Alapáron 40 327 000 Ft

Az állandó összkerekes W463-asban van három differenciálzár
Vrooaaaamm, vroooaaaaaam

Vrooaaaamm, vroooaaaaaam

Vrooaaaamm, vroooaaaaaam


Szerkesztőségünk kollektíve isteníti a G-osztályt. Ha tesztautó érkezik belőle, hajlamosak vagyunk szabadságot kivenni, csak menni, menni vele, majd a tankolással lenullázni a családi kontót. Így vagyunk mi a G-osztállyal.

Képzelhetik, mit éreztünk, amikor egy törzsolvasónk felajánlotta nekünk a családjában használt G 55 AMG-t. Egy 40 327 000 forintos autó kipróbálását, amely elérhetetlen, akár a holdutazás.

Összkerékhajtású Mercedes-Benz-modellek az autókeresőben 4 és 18,5 millió Ft között

30 éves a terepkocka

Harminc év van a két kabrió között

Harminc év van a két kabrió között

Harminc év van a két kabrió között


Idén harmincéves a G-osztály, amely a Mercedes-Benz és a Puch közös műve. A hajtásláncot az osztrák Puch (ma Magna-Steyr) fejlesztette, amely cég a majdnem mindenen átjutó katonai Haflingert megalkotta. Náluk a G-osztály Haflinger 2 néven cseperedett, a másik szülője adta neki a W460 kódot, aztán a G-osztály nevet.

Kezdetként párbaj

Az együttműködés egy versennyel indult, amelyen a Mercedes egy Pinzgauert és egy Haflingert eresztett össze egy UNIMOG-gal. A sógorok Pinzgauerje ugyanis legyőzte az UNIMOG-ot a svájci hadsereg korabeli tenderén és a Mercedes saját tesztpályáján akarta összemérni a járműveket.

Eredetileg a G nem luxusautónak indult

Eredetileg a G nem luxusautónak indult

Eredetileg a G nem luxusautónak indult


A két cég munkatársai között korrekt viszony alakult ki, a fejesek el is határozták, hogy közösen kifejlesztik a legjobb terepjárót. Az osztrák fél tervezte az erőátvitelt, a motorokat a Mercedes átvette a személyautókból, a tengelyeket a haszonjárművekből. Hét év alatt, 1979-re készül el a nagy mű.

1999: az első G 55 AMG

Ekkoriban a perzsa sah volt a Daimler egyik főrészvényese, aki saját hadseregénél akarta bevetni a G-t. Nem aprózta el, húszezret rendelt belőle. Ám az uralkodót elsöpörte az iszlám forradalom Khomeini ajatollah vezetésével, bukása kis híján a G életébe került.

II. János Pál pápának is volt G-alapú pápamobilja. A dzsipből jól látni a szentatyát és felezővel könnyű lépésben haladni

II. János Pál pápának is volt G-alapú pápamobilja. A dzsipből jól látni a szentatyát és felezővel könnyű lépésben haladni

Pápamobilként. Jól látni belőle a szentatyát


Végül a német határőrség, az argentin és a norvég hadsereg rendelései mentették meg az autót.

1989 őszén kijött az állandó összkerekes, így három differenciálműves és ugyanennyi diffizáras luxusváltozat, a W463. 1992-ben a W461 leváltja a szintén kapcsolható összkerekes 460-ast.

Ebben az évben jelennek meg W462 néven a Görögországban összeszerelt változatok. 1999-ben debütál a G 55 AMG, eredetileg 354 lóerős nyolchengeres szívómotorral. Utódja a 2004-ben bemutatott G 55 AMG 476 lóerővel, amely 2006-tól 500, 2007-től 507 lóerős.

Teherautós mintára

Alváz, elöl és hátul merev tengely

Alváz, elöl és hátul merev tengely

Alváz, elöl és hátul merev tengely


285/55 R18-as gumikon terpeszkedik a csúcsmodell, titánszürke AMG-felnikkel. Nincsenek benne eget verő vívmányok, de szép konstrukció. Az autó a klasszikus teherautós alapelvek szerint épül fel, elöl-hátul merev tengellyel és masszív alvázzal. Német haditechnika, ehhez illő minőségben és gondossággal megvalósítva.

