Más névvel kezdte
Lassan öt éve lesz, hogy a Nissan bumerángalakú hátsó lámpás egyterűjét először láttuk. Párizsban, a premier idején még tanulmányautónak mondták, a neve is Tone (hangszín, hanglejtés) volt, amiből Note (hang) lett, mire a sorozatgyártás elindult 2006-ban.
Három év után a Nissan szerint érdemes volt kicsit kipofozni az autót. A modellfrissítés óta sötétebb a hátsó lámpa, elöl szélesebb az alsó levegőbelépő a hűtőrácson, más a hűtőmaszk, a lökhárító, a ködlámpafészek és meghízott a fényszóró.
Kevésből kell kihozni
Átdolgozás ide, modellápolás oda, tisztán látszik a belső téren, hogy a költségeket rendesen meg kellett fogni a Nissannál. Kicsit elkeserítő, hogy a spórolás ennyire lerí a műanyagokról, bárhova nézünk, bármit tapogatunk is.
Egy előnyük van a karcolódó, kemény műanyagoknak: könnyebb tisztítani őket a belekent baracktól, narancslétől és a gyermekekkel való utazás egyéb természetes fejleményeitől.
Mennyit drágultak a kis egyterűk?
Pont egy éve teszteltük a Grand Modust a 100 lóerős turbós benzinessel. A konkurensek között akkor is szerepelt a Nissan Note 1.4 Acenta és az Opel Meriva 1.4 Cosmo kivitelben. Az elmúlt egy évben a listaárak alaposan felmentek, amit a forintgyengülésnek és az áfaemelésnek köszönhetünk. Tavaly nyári árához képest a Meriva 479 ezer, a Note 384 ezer forinttal kerül többe. Mivel a piac így is vergődik, a jelentős kedvezmények miatt a tényleges vételárak között nincs ekkora eltérés. |
Valóban családi autó
Ez ugyanis, ha még nem lett volna szó, egy családi autó, amelynél nagyon is számít a strapabírás, a sokoldalúság és az alacsony fenntartási költség. Mindezekben jó a Note, amely belül nagyon okos kis autó.
Kezdjük azzal, hogy egy cseppet sem kicsi. Ha a sínen tologatható hátsó üléssel nem a csomagtérnek, hanem a hátsó utasok lábterének akarunk kedvezni, akkor a kis egyterűbe nagy lovak is beférnek.
Amikor nemcsak a szomszédba ugrunk át pár kilométert, jó hasznát veszik a hátul terpeszkedők a dupla ülészsebnek az első székek háttámláján és a kartámasznak, amivel igazán kényelmes lesz a második sor.
Nem, ez még nem a cikk vége. A folytatás a következő oldalon található
Mindennek van helye
Elöl nincs hasonló kunszt, de a jól tartó, elfogadható kényelmű ülésekkel a Note meggyőző. Bárhová nézünk, jó eséllyel akad egy rakodóhely, a kesztyűtartó különösen ügyes. A fedélben lévő résbe a fedél lenyitása nélkül tömhetünk újságokat és térképet, akár a Mazda2-ben. Megmaradt a rejtekhely az első utasülés előrehajtható lapja alatt is.
Belül a legnagyobb változás a Nissan Connect nevű navigációsrendszer megjelenése. Érintőképernyős, aminél intuitívabb kezelő felületet még nem találtak fel: egyszerűen megnyomom azt a funkciót, amit akarok. A szisztémához tartozik USB-bemenet, ami egy olyan hasznos apróság, ami nélkül nem volna szabad autót gyártani.
Kevés a jó 1.4-es benzines
A modellfrissítés a futóműhangolást is érintette. Az átdolgozott Note futóműve közepes. Kényelmesnek kényelmes, kanyarban viszont érezni rajta némi bizonytalanságot a lágy rugózás miatt.
