Az autó a klasszikus teherautós alapelvek szerint épül fel, elöl-hátul merev tengellyel és masszív alvázzal. Német haditechnika, ehhez illő minőségben és gondossággal megvalósítva.
Régen a G őszinte munkagép volt, élete első harmadában távol állt tőle az urizálás. Ami nem kellett a terepjáráshoz, az bizony hiányzott. 1979-ben elképzelhetetlen volt efféle kényelem és luxus, mert a G 55 AMG luxusjármű. Még masszírozás funkció is van a vezetőülésben, amely emészthetőbbé teszi a vételárat.
A túloldalon a 25-40 literes fogyasztással és egy 70 milliós AMG-vel folytatjuk. Lapozzanak bátran!
B-osztály, ugyan már
A tulajdonos egy berlini szalonból hozta el a G-t, 132 000 euróért. Az értékesítő először az A- és a B-osztályt ajánlotta a babakocsival betérő édesanyának, de ő valami nagyobbat szeretett volna. Az ML-en gyorsan túlléptek, a GL azért esett ki, mert férje egyik autója egy GL 500. A másik egy SL 63 AMG.
Talán van önnek valamink, ami erős is, egyedi is és még ezen a héten el tudja vinni – mondta az értékesítő. A hölgy meglátta a G 55 AMG-t, kifizette és közölte a férjével, hogy lecserélte a MINI Clubmant egy 500 lóerős G-re.
Tébolyult erőgép
A luxusnál csak az irdatlan teljesítmény lepné meg jobban az időutazót, aki átugorja a G bemutatása óta eltelt három évtizedet. A kívülről szinte azonos 240 GD 72 lóerejének hétszeresét tudja a vészjóslóan fölénk tornyosuló G 55 AMG. Az egykor 150 lóerős csúcsmodellt, a 280 GE-t 350 lóerővel veri.
AMG: egy malomban kezdték
Az AMG név a tuningműhelyt alapító Werner Aufrecht és Erhard Melcher, illetve Grossasbach település nevének kezdőbetűiből jön össze. A Mercedes-Benz kezdetben nem nézte jó szemmel az AMG tevékenységét, főleg, ha a gyári versenygépek mögöttük végeztek. Idővel rendeződött a kapcsolat, 1988-ra cég a Mercedes motorsportpartnere lett a DTM-ben. Az első közös fejlesztésű utcai autó volt a C 36 AMG 1993-ban, azóta az elsőkerekes és haszonjármű-alapú Mercedeseket kivéve minden típusból kapható AMG-sportmodell a C-től a G-osztályig, többnyire a 6,2 literes, V8-as szívómotorral. |
AMG-modellek súlyos tízmilliókért | Listaár, forint |
|
Mercedes-Benz C 63 AMG, 457 LE | 22 316 000 | |
Mercedes-Benz SLK 55 AMG, 360 LE | 25 429 000 | |
Mercedes-Benz ML 63 AMG, 510 LE | 33 329 000 | |
Mercedes-Benz G 55 AMG, 507 LE | 40 327 000 | |
Mercedes-Benz CL 63 AMG, 525 LE | 48 118 000 | |
Mercedes-Benz SL 65 AMG V12, 612 LE | 70 715 000 |
Gázadásra a tébolyult nagyvas megcsavarja a karosszériát, pedig 2,5 tonna színtiszta acélban ülünk. Kilövés előtt csak sejtjük, mi vár ránk, de nem elég élénk a fantáziánk. A kompresszoros nyolchengeres még sokkal durvább. Az 500 lóerő helyből felrántja 60-ra a tempót, aztán 100, és még csak 5,5 másodperce léptünk le a fékről.
700, azaz hétszáz Nm
Megsemmisítő erő van az 5,5 literes motorban, amely a 700 Nm nyomatékkal még az E 63 AMG modernebb nyolchengeresénél is brutálisabb. Bár a kompresszor hajtása elvesz több mint 100 lóerőt, az elöl folyó atomhasításból marad elég kraft átugorni bárkit.
210-nél vége a gyorsulásnak. A motort nem a háztömbökével vetekedő légellenállás győzi le, az elektronika rántja meg a gyeplőt. Ennél többet nem viselnének el a gumik, mert a kivételesen nehéz és kivételesen gyors autók mindig agyongyötrik az abroncsokat.
Egy G 55 AMG előtt akkor is kitisztul a terep, ha nem sietünk. A többiek mintha rettegnének, hogy a G beszippantja őket és utolsó csepp vérüket is féktelen gyorsulásba öli. Nem csoda, zárt ablaknál is hallani a többi autóból, ha a V8-as kolosszus elszabadul. A hangorkánt az elöl ülők élvezhetik igazán, akik kicsivel trónolnak az oldalt kivezetett kályhacsövek előtt.
100 liter 400 kilométerre
A kipufogógáz párájával két japán hibrid simán eljárna, a fogyasztás nehéz ügy. A tulajdonos hátul utazó kisgyermekükkel nem lépi túl a 130-at, a kímélő autópályás üzem dacára a százliteres tankot legkésőbb 380 kilométer után érdemes megtölteni.
Ez 25 literes fogyasztást jelent, de aki városban hajszolja az AMG-t, 40 litert is elégethet százon.
Ha görbül az út, nagyon észnél kell lenni. A fékek férfiasan megküzdenek a lendülettel, de kanyarban semmi jóra ne számítsunk.
Az AMG sportosabb rugózása és a 285 milliméter széles gumik ellenére jobb az óvatosság az imbolygó csatahajóval.
A G 55 AMG fölöslegesen erős, kétségbeejtő a fogyasztása, terepen korlátozza a széles gumi és az ültetés. Ha értelme nincs is, oka azért van létezésének. A G 55 AMG lenyűgözi azt a néhány embert, aki megengedheti magának. Ők egy luxuskényelmű családi autót és félelmetes tudású terepjárót kapnak egyben, amely brutális erejével elég sok sportautót lepucol az útról. Legalábbis, amíg kanyarhoz nem érünk.
Elképesztő számadatokat ígérhetünk a következő oldalon
Műszaki adatok -Mercedes-Benz G 55 AMG 2007 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 5439 |
Furat x löket (mm) | 97,0 X 92,0 |
Hengerek / szelepek száma | V8/32 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 368 (500)/6100 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 700/2750-4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 5,5 |
Végsebesség (km/h) | 210 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 21,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 12,7 |
Vegyes (l/100 km) | 15,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 378 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4662/1760/1931 |
Tengelytáv (mm) | 28500 |
Csomagtér (liter) | 480-2250 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 2550/650 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 100 |
Gumiméret | 285/55 R18 (ma: 275/55 R19) |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 40 327 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Semmi máshoz nem fogható autó. |
Pontszám (max. 10) | 9,25 pont |