Régen a G őszinte munkagép volt, élete első harmadában távol állt tőle az urizálás. Ami nem kellett a terepjáráshoz, az bizony hiányzott. 1979-ben elképzelhetetlen volt efféle kényelem és luxus, mert a G 55 AMG luxusjármű. Még masszírozás funkció is van a vezetőülésben, amely emészthetőbbé teszi a vételárat.



A túloldalon a 25-40 literes fogyasztással és egy 70 milliós AMG-vel folytatjuk. Lapozzanak bátran!


B-osztály, ugyan már

A tulajdonos egy berlini szalonból hozta el a G-t, 132 000 euróért. Az értékesítő először az A- és a B-osztályt ajánlotta a babakocsival betérő édesanyának, de ő valami nagyobbat szeretett volna. Az ML-en gyorsan túlléptek, a GL azért esett ki, mert férje egyik autója egy GL 500. A másik egy SL 63 AMG.

2,55 tonnás a fekete kolosszus

2,55 tonnás a fekete kolosszus

2,55 tonnás a fekete kolosszus


Talán van önnek valamink, ami erős is, egyedi is és még ezen a héten el tudja vinni – mondta az értékesítő. A hölgy meglátta a G 55 AMG-t, kifizette és közölte a férjével, hogy lecserélte a MINI Clubmant egy 500 lóerős G-re.

Tébolyult erőgép

A luxusnál csak az irdatlan teljesítmény lepné meg jobban az időutazót, aki átugorja a G bemutatása óta eltelt három évtizedet. A kívülről szinte azonos 240 GD 72 lóerejének hétszeresét tudja a vészjóslóan fölénk tornyosuló G 55 AMG. Az egykor 150 lóerős csúcsmodellt, a 280 GE-t 350 lóerővel veri.

AMG: egy malomban kezdték

Csak a G-ben maradt meg a kompresszoros V8. Kár volna érte

Csak a G-ben maradt meg a kompresszoros V8. Kár volna érte

A G-ben megmaradt a kompresszoros V8


Az AMG név a tuningműhelyt alapító Werner Aufrecht és Erhard Melcher, illetve Grossasbach település nevének kezdőbetűiből jön össze. A Mercedes-Benz kezdetben nem nézte jó szemmel az AMG tevékenységét, főleg, ha a gyári versenygépek mögöttük végeztek.

Idővel rendeződött a kapcsolat, 1988-ra cég a Mercedes motorsportpartnere lett a DTM-ben. Az első közös fejlesztésű utcai autó volt a C 36 AMG 1993-ban, azóta az elsőkerekes és haszonjármű-alapú Mercedeseket kivéve minden típusból kapható AMG-sportmodell a C-től a G-osztályig, többnyire a 6,2 literes, V8-as szívómotorral.

AMG-modellek súlyos tízmilliókért Listaár, forint
Mercedes-Benz C 63 AMG, 457 LE 22 316 000
Mercedes-Benz SLK 55 AMG, 360 LE 25 429 000
Mercedes-Benz ML 63 AMG, 510 LE 33 329 000
Mercedes-Benz G 55 AMG, 507 LE 40 327 000
Mercedes-Benz CL 63 AMG, 525 LE 48 118 000
Mercedes-Benz SL 65 AMG V12, 612 LE 70 715 000

Alsó hangon 25 litert fogyaszt

Alsó hangon 25 litert fogyaszt

Alsó hangon 25 litert fogyaszt


Gázadásra a tébolyult nagyvas megcsavarja a karosszériát, pedig 2,5 tonna színtiszta acélban ülünk. Kilövés előtt csak sejtjük, mi vár ránk, de nem elég élénk a fantáziánk. A kompresszoros nyolchengeres még sokkal durvább. Az 500 lóerő helyből felrántja 60-ra a tempót, aztán 100, és még csak 5,5 másodperce léptünk le a fékről.

