Más névvel kezdte

Három év után jött a modellfrissítés
Három év után jött a modellfrissítés

Három év után jött a modellfrissítés

Három év után jött a modellfrissítés


Lassan öt éve lesz, hogy a Nissan bumerángalakú hátsó lámpás egyterűjét először láttuk. Párizsban, a premier idején még tanulmányautónak mondták, a neve is Tone (hangszín, hanglejtés) volt, amiből Note (hang) lett, mire a sorozatgyártás elindult 2006-ban.

Három év után a Nissan szerint érdemes volt kicsit kipofozni az autót. A modellfrissítés óta sötétebb a hátsó lámpa, elöl szélesebb az alsó levegőbelépő a hűtőrácson, más a hűtőmaszk, a lökhárító, a ködlámpafészek és meghízott a fényszóró.

2006-tól gyártja a Nissan

2006-tól gyártja a Nissan


Angliai gyári képek a galériában

Kevésből kell kihozni

Jó ülések, olcsó környezet

Jó ülések, olcsó környezet

Jó ülések, olcsó enteriőr


Átdolgozás ide, modellápolás oda, tisztán látszik a belső téren, hogy a költségeket rendesen meg kellett fogni a Nissannál. Kicsit elkeserítő, hogy a spórolás ennyire lerí a műanyagokról, bárhova nézünk, bármit tapogatunk is.

Egy előnyük van a karcolódó, kemény műanyagoknak: könnyebb tisztítani őket a belekent baracktól, narancslétől és a gyermekekkel való utazás egyéb természetes fejleményeitől.

Mennyit drágultak a kis egyterűk?

Pont egy éve teszteltük a Grand Modust a 100 lóerős turbós benzinessel. A konkurensek között akkor is szerepelt a Nissan Note 1.4 Acenta és az Opel Meriva 1.4 Cosmo kivitelben. Az elmúlt egy évben a listaárak alaposan felmentek, amit a forintgyengülésnek és az áfaemelésnek köszönhetünk. Tavaly nyári árához képest a Meriva 479 ezer, a Note 384 ezer forinttal kerül többe. Mivel a piac így is vergődik, a jelentős kedvezmények miatt a tényleges vételárak között nincs ekkora eltérés.

Valóban családi autó

Kisautókban ritka a hátsó kartámla

Kisautókban ritka a hátsó kartámla

Kisautókban ritka a hátsó kartámla


Ez ugyanis, ha még nem lett volna szó, egy családi autó, amelynél nagyon is számít a strapabírás, a sokoldalúság és az alacsony fenntartási költség. Mindezekben jó a Note, amely belül nagyon okos kis autó.

Kezdjük azzal, hogy egy cseppet sem kicsi. Ha a sínen tologatható hátsó üléssel nem a csomagtérnek, hanem a hátsó utasok lábterének akarunk kedvezni, akkor a kis egyterűbe nagy lovak is beférnek.

Amikor nemcsak a szomszédba ugrunk át pár kilométert, jó hasznát veszik a hátul terpeszkedők a dupla ülészsebnek az első székek háttámláján és a kartámasznak, amivel igazán kényelmes lesz a második sor.

Nem, ez még nem a cikk vége. A folytatás a következő oldalon található


Mindennek van helye

Elöl nincs hasonló kunszt, de a jól tartó, elfogadható kényelmű ülésekkel a Note meggyőző. Bárhová nézünk, jó eséllyel akad egy rakodóhely, a kesztyűtartó különösen ügyes. A fedélben lévő résbe a fedél lenyitása nélkül tömhetünk újságokat és térképet, akár a Mazda2-ben. Megmaradt a rejtekhely az első utasülés előrehajtható lapja alatt is.

Új az érintőképernyős navigációsrendszer

Új az érintőképernyős navigációsrendszer

Új az érintőképernyős navigációsrendszer


Belül a legnagyobb változás a Nissan Connect nevű navigációsrendszer megjelenése. Érintőképernyős, aminél intuitívabb kezelő felületet még nem találtak fel: egyszerűen megnyomom azt a funkciót, amit akarok. A szisztémához tartozik USB-bemenet, ami egy olyan hasznos apróság, ami nélkül nem volna szabad autót gyártani.

Kevés a jó 1.4-es benzines

A modellfrissítés a futóműhangolást is érintette. Az átdolgozott Note futóműve közepes. Kényelmesnek kényelmes, kanyarban viszont érezni rajta némi bizonytalanságot a lágy rugózás miatt.

Törésteszt: Ahány légzsák, annyi csillag

Erős négy csillag, 31 pont

Erős négy csillag, 31 pont

Erős négy csillag, 31 pont


Az Euro NCAP a modellfrissítés előtti Note-ot tesztelte, az eredmények az átdolgozottra is állnak. A japán egyterűt a tudományos igényű lezúzást követően négycsillagos eredménnyel vontatták ki a laborból. A kategóriában átlagosnak mondható négy csillagot függönylégzsák nélkül érte el az autó, az ütközésben első és oldallégzsákok nyíltak.

A frontális ütközésre 14, az oldalütközésre 15 pontot kapott az autót, amihez két egység jött hozzá az öv bekötésére figyelmeztető vijjogásért. A mellkas és a fej védelme jó, egyedül a térdek épsége volt veszélyben a 64 km/órás becsapódás után. A gyermekvédelemre négyből három csillagot kapott az autó, de az egyik Isofix-rögzítőpont törése miatt a Nissannak módosítania kellett a gyártási hibán. A teljes értékelést – angol nyelven – itt tekinthetik meg.