Törésteszt: Ahány légzsák, annyi csillag
Az Euro NCAP a modellfrissítés előtti Note-ot tesztelte, az eredmények az átdolgozottra is állnak. A japán egyterűt a tudományos igényű lezúzást követően négycsillagos eredménnyel vontatták ki a laborból. A kategóriában átlagosnak mondható négy csillagot függönylégzsák nélkül érte el az autó, az ütközésben első és oldallégzsákok nyíltak. A frontális ütközésre 14, az oldalütközésre 15 pontot kapott az autót, amihez két egység jött hozzá az öv bekötésére figyelmeztető vijjogásért. A mellkas és a fej védelme jó, egyedül a térdek épsége volt veszélyben a 64 km/órás becsapódás után. A gyermekvédelemre négyből három csillagot kapott az autó, de az egyik Isofix-rögzítőpont törése miatt a Nissannak módosítania kellett a gyártási hibán. A teljes értékelést – angol nyelven – itt tekinthetik meg. |
Pedig a motor bírná a tempót. Alapmodellt kevés importőr mer beállítani a tesztparkba, de így is épp elég satnya 1.4-es benzinesben drukkoltunk, hogy legalább kettesben meg tudjuk előzni az IFA-t, szigorúan kiiktatott légkondival.
A klímakompresszor bekapcsolását a Note nagyon megérzi, de ha nem kell a hűtés, a motor kis fordulaton is nyomatékos. Valahogy harmonikus és cseppet sem vérszegény.
A 88 lóerős benzines négy emberrel utazva kellően flott és a benzinkúton is örömöt okoz. A 32 kilométerrel átvett, teljesen nyers motor 6,5 litert fogyasztott átlagosan, amit kicsit több türelemmel könnyű lenyomni hat literre.
Nem kell a dízel
Kevés olyan autó van, amelyből annyira nincs értelme a dízelnek, mint a Note. Bár egy Note dCi-tulajnak elhisszük, hogy öt literrel simán eljár, hosszú távon a parádés fogyasztás nem minden.
A mai dízeleknek több baja lehet, mint a sokkal egyszerűbb kis benzinesnek, a hasonló teljesítményű dCi a rövid utakon be sem melegszik és 590 ezer forinttal többe kerül.
Pure Drive: az emisszió jegyében
Ha már nincs hatodik, a Nissan legalább nem áttételezte értelmetlenül rövidre a váltót. A fordulatszámot csökkentő áttételezés a Pure Drive (tiszta menet) koncepció része, a név a csökkentett károsanyag-kibocsátású Nissanok sajátja. A kihúzatva felhangosodó motor autópályán 130-cal még pont nem zajong.
Minden váltásnál eszembe jutott a globális autóipari összefonódás: érzésre a váltó útjai, erőszükséglete, a kapcsolás érzete pontosan ugyanolyan, mint egy Mégane-ban vagy dízel Daciában.
A Note ugyanis a Renault-Nissan konszern B-padlólemezére épül, amire a Micra, a Clio, a Logan és a Modus, a rokonság részben a váltókra is kiterjed.
Akcióban kellett volna
Ismerve a konkurenciát, 3 833 000 forintos listaárával a Note 1.4 Acenta átlagos ajánlat. Akcióban klímával hárommillióért lett volna jó pár hónapja a kifutó modell, mert egy 3,65 milliós Honda Jazz 1.2 túl nagy falat. A közeli rokont, a 3,7 milliós Renault Grand Modust a turbómotor teszi vonzóvá. Drágának így sem drága a Note, takarékos és életre való motorjával, jól variálható utasterével kisgyermekes családoknak ésszerű és vonzó autó.
Kis egyterűk | Listaár, forint |
|
Honda Jazz 1.2 Trend Plus (90 LE) | 3 649 000 | |
Nissan Note 1.4 Acenta (88 LE) | 3 833 000 | |
Opel Meriva 1.4 Enjoy (90 LE) | 4 156 000 | |
Renault Grand Modus 1.2 TCE Expression (100 LE) | 3 690 000 | |
Skoda Roomster 1.4 Comfort | 4 123 50 |
Ez még mindig nem a vége, a harmadik oldalon az adattábla és az értékelés jön
Műszaki adatok – Nissan Note 1,4 Acenta | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1386 |
Furat x löket (mm) | 73,0 X82,8 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 65(88)/5200 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 128/3200 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,4 |
Végsebesség (km/h) | 163 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,1 |
Vegyes (l/100 km) | 5,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 139 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4100/1690/1550 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Csomagtér (liter) | 280 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1092/396 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 46 |
Gumiméret | 185/65 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 3 833 000 |
Konkurensek (forint) | Lásd az előző oldalon |
Tesztelt autó ára (forint) | 0 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt! |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Egy Note fenntartása a szükségesnél nem terheli meg jobban a családi büdzsét. Kellően nagy, takarékos és a mindennapokra ügyesen felvértezett autó. A közepes listaáron gyakran enyhítenek az akciók. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|