700, azaz hétszáz Nm

Megsemmisítő erő van az 5,5 literes motorban, amely a 700 Nm nyomatékkal még az E 63 AMG modernebb nyolchengeresénél is brutálisabb. Bár a kompresszor hajtása elvesz több mint 100 lóerőt, az elöl folyó atomhasításból marad elég kraft átugorni bárkit.

Nincs értelme, de boldogít

Nincs értelme, de boldogít

Nincs értelme, de boldogít


210-nél vége a gyorsulásnak. A motort nem a háztömbökével vetekedő légellenállás győzi le, az elektronika rántja meg a gyeplőt. Ennél többet nem viselnének el a gumik, mert a kivételesen nehéz és kivételesen gyors autók mindig agyongyötrik az abroncsokat.

Egy G 55 AMG előtt akkor is kitisztul a terep, ha nem sietünk. A többiek mintha rettegnének, hogy a G beszippantja őket és utolsó csepp vérüket is féktelen gyorsulásba öli. Nem csoda, zárt ablaknál is hallani a többi autóból, ha a V8-as kolosszus elszabadul. A hangorkánt az elöl ülők élvezhetik igazán, akik kicsivel trónolnak az oldalt kivezetett kályhacsövek előtt.

Achtung, Polizei!

Achtung, Polizei!


Csodás képek a G-osztály fejlődéséről a galériában

100 liter 400 kilométerre

Bő 100 lóerőt elnyel a mechanikus feltöltő hajtása. Így is marad 500

Bő 100 lóerőt elnyel a mechanikus feltöltő hajtása. Így is marad 500

100 lóerőt elnyel a feltöltő. Így is marad 500


A kipufogógáz párájával két japán hibrid simán eljárna, a fogyasztás nehéz ügy. A tulajdonos hátul utazó kisgyermekükkel nem lépi túl a 130-at, a kímélő autópályás üzem dacára a százliteres tankot legkésőbb 380 kilométer után érdemes megtölteni.

Ez 25 literes fogyasztást jelent, de aki városban hajszolja az AMG-t, 40 litert is elégethet százon.

Ha görbül az út, nagyon észnél kell lenni. A fékek férfiasan megküzdenek a lendülettel, de kanyarban semmi jóra ne számítsunk.

A tulaj egy kisgyermekes édesanya

A tulaj egy kisgyermekes édesanya

A tulaj egy kisgyermekes édesanya


Az AMG sportosabb rugózása és a 285 milliméter széles gumik ellenére jobb az óvatosság az imbolygó csatahajóval.

A G 55 AMG fölöslegesen erős, kétségbeejtő a fogyasztása, terepen korlátozza a széles gumi és az ültetés. Ha értelme nincs is, oka azért van létezésének. A G 55 AMG lenyűgözi azt a néhány embert, aki megengedheti magának. Ők egy luxuskényelmű családi autót és félelmetes tudású terepjárót kapnak egyben, amely brutális erejével elég sok sportautót lepucol az útról. Legalábbis, amíg kanyarhoz nem érünk.

Elképesztő számadatokat ígérhetünk a következő oldalon


Műszaki adatok -Mercedes-Benz G 55 AMG 2007
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 5439
Furat x löket (mm) 97,0 X 92,0
Hengerek / szelepek száma V8/32
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 368 (500)/6100
Max. nyomaték (Nm/ford.) 700/2750-4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,5
Végsebesség (km/h) 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 21,4
Lakott területen kívül (l/100 km) 12,7
Vegyes (l/100 km) 15,9
CO2 kibocsátás (g/km) 378
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4662/1760/1931
Tengelytáv (mm) 28500
Csomagtér (liter) 480-2250
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 2550/650
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 100
Gumiméret 285/55 R18 (ma: 275/55 R19)
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 40 327 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Semmi máshoz nem fogható autó.
Pontszám (max. 10)   9,25 pont