Kisebb oldaldőléssel jobban tetszene a Note

Kisebb oldaldőléssel jobban tetszene a Note

Kisebb oldaldőléssel jobban tetszene a Note


Pedig a motor bírná a tempót. Alapmodellt kevés importőr mer beállítani a tesztparkba, de így is épp elég satnya 1.4-es benzinesben drukkoltunk, hogy legalább kettesben meg tudjuk előzni az IFA-t, szigorúan kiiktatott légkondival.

A klímakompresszor bekapcsolását a Note nagyon megérzi, de ha nem kell a hűtés, a motor kis fordulaton is nyomatékos. Valahogy harmonikus és cseppet sem vérszegény.

Nem ez az egyetlen ügyes húzás

Nem ez az egyetlen ügyes húzás

Nem ez az egyetlen ügyes húzás


A 88 lóerős benzines négy emberrel utazva kellően flott és a benzinkúton is örömöt okoz. A 32 kilométerrel átvett, teljesen nyers motor 6,5 litert fogyasztott átlagosan, amit kicsit több türelemmel könnyű lenyomni hat literre.

Nem kell a dízel

Kevés olyan autó van, amelyből annyira nincs értelme a dízelnek, mint a Note. Bár egy Note dCi-tulajnak elhisszük, hogy öt literrel simán eljár, hosszú távon a parádés fogyasztás nem minden.

A mai dízeleknek több baja lehet, mint a sokkal egyszerűbb kis benzinesnek, a hasonló teljesítményű dCi a rövid utakon be sem melegszik és 590 ezer forinttal többe kerül.

Pure Drive: az emisszió jegyében

A lesüllyeszthető padlóelem alatt is van hely, de a sík raktér is megoldható

A lesüllyeszthető padlóelem alatt is van hely, de a sík raktér is megoldható

A lesüllyeszthető padlóelem alatt is van hely de a sík raktér is megoldható


Ha már nincs hatodik, a Nissan legalább nem áttételezte értelmetlenül rövidre a váltót. A fordulatszámot csökkentő áttételezés a Pure Drive (tiszta menet) koncepció része, a név a csökkentett károsanyag-kibocsátású Nissanok sajátja. A kihúzatva felhangosodó motor autópályán 130-cal még pont nem zajong.

Minden váltásnál eszembe jutott a globális autóipari összefonódás: érzésre a váltó útjai, erőszükséglete, a kapcsolás érzete pontosan ugyanolyan, mint egy Mégane-ban vagy dízel Daciában.

3,8 millióba kerül a középső felszereltséggel

3,8 millióba kerül a középső felszereltséggel

3,8 millióba kerül a középső felszereltséggel


A Note ugyanis a Renault-Nissan konszern B-padlólemezére épül, amire a Micra, a Clio, a Logan és a Modus, a rokonság részben a váltókra is kiterjed.

Akcióban kellett volna

Ismerve a konkurenciát, 3 833 000 forintos listaárával a Note 1.4 Acenta átlagos ajánlat. Akcióban klímával hárommillióért lett volna jó pár hónapja a kifutó modell, mert egy 3,65 milliós Honda Jazz 1.2 túl nagy falat. A közeli rokont, a 3,7 milliós Renault Grand Modust a turbómotor teszi vonzóvá. Drágának így sem drága a Note, takarékos és életre való motorjával, jól variálható utasterével kisgyermekes családoknak ésszerű és vonzó autó.

Kis egyterűk Listaár, forint
Honda Jazz 1.2 Trend Plus (90 LE) 3 649 000
Nissan Note 1.4 Acenta (88 LE) 3 833 000
Opel Meriva 1.4 Enjoy (90 LE) 4 156 000
Renault Grand Modus 1.2 TCE Expression (100 LE) 3 690 000
Skoda Roomster 1.4 Comfort 4 123 50

Ez még mindig nem a vége, a harmadik oldalon az adattábla és az értékelés jön


Műszaki adatok – Nissan Note 1,4 Acenta
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1386
Furat x löket (mm) 73,0 X82,8
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 65(88)/5200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 128/3200
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 13,4
Végsebesség (km/h) 163
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,1
Vegyes (l/100 km) 5,9
CO2 kibocsátás (g/km) 139
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4100/1690/1550
Tengelytáv (mm) 2600
Csomagtér (liter) 280
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1092/396
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 46
Gumiméret 185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 3 833 000
Konkurensek (forint) Lásd az előző oldalon
Tesztelt autó ára (forint) 0
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Egy Note fenntartása a szükségesnél nem terheli meg jobban a családi büdzsét. Kellően nagy, takarékos és a mindennapokra ügyesen felvértezett autó. A közepes listaáron gyakran enyhítenek az akciók.   
Pontszám (max. 10) 7,5 pont

Mellette – Ellene
  • Keveset fogyaszt
  • 1.4-es, de van benne élet
  • Variálható hátsó ülés és csomagtér
  • Sok rakodóhely
  • Ár/érték arány
  • Olcsó anyagok a belső térben
  • Meg-megbillen kanyarban
  • Többe kerül a Jazznél