Hárman vannak, négyen lesznek

Erős és gyors a 105 lóerős dízellel a kombi Clio
Alaphelyzetben is használható a csomagtér

Alaphelyzetben is használható a csomagtér

Alaphelyzetben is használható a csomagtér


Kár, hogy nem fedezi fel több autógyár a kisméretű kombikat. A SEAT még csak készül a visszatérésre a Cordoba Vario utódjával, így jelenleg a Peugeot 207 SW-n és a Skoda Fabia Combin kívül csak a Renault van jelen a kategóriában a Clio Grandtourral.

Nemrég a Clio modellfrissítésével párhuzamosan a kombi is megváltozott, a részleteket Horváth Zsolt már megírta a nemzetközi bemutató után. Szerintem az autó nem lett szebb az új orral, de ez ízlés dolga, vitatkozzanak bátran egymással és velem a hozzászólásokban.

Bírja az IKEA-látogatásokat

Lehajtott támlával jó nagy a csomagtér

Lehajtott támlával jó nagy a csomagtér

Lehajtott támlával jó nagy a csomagtartó


Hátul erősen kisautós a térkínálat, nem kell 190 centisre cseperedni ahhoz, hogy szűknek érezzük a teret.

A csomagtérben több örömünk lesz, nem kicsi és jól használható.

Tetszett, hogy nemcsak a támla dől előre, hanem az ülőlap is felhajtható, ezért sík csomagtérbe rámolhatjuk be a bringákat vagy a lapra szerelt bútorokat, ha életünk értelme ismét a kék-sárga bútoráruházban valósítja meg önmagát.

A csúcsmodellnek szép a belseje

A csúcsmodellnek szép a belseje

A csúcsmodellnek szép a belseje


A kalaptartónak ügyes helye van a padló alatt, viszont a rolót nehéz beakasztani a helyére, mibe került volna átvenni a Mégane Grandtourból a sínt, amelyben végigfut a kalaptartó?

Meredeken eltér egymástól minőségérzet a Dynamique és a gyengébben felszerelt Cliókban. A többiben silányabb benyomást keltő műszerfalat a csúcsmodellben igényes, puha műanyag veszi körül.

Más téren érezni a spórolást, mert a legpuccosabb kivitelben sem állítható a kormány tengelyirányban, amit az 1999-ben bemutatott előző Fabia már tudott, legalábbis a jobban felszereltek.

Fontosabb volt a Clio RS?

A futóművesek vagy túl korán mentek haza vagy inkább szívük csücskét, az isteni RS-t reszelték tökéletesre, mondván, az alap Clióhoz jó lesz ez is. Nos, nem elég jó, mert a kiálló sínek alaposan bekoppannak és közepes kényelméhez mérten a Clio elég nagyot billen kanyarokban, ráadásul a kormányzás sem sikeredett valami precízre.

Jól felszerelt kis kombik, erős dízelmotorral Listaár, forint
Peugeot 207 SW 1,6 HDi Outdoor (109 LE) 5 199 000
Renault Clio Grandtour 1,5 dCi Dynamique (105 LE) 4 450 000
Skoda Fabia Combi 1,9 TDI Elegance (105 LE) 5 683 000


A folytatásban: a békés életvitel jegyében a dízel Clióba alig kell tankolni


Ebben is olyan mesterkélt a rásegítés, mint a többi Renault-ban, hirtelen csak a Laguna GT és a kupé Laguna ugrik be, amelyben a kormányzás élvezhető.

105 lóerő, 240 Nm

4 450 000 Ft az alapára

4 450 000 Ft az alapára

4 450 000 Ft az alapára


Itt az örömöket a motor adja. Az 1,5 literes dízel parádés darab, kevés dízelt tudnánk mondai, amelyben az erő és a fogyasztás ennyire jó arányban áll egymással.

A kulturáltan járó motor az alapjárat környéki letargiát hamar letudja, szépen odateszi magát 1800 körüli fordulaton is, majd 2500-nál még tud egyet rántani, annyira megnő az ereje. 240 Nm több mint elég egy ennyire kompakt autóhoz.

Alig fogyaszt 4-5 litert

Csupán 5,3 litert evett Budapesten

Csupán 5,3 litert evett Budapesten

Csupán 5,3 litert evett Budapesten


A hosszú utakon mozgó, de egy francia gyártótól normálisnak mondható váltó kiosztása jól passzol a 105 lóerős géphez.

Az erős motor a minden spórolás nélkül elért 5,3 literes budapesti fogyasztással zsebre teszi a FIAT 1,25-ös illetve a PSA és a Ford 1,4 literes dízeljét, pedig az 1.4 HDi is elég jó darab.

Távoli utakon 4,5 litert nem nehéz elérni a Clio kombival, amiben a hatfokozatú váltó is segít.

Az 55 literes tanknak a kiskocsik között nincs párja, a Clióval hetekig lehet autózni tankolás nélkül, ami nagyon jó érzés. A kicsit rövid ülőlapú, de alapjában véve kényelmes első ülések sem szólnak a hosszú utak ellen.

Ez erős: 4,5 millió Ft

Jobb vétel a 100 lóerős benzines 1,2 TCe

Jobb vétel a 100 lóerős benzines 1,2 TCe

Jobb vétel a 100 lóerős benzines 1,2 TCe


A mosoly akkor hervad le az arcunkról, amikor az árlistát kézbe vesszük: a csak Dynamique kivitelben kapható dízel csúcsmodell listaára 4 450 000 Ft. Némi vigasz, hogy ebben a felszereltségben függönylégzsák, tempomat, alufelni és sok egyéb extra található, ráadásul a közvetlen konkurensek fél-egymillió forinttal drágábbak.

Ezzel együtt a Renault-nál könnyű ésszerűbb motorváltozatot találni a legerősebb dízelnél: a 100 lóerős turbós benzines 660 ezer, a 85 lóerős 1.5 dCi 200 ezer forinttal kerül kevesebbe, ennyivel egyik sem ér kevesebbet nála.


Műszaki adatok -Renault Clio Grandtour 1,5 dCi Dynamique
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76 X 80,5
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 78(105)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,4
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 5,7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,1
Vegyes (l/100 km) 4,6
CO2 kibocsátás (g/km) 123
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4202/1719/1513
Tengelytáv (mm) 2575
Csomagtér (liter) 439-1277
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1235/405
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 185/60 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 450 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ezzel a motorral kevés család engedheti meg magának a kombi Cliót, de vannak jutányosabbak is a kínálatban. Zamatában a Clio egy közepes színvonalú kisautó, ebben az esetben remek motorral, kombiként jól használható csomagtérrel.
Pontszám (max. 10)   7,25 pont

Mellette – Ellene
  • Vérbő motor
  • Rendkívül alacsony fogyasztás
  • Jól kialakított, kellően nagy csomagtér
  • A konkurensekhez mérten kedvező ár
  • Jó minőségérzet (Dynamique kivitel)
  • Kifogásolható rugózási komfort
  • Érzéketlen kormányzás
  • Szűk lábtér hátul
  • Ügyetlen kalaptartóroló