Kiskategória: Nincs Suzuki, de lesz új Polo
Feldobja a nyarat a Fiat 500 Cabrio
Okosabb a smartnál a Toyota iQ

Okosabb a smartnál a Toyota iQ

Okosabb a smartnál a Toyota iQ


Rögtön az év elején beindult a mozgás a kiskategóriában. Napokon belül felkerül az árlistára az erősen átdolgozott Mitsubishi Colt. A Citroën C1 érkezése pedig a hármas ikrek enyhe frissítését jelzi.

Az év legnagyobb durranásainak egyike már az első negyedévben közöttünk lesz: a Toyota iQ. A smartnál mindössze 30 centivel hosszabb autóba három felnőtt mellé egy gyermek fér, vagy a hátsó ülés lehajtása után némi csomag. A fineszes japán mini amilyen takarékos, olyan ötletes konstrukció. Apró méretei dacára biztonságosnak ígérkezik, hátsó utasait a hátsó szélvédő előtt nyíló légzsák óvja a ráfutásos balesetekben.

Dél-Koreából: i20 és Soul

Semmi flanc: Hyundai i20

Semmi flanc: Hyundai i20

Semmi flanc: Hyundai i20, februártól


Konszolidált és színvonalas kisautó a Hyundai i20, amely februárban érkezik. Értékesítése szinte egyszerre kezdődik a Kia Souléval.

Ránézésre semmi közük egymáshoz, de a karakteres forma alatt a kockajárgány az i20 testvére.

Közös padlólemezükre egy jelenleg YN kódnevű egyterű is születik, amely a Kia kínálatában valamikor 2010 elején lesz kapható itthon.

Suzuki a Nissantól

Ezres motorral készül a Nissan Pixo

Ezres motorral készül a Nissan Pixo

Ezres motorral készül a Nissan Pixo


Egy új Suzuki mindig nagyon fontos és érdekes, ha van. Idén azonban nem várhatunk új autót a márka háza táján a vezérképviselet szerint.

Az Altót ugyanis nem hozzák be a kiskategóriát és őket különösen sújtó zuhanás miatt. Az Indiában gyártott modell mégis kapható lesz itthon, de Nissan emblémával, részben önálló formatervvel, Pixo néven.

A nagyobb városi autók között a Peugeot alaposan kipofozza a 206-ost, az idén 11 éves slágermodell az egészen új orral még pár évig futhat. Szeptemberben megérkezik a Volkswagen Polo utódja.

Polo BlueMotion: 3,5 liter százon

Alig nő az új Polo, de nagyautós extrákat kínál felárért

Alig nő az új Polo, de nagyautós extrákat kínál felárért

Alig nő az új Polo és nagyautós extrákat kínál felárért


A következő széria stílusában a Golf VI-ra emlékeztet, legalábbis az ötajtós, mert a kétajtós dinamikusabb lesz. Testvéreinél (Ibiza és Fabia) kicsit rövidebb lesz a Polo, amely új motorokat hoz magával.

Érdekes lehet az 1,6 literes TDI-ből egy henger elhagyásával születő 1,2 TDI, amely a takarékos BlueMotion-kivitelben 3,5 literrel beérheti száz kilométeren.

A Polo jó pénzért nagymenő extrákat kínál majd, például hétfokozatú DSG automata váltót, sávtartó asszisztenst vagy érintőképernyős rádiót navigációsrendszerrel.

Új Ypsilon a Lanciától

Ilyesfajta csinnadrattára ne számítsunk a Chevrolet Spark örökösétől, amely a Splash stílusában újul meg, alapáron öt ajtóval. A sorozatgyártású verzió év végére juthat el a magyarországi szalonokba, kicsit megelőzve a szintén alapjaiban megújuló Lancia Ypsilont.

Folytatjuk a kompakt autókkal, például az Astra H utódjával


Kompakt autók: Újdonságok mindenfelől

A Mitsubishi az ötajtós Lancer Sportbackkel, a Honda pedig a ráncfelvarrás utáni Civic-kel kezdi az évet. A SEAT az Alteával és az Altea XL-lel együtt a Leont is berántja az életciklus felén esedékes modellfrissítésre. A végeredmény, várhatóan az új 1,6 TDI motorokkal, tavasztól látható a hazai márkakereskedésekben.

Új Mazda3

Nyár legelején érkezik a Mazda3

Nyár legelején érkezik a Mazda3

Nyár legelején érkezik a Mazda3


Nyár legelején lesz kapható a Mazda3, amely egészen új autó. Sajnos megszűnik belőle az 1,4-es alapmodell, mert kevesen vették. Az 1,6-os dízeleket szerencsére nem szorítja ki az új generációs, 2,2 literes blokk.

Kíváncsian várjuk, mert elődjét mi etalonnak szavaztuk meg az alsó középkategóriában, egyedül drágasága miatt nyomta le a Focus és a Kia Cee’d. Apropó Cee’d: a Zsolnán gyártott modell fogyasztását ősztől start-stop-rendszer faragja lejjebb, egy modellfrissítéssel párhuzamosan.

Új Astra: forgalmazás jövőre

Kis turbómotorokat kap az új Astra

Kis turbómotorokat kap az új Astra

Kis turbómotorokat kap az új Astra


A legnagyobb szenzáció a kategóriában az új Astra, amelyet a szeptemberi Frankfurti Autókiállításon meg lehet majd tapogatni. Az Astra I (mármint i, csak naggyal) új fejlesztés, a GM Delta nevű új padlólemezére épül. A hazai premiert 2010 elejére tervezi az importőr.

Később jó eséllyel elektromos hajtású is készülhet belőle, hála a Chevy Voltnak. A hagyományos és jutányosabb verziókban 90-250 lóerő közötti dízel és benzines motorokra számíthatunk, köztük 1,2 és 1,4 literes benzines turbókra. A GTC bevált, ezért a háromajtós továbbra is vagányabb lesz az ötajtósnál és a Caravan sem marad utód nélkül.

Alfa 149 a 147 után

Jó esetben év végén befuthat a 149, de 2010-re is átcsúszhat

Jó esetben év végén befuthat a 149, de 2010-re is átcsúszhat

Jó esetben év végén befuthat az Alfa 149


Ha minden jól megy, egy gyönyörű kompakt autó zárja az évet. Az Alfa 149-ről jelenleg csak rajzokat láttunk, ezek szerint a 147 utódja a MiTóra hasonlít majd.

Az Alfának nem kell beérnie a Bravo technikájával. Információink szerint a 149 alapjaiban új autó lesz, kisebb hengerűrtartalmú, feltöltött motorokkal.

Új hibridek: még mindig csak Japánból

Fél év különbséggel két új hibrid típus is debütál a magyar piacon, egyik sem európai gyártótól. Az áprilistól értékesített Honda Insight a legelérhetőbb hibrid lesz.

Ősszel jön az új Prius, áprilisban az Insight

Ősszel jön az új Prius, áprilisban az Insight

Ősszel jön az új Prius, áprilisban az Insight


Formája közel áll a Priuséhoz, műszakilag azonban a Civic Hybridet követi, tehát az 1,3-as benzineshez csatoltak villanymotort. Bizonyos feltételek teljesülése esetén, kis sebességnél az Insight elektromos motorja is képes önállóan hajtani az autót. A kocsi takarékossága borítékolható, a gyári adat 4,4 liter/100 km.

A Toyota Prius harmadik generációja ősz körül suhan be a magyar piacra, villanymotorjával akár hangtalanul is. Erősebb lett a benzines és az elektromos motor, utóbbi könnyebb is. Az étvágyát sikerült a jelenleginél is lejjebb szorítani, 3,8 literre számíthatunk szabványos átlagként. Ez az érték kilométerenként mindössze 89 g szén-dioxid-kibocsátást jelent (egy Swift 1,3 adata 140 g/kilométer).

A családi autók következnek, megfizethetőek és drágábbak egyaránt


Szülők, gyerekek
Márciusra várjuk a Honda Cityt

Márciusra várjuk a Honda Cityt

Márciusra várjuk a Honda Cityt


Sajátságos külseje ellenére a Honda City masszív sikert aratott hazánkban.

A lépcsőshátú Jazz második generációja a nagy csomagtartón, a jó minőségen és a takarékos motoron kívül vonzó külsőt is kapott. Nyomokban sem emlékeztet elődjére, ami mindenképp a javára vált. Élőben márciustól látható itthon.

A következő hónap a Chevrolet Cruze-é, amivel a Lacettinek az utolsó kört csengetik. A Chevy Cruze csinos darab, ideje is piacra dobni, mert a konkurencia elhúzott a Lacetti mellett. A ferdehátú és a kombi várhatóan még életben marad egy ideig.

A4 a SEAT-tól

A Mégane után a Scénic is megújul

A Mégane után a Scénic is megújul

A Mégane után a Scénic is megújul


A tavasz hozza el magával a SEAT Exeót, amely az előző Audi A4 reinkarnációja.

Itt-ott változott ugyan, de oldalról és belülről is hűen idézi a német rokont, ami nem válik hátrányára. Mivel az eredetiből Avant is volt, az Exeo kombiként is eljut mihozzánk valamikor ősszel.

Kombi Mégane és két új Scénic

Idén a Renault majdnem az egész Mégane-családot leváltja. A ferdehátú már kapható hazánkban, májusban pedig már az egyterűket mutatja be az importőr.

Ígéretes a C3 Picasso. Márciustól lesz kapható

Ígéretes a C3 Picasso. Márciustól lesz kapható

Ígéretes a C3 Picasso. Premier márciusban


Továbbra is lesz rövid és Grand Scénic, utóbbinál nem lesz kötelező a csomagtérpadlóba rejthető két pótülést is megvenni. A Mégane kombi prezentálása kicsit későbbre, nagyjából a nyári uborkaszezonra esik majd.

Nagy pörgés a családi autóknál

Eseménydús szezon vár az áruszállítóból faragott családi autókra. A Citroën Berlingo az első negyedévben hétüléses kivitellel gazdagodik, ami minden bizonnyal a Partnerből is lesz. Tavasz végén a Ford leváltja a Transit Connectet, a Fiat ugyanezt teszi a Doblóval, de körülbelül fél évvel később.

A folytatásban: Porschék és a többiek. A sportkocsik és a felső kategória újdonságai


Nagy autók, nagy pezsgés
Idén a felső kategória legfontosabb autója  az új E-osztály

Idén a felső kategória legfontosabb autója az új E-osztály

A legfontosabb nagyautó az új E-osztály


Lesz mire elkölteniük a pénzüket a nagypályás, vadiúj cégautóra vadászóknak. A kategória elsődleges újdonsága az új Mercedes-Benz E-osztály, amelynek debütálása igazodik a szerte Európában egységesen március 28-i bevezetéshez. Annyi életvédelmi eszközt kombinál benne a Mercedes, amennyi jelenleg az S-osztályban sincs.

A BMW-nél idén még nem lesz új 5-ös, de az évekig PAS néven futó koncepcióról lerántják a leplet ősszel. Ez az igen érdekes autó a következő ötösre épül, de több variációs lehetőséget kínál a sima Touringnál. Az újdonságot az 5-ös illetve az X6 közötti űrbe kellene bepréselnie a BMW marketingeseinek.

Németországban készül az új Saab 9-5

Szeptemberre időzíti az importőr a Panamerát

Szeptemberre időzíti az importőr a Panamerát

Szeptemberre ér el hozzánk a Panamera


Más márkák is aktívak a felső kategóriában. A Cadillac a kompresszoros CTS-V mellett behozza a CTS kombit is. A Volvo S80 minimális optikai módosításokkal készül az idei évre, dízelmotorja viszont 205 lóerőre erősödik.

A Jaguar lecseréli az XK illetve az XF legtakarékosabb és legerősebb motorját is, lesz mivel driftelni.

Több mint 10 év után a Saab nyugdíjba küldi a 9-5-öt. Az új az Opel Insigniával közös padlólemezt használ és ugyanabban a német gyárban készülnek.

647 lóerő, 3,4 másodperc százig. A ZR-1 igazi szörny

647 lóerő, 3,4 másodperc százig. A ZR-1 igazi szörny

ZR-1: 647 lóerő, 3,4 másodperc százig


Az ősz megkoronázásaként valószínűleg szeptemberben érkezik a Porsche Panamera, amelynek formáján napestig lehet vitatkozni, de a technikája önmagáért beszél.

Színe-java – Kabriók és sportautók

Év elején rettenetes szörny szabadul Magyarországra a Corvette ZR-1 személyében. A ZR-1 a hasonló kaliberű szupersportautókhoz mérten néhány petákért ad űrkorszaki technikát és földöntúli menetteljesítményeket.

Májusra várható a 308 CC premierje

Májusra várható a 308 CC premierje

Májusra várható a 308 CC premierje


Ennél békésebb sportgép az átdolgozott Porsche Cayman és a BMW Z4. Utóbbi teljesen új és elődeivel szemben nem az Egyesült Államokban, hanem Bajorországban készül.

Első körben a háromliteres soros hathengeresekből áll majd a választék 272 és 306 lóerővel. M-es sportváltozatra nincs sok esély, egy dízelmotoros roadsterre annál inkább.

A komfortos kabriók mezőnyében stabil szereplő a Peugeot, amely a 308 CC-t időzíti a napfényes szezonra. Nyitott és vidám autóként a Fiat 500 és a MINI kabrióváltozata verhetetlen, amelyeket még idén nyárig itthon is megismerhetünk.

Új autók és a hazai piaci bevezetés időpontja
Márkák 1. negyedév 2. negyedév 3. negyedév 4. negyedév
Alfa Romeo  149
Audi R8 V10 A5 Cabrio A4 allroad TT-R A5 Sportback
BMW Z4, 116d 2,0 7-es és X6 Active Hybrid
Cadillac CTS-V CTS kombi, SRX
Chevrolet Cruze Spark
Citroën C1, C3 Picasso, Berlingo 7 üléssel

Corvette ZR-1
Dacia Logan Pickup és Van
Fiat 500 kabrió Doblo
Ford Focus RS Transit Connect, Kuga 2,5T
Honda Civic átdolgozás, City, dízel aut. Accord Insight
Hyundai i20, iX 55 Tucson
Jaguar XF és XK 3,0 dízel és 5,0 benzines
Kia Soul Sorento Cee’d átdolgozás és ISG start-stop-rendszer
Lancia  Ypsilon
Land Rover, Range Rover új 3,0 dízelmotor, új V8-as benzinesek
Mazda Mazda2 1,5 3 ajtóval, Mazda6 2,2 dízel Mazda3, MX-5 átdolgozás CX-7
Mercedes-Benz GLK 220 CDI E-osztály E-osztály kupé
MINI MINI Cabrio One és One Clubman 1,4 75 lóerős
Mitsubishi Lancer Sportback és átdolgozott Colt Csökkentett fogyasztású Colt Cleartec Pajero 3,2 DI-D 200 lóerővel, L200 dízel 178 LE
Nissan Note átdolgozás, 370Z Pixo, GT-R Cube, NV 200 áruszállító
Opel Insignia Sports Tourer
Peugeot 206 átdolgozás 308 CC, 3008
Porsche Cayenne dízel átdolgozott Boxster és Cayman Panamera
Renault Mégane Coupé és Berline Kangoo BeBop, Scénic és Grand Scénic, Clio átdolgozás Mégane Grandtour
Saab 9-3x 9-5
SEAT Ibiza FR és Cupra, Ibiza 1,6 TDI Exeo Exeo kombi és Aljambra Ecomotive
Skoda Octavia facelift Octavia RS Yeti
Subaru dízel Impreza Legacy és Outback
Toyota Avensis, iQ, Hilux és Aygo átdolgozás Urban Cruiser, Yaris és RAV4 frissítés, Auris 1,33, dízel aut. Avensis Prius, Corolla Verso, Corolla 1,33-as új motorral Land Cruiser 120
Volkswagen  Scirocco, Caddy 4Motion Golf Plus   Polo
Volvo Új D5 dízelmotor 205 lóerővel Elsőkerék-hajtású XC60, S80 enyhe átdolgozás

Forrás: márkaimportőrök. Előzetes adatok, a bevezetés a piaci helyzettől és a gyárakkal folytatott ártárgyalásoktól függően módosulhat

A vezérképviselet tájékoztatása szerint a Chrysler, a Dodge, a JEEP és a Suzuki nem vezet be új modellt